Stránka 84 z 250

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 25 srp 2021, 15:19
od dibarbora
Myslím, že áno, ale kúp až podľa príručky… čo budeš mať napísané… akú výkon. triedu..

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 25 srp 2021, 17:30
od willy50
Je doporučeno API SN Plus 0W20

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 25 srp 2021, 20:18
od proviron
farba je vec vkusu, mne sa napríklad tá modrá /teal/ páči a spolu s dark knight su pre mna naj farby k i30 hlavne v spojení s chromovým olemovaním okien a tak isto nové dysky sa k ním hodia asi najviac, naopak sklamaný som bol zo silky bronze, ale ako hovorím je to vec vkusu

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 25 srp 2021, 21:02
od Cecil67
Oleje se tady probíraly uz několikrát. Nebuď línej a zalistuj..... :D

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 25 srp 2021, 22:08
od dechardin
Ahoj,
i30 kombi 1,5 DPI family mam mesiac (2300km) a som spokojny. Hluk nad 120kmh nie je nic strasne. Je to moje prve nove auto a oproti 11 rocnej Fieste (diesel, 270k km) je to celkom dobry skok vpred :) Kupil som ho hlavne kvoli jednoduchemu motoru, jazdeniu po meste a priestoru pre rodinu a toto splna dobre. Aj po dialnici to krasne valí aj ked sa musi trochu viac rozbehnut, nie je to zihadlo, ale to som nechcel.
A motor 1,5 DPI sa vyraba v Ziline v KIA, kamarati tam pracuju a hovoria, ze tato druha generacia je dobry motor.
Mam otazku, ma auto filter pevnych casti - GPF alebo nema, da sa to niekde zistit? Na forach a v recenziach hovoria, ze nema, ale predajca povedal, ze uz ma. Tak? A je pravda, ze GPF v porovnani s DPF nie je problem, resp. je to v pohode?
A este ma zaujima, ake su idelane otacky? Pri 2000 mi auto radi preradit na vyssi stupen, ale to mi pride malo zive. Asi najlepsie/najzivsie to ide okolo 2500 otacok. Nerad, by som ho blbo zajazdil, nejaka rada? V predajni radili do 1000km viac auto setrit a potom zase par tisic jazdit s vyssimi otackami, aby motor neostal lenivy. Je to tak? A tretia vec, oplati sa vymenit olej po prvych par tisic km?
Diky moc

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 26 srp 2021, 06:43
od Axel.Foley
Nevím, čeho druhou generaci myslíš: i30 se aktuálně vyrábí v 3. generaci po faceliftu, motor 1,5 DPi je nový, tudíž se vyrábí v první generaci.

Zajíždění vozu se tady již řešilo, stačí zapátrat.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 26 srp 2021, 10:05
od WalterB
Mně by l tomu zajíždění motoru zajímala jedna věc. Přemýšlím, jestli se z toho nedělá tak trochu magie – jako že si auta můžu „vychovat“ buď „lemru“, nebo „žihadlo“.
Jasně, špatným zajížděním se dá motor asi docela poškodit – přetáčením nebo podtáčením (hlavně za studena), rázovým zatěžováním atd. se mohou poškodit vůle v uloženích, dá se rychle znehodnotit olejová náplň, která pak působí další škody atd. Pak je motor zkrátka fyzicky zkažený a moc už se s tím nadělat nedá.
Ale že bych ho něco „naučil“ nebo naopak „nenaučil“? Fakt by mě zajímalo, co to může v praxi reálně znamenat. Ptám se zcela vážně, protože si to neumím pořád nějak představit. Co se v motoru stane, nebo naopak nestane? Řídicí jednotku podle mě nenaučím nic – to není žádná umělá inteligence – zkrátka reaguje na vstupy a výstupy (zejména kvalitu paliva, data z katalyzátoru atd.). Asi chápu, že línou jízdou po čase mohu vyrobit trochu víc karbonu, který je pak motoru na obtíž, když budu málo brzdit, zreznou mi kotouče. To však nemusí být otázka záběhu, ale i následného provozu kdykoli později. Ale co dál? Vidíte v tom ještě někdo něco víc? :-k

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 26 srp 2021, 10:18
od Mexican
skutocne v tom nie je nic viac. Motor pouzivany v optimalnom rozmedzi nemoze "zleniviet" to je proste hlupost ktora nie je podporena ziadnym odbornym dodatkom

Aj pre nove aj pre pouzivane auto proste plati:

