Stránka 83 z 139

Re: LPG

Napsal: 09 bře 2013, 15:36
od tomyk
Takže do 3333 ot/min a do 15m/s ti to papá jen LPG ????

Re: LPG

Napsal: 09 bře 2013, 15:44
od mnkk
Hardcam píše:at si mnkk pise co chce, ale ja to stale vidim velmi vyhodne a penize investovane do prestavby se kazdym dnem rychle vraci. Nemluve o tom, ze jezdim o poznani ziveji nez driv a vic si jizdu uzivam...:)
Ešte raz a pomaly: LPG je výhodné (preto som si ho dal namontovať, nesťažujem sa), tvrdím len jedno a to toto: 20% privstrek od :hyu: je totálna volovina, ktorá znevyhodňuje prestavbu ako takú. Nič nehovorím o tých, ktorý to majú ako ty. 1,53Kč/km s privstrekom 20% nedosiahneš!!!

Ako sa písalo už vyššie. Tiež som kupoval auto s tým, že bude jazdiť iba na LPG. O privstreku nebola ani zmienka. Prišiel rok 2012 a už to bolo.

Systém BRC je lubovolne nastavitelný. Dokáže si riadiť privstrek tak ako sa naprogramuje. Aj 0%, aj 20% aj od 4000ot..

Mne osobne sa prestavba vrátila pred 12 000km, tzn. teraz už len šetrím.

Posledné čo mám na srdci: všetko čo sa týka LPG píšem z vlastnej skúsenosti. Ver mi Hard, že viem čo píšem. Keď použijem na LPG nepekné slová, tak sa to vždy týka iba 20% privstreku.

Re: LPG

Napsal: 09 bře 2013, 15:48
od Hardcam
mnkk píše:
Hardcam píše:1,53Kč/km s privstrekom 20% nedosiahneš!!!
Vzdyt taky nedosahuju, pisu, ze 1,53Kc/km + privstrik.

Po pul roce se mi podarilo sehnat obal na rezervu 125/80 D15, az z Polska za 250 korun + doprava. Hrozny penize za kus latky a jeden hodne nekvalitni zip - rozbitej uz kdyz prisel.

Re: LPG

Napsal: 09 bře 2013, 16:06
od tomyk
airwaves píše:Ano, potvrzuji, že u ŘJ A.E.B 2001 NC což je u nás přelepeno samolepkou Elpigaz lze přístřik nastavit jak je libo. Mám nastaveno od 3333 ot a od 15ms délky vstřiku. Samotný přídavek je nastaven na 3 ms vstřiku benzínu. To znamená že pokud jedu třeba na 2900 otáček ale dám plnej a délka vstřiku se natáhne nad 15 ms přistřikuje se benzín také. A nebo i když je délka vstřiku kratší ale jedu víc než 3333 otáček opět přístřik. Všechny tyto veličiny si můžete vychytat jak je libo. Já se o tom snažím číst co nejvíc a konečně se na forech co sleduji někteří technici možná nechtěně podřekli jak to nastavují. Spotřeba banzínu včetně startů cca 1 litr na 100 km. Když pojedu na dálku, nebudu tedy často startovat a podržím se pod 120 kmh což je cca těch 3300 otáček bude spotřeba banzínu nižší. Vstřiky mám také AEB, mohu jen doporučit.
Zrovna jsme teď doma řešili, kde nechat přestavět přírustek i30 1,6 kombi 2013 na LPG.
Elpigas ti ale u :hyu: nenamontují když ti namontuje někdo jiný co :hyu: záruka??

Re: LPG

Napsal: 09 bře 2013, 18:39
od airwaves
Jediná výhoda LPG jsou prachy. Všechno ostatní je kompromis a nebo problém. Co záruka? Nevím, až to nastane a zamítnou mi z tebou uvedeného důvodu reklamaci tak budu bojovat. Jako každý. Montážník má pojistku a budeme muset znalcem dokázat že došlo k poškození z důvodu LPG. Pokud ne, pak pokus o dohodu s :hyu: a pokud ne už nechám s otevřeným koncem. Já vím, je to trošku adrenalin, a musíme si dodávat odvahy. :D

Re: LPG

Napsal: 09 bře 2013, 19:30
od tomyk
airwaves píše:Jediná výhoda LPG jsou prachy. Všechno ostatní je kompromis a nebo problém. Co záruka? Nevím, až to nastane a zamítnou mi z tebou uvedeného důvodu reklamaci tak budu bojovat. Jako každý. Montážník má pojistku a budeme muset znalcem dokázat že došlo k poškození z důvodu LPG. Pokud ne, pak pokus o dohodu s :hyu: a pokud ne už nechám s otevřeným koncem. Já vím, je to trošku adrenalin, a musíme si dodávat odvahy. :D
Protože nemám rád autorizované servisy a raději volím šikovné prověřené mechaniky s tradicí a zkušenostmi tak asi zvolím podobnou strategii. O pojistkách a znalcích jsem se už někde dočetl tak si tam asi taky nechám namontovat Elpigas protože BRC prý patří do propadliště dějin.

