Stránka 10 z 16

Re: Problém s baterkou

Napsal: 09 lis 2010, 14:08
od juris123
Nevím kolik mi to bere v klidu, a tak budu reagovat jen na to zapnuté rádio. Tím to podle mě nebude. Před pár dny jsem měl totiž přes dvě hodiny zapnuté parkovačky a zároveň celou tu dobu hrála hudba z flashky a nastartoval jsem potom v pohodě.

Re: Problém s baterkou

Napsal: 09 lis 2010, 15:42
od Ruska.ruleta
Odstraněno uživatelem Ruska.ruleta

Re: Problém s baterkou

Napsal: 09 lis 2010, 16:04
od vena222
Ruska.ruleta píše:Nejčastější příčina je nezavření dveří. Zůstane svítit vnitřní osvětlení kabiny. Proto je třeba vždy po zamknutí kouknout na směrovky zda bliknou. Mám v plánu přes zimu udělat akustickou kontrolu zamčení, odemčení.
RR
JJ,to moc dobře znám :lol: Bacha hlavně na kufr ](*,)

Re: Problém s baterkou

Napsal: 24 pro 2010, 11:11
od 89majlo96
Dnes som sadol od auta, otocim klucom, idem nastartovat a pocut len cvakanie. Kontrolky stiahlo ze ich skoro ani vidiet nebolo. Auto stalo od stredy vecera, nemam pocit ze by som zabudol zavriet dvere alebo kufor, a keby aj tak vnutorne osvetlenie mam vypnute. :-k Bojim sa ci mi neodisla baterka. Hodil som ju na nabijacku a uvidim ci sa mi podari ju ozivit.

Re: Problém s baterkou

Napsal: 24 pro 2010, 16:29
od alarm
Ak máš pôvodnú tak asi ano. Kontroluj nabíjačku... mne ju pokazilo tak, že vybíjalo poistky v nabíjačke

Re: Problém s baterkou

Napsal: 24 pro 2010, 17:45
od 89majlo96
no tak je nabita, startuje na prvy sup, som zvedavy do kedy. Uz som pozeral po nete co by som tam dal. Pokukujem po Varta dynamic blue. Ale chcel by som silnejsiu ako 45Ah co tam je povodne. Urcite nieco nad 50, alebo mozno aj 60-tku. Nevadila by ta 60-tka ?

Re: Problém s baterkou

Napsal: 28 pro 2010, 06:18
od matysekul
Nevadila.Hlavně si pohlídej rozměry,abys ji tam vůbec dostal.

Re: Problém s baterkou

Napsal: 28 pro 2010, 09:44
od tatchwud
No myslím,že když je o více větší kapacita,tak ji stejně nedobiješ na plnou kapacitu,protože je to nastavené na nějaký dobíjecí proud a potom už máš asi smůlu. A polovičně dobitá baterka nemá zase až takovou životnost.

Re: Problém s baterkou

Napsal: 28 pro 2010, 11:33
od 89majlo96
velkost dobijacieho prudu by sa dala nejako zmerat ? :-k

Re: Problém s baterkou

Napsal: 28 pro 2010, 16:00
od mechoun
tatchwud píše:No myslím,že když je o více větší kapacita,tak ji stejně nedobiješ na plnou kapacitu,protože je to nastavené na nějaký dobíjecí proud a potom už máš asi smůlu. A polovičně dobitá baterka nemá zase až takovou životnost.
Není to tak. Ať je kapacita jakákoliv, napětí je stále ze 6 článků, t.j. 12V. Jednoduchá představa: Mám dva lavóry, stejně vysoké 12cm (to jsou jako ty volty), ale různých průměrů (to je ta kapacita). Ten větší lavór má tedy větší kapacitu. No a s nabíjením? Do každého lavóru přitéká voda hadičkami stejných průměrů (to je ten nabíjecí proud). Takže ten větší lavór se s toutéž nabíječkou (hadičkou) nabije za delší dobu :-)

Re: Problém s baterkou

Napsal: 28 pro 2010, 19:26
od tatchwud
Ale problém je asi v tom,že pokud nabiješ baterku mimo auto,tak ano,ale v autě je nastaven asi určitý nabíjecí proud,který je výrobcem určen k nabití baterie učené jím do auta.Takže při současné spotřebě - světla apod. nikdy nedobiješ v autě baterii na kapacitu větší baterie. A baterie,která je nedobitá brzy půjde dopryč.To bys musel často nabíjet mimo auto. viz třeba: http://www.e-cat.cz/c-1382_148241_20107 ... nator.html

Re: Problém s baterkou

Napsal: 28 pro 2010, 20:57
od mechoun
tatchwud píše:Ale problém je asi v tom,že pokud nabiješ baterku mimo auto,tak ano,ale v autě je nastaven asi určitý nabíjecí proud,který je výrobcem určen k nabití baterie učené jím do auta.Takže při současné spotřebě - světla apod. nikdy nedobiješ v autě baterii na kapacitu větší baterie. A baterie,která je nedobitá brzy půjde dopryč.To bys musel často nabíjet mimo auto. viz třeba: http://www.e-cat.cz/c-1382_148241_20107 ... nator.html
Ja, richtik. Akorát není nastaven nabíjecí proud, ale napětí 14,4V, což je KOMPROMIS mezi trvale provozovaným autem, které tam pere "nějaký" proud, proměnlivý dle stavu nabití mezi plně nabitou baterkou, kdy je to 15,9 - 16,6V. Kdyby bylo na alternátoru nastaveno 15,9 - 16,6V, tak by totiž baterka při dlouhé jízdě vařila. To by musela být nabíjecí souprava auta vybavena zdrojem konstantního proudu s omezovačem na 15,9 - 16,6V, a žárovky by pak chodily do kelu ještě rychleji. Prostě kompromis, vysledovaný za léta používání Pb baterek, t.j cca 120let?...

Re: Problém s baterkou

Napsal: 28 pro 2010, 22:11
od tatchwud
Asi tak nějak. :-k

Re: Problém s baterkou

Napsal: 29 pro 2010, 02:23
od 89majlo96
takze problem nebude :)

Re: Problém s baterkou

Napsal: 29 pro 2010, 14:34
od tatchwud
89majlo96 píše:takze problem nebude :)
Jen nebude mít dobitou baterku v autě na 100% a tím pádem dříve odejde.