Stránka 89 z 162
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 23 úno 2022, 17:46
od Martinsp
Nepíšu o sobě, ale zřejmě žiješ mezi jinou sortou lidí než já. V mém okolí mají lidé i pod 15 i hodně nad 100. A budeš se divit do práce chodí a pracovat musí všichni, ale spravedlivé výdělky u nás nečekám. Jestli si opravdu myslíš že všichni mají 37+ tak jdi do vlády, tam jsou také takový.
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 23 úno 2022, 18:04
od Mexican
jo takto to myslis. ja mam tiez znamych co nosia domov rozne cifry. To bol len priklad aby som ukazal a dal som tam mierne nadpriemerny plat. Ano, u nas v strelicich maju borci z technickej caty (pracuju pre obecny urad) asi 14 cisteho. Ti by si nove auto nekupili. Mam tu vsak aj susedov, co domov nosia 70 cisteho a rozumovo skoncili na aute za 800 000kc takeho toho rodinnejsieho typu (Octa, i40). Mame tu aj mierne jazdeneho krasneho Mergla v kombajnu, tiez myslim do 600 000kc
Od zaciatku tu tvrdim, ze obmedzenim spalovakov a presadzovanim elektromobilov to prave pojde k tomu, ze si to nove auto bude moct dovolit prave len ten, kto so svojou mzdou je pri tej sume 100 000kc Pretoze sa prave vyprazdni skupina ludi, ktori su si schopni ci nasetrit alebo splacat auta od tych 400 do 700. CO znamena, ze ubudne aj jazdencyh aut (kedze logicky sa nebudu tolko kupovat nove, co znamena ze zdrazeju. Bude sa objavovat viac a viac aut do 2010 az do doby ked nam vrchnost milostivo zdrazeniami (dane, poplatky) taketo vlastnictvo zlikvidujje resp znepriemni do takej miery ze presedlame znova na bicykle
Firmy sa do elektromobility nejak zazracne nehrnu (preco asi) a tych par PHEV ktore su este relativne (nazvime to tak) dostupne sa moc nepouzivaju tak ako by sa mali. Takze odtial tych dobrych jazdeniek tiez moc nebude
Zoztane to to teda na ludoch, ktori to mega na auto co je vhodne na poskakovanie okolo baraku dat mozu. Cesty budu prazdnejsie, plebs nebude prekazat. Ako cloveka s celkom vysokymi prijmami ma toto celkom mrzi a je mi moc luto prave tych nizkoprijmovejsich rodin. Pretoze bohuzial tu nie sme v Nemecku alebo Rakusku, kde obracac hrancli v McD domov nosi 2000 Euro
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 23 úno 2022, 18:10
od devotional
minimálna mzda v čechách je 16200,- hrubeho a kto tolko zarába, tak skutočne žiadne nove auto asi nieje pre nho. zaujímavé, že osobne nepoznám nikoho v okolí kto by tolko bral, ale verím, že existuje kopec či už mentálně, alebo fyzicky znevyhodnených ludí, ktorí tolko berú
inak k tomu nedostatku aut v buducnosti..ak pominiem čipovu krízu (ano tych aut je teraz skutočne menej) tak sa na západ od nás kupuje kvanta elektro aut a kde tie auta po 4-5 rokoch skončia? predsa u nás. aj ten najvačší chudák si potom jednoducho spočítá, či sa mu viac vyplatí provoz spalovaka, alebo elektro. do 10 rokov sa ten trh u nás stabilizuje tak, že sa spoločne z dnešnej debaty zasmejeme, čo sme to riešili
mexican: podla toho ako sa prezentuješ mi ako človek s nadpriemernými prijmami neprijdeš, skor taky klasický priemer
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 23 úno 2022, 18:21
od lumix
Při rodinném průměrném příjmu řekneme tech 100.000 mi stejně nejde pod fous kupovat EV za 800.000 a více navíc když má člověk jedno slusne služební auto. Vždycky si řeknu co lepšího bych mohl za tech 800.000+ mít, nějakou pěknou i30 za 600.000 pro ženu a za 250000 nějakou třeba mx-5, nebo bych vylepšil bydlení atd..
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 23 úno 2022, 18:24
od Mexican
takze znova skladisko zapadnej europy? dobre to maju ti zapadniari vymyslene
A bude sa tu znova hekat ze to bolo po nemeckom fararovi, ktory to pozuival len na jazdenie z a do kostola a najma ze to nabijal len FVE umiestnenou na juznej streche svatostanku
dal som si zo srandy zoradit na SAUTO ponuky. 809 Elektromobilov v ponuke
najlacnejsi je 9 rokov stary C-Zero za 165 000kc s presne 50 000km
do 200 000kc nejake Leafy(vsetci vieme o Leafoch v akom stave su baterie bez termoregulacnych mechanizmov, to bola bohuzial dan za to byt jeden z prvych) a nakupne tasky Peugeot a podobne. Nic co by sa dalo nazvat rodinnym autom pre 2 dospelych a aspon jedno dieta
za 250 000kc je tam elektricky Focus (2013) s dojazdom 100km (tak hovori inzerat). Znova dlho nic a potom elektricky roomster (2012) za 330 000
Tie ceny su uprimne povedane strasne. Focusy okolo 2012 su o cca 50-70 000kc lacnejsie. A to sa bavime skutocne o cenovej hladiny stvrt miliona kc.
