Stránka 10 z 13
Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOT
Napsal: 14 čer 2011, 22:45
od Peter2007
Mexican píše:ak sa ponahlas, tak tych 15 tacho je v pohode. V reale 140-141.. co je rychlost pod policajnym radarom. A u 300km+ je ta casova uspora znacna
porovnavat 66 a 85 kW je trochu out. Je to rozdiel 28%, co je sakra vela. Toz to len tak
Segra ma 90konovy HDi v p307. jadi to pekne. Ale kazde predbiehanie si treba poriadne premysliet. To je proste fakt
Mexican. Celkom nechapem o com pises, v prvej reakcii si spominal ze accent spomalil koli spotrebe, teraz pisese ze sa asi ponahlal. Nejak si odporujes. Ja si stale myslim proste ze motor nevladal...., ano vodic mohol podradit ale neurobil to, ktovie preco. Btw, ja som na to tacho doplatil nedavno v Lipt. Mikulasi, spoliehal som sa na tu odchylku tachometra aaa sakra ono to meria na chlp presne..., mne namerali 57km/h a tak som aj asi siel podla tacha. 130 som este neskusal. Na Getzi je odchylka cca 4-5 km/h, na i30 nie. mam predpisane disky aj pneu na oboch autach.
Co sa tyka porovnania ala passat, neviem odkial si zobral ze ze tvrdim ze 66 taha lepsie ako 85kW, please precitaj si moj prvy prispevok este raz. Tvrdim ze 85ka bude urcite lepsia, ale 66ka na pohodovu jazdu staci uplne. A napodiv predbiehat sa s tym da uplne perfektne.
Zrychlenie, ano mam aj benzinove auto, menej vykonne ako i30 a tiez tvrdim ze v meste tak to 70 km/h je to sviznejsie ale to je docielene hlavne prevodovkou.
1.6MPI ktorym som siel na testovacke mi nepripadal nejak moc sviznejsi ako diesel 66kW a hlavne v zrychleni na 4,5,6 to bolo evidentne, tam ale crdi taha hned a necitit ziadny turbo efekt, co sa neda povedat o 1,2,3 kde to citit a dost.
Ja som povodne tiez mal vyhliadnutu 1.6 MPI, ale po testovacich jazdach u mna rozhodol hlavne akusticky komfort a tam sa skutocne benzin moc nechyta. Ten benzin 1.6 mozem kludne porovnat s Getzom 1.1 co sa tyka hluku motora, takmer ziaden rozdiel, obe hlucne oproti dieslu a celkom podstatny a pri cestach okolo 300km+ to clovek citi.
Ono kazdy ma celkom ine priority a moznosti, preto sa tam tie rozdielne motory davaju.
btw, keby bola verzia 85kW v ponuke tak by som ju bral, ale bola iba v max vybave a cena sa mi zdala uplne uletena, takze tvrdim ak jazdis v povolenych limitoch 66kW staci bohate.
Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOT
Napsal: 14 čer 2011, 23:27
od Mexican
Peter2007 tak este raz sucha matika
i30CW 66kW
Accent 1,4 16V 71kW
+ Accent je lahsi v pohotovostnej hmotnosti o 180 Kg (to je prakticky 15%)
+Accent ma o 5kW vyssi vykon
- i30 ma krutak 235Nm, Accent 125 Nm
+ Accent z 0 na 100km/h za 12,3 sekundy, i30 za 13,9s
+Accent max rychlost 177km/h a i30 172km/h
ty tvrdis, ze tomu plne nalozenemu accentu nevladal motor. Ja tvrdim, ze i30CW s 1,6CRDi 66kW bude za kazdych normalnych podmienok co sa tyka vykonov roztrhana v zuboch prave Accentom MC 1,4i. Data nepustia. Pi tej vasej 140km/h ten accent tocil asi 4000-4200 otacok, co je je vrchol jeho krutaku a slusne blizko maximalneho vykonu. Ty si mal pri 140 asi 3000 -3200 otacok.tych 90 koniko mas az pri 4000. maximum kutaku bol u 2500 a odtial ide dost dole
Ono si si na porovnanie aku mas superkaru vybral zleho protivnika. Ta 1,4 v Accente je skvely motor
Je ale fajn, ze si na auto pysny a ja ti mozem popriat vela zdaru a aby ta nikdy nesklamalo. A pochopitelne vela stastnych km
Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOT
Napsal: 14 čer 2011, 23:57
od Hardcam
1.4 v Accentu je opravdu maly zihadlo. Mel jsem zapujceno na jeden den v ramci montaze prislusenstvi. 66kW s nim nelze srovnavat.
Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOT
Napsal: 15 čer 2011, 06:44
od Peter2007
Mexican.
Vidim ze vytrhavas vety z celeho konceptu a vkladas mi do ust to co netvrdim . Ono keby si si precital moj prispevok poriadne zistil by si ze ja som siel konstantne 130, kopec nekopec. Teda otacky boli vzdy 2600 na 6 stupen. Tacho ako som hovoril mera v mojej i30 presne. Ten accent evidentne spomalil zo 150 na 110/120 presne som to nemeral, pretoze na vrchole kopca pri cerpacke bol daleko z mnou. A opat hovorim ze ma pri klesani opat predbehol cca tou 150. Cize ja som sa s nim nepretekal. Skor som chcel naznacit silu motora, resp jeho vyhody.
Zrychlenie z 0 na 100 je sice pekne, ale tu porovnavame rychlosti okolo 130, tu by bolo pekne porovnat pruzne zrychlenie napr z 80 na 130 na stupni 4,5 pripadne 6.
