LPG
Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři
- Reklama
Re: LPG
Ale to já se nehádám.Je mi naprosto jedno co říká dealer (to že to říká dealer ještě neznamená ,že je to pravda.Již jsem se s tím setkal několikrát).Počty jsou jasné a nezpochybnitelné.Přívstřik benzínu se prostě nekoná.Mechanik který LPG montoval na můj dotaz na přívstřik odpověděl,že se dává pouze na přímý vtřik benzínu kvůli chlazení vtřikovacích trysek.Tolik jasné počty spotřeby paliva.Jo a mechaanik samozřejmě nic nepředělával vzal system LPG (BRC) od Hyundai a namontoval.Nic neupravoval a záruka samozřejmě nijak nezasažena tj. 5 let.
Re: LPG
Kde byl ten mechanik? V autorizáku? Píšeš, jakoby ne, jakoby šlo o přestavbu mimo. Pak mě zajímá, kdo ti drží záruku 5 let? Zkus to osvětlit, jinak totiž jak píše honzzza na předch. straně, jsou fóra plná dohadů...
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor
Re: LPG
Plynař nejsem ( jak někdo zmínil, můj názor je, že patří do trouby), ale pokud tento tady ještě není, dovolím si přidat jeden link do vašeho chaosu o přívstřiku,GDI a TSI,zadřených ventilech a přehřátých vstřicích, který tady probíhá jak jsem si všiml ve vlnách. Snad někomu přijde vhod.
http://www.autocng.cz/lpg_sekvencni_eobd.html
http://www.autocng.cz/lpg_sekvencni_eobd.html
Re: LPG
Pan Jaroslav Čadek je zcela jistě odborník a ví co píše. Článek který napsal o zaklepávání ventilů je vlastně o tom, že když na své auto kašleš a jezdíš jako hovado přes 4500 ot/min tak tě nic hezkého nečeká at už LPG máš či nemáš. Příznám se rád to peru po dálnici 150 km/hod ale když se před koupí nového auta nad tím zamyšlím tak převážná většina mých jízd jsou cukačky mezi vesnicema a tam se LPG při nájezdu 35000 km/rok královsky vrátí. Sice i30 ještě nevlastním ale zřejmě již mám vybráno a bude to motor 1,6 CVVT a jistě i LPG a víš proč?? Protože toto auto by mělo při 130km/h točit 3700 ot/min a mám tedy do 4500 ot/min ještě rezervu.Vladak píše:Plynař nejsem ( jak někdo zmínil, můj názor je, že patří do trouby), ale pokud tento tady ještě není, dovolím si přidat jeden link do vašeho chaosu o přívstřiku,GDI a TSI,zadřených ventilech a přehřátých vstřicích, který tady probíhá jak jsem si všiml ve vlnách. Snad někomu přijde vhod.
http://www.autocng.cz/lpg_sekvencni_eobd.html
No a druhou pravdou je, že budu chtít přívstřik až od 4000 ot/min a pokud to nebudou schopni u garantovat tak mi LPG namontuje pan Čadek a nebo jiní odborníci, kterým právě tyto automobilky házely špínu za posledních 20 let na hlavu a dnes se jim LPG hodí aby vůbec prodali své krásné auta.
Vím, že budou v asi prskat kvůli zákuky ale nikdy jsem se nechoval jako ovce a vždy jsem se snažil udělat si vlastní názor.
