Motor 1.5DPi

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Michael30
*
Příspěvky: 50
Registrován: 08 čer 2021, 10:02

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Michael30 »

to som rad ze to je OK, vdaka za info
i30 1.5DPi
Reklama
 

thaischumi
**
Příspěvky: 204
Registrován: 05 srp 2020, 09:03

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od thaischumi »

Ten ukazatel teploty vody je trochu falešný, ručička tam zůstane na stejném místě ikdyž teplota kolem 70°C nebo až 100°C (podle ODB2).
i30 Kombi 2019 1.4 T-GDI 103kW Comfort "Clean Slate Blue"
Tucson NX4e FL 2024 1.6 T-GDI 118kW Style "Ecotronic Gray Pearl"
RIP Focus MK2 Kombi FL 2008 1.6 TDCi 66kW 33x xxx km
RIP Focus MK1 Kombi 2004 1.8 TDCi 74kW 414xxx km
willy50
****
Příspěvky: 1135
Registrován: 16 lis 2009, 13:11

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od willy50 »

Jo, jo, to je :hyu: tradice :^o
Uživatelský avatar
marian85
*
Příspěvky: 68
Registrován: 04 úno 2021, 19:26
Bydliště: Pardubický kraj

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od marian85 »

daves píše: 23 srp 2021, 18:46 nové Vaculíkovic video k tomuto motoru.

https://www.auto.cz/martin-vaculik-a-hy ... ali-140457
V jednom videu pán Vaculík hovoril: "keď máte 400 000 kúpte si dáciu duster", toto auto tiež spadá do tej kategórie, ale z toho videa mi teda nepríde že by ho časom odporúčal. Ja viem že s ním má málo najazdené ale aj tak. Pokiaľ ide o tú hlučnosť, tak na topspeed.sk merali hlučnosť tohto auta, síce iba telefónom, ale na diaľnici pri 130 im vyšla rovnaká hlučnosť ako v novom leone 1,5tsi čo točí 2850ot., takže neviem čo sa mu nezdá. To je skôr i30 až veľmi dobre od motora utlmená keď aj rozdiel 650ot. v jeho neprospech znamená rovnakú hodnotu.
V najnovšom čísle SM majú krátky článok že nemecký ADAC robil test ako sa prehrievajú autá a napr. rozdiel medzi bielym a čiernym autom bol vo vnútri auta len 5 stupňov, takže to že mu tam bolo veľmi teplo by som tej modrej nepripisoval, skôr tie zadné okná mi prídu dosť svetlé takže tam toho slnka prepustia asi dosť. A tá zadná náprava je podľa mňa plus. Jasne viacprvok bude lepší ale kto si chce nechať toto auto fakt dlho tak do budúcna je jednoduchá náprava práve výhra proti viacprvku. Vlastná zlá skúsenosť s viacprvkom.
KIA CEED III(CD) Spin; 1.0T-GDI Smartstream 74kW
Palivo: EuroOil N95+VIF
clifftorr
**
Příspěvky: 147
Registrován: 22 kvě 2020, 15:54

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od clifftorr »

co se týče ukazatele teploty kapaliny , tak je více než méně falešný takhle to má většina automobilek. Líbí se mi řešení u Subaru , kde není ukazatel , ale dvě kontrolky teploty kapaliny : svítí modrá - motor je studený . zbytečně nevytáčet , zhasne až se kapalina ohřeje na normální hodnotu , svítí červená - hrozí přehřátí.
Uživatelský avatar
Pjotr1
***
Příspěvky: 801
Registrován: 26 črc 2020, 17:51
Bydliště: ostrov pozitivní deviace

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Pjotr1 »

marian85 : prosím můžeš trochu více rozvést tvojí špatnou zkušenost s víceprvkovou nápravou ? Já jí mám a auto si chci nechat velmi dlouho, tak bych rád věděl na co se mám připravit a případně jak problémům předcházet. Předem dík
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
thaischumi
**
Příspěvky: 204
Registrován: 05 srp 2020, 09:03

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od thaischumi »

U starších aut takhle to nebylo, u passata 2006 benzín 2.0 když jsem stál v koloně byla ručička hezky vidět jak kyvadlo, atakuje bod varu => zapne se sahara=> zpátky na 85°C a znovu. Nebo focus 2004 nafta když v zimě se zapnutým topení a z kopce (dlouhé, např. Radlická) je vidět jak se teplota klesala skoro na 60°C.
i30 Kombi 2019 1.4 T-GDI 103kW Comfort "Clean Slate Blue"
Tucson NX4e FL 2024 1.6 T-GDI 118kW Style "Ecotronic Gray Pearl"
RIP Focus MK2 Kombi FL 2008 1.6 TDCi 66kW 33x xxx km
RIP Focus MK1 Kombi 2004 1.8 TDCi 74kW 414xxx km
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8137
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Mexican »

