robil píše:abdulzabak píše:
auto jsem koupil pred 5ti mesici, ale jezdim s nim od pulky prosince, kdyz jsem vracel sluzebni oktavku. Rocni najezd mam zhruba kolem 18-20 tisic...
To mně zajímá dej sem srovnání obou aut.
No takovy srovnani je nespravedlivy, protoze jsem mel 2011 Oktavku Laurin&Klement 4x4 TDI 103kW, cenikovka byla tehdy 806 tisic... Takze 2x tak drahy auto...
Kazdopadne jsem to uz psal, ze jsem si rychle zvykl jsem spokojen, co mi realne chybi jsou xenony a 4x4, ale to je proste vybavou...
Ve srovnani
- podvozek nastejno - oktavka byla v nekterych chvilich jistejsi jenze to bylo dost dano tim 4x4, i30 neni ale o moc horsi a je komfortnejsi. Takze nerozhodne
- hluk v aute - oktavka mela vyrazne lepsi odhlucneni kol a podvozku, ale dehet delal kraval, takze tak nejak nastejno
- motor - tady se porovnava blbe, TDI a GDI jsou proste jine koncepce... S obema se mi jezdeni celkem libilo, ale obecne jsem mel vzdy atmosfery (na soukromych autech), takze je mi GDI tak nejak blizsi. Ale vuci TDI realne zadnou pripominku nemam, uzivatelsky je to dobry motor. Takze nerozhodne, pokud teda clovek umi atmosferu a vi, ze se predjizdi nejlepe na 4500 otacek...
- radio ve weekendu vs. Bolero tak nejak nerozhodne, samozrejme dotykovy displej je lepsi, ale zvykl jsem si, co je blby jsou ty ovladaci kolecka nahore, z mista ridice se clovek musi natahnout a to je ergonomicky spatne. Takze oktavka o fous lepsi. Repraky atd. nehodnotim, L&K ma 12 reporduktoru vyssi tridy, takze samozrejme hral lip, ale to srovnavat nelze.
- ultramegasuperdebilni palubni pocitac - to ze se neda pohybovat nahoru dolu je debilita na entou, 8x kliknout kvuli prechodu z okamzite na prumernou spotrebu, to musel vyplodit nejakej zfetovanej sadista... Celkove ovladani PP stoji za prd, funkcne taky blbe, zadny vychytavky (strasne mi chybi automaticke resetovani tripu1 pri vypnuti motoru na vice nez 2 hodiny apod.). 100% vitez oktavka
- asistent pro rozjezd do kopce je v i30k nicemu, funguje jen ve velkym kopci, ve srovnani s Oktavkou je to naprosto nepouzitelny - 100% vitez oktavka
- veci jako automaticke sklapeni zrcatek, impulzni ovladani oken, destovy senzor mi nejak nechybi, takze to je v pohode.
- vyhrivany volant - uzasna vec, velky bod pro i30
- kufr - oktavka vede, ani ne tak velikosti, ale kvuli ty stupidni nevyndavaci podlaze, to je takova hovadina... Az bude jaro, tak si udelam podle navodu tady z fora snizenou podlahu sam. To je fakt pitomost.
- dira na lyze v zadnich sedadlech - i30 nema a dost mi chybi - bod dolu
Povazuju auto za nejhorsi investici, takze jsem za nej chtel dat dobry pomer cena vykon (a vejit se tak nejak do mzdove kompenzace co jsem dostal za ztratu sluzebaku) a s metlou byla i30 za 343 (po sleve) coz je slusna cena, zatimco nova Oktavka byla za 450 a samozrejme pulka vybavy... Zkusil jsem i Leona, 308, Aurise, Megana a zadne auto nemalo tak dobry pomer cena/vykon, takze i30 byla volba z rozumu, zatim dobra, auto me docela vyhovuje a funuje jako celek dobre.
Samozrejme bych radsi mel stale koktu L&K protoze mela tu nejlepsi znacku auta na svete - sluzebni
- ale co bylo bylo a uz nebude