-> nevytacat studene
-> nepodtacat ani studene ani ohriate
-> pracovat jemne so spojkou pri podradovani (napr brzdenie motorom)
-> jazdit pravidelne, vyuzivat plachtenie, striedat otacky v ramci otackoveho sprektra, staci tesne nad hranicu maximalneho vykonu (u noveho motoru idealne 2-3 plne nadrze nevytacat ani ohriate nad hranicu uvedenu vyrobcom v manuale)
-> pravidelne menit olej podla instrukcii vyrobcu, u castych stop/startov (vychladnuti motora) menit cajstejsie
-> pouzivat preverene palivo (idealne rozumne aditivovane, ziadna superpremia fakt nie je potrebna), z casu na cas aditivovat cistiacim aditivom

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 26 srp 2021, 10:23
od Verxes
Tak já si myslím, že dnešní motory jsou na takové úrovni a tak "blbuvzudorné", že se stačí prostě držet návodu - ty první 3tis. km zajíždět v rozmezí 2-3tis. otáček, ze začátku netahat tažné, nepoužívat moc tempotat (střídat různé otáčky).. zkrátka než si to všechno pěkně sedne = než se ty nové díly "ošoupou" :) to je asi celá magie, víc bych v tom neviděl. Olej je otázka, vzhledem k tomu, že to za rok vymění v servisu, tak je to asi jedno, ale proplach tomu samozřejmě neublíží. Vychovat to asi moc nepůjde.. z Čivavy taky Rotvajlera neuděláš.. :lol: [-X
Já teď mám třeba 6500Km a jezdím s lehkou nohou na plynu, lehce nad 2tis. otáček, 90-100km/hod.. občas tomu podkouřím.. víc jak 3500-4000 ale nejdu.. spotřeba se mi ustálila na 5,6L

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 26 srp 2021, 10:30
od Cecil67
Zdar, já mám najeto už něco víc přes 15000 ( nejsem brzda provozu, po dálnici tempmat.120 a jinak lehce přes limity. V dedině samozřejmě 50) a spotřebu mám i nižší.... Jinak souhlas s tvým příspěvkem. Pozn. z čivavy rotvika zřejmě ne, ale obráceně asi jo :D

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 26 srp 2021, 10:49
od WalterB
Díky pánové za vaše reakce - uklidnili jste mě. Už jsem se bál, že v motoru sídlí nějaká tajemná bytost, se kterou je nutné navázat speciální vztahy, jinak si člověk moc nezajezdí :D
Já to dělám v podstatě tak, jako vy. Auto je nakonec v režimu: 1/3 km manželka - krátké trasy přes týden, 2/3 km já - delší trasy o víkendu. Ona jezdí navíc skutečně defenzivně, takže nějaké to vymetání pavouků pak zbývá o víkendu na mě :mrgreen:

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 26 srp 2021, 12:24
od brokolicovy_chips
Ahoj, když už to tu tak řešíte, tak toho využiji a "přiseru" se do hovoru :)
Snad již brzy (do měsíce) mě čeká přebrání 1.5 TGDI MHEV a chtěl bych se zeptat. Prvotních cca 100 km zajedu ve městě (Praha), takže otáčky, rychlosti - vše se bude krásně měnit a nic nebude stabilní. Ale myslíte si, že můžu pak vyrazit po D1 do Brna? Přeci jen je to dálková silnice, tak se trochu bojím, že pojedu stabilní otáčky (ano D1 se opravuje, takže to nebude tak úplně pravda, ale může se stát, že pojedu třeba v době, kdy bude dost prázdno). Myslíte si, že to motoru může ublížit? Neměl bych tedy nějak více střídat rychlost, tj spíš přibržďovat - do pravého na kilečko, pak po chvílí zase na 120-130? Kolik to vůbec při 130 bude mít otáček a nebude to nad povolenou "zajížděcí normu"?
Díky moc.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 26 srp 2021, 12:32
od slabostka
v zábehu sa treba vyhnúť hlavne dlhodobej jazde so stabilnými - hlavne vyššími - otáčkami typicky dlhá dialničná jazda na tempomat ustálenou rýchlosťou. Príklad 3 hodiny na tempomate 120/hod.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 26 srp 2021, 13:12
od Odjinud
brokolice: jed po okrskach. Taky jsem tak zajizdel.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 26 srp 2021, 14:14
od willy50
Aj já, Praha - Hranice na Moravě (300km)