Pjotr1 píše: 25 srp 2021, 08:53 marian85 : prosím můžeš trochu více rozvést tvojí špatnou zkušenost s víceprvkovou nápravou ? Já jí mám a auto si chci nechat velmi dlouho, tak bych rád věděl na co se mám připravit a případně jak problémům předcházet. Předem dík
to je snad zjavne. Ako priklad moj Accent (364 000km) - Za zivotnost som uz menil vpredu 3x tycky stabilizatorov a v podstate vsetky silentbloky ramien 2x. K tomu 2x tlmice a raz ulozenia. Vzadu som menil len 2x tlmice a 1x ulozenia. U klasickej napravy typu "lesenarska trubka" tiez nemusis riesit geometriu. Takze otazka je snad zodpovedana v com je na udrzbu menej narocna bezna zadna naprava oproti viacprvku
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Uživatelský avatar
Pjotr1
***
Příspěvky: 801
Registrován: 26 črc 2020, 17:51
Bydliště: ostrov pozitivní deviace

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Pjotr1 »

Mexican : moje minulé auto mělo 240kkm a nic (ani tlumiče) na přední nápravě jsem neměnil a to jsem 80% jezdil v Praze, tak proto se ptám, že nevím. Současnou i30 bych si rád nechal 20 let a 100kkm.
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8137
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Mexican »

20 rokov ti to auto nevydrzi, to proste treba vyhodit z hlavy hned :-) Uz teraz vidim znacnu snahu o sikanu na STK starsim autam prichadzovat postupne A zavady. A viem o com hovorim, na STK jazdim so 4 autami vo veku od 10 do 16 rokov, vsetky neodborne servisujem sam :)

100 000km za 20 rokov je 2000km rocne, to by som asi radsej jazdil taxikom, pretoze kupovat nove auto na taky najazd je ekonomicky nezmysel. Ale to je len osobna preferencia

je zaujimave, ze u teba 240 000km prezilo vsetko, pretoze mame mestsku/primestsku fabiu a tam tie ulozenia resp silentbloky vydrzia este menej ako u Accenta, ktory jazdi dlhsie trasy casto po kvalitnejsich cestach. To iste Ford Fusion. Obe auta okolo 100 000km a bolo treba menit silentbloky ramien vpredu (vsetky), u Fabie navyse aj silebloky riadenia. Proste na hnusnych cestach v okoli Brna (Brno-venkov) tie podvozkove diely dostavu sakra zabrat). Tlmice sme teraz menili u Fusiona preventivne, ale uz bol tiez asi najvyssi cas a auto sa vyrazne upokojilo. Fabia ma po asi 108 000km povodne tlmice

Ono hodne zalezi ako a kde to auto jazdi. Ci jazdi nalozene alebo v nom jazdi clovek. Ja mam napr aj po 364 000 origo spojku, vacsine aut tolko km spojka nevydrzi. Mam kamosa, ktory predaval Cmaxa tiez po 200 000km s origo tlmicmi ale jazda v nom bola hrozna
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Uživatelský avatar
Pjotr1
***
Příspěvky: 801
Registrován: 26 črc 2020, 17:51
Bydliště: ostrov pozitivní deviace

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Pjotr1 »

prepáč, roční nájezd odhaduju na 5000 km, špatně jsi to spočítal, ale to je jedno.
Minulé auto byl Nissan Primera, obecně se o něm říkalo že je to držák a já s ním jezdil opatrně (dírám jsem se vyhýbal a na zpomalovacích prazích jel pomalu). Spojku jsem měl taky původní. Kdyby na STK neprudili s nerovnoměrným brzdný účinkem (na řízení nebylo poznat) pravé zadní brzdy (i po výměně kotoučů a destiček) tak s ním jezdím ještě dnes. Výměna brzdiče by byla dražší než celé auto. Taky jsem si servisoval sám co jsem mohl a zbytek ověřený místní garážník.
Novou i30 jsem nechal antikorozně ošetřit (dutiny i spodek) tak doufám že ten Dinitrol zalepí i pohyblivé spoje např. uchycení ramen aby se tam nedostala voda a prach a tím se méně budou kazit. Uvidíme. Jen doufám že Hyunadi je jedno z posledních aut které ještě nezavedlo časovou trvanlivost dílů a tedy vhodnou údržbou bychom spolu mohli být dlouho.
Naposledy upravil(a) Pjotr1 dne 25 srp 2021, 11:10, celkem upraveno 1 x.
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
Uživatelský avatar
DUX
*
Příspěvky: 68
Registrován: 09 kvě 2019, 20:41
Bydliště: Vysočina