Re: LPG
no ono je to o tom, že když si dovolí dát do ceníku jako příplatkovou výbavu LPG a nic jinýho krom grafiky tohoto ceníku pro to neudělá (jako by dal do ceníku za příplatek 20" kola ale zapomněl říct, že při plném rejdu se tyto nevejdou do podběhů a tak tam následně při garanční prohlídce namontoval dorazy, že se pak s autem dá jezdit v zásadě jenom rovně), tak ať tomu neříká firemní zástavba, věřím, že pan Pataky (a spol) z AGC dělá co může, ale ve "firemní" zástavbě mu jistě ty ruce dostatečně svazuje.
jenom takovej bonboonek
cituji jeden nejmenovaný zahraniční autoweb
"Co je možná klíčové při rozhodování o pořízení LPG - ani jedna přestavba nebyla upravena pro vyšší teploty ve spalovacím prostoru, takže nejsou vhodné pro jízdu vysokými rychlostmi, respektive ve vysokých otáčkách. Výrobci dokonce doporučují nepřekračovat rychlost 130 km/h. naproti tomu tovární úprava ... má zesílené ventily i ventilová sedla a není tedy třeba dělat žádné kompromisy." konec citátu
... a Subaru to není jasný princi (FISHkaa ví )
edit: http://www.adac.de/infotestrat/tests/au ... _2012.aspx já jenom aby bylo jasno že když to neni subaru tak kdo
http://www.auto.cz/skoda-octavia-1-6-mp ... -lpg-71982
takže pánové z , ano kopírujte výbavu od jiných výrobců, ale taky u toho trochu pracujte s vlastní technikou
jenom takovej bonboonek
cituji jeden nejmenovaný zahraniční autoweb
"Co je možná klíčové při rozhodování o pořízení LPG - ani jedna přestavba nebyla upravena pro vyšší teploty ve spalovacím prostoru, takže nejsou vhodné pro jízdu vysokými rychlostmi, respektive ve vysokých otáčkách. Výrobci dokonce doporučují nepřekračovat rychlost 130 km/h. naproti tomu tovární úprava ... má zesílené ventily i ventilová sedla a není tedy třeba dělat žádné kompromisy." konec citátu
... a Subaru to není jasný princi (FISHkaa ví )
edit: http://www.adac.de/infotestrat/tests/au ... _2012.aspx já jenom aby bylo jasno že když to neni subaru tak kdo
http://www.auto.cz/skoda-octavia-1-6-mp ... -lpg-71982
takže pánové z , ano kopírujte výbavu od jiných výrobců, ale taky u toho trochu pracujte s vlastní technikou
Naposledy upravil(a) mmv dne 16 bře 2013, 22:55, celkem upraveno 2 x.
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Re: LPG
Pana J.Č. znám ještě z dob, kdy jezdil s dovezenou audinou a bombou od sporáku v kufru před rokem 89. Má mnohaleté zkušenosti, ale odborník není. Zůstal na půli cesty. Je zdatný odchodník a manipulátor. Dnes bych si už auto u něho přestavět nenechal. Řada konkurentů ho přerostla přístupem, kvalitou práce, znalostmi. Dával doživotní záruku na montáž. V paxi se z toho vždycky vylže s berličkou nečistých plynů. Na to se dá svést hodně věcí. Neznám nikoho, komu by po montáži od něj auto ihned fungovalo. Tady nastupuje druhá berlička, přijeďte sedají si membrány. Když se nepodaří ani napodruhé, přijeďte kdykoliv, mám 4 chlapy kteří dělají jen seřizování. Nevolejte rovnou přijeďte. Uvěřil jsem několikrát a dvakrát málem odjel s nepořízenou. Na dílně asi ti 4 chlapi úplně v poklidu montují, povídají sí, vtipkují...Č. na mě vyvalil oči, no a pane kdo vám to bude dělat já tady nikoho nemám. Když se i po půl roce rozsvěcí kontrolka motoru, mám nové mašiny, seřídíme, přijeďte a hlavně, nevolejte . No a kdyby náhodou odešel vstřik ájé co jste to natankoval???? A kdyby se něco po v motoru vysokou teplotou tak automobilky šidí hlavu motoru . Jen VW má kvalitní materiály. Sleduju jeho forum a tam se tyto odpovědi stále točí dokola. Nic jiného neví ničím forum neobohatí. To co tam sepsal je velmi slušně řečeno taková ta hospodská latina těch rafanů s rádiovkama. Když jsem po montáži 2011 uviděl doma kvalitu krimpů na elektroinstalaci tak jsem ze všech spojů odmotal pásku odstříhal je, půjčil si kleště nakrimpoval nové terminály a zafoukal smršťovačkou. To bylo opravdu na zvracení co ti 4 kluci předvedli. Občas reaguje i hulvátsky, třeba když se objeví nějaká reklamace montáže, či výtka k jeho kalkulačce která nezapočítává zvýšenou spotřebu LPG oproti benzínu. Je směšný neustálým tvrzením, že po přestavbě na LPG se spotřeba nezvyšuje. Teď tam začal odpovídat technik Sobotka a zdá se že je to změna k lepšímu.
