Oni to vlastně nejsou závady, ale nevim kam jinam to napsat.
Povymněnil jsem konečně brzdy. Vzadu to šlo celkem dobře. Mněnil jsem bubny, pakny a sadu těsnění ve válečkách. Sice jsem se trochu pral se sadou pružin co to drží pohromadě, ale za hodinku bylo po všem.
Ve předu to tak snadný nebylo. Protože kotouče jsou nesmyslně na náboji navlečené a přišroubované zezadu, musel jsem rozdělat ložisko a sundat celý náboj. Vždy mne překvapí zbytečná složitost řešení korejských konstruktérů. Inu škodovka to není.
Tady byl první kamen úrazu z hromady zákeřností co mi tam ti malý záškodníci připravili.
Při povolování krytu volnoběžky sem postupně utrhal všechny hvězdičkové nástavce (thorx) co sem a měl a ještě jeden kamarádův.
Když sem se vrátil z města s novými, dva z dvanácti šroubů už byly tak ometený, že sem je musel odvrtat. Je zajmavé, jak se ty šrouby do hliníkoveho krytu zahryznou, žádný sprej mi nepomohl. Náštestí šrouby krytu víka je jediný díl k volnoběžkám, který jde objědnat a tak sem koupil celou sadu nových. Takže jen sundat volnoběžky a pak náboje mi trvalo půl dne!
Jak jsem zjistil po chvíli tak to nebylo všechno. Abych se dostal na šrouby co drží kotouč na náboji, musel jsem sundat kroužek ABS. Po roztočení dvanácti zatuhlých a orezlých šroubů jsem zjistil, že ten kroužek tam není jen přišroubovaný, ale pro jistotu i nalisovaný a k demontáži už jsem byl nucen udělat malý přípravek.
Nahřát to nešlo protože bych spalil gufera v náboji a to bych fakt nerad.
Dobrá věc se podařila a po večeři to bylo všechno dole a očištěné rozložené na stole.
Sestavit, tedy nalisovat kotouč na náboj a pak ještě ten prokletý kroužek ABS, byla v porovnání s předchozím martýriem, hračka. Po nasazení náboje a sestavení ložiska jsem zkontroloval házivost úchylkoměrem (zde mi byl velkým pomocníkem servisní manual- Díky Oltciťáku). Naštěstí nebylo třeba nic měnit tak už sem jen nandal nové destičky a sestavil brzdový třmen.
Jo a vyměnil sem kosti na zkrutném stabilizátoru a rozloučila se se mnou ještě původní baterie Solite 12V 90Ah, tak sem ji vyměnil za tu největší co se mi tam bez nutných úprav vešla a to za EXIDE Professional Power 115Ah, 870A, 12V, EF1152
No chtěl jsem to udělat v pátek odpoledne a nářadí jsem uklidil až v neděli večer.
A volnoběžky jsem tam vrátil hned jak přišli šrouby.
Brzdy už si sedli a je to trochu znát. Hlavně ta ovalita na zadku už se mnou necuká při jemném dobržďování.
Až na malé záchvaty vzteku a zuřivosti hodnotím ten víkend kladně. Krásně jsem si zanadával a zařval.
Cítím se takový lehký