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od DUX »

Samotné auto 20 let vydrží, otázka je co vymyslí uřední šiml aby se ho nevyplatilo provozovat.

Jinak 100 000km za 20let je 5000km za rok :wink:
Hyundai i30 WG 1.5 T-GDI MHEV Style DCT, Silky Bronze, 09/2021
Suzuki GSX-R 1000 K6, 10/2011
Hyundai i30 WG 1.4 TGDI Style NAV GO, Champion Blue, 12/2018 - 06/2021
BMW E46 320d Touring 07/2012 - 12/2018
Ford Escort 1.6i 16V Ghia 08/2016 - 07/2012
Uživatelský avatar
marian85
*
Příspěvky: 68
Registrován: 04 úno 2021, 19:26
Bydliště: Pardubický kraj

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od marian85 »

Pjotr1 píše: 25 srp 2021, 08:53 marian85 : prosím můžeš trochu více rozvést tvojí špatnou zkušenost s víceprvkovou nápravou ? Já jí mám a auto si chci nechat velmi dlouho, tak bych rád věděl na co se mám připravit a případně jak problémům předcházet. Předem dík
No to že som ju musel prakticky celú vymeniť, všetky ramená. Auto ale malo už cez 300k km. Nepotešilo ma to teda. Neviem ako to má :hyu: v servisnom pláne, ale ja by som aspoň každé dva roky dal pohnúť geometriou aby to nezatuhlo. Ono 100k km nie je veľa, ale silentbloky starnú aj časom. Dajú sa však väčšinou aj prelisovať, ale tak či tak sa to musí celé demontovať. Preto si myslím že 1,5dpi má dobrú zadnú nápravu, ani octavka s 1,5tsi nemá multi-link a to auto sa predáva.
KIA CEED III(CD) Spin; 1.0T-GDI Smartstream 74kW
Palivo: EuroOil N95+VIF
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8137
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Mexican »

pardon, nejak som myslel na uplne ine cisla :-)

vzhladom k tom, ze v EU zahlasili ze do cca 10 rokov je koniec so spalovacimi moormi, asi by som si nerobil extra velke nadeje ze to auto pojde prevadzkovat. A ak pojde, bude to velky tlak aby si to auto neprevadzkoval. 10 rokov/ 200 000km by auto malo vydrzat bez vacsich investicii, kor s tm relativne jednoduchym 1,5DPi. To je asi ta zasadna otazka. Ci vydrzia podvozkove diely je otazka. To vsak nie je nijak draha zalezitost na opravu/vymenu

brzdice - o to sa treba proste starat a paradoxne tomu nepomahaju male najazdy. Zrepasovane brzdice su na auta mojho veku okolo 1000-1300kc/kus, co nie je tragedia. Asi by som z toho nepredaval auto s ktorym som spokojny a nevrazil 400 000kc (cca) do noveho. Ale kazdy to mame inak. U mna Accent pojde z domu ak domov dojde na podvale. Pomimo to je vsetko opravitelne za rozumne prachy :-)

s tou dodatocnou ochranou podvozku je to otazka do loterie. u mna je u Accenta z turecka problem len na napojeni zadneho naraznika na blatnikoch, inak to vsetko vyzera pekne. Investicia do jedneho sprayu bitumenu pred par rokmi by to vyriesila. Ale kto to mohol vediet ze ano :-)

problem novsich aut skor vidim v premiere elektroniky a najma v postupnom osizovani suciastok (nahradzovanie lacnejsimi rieseniami)
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
porab
Příspěvky: 3
Registrován: 05 dub 2021, 17:30
Bydliště: Ostrava

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od porab »

Zdravím, je pro tento motor vhodný tenhle olej? produkte.liqui-moly.de/top-tec-6600-0w-20-6.html
i30 21 WG 1,5 MPi 81kw Comfort 16 2021
Fabia 1,4 16v 74kw 2007
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“