Re: LPG

Napsal: 09 bře 2013, 20:24
od mnkk
Hardcam píše:
mnkk píše:
Hardcam píše:1,53Kč/km s privstrekom 20% nedosiahneš!!!
Vzdyt taky nedosahuju, pisu, ze 1,53Kc/km + privstrik.

Po pul roce se mi podarilo sehnat obal na rezervu 125/80 D15, az z Polska za 250 korun + doprava. Hrozny penize za kus latky a jeden hodne nekvalitni zip - rozbitej uz kdyz prisel.
Ano hard, suhlasim.

Re: LPG

Napsal: 09 bře 2013, 21:03
od rade622
airwaves píše:Ano, potvrzuji, že u ŘJ A.E.B 2001 NC což je u nás přelepeno samolepkou Elpigaz lze přístřik nastavit jak je libo. Mám nastaveno od 3333 ot a od 15ms délky vstřiku. Samotný přídavek je nastaven na 3 ms vstřiku benzínu. To znamená že pokud jedu třeba na 2900 otáček ale dám plnej a délka vstřiku se natáhne nad 15 ms přistřikuje se benzín také. A nebo i když je délka vstřiku kratší ale jedu víc než 3333 otáček opět přístřik. Všechny tyto veličiny si můžete vychytat jak je libo. Já se o tom snažím číst co nejvíc a konečně se na forech co sleduji někteří technici možná nechtěně podřekli jak to nastavují. Spotřeba banzínu včetně startů cca 1 litr na 100 km. Když pojedu na dálku, nebudu tedy často startovat a podržím se pod 120 kmh což je cca těch 3300 otáček bude spotřeba banzínu nižší. Vstřiky mám také AEB, mohu jen doporučit.
Zrovna jsme teď doma řešili, kde nechat přestavět přírustek i30 1,6 kombi 2013 na LPG. Obvolal jsem na Vysočině 6 montážníků. Zajímal jsem se krom ceny a výrobce zařízení i o to, jak by řešili ochranu ventilů. Odpovědi byly velmi pestré. Jeden by dal obojí, Flash Lube by snížil kapání a současně dal přívstřik, dva by dali pouze přístřik, dva by dali pouze FL a jeden nic protože celej život co montuje LPG se mu nezaklepal jedinej motor a nic nedává. Mno tak co s tím že? Líbí se nám varianta utažené FL ale s rozvodem pro každý válec http://www.autolpg.cz/ochrana-ventilu-vse-36.html plus mírnější nastavení přístřiku a výrobce vyzkoušené AEB v česku Elpigaz.


Mám taky Elpigaz, při dotazu na přístřik montážník řekl, že je to možné, ale podle jeho zkušeností není nutný, že můj motor 2,0 l 105 Kw stačí nakrmit plyn i při větším zatížení. Mám přimazávání FL, to mi vyloženě doporučil s tím, že nový systém s rozvodem do každého sacího kanálu je novinka, ale on to má v ceně přestavby.Bylo to loni. Dnes bych do jiného systému nešel, nemám problémy s ničím, kromě jednoho přenastavení díky sednutí si membrán zplynovače a tím zvětšení bohatosti směsi. Vše v rámci záruky, plánuji ještě preventivní prohlídku na jaro. Moje výsledky jsou 170 kč na 100 Km plus litr benzinu. Benzin je ovlivněn převahou krátkých tras, co jezdím, typicky do 5 km. Cena FL je tady u nás 200 Kč za půl litr, mám nahrkané 6500 na plyn a už budu muset dát novou náplň, takže to vychází necelé deci na 1000, což je +- 37 kč asi. Z tohoto pohledu mi vychází systém bez přívstřiku, dobře odladěný jako lepší kauf. Ale můžu se mýlit.
Jo ještě pro informaci, dálku, posledně UH - Vídeň jsem jel podle palubáku za 7,3 plynu, ale bylo to vyloženě na pohodu. Palubák mi ukazuje - 0,2 podle tankování plynu.
Rade622

Re: LPG

Napsal: 11 bře 2013, 07:34
od severtom
airwaves píše:Jediná výhoda LPG jsou prachy. Všechno ostatní je kompromis a nebo problém. Co záruka? Nevím, až to nastane a zamítnou mi z tebou uvedeného důvodu reklamaci tak budu bojovat. Jako každý. Montážník má pojistku a budeme muset znalcem dokázat že došlo k poškození z důvodu LPG. Pokud ne, pak pokus o dohodu s :hyu: a pokud ne už nechám s otevřeným koncem. Já vím, je to trošku adrenalin, a musíme si dodávat odvahy. :D

Nemáš pravdu: nejen že ušetříš, ale také máš vyšší dojezd (v zahraničí docela rozdíl) bez smradu v autě (kanystry), motor je čistší (viz hafo fotek na netu + sám si měním olej, takže olej vidím a cítím), v malých otáčkách motor lépe táhne, alespoň můj (čidlo klepání nemá důvod snížit výkon jako při počínajících detonacích u benzínu).