Naposledy upravil(a) airwaves dne 16 bře 2013, 21:36, celkem upraveno 2 x.
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
Re: LPG
I ty Brute? Pěkně se do pana J.Č. navážíš, ale v předešlém příspěvku rád využíváš odkazu na jeho stránky. Že by Ti naboural tvé předešlé teorie a výpočty?
Promiň, úplně Tě chápu, když někdo neodvede dobře svou práci, obvzvlášť pokud se jedná o Tvé auto. Ale v bledě modrém je to i se servisem hnůjdaj.
Nechtěl jsem o panu Čadkovi vůbec mluvit, jde mi jen o způsob, jakým se chrání motor při používání LPG versus ekonomika LPG. Přestože už po mnohých peripetiích hjondé už nemusím, nechci mu křivdit. Problém s ventily mají i renomovanější značky.
A downsizované motory TSI? To je zatím technicky někde jinde než motory hjú.
Ale asi nejsou na LPG stavěné, nebo to zatím "plynařské" firmy moc neumí a automobilky co dělají FSI tak dávají od LPG ruce pryč, viz test Rapidu LPG v Autotipu. Ale rád bych se mýlil, protože tento typ motorů je budoucnost a jak by potom plynaři jezdili?
Navíc je tam turbo a teplota spalování LPG je prý vyšší
Promiň, úplně Tě chápu, když někdo neodvede dobře svou práci, obvzvlášť pokud se jedná o Tvé auto. Ale v bledě modrém je to i se servisem hnůjdaj.
Nechtěl jsem o panu Čadkovi vůbec mluvit, jde mi jen o způsob, jakým se chrání motor při používání LPG versus ekonomika LPG. Přestože už po mnohých peripetiích hjondé už nemusím, nechci mu křivdit. Problém s ventily mají i renomovanější značky.
A downsizované motory TSI? To je zatím technicky někde jinde než motory hjú.
Ale asi nejsou na LPG stavěné, nebo to zatím "plynařské" firmy moc neumí a automobilky co dělají FSI tak dávají od LPG ruce pryč, viz test Rapidu LPG v Autotipu. Ale rád bych se mýlil, protože tento typ motorů je budoucnost a jak by potom plynaři jezdili?
Navíc je tam turbo a teplota spalování LPG je prý vyšší
Re: LPG
Ahoj vespolek,
Tak jsem si tu pročetl a mám trochu dilema nad přestavbou od prodejce (Pyramida Průhonice). Auto mám z r 2011, takže zachování záruky by bylo fajn. Už jsem ji párkrát uplatnil a naprostá spokojenost - bez problémů řeší každou maličkost. Ale zpátky k věci. montuje BRC s cca 20% "permanentním" přívstřikem (tuším od 1500 ot.). V aktuální situaci jezdím hlavně dálnice cca 23000 ročně za cca 7,8 - 8,5l podle situace (měřeno jen na PP, ale nepředpokládám markantní rozdíl). V zásadě mám dvě možnosti - nechat záruku + mít perm přívstřik nebo nechat udělat jinde a přijít o část záruky (+ případně řešit neoochotu a kecy záručního servisu při problému s motorem = výmluvy na chybu spojenou s přestavbou , atd...).
