Stránka 81 z 250
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 23 srp 2021, 02:13
od cyberjoe
Ahojte. Tak pred par mesiacmi som presedlal z accentu na i30 combi, family vybava, 1.5 dpi. Najazdene necele 3000 km. Skoro uplna spokojnost, akurat zaradenie jednotky dost pocut, to by sa este mohlo casom spravit. Co mi ale trochu vadi, je to ze auto je trochu naladove. Hlavne na trojke a stvorke. Niekedy ked zosliapnem pedal mam pocit ako by malo turbo, krasne zrychluje, inokedy zase musim dat skoro na podlahu, ked potrebujem predbehnut. Je to malo najazdenymi kilometrami, alebo tym ze sa striedame s manzelkou, ktora ma podstatne lahsiu nohu ako ja a auto si nejako na to "zvykne"? Sry ak to tu uz bolo, akebo ak to je blba otazka.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 23 srp 2021, 08:22
od Foxy
Skôr by som to odhadol na palivo - ak raz natankuješ to a raz to, tak sa riadiaca jednotka prispôsobuje. Alebo možno zaťažením auta, eleváciou cesty alebo vetrom v protismere... Práve atmosferický motor by mal byť veľmi konzistentný a niečo také by sa tam vôbec vyskytovať nemalo, ak tam nie je eko-technológia ako vypínanie valcov a podobne, čo tu myslím nie je. Pravda je že sa nové autá učia ako jazdíš a snažia sa prispôsobiť palivové mapy, ale až taký rozdiel by to asi nebol, a nie cestu od cesty.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 23 srp 2021, 08:31
od willy50
Přesně toto chování jsem tady popisoval, ale u staré i30. Palivem to určitě nebylo, měl jsem tehdy kartu na Shellce a jinde jsem benzín nebral. Tehdy můj příspěvek zůstal bez odezvy. U nové i30 jsem to zatím nepozoroval, ale jednak jezdím s ní jen já a potom, už jsem trochu starší ročník, tak jezdím celkem klidně.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 23 srp 2021, 08:42
od Cecil67
Ahoj, taky nic takového nepozoruji, spíš mi to občas kuckne v nižších otáčkách...
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 23 srp 2021, 08:44
od Cecil67
willy50 píše: ↑23 srp 2021, 08:31
Přesně toto chování jsem tady popisoval, ale u staré i30. Palivem to určitě nebylo, měl jsem tehdy kartu na Shellce a jinde jsem benzín nebral. Tehdy můj příspěvek zůstal bez odezvy. U nové i30 jsem to zatím nepozoroval, ale jednak jezdím s ní jen já a potom, už jsem trochu starší ročník, tak jezdím celkem klidně.
Cau, tak to nechápu... Klidně? Tak proč ti paní říká, že jezdíš jako p...e?
Apropo, co je to střední morava? Taky su ze středu moravy...
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 23 srp 2021, 09:18
od clifftorr
cyberjoe píše: ↑23 srp 2021, 02:13
Ahojte. Tak pred par mesiacmi som presedlal z accentu na i30 combi, family vybava, 1.5 dpi. Najazdene necele 3000 km. Skoro uplna spokojnost, akurat zaradenie jednotky dost pocut, to by sa este mohlo casom spravit. Co mi ale trochu vadi, je to ze auto je trochu naladove. Hlavne na trojke a stvorke. Niekedy ked zosliapnem pedal mam pocit ako by malo turbo, krasne zrychluje, inokedy zase musim dat skoro na podlahu, ked potrebujem predbehnut. Je to malo najazdenymi kilometrami, alebo tym ze sa striedame s manzelkou, ktora ma podstatne lahsiu nohu ako ja a auto si nejako na to "zvykne"? Sry ak to tu uz bolo, akebo ak to je blba otazka.
Mám to i u 1.4 cwwt , tento popsaný jev se nejvíce projevuje mezi 2500 - 3500 otáčkami, zvláště když zrychluješ pomalu do táhlýho kopce. Jako by elektronika nevěděla jak přesně dávkovat. Taky jsou někdy citít zvláštní vibrace, obvykle stačí ubrat malinko plyn a auto ožije je to divný ale tak u mne funguje. Další věc, že u 1,2,5 a 6 tohle prostě není. U předchozího auto bez elektronického plynu , to citelně škubalo jako kdyby si prudce šlapal na plyn.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 23 srp 2021, 11:56
od Odjinud
Nekdy mam podobny pocit. Vcera prave najety 10000. kilometr. Palivem nevim jestli to bude. Podle me je tohle auto hlavne na plynulou jizdu (no, ktere neni, ze...) a hodne se vyresi tim, ze clovek nespecha
(ono je to dobre i pro zivot obecne, nejen v aute).