Ohledně přestavby, kupoval jsem auto s tím, že ho zajedu a přestavím, tak jsem to i udělal. Za první rok se přestavba zaplatila, druhý rok už vydělávala. Teď má auto 2,5 roku, tj. kdyby byla přestavba autorizovaná, už by na ni nebyla záruka.

Z čehož vyplývá, že jsem udělal přesně, co jsem chtěl, benzín, s nímž je radost jezdit bez obav z drahých oprav + představba za 23 000 Kč s 52 l toroidem :-)

Re: LPG

Napsal: 11 bře 2013, 08:29
od tomyk
severtom píše:
airwaves píše:Jediná výhoda LPG jsou prachy. Všechno ostatní je kompromis a nebo problém. Co záruka? Nevím, až to nastane a zamítnou mi z tebou uvedeného důvodu reklamaci tak budu bojovat. Jako každý. Montážník má pojistku a budeme muset znalcem dokázat že došlo k poškození z důvodu LPG. Pokud ne, pak pokus o dohodu s :hyu: a pokud ne už nechám s otevřeným koncem. Já vím, je to trošku adrenalin, a musíme si dodávat odvahy. :D
Nemáš pravdu: ................
Z čehož vyplývá, že jsem udělal přesně, co jsem chtěl, benzín, s nímž je radost jezdit bez obav z drahých oprav + představba za 23 000 Kč s 52 l toroidem :-)

Vdím to podobně a asi to u mne dopadne tak, že zajedu pěkně na benzínek a pak si u člověka se zkušenostmi nechám namontovat Elpigas.

Re: LPG

Napsal: 11 bře 2013, 09:17
od FISHkaa
proti vznětovým motorům sem nikdy nic neměl - předchozí auta také byly vznětové. Bohužel se ale v EU komisi našel kripl, který donutil do automobilky používat filtr pevných částic. Tímto krokem přidal kurvítko, u kterého máte dvě možnosti (při krátkých jízdách po městě) : buď se stát jeho otrokem (nucené výjezdy po dálnici), nebo se smířit s pravidelnou návštěvou servisu na nuceném čistění... ](*,)

Re: LPG

Napsal: 13 bře 2013, 14:53
od airwaves
Po prostudování dalšího kola nabídek na montáž LPG do new i30 jsme dospěli k rozhodnutí...využít nabídky Hyundai smluvních montérů na sadu BRC. Toto řešení není nejlevnější a papá 2 litry benzínu na 100km, ALE je bezproblémové co se týče záruky na motor a to 5 let bez omezení km. To je hodně silná karta.

Re: LPG

Napsal: 13 bře 2013, 16:27
od tomyk
No nevím ale na 100km 2 litry benzínu a k tomu ještě LPG vyplatí se to ještě?? Jakou máš představu v korunových nákladech na km?

Re: LPG

Napsal: 13 bře 2013, 17:14
od severtom
Hlavně u H přestavby riskuješ 2 věci:
1. uměle nastavenou bohatší směs, aby motor "vydržel 5 let" (dojem H nebo jejich špatná mapa v ŘJ plynu)
2. zcela špatnou ŘJ nebo nesmyslně nastavený přívstřik - jejich přestavba je drahá a navíc má vyšší spotřebu, takže se ti za 5 let ani nemusí zaplatit

Opakuji vlastní zkušenost: 23 tisíc (už vč. DPH) za Magic, 2,5 roku a >40 tisíc km odjeto, no problem, spotřeba do 7,5 LPG, žádný flashlube, žádný přívstřik a benál jen na starty.. navíc Hardcam, místní legenda, přešel na LPG s tím, že kdyby něco, za 10 tisíc přehodí celý motor z bouračky. Není co řešit.

Re: LPG

Napsal: 13 bře 2013, 18:01
od tomyk
Nechápu proč by :hyu: motor neměl vydržet bez přívstiku, vždyť na LPG se jezdí desítky let a zatím nějaká brutální fakta o škodlivostli LPG bez přístřiku jsem nikde neviděl. Chtěl bych vidět fotky těch zničených motorů máte někdo??
Jestli ti Hyundajáci jen neprodávají systém na kterém mají větší vývar a spíše se zdá, že pořizovací hodnota tohoto systému nabízí vyšší zisk než modernější a sofistikovanější systémy.