Vezmu-li dnešní ceny benzinu 35,9 N95 (Benzina) a že s LPG bude nárůst spotřeby cca 20%. LPG počítám za 17,9. Cenu přestavby veru pro zjednodušení 30000.
Číselně to pak vychází asi takto:
Dnes 8,5 * 35,9 = 3,05 kč za km
za rok projedu 70150
1) Přestavba od se zachováním plné záruky
1,2 * 8,5 * ( 0,8 * 17,9 + 0,2 * 35,9 ) = 2,19 kč za km
za rok projedu 50370
roční úspora 19780
2) Přestavba bokem
1,2 * 8,5 * ( 1 * 17,9 + 0 * 35,9 ) = 1,83 kč za km
za rok projedu 42090
roční úspora 28060
Cena za zachování záruky je 8280 ročně (zbývá z ní ještě 3,5 roku) a celkem do jejího konce 28980.
Otázka tedy zní, vyplatí se jí zachovat? Až by skončila tak bych nechal přívstřik snížit na co nejméně a nechal přidat VAP Saver.
Pokud by ten přívstřik byl nastaven jinak tak to údajně může být problém při uplatnění záruky (tvrdí v Pyramida průhonice).
Co vy na to ? plynoví odborníci ?
Tak jsem si tu pročetl a mám trochu dilema nad přestavbou od prodejce (Pyramida Průhonice). Auto mám z r 2011, takže zachování záruky by bylo fajn. Už jsem ji párkrát uplatnil a naprostá spokojenost - bez problémů řeší každou maličkost. Ale zpátky k věci. montuje BRC s cca 20% "permanentním" přívstřikem (tuším od 1500 ot.). V aktuální situaci jezdím hlavně dálnice cca 23000 ročně za cca 7,8 - 8,5l podle situace (měřeno jen na PP, ale nepředpokládám markantní rozdíl). V zásadě mám dvě možnosti - nechat záruku + mít perm přívstřik nebo nechat udělat jinde a přijít o část záruky (+ případně řešit neoochotu a kecy záručního servisu při problému s motorem = výmluvy na chybu spojenou s přestavbou , atd...).
Vezmu-li dnešní ceny benzinu 35,9 N95 (Benzina) a že s LPG bude nárůst spotřeby cca 20%. LPG počítám za 17,9. Cenu přestavby veru pro zjednodušení 30000.
Číselně to pak vychází asi takto:
Dnes 8,5 * 35,9 = 3,05 kč za km
za rok projedu 70150
1) Přestavba od se zachováním plné záruky
1,2 * 8,5 * ( 0,8 * 17,9 + 0,2 * 35,9 ) = 2,19 kč za km
za rok projedu 50370
roční úspora 19780
2) Přestavba bokem
1,2 * 8,5 * ( 1 * 17,9 + 0 * 35,9 ) = 1,83 kč za km
za rok projedu 42090
roční úspora 28060
Cena za zachování záruky je 8280 ročně (zbývá z ní ještě 3,5 roku) a celkem do jejího konce 28980.
Otázka tedy zní, vyplatí se jí zachovat? Až by skončila tak bych nechal přívstřik snížit na co nejméně a nechal přidat VAP Saver.
Pokud by ten přívstřik byl nastaven jinak tak to údajně může být problém při uplatnění záruky (tvrdí v Pyramida průhonice).
Co vy na to ? plynoví odborníci ?
i30cw 1.6CVVT 92kW 2011 ... dálnice 8.5L ... kombinovaná 7.7L
2013 - LPG PRINS (+ValveCare)
2013 - LPG PRINS (+ValveCare)
Re: LPG
Na stránce 75 viz https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... start=1110
je zveřejněna tabulka človíčka, který tvrdí (tedy pokud jsem to správně pochopil), že auto s vestavbou BRC papá 80% LPG ze spotřeby benzínu + 20% benzínu na vrch.
