Mexican píše:
ja teda nie som nijaky odbornik na chemiu, ale nemyslim ze je to vhodne miesat. Riadacia jednotka ma z toho asi dost zahul
To je zase pěkná hovadina
.
Tady je vlákno o benzínu,ne o naftě
.Na rozdíl od čmouda můžeme nechat benzín v nádrži přes zimu a na jaře je stále tekutý
a chytne na první otočení,což se ti u nafty nestane
Zimní benzíny budeš také hledat marně,to určitě proto,abychom je nemíchali s letním
.
Novinka pro tebe-automobilové benzíny můžeš míchat jak chceš
Když smícháš třeba půl nádrže 100 oktanu s 91,tak jediné,co se stane je,že pojedeš na +-95 oktan
a motor bude naprosto spokojený.Proč asi myslíš,že se zrovna té "krabičce",říká řídící jednotka
Mimo jiné řídí/přizpůsobuje množství paliva/vzduchu i podle kvality(výhřevnosti).To není pevně nastavený karburátor,aby jsi třeba slyšel klepání ventilů při nízkooktan.benzínu.
Snad bude stačit jeden případ-motory v Tiburonech(2,0l i šetiválce 2,7l
)JSOU schopny jezdit na 91 okt
benzín-BEZ NEJMENŠÍ
újmy na čemkoliv u auta,stejně dobře jako na 100 okt.benzín.Přesně jak psal Tringi-sám výrobce
,píše v servis.knížce,že motory jsou konstruovány na provoz 91
okt.benzínu,95,98.......i na benzíny s přídavkem 10% biosrágor.
Auta vyvážejí do celého světa a jestli si myslíš,že benz.motor pro USA(kde je benzín na naše poměry spíš srágora),Asii je jiný nebo jinak nastavený,než pro Evropu-není
Proto je tam řídící jednotka,která díky čidlům přizpůsobuje potřebnou dávku a poměr.....
Tankuji u všech značek benzinek,supermarketů,Makra(mimo JZD a pochybné firmy vlastnící 1 čerpačku).....a nikdy Tiburon ani ostatní benz.auta neměla problém.Na zmiňované Tank Ono(v Trutnově)čerpám dost často a auto jede stejně dobře jako na Shell nebo OMV.Že je rozdíl v "živosti"(chuti vytáčet se)lepší se vzrůstajícím okt.číslem je samozřejmé(je to jako spalovat hnědé nebo černé uhlí v kamnech
),ale motoru/řídící jednotce ani v nejmenším neubližuje namíchat 95 okt. se 100 okt. mot.benzínem