cyberjoe píše: ↑23 srp 2021, 02:13
Ahojte. Tak pred par mesiacmi som presedlal z accentu na i30 combi, family vybava, 1.5 dpi. Najazdene necele 3000 km. Skoro uplna spokojnost, akurat zaradenie jednotky dost pocut, to by sa este mohlo casom spravit. Co mi ale trochu vadi, je to ze auto je trochu naladove. Hlavne na trojke a stvorke. Niekedy ked zosliapnem pedal mam pocit ako by malo turbo, krasne zrychluje, inokedy zase musim dat skoro na podlahu, ked potrebujem predbehnut. Je to malo najazdenymi kilometrami, alebo tym ze sa striedame s manzelkou, ktora ma podstatne lahsiu nohu ako ja a auto si nejako na to "zvykne"? Sry ak to tu uz bolo, akebo ak to je blba otazka.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 23 srp 2021, 12:03
od slabostka
cyberjoe píše: ↑23 srp 2021, 02:13
Ahojte. Tak pred par mesiacmi som presedlal z accentu na i30 combi, family vybava, 1.5 dpi. Najazdene necele 3000 km. Skoro uplna spokojnost, akurat zaradenie jednotky dost pocut, to by sa este mohlo casom spravit. Co mi ale trochu vadi, je to ze auto je trochu naladove. Hlavne na trojke a stvorke. Niekedy ked zosliapnem pedal mam pocit ako by malo turbo, krasne zrychluje, inokedy zase musim dat skoro na podlahu, ked potrebujem predbehnut. Je to malo najazdenymi kilometrami, alebo tym ze sa striedame s manzelkou, ktora ma podstatne lahsiu nohu ako ja a auto si nejako na to "zvykne"? Sry ak to tu uz bolo, akebo ak to je blba otazka.
- zrejme to bude tým že motor je riadený elektronikou a nie priamo vodičom v zmysle " škrtiaca klapka na lanko". Ty síce stlačíš pedál ale RJ si to rieši po svojom / napr. aj riadenie emisií/ a tak je možné že sa nájdu situácie keď to nejde celkom podľa tvojich predstáv. Možno sa časom naučíš predvídať správanie sa auta a sám napr. podradíš. A možné je aj to že vyjde nejaká aktualizácia softu RJ a porieši sa to.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 23 srp 2021, 13:51
od willy50
Cecil67 píše: ↑23 srp 2021, 08:44
willy50 píše: ↑23 srp 2021, 08:31
Přesně toto chování jsem tady popisoval, ale u staré i30. Palivem to určitě nebylo, měl jsem tehdy kartu na Shellce a jinde jsem benzín nebral. Tehdy můj příspěvek zůstal bez odezvy. U nové i30 jsem to zatím nepozoroval, ale jednak jezdím s ní jen já a potom, už jsem trochu starší ročník, tak jezdím celkem klidně.
Cau, tak to nechápu... Klidně? Tak proč ti paní říká, že jezdíš jako p...e?
Apropo, co je to střední morava? Taky su ze středu moravy...
No ona moje lepší polovička by byla nejraději kdybych jezdil asi tak 20km/h. A taky to trochu souvisí s tou střední Moravou(tzv. Záhoří, jestli Ti to něco říká). Tady u nás jsou tak hrozné cesty, že ten co se nedrží volantu je chudák. Vlastně ony to ani cesty nejsou, je to jedna záplata na druhé. A zbytek díry!
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 23 srp 2021, 13:53
od willy50
A jak z Kozlova teď jezdite směr Odry?
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 23 srp 2021, 13:58
od Cecil67
Záhoří znám, jsme skoro sousedi. Na Potštát zkratkou kolem rybníků, do Ol.přes prostor....
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 23 srp 2021, 14:42
od willy50
Kolem rybníků, to myslíš přes Boškov? Po té šílené polocestě? Anebo taky přes VP?
Každopádně to teď máte dost bojové
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 23 srp 2021, 16:11
od Cecil67
Po té poloceste lidí jezdí, já ne. To bych musel mit Tuscona....
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 23 srp 2021, 18:46
od daves
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 23 srp 2021, 19:09
od Maras
Jo už jsem viděl. Nesouhlasím s Vaculíkem co se týče hluku na dálnici, je to v pohodě, hlava fakt nebolí. Měl jsem Focus a Hondu Jazz a tam to bylo o dost horší. Krom toho tenhle motor si nebude kupovat člověk co chce jezdit převážně dálnici. Je to auto do města a na okresky. Totéž tvrdí i kolegyně z práce, která ho ma v kombíku. No a třeba ta zmiňovaná barva je mi úplně jedno a 17 kola asi moc lidí nechce, protože na naše cesty je nejlepší rozměr 16 205/60.