Pokud to tak zkutečně je a tabulka je vypracována dobře tak si myslím že se BRC vyplatí .
Pokud by to ale polykalo o 20% více LPG (tedy 8,5+20%=10,2 l/100km) než je tvoje aktuální zkutečná spotřeba benzínu a k tomu ještě 20% benzínu tak si myslím, že je lepší záruku oželet a nebo pokud lítáš více dálnice tak jít do nafty.
je zveřejněna tabulka človíčka, který tvrdí (tedy pokud jsem to správně pochopil), že auto s vestavbou BRC papá 80% LPG ze spotřeby benzínu + 20% benzínu na vrch.
Pokud to tak zkutečně je a tabulka je vypracována dobře tak si myslím že se BRC vyplatí .
Pokud by to ale polykalo o 20% více LPG (tedy 8,5+20%=10,2 l/100km) než je tvoje aktuální zkutečná spotřeba benzínu a k tomu ještě 20% benzínu tak si myslím, že je lepší záruku oželet a nebo pokud lítáš více dálnice tak jít do nafty.
Re: LPG
No kdyby to tak bylo tak neni co řešit 8,5 * ( 0,8 * 17,9 + 0,2 * 35,9 ) = 1,83 kč za km. Je fakt, že o několik stránek zpátky psal (tuším Nexus), že sekvenční LPG (což by BRC mělo být) má stejnou spotřebu jako benzin. Jinak by mělo ale platit, že ten nárůst spotřeby o 20% je z důvodu výhřevnosti. Tak kdo ví Dálnice jezdím dost, ale když nejedu zrovna cestu tak 300 km, tak to jsou popojížďky po městě do 1-2 km a to bych ten diesel asi umořil.
i30cw 1.6CVVT 92kW 2011 ... dálnice 8.5L ... kombinovaná 7.7L
2013 - LPG PRINS (+ValveCare)
2013 - LPG PRINS (+ValveCare)
Re: LPG
Pokud jezdíš po dálnici a necouráš se tam 110, tak doporučuji využít nabídku a mít motor pod zárukou. Zatím chybí zkušenosti s větším nájezdem u našich motorů na LPG.Spotřeba no uvidíte, já jezdim ix20 a to 8,8 LPG a 1,0 N95.
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
Re: LPG
no, to asi mít stejnou spotřebu nebude, stačí se podívat sem http://www.spritmonitor.de/en/overview/ ... owerunit=2 a vzít to z toho průměru jak tam je, takže lpg cca +litr od benzínu , jinak je také vhodné si projít tankování těch lidí co to tam maj, a zkouknout kolik tam dávaj benzínu, z toho se taky dá lecos vyčíst jak kdo má přístřik nebo asi něco jinýho, nebo jenom jestli tam BA vůbec nepíšemixomix píše: Je fakt, že o několik stránek zpátky psal (tuším Nexus), že sekvenční LPG (což by BRC mělo být) má stejnou spotřebu jako benzin. ...
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Re: LPG
Tak jsem konečně z té tabulky pochopil co myslíte tím přívtřikem,nebo je ta tabulka špatně udělaná.Protože stále tvrdím,že přívtřik není,což vyplívá i z oné tabulky.Benzín započítaný v tabulce je totiž benzín spotřebovaný na jízdu se studeným motorem.V tomto režimu totiž jede motor pouze na benzín a spotřeba studeného motoru se pohybuje řádově jinde než spotřeba zahřátého motoru.Jezdím deně 15km do práce a 15km z práce z toho dohromady cca 4km na studený motor (2km do práce a odpoledne 2km z práce) a pak spotřeba sedí přesně dle tabulky.Ovšem pokud pojedu v kuse třeba 100km tak je ta tabulka naprosto k ničemu,protože než se motor ohřeje jedu cca 2km na benzín a poté již pouze na LPG. Poměr spotřeby bude uplně jinak.Toto mám odskoušené a také to potvrzuje jeden z příspěvků v tomto vlákně.