Ale ano, uvidime o 10 rokov. Lumix to vsak teraz nadomnou popisal pre mna logicky (s tym sa tiez stotoznujem). Teda az na sluzobaka, toho nemam
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 23 úno 2022, 18:28
od devotional
teraz pozerám, že minimálku berie "(139 tisíc, což jsou necelá čtyři procenta)" máte obrovské štastie, alebo smolu? že sa práve tých 4% pohybuje vo vašom okolí ako majoritná vačšina..
lumix: pokial riešíš len nákupku a dalšie pravidelné náklady ta už tolko nezujímaju, tak potom to auto máš ako hobby a nie ako dopravný prostriedok do práce na nákupy a pod...inak s tou MX5 by si mal ponáhlat, už sama mazda priznala, že to je posledný čiste benzínovy model
mexican: počkaj ty si tvrdil, že budu prázdne cesty a vsadím gate, že nebudu (ja som si napr svoju prvu funglovku kupil až v 2015) a fakt nemám problém aj dnes si kupit auto po niekom inom (nie automaticky vrak) preto uvažujem o ioniqu z nemecka a nehambím sa za to
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 23 úno 2022, 18:45
od Martinsp
V okolí je jich možná méně než 4%, ale jsou lidé co 20 nemají i kdyby pro to udělal v práci vše. Ne každý zaměstnavatel dá co může a některý ani nemůže.
No a průměrný rodinný příjem 100000 je už opravdu úlet. Možná 50-60 je opravdu průměr.
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 23 úno 2022, 18:49
od lumix
Když kupuji nove auto tak budoucí náklady neřeším, naposledy jsem mel štěstí a bylo cca 30% dolu z cenikove ceny a s tím ze nove auto kterým jezdi jeden člověk a je udržované by mohlo bez zásadních problému vydržet 8 let a 150.000km s +/- jednou servisní prohlídkou ročně, jedna samovýměna brzd doma v garáži, dvě sady zimních a jedna letních pneu, nutné pojištění mi žádné EV zatím nevynahradi. Až si budou ceny těchto rozdílných pohonu blíže pak se vyplati přemýšlet. Skladovka I30 style kombi sice jen 1,0 za 360.000,- versus nova třeba Kona za 800.000 je určitě jasné co je ekonomictejsi.
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 23 úno 2022, 18:51
od lumix
Martinsp píše: ↑23 úno 2022, 18:45
V okolí je jich možná méně než 4%, ale jsou lidé co 20 nemají i kdyby pro to udělal v práci vše. Ne každý zaměstnavatel dá co může a některý ani nemůže.
No a průměrný rodinný příjem 100000 je už opravdu úlet. Možná 50-60 je opravdu průměr.
Myslel jsem průměry rodinny příjem dvou pracujících v jedné rodině, ne průměrný celorepublikový příjem.
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 23 úno 2022, 19:19
od remkren
Pánové, číst tuhle diskuzi ohledně elektromobility je lepší než dobrá kniha nebo seriál v televizi
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 23 úno 2022, 19:35
od lumix
No, zvrhlo se to, chtelo by to tu promazat.
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 23 úno 2022, 20:35
od i30mpact
Četl jsem jen pár posledních stránek, ale kdybych to měl shrnout, tak o tom, že new green deal byl vizionářskej počin a poslední události na Ukrajině jen ukazují, že čím dřív se zbavíme závislosti na ruské ropě a plynu, tím líp. A taky o tom, že každej Pepa z Horní Dolní nemusí mít doma ve stodole vlastní flotilu aut, může jezdit busem nebo vlakem, tak jak se jezdilo dřív.
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 23 úno 2022, 20:37
od idam.i
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 23 úno 2022, 20:45
od Martinsp
Lumix, ale i já jsem myslel průměrný příjem jedné rodiny. Tedy když dva pracují a v čistém. Jestli je průměr 37, tak čistého třeba 29. Na průměr prý většina nedosáhne, ale i tak je to 29+29. Samozřejmě že to sem nepatří, jen je třeba také uvést že průměrná rodina si elektromobil nikdy za svůj plat nekoupí. Dejme tomu normální vůz za 300-400.
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 23 úno 2022, 21:35
od lumix
Tak hlavně nebýt závislý na ropě a plynu z Ruska
.
Rusko drží v rukách 10 procent světových zásob mědi a je podle analytika Honga i hlavním producentem niklu a platiny.
Nikl je klíčovou surovinou používanou v bateriích elektrických vozidel a měď se široce používá při výrobě elektroniky a stavbě domácností. „Rusko vyváží řadu prvků nezbytných pro výrobu polovodičů, proudových motorů a automobilů.