Inak papier znesie vela a verim ze Hyundai to vie nalezite opredat, v nasom pripade je ale dolezite akym sposobom sa ten vykon/krut moment prenasa na kolesa.
mam kolegu co si nedavno kupil I30 1.480kW ak bude niekedy cas skusime porovnat zrychlenia pri tych vyssich rychlostiach, na nete to neviem nejako nikde dohladat.
Skutocne, nechapte ma ze silou mocou zastavam tu 66kW, ono je fakt dobra, tak isto ako je aj dobra aj ta 1.1 v Getzovi, alebo ta 1.4 v Accente vsetky maju nieco do seba. Kazdy ale preferuje nieco ine, ja napr. to krasne dialnicne ticho.....
Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOT
Napsal: 15 čer 2011, 10:24
od Dextrone
Mě po přečtení posledních dvou stránek z uplynulých 14ti dní tohoto tématu zaráží, jak někdo o někom může říci že mu to do kopce nejelo a zpomalil na 110km/h. Vždyť zpomalení řidiče předemnou může mít hned několik příčin. Až pojedu Audinou Q7 200km/h a předemnou se bude sunout Felicie 130km/h tak pak takto mohu mluvit že to Felícii nejelo. Osobně jezdím po dálnicích také za hranicemi rychlostího limitu a dost často rychlosti měním hlavně kvůli odpočinku a je mi fuk jestli jedu z kopce nebo do kopce. Ono když nějaký čas jedete 180km/h, pak si rádi odpočinete při sundání nohy z plynu třeba jen na standardních 130km/h nebo i méně. Kdo často jezdí po dálnici tak ví o čem tu mluvím. Další možnou příčinou proč to dotyčnému do kopce zpomalovalo bylo včasné nepodřazení na nižší převodový stupeň. To sice není na závadu, ale pak rychlost klesá, z kopce se to zase rozjede. V tom problém nevidím, převodovka je od toho aby se včas řadilo, to stejné je i na kole, kde také do kopce nepojedete na nejmenší zadní kolečko. Takže pokud řidič ve zpomalujícím se autě ve stoupání včas nepodřadil, pak mu rychlost vozu klesala, je to čistě jen jeho lenost podřadit, nikoliv vina slabého motoru. Vše je to jen o objemu a o zpřevodování. Kroutící moment je kompenzován zpřevodováním, ale to tu již snad všichni víte. Benzínový motor se musí více točit o proti dieselu, kdežto dieselový motor se může jen převalovat při shodných výkonostních parametrech. Ale i ta nafta se musí točit, aby něco předvedla. Pouze se místo točení 3000-6000 točí třeba 2000-4000. Řadit se musí u obou tak, aby vůz v okamžiku potřeby akcelerace měl nejvhodnější převodový stupeň pro co nejlepší otáčky. A pokud už musíte řadit, je jedno, zda řadíte 6-3 nebo 6-4. Navíc u nafty je nevýhoda ultra ktrátkých převodů jedničky, dvojky apod. V podstatě se nedá bez přeřazení ani přádně najet z vedlejší na hlavní, protože prostě tu jedničku do vysoké rychlosti nevytočíte.A to, že po nějakou krátkou dobu ten benzín bude žrát více (sekundy po dobu předjíždění) se na výsledné spotřebě zase tolik nepromítne.Navíc doba hyper úsporných TDI je roky pryč. Dnešní moderní dizly se snaží mít zvuk jako benzín, charakter jako benzín a spotřeba už je pomalu také jako u benzínu. Ano, stále umí jezdit úsporněji, ale nějaké dramatické rozdíly to už opravdu nejsou. Poslední dobou mám pocit, že všichni koukají hlavně na kroutící moment a aby to co nejméně žralo. Točivý moment motoru důležitý je, ale v závislosti na otáčkách a ten hýbe autem! Potom je ještě důležité zpřevodování, které má vliv na spotřebu a dynamiku motoru (krátké převody verzus dlouhé převody). Zpřevodování se volí podle charakteristiky motoru (průběhu točivého momentu, který nám změří motorová brzda. Podle toho se počítá síla (moment) na kolech na jednotliné převody při různých rychlostech.
Příklad z praxe: pokud mám motor, který má při 6000ot 100Nm je to totéž jako když druhý motor má při 3000ot 200Nm pojedou li vedle sebe 2 vozidla stejnými rychlostmi, a jejich motory budou mít danné otáčky a momenty budou mít stejnou sílu na kolech, ale to co má nižšší otáčky bude muset mít 2x těžšší převod. To znamená že když první motor udělá jednu otáčku, druhý motor udělá půl, ale 2x větší silou.
Komu se to nezdá, ať si zopakuje fyziku, nebo koupí horské kolo a vyzkouší v praxi.
Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOT
Napsal: 15 čer 2011, 11:18
od pietro32i
pilotzz píše:pietro32i píše:ako to s ľahkosťou ťahá (OII) na to, že to má "len" 66kW. A hlavne ako píšeš v kopcoch, tam sa 1,4 benzín, aj keď s 80kW nechytá - kubatúra a účinnosť naftového motora jednoducho zvíťazia. .
Čéče to jsou obraty hodné reportéra dnešních "obrázkovéch časopisů o autech"
Účinnost dýzla je opravdu oproti benzínu vyšší, mj. proto mají dýzly "vždy" menší spotřebu, ale to co tě žene vpřed - i do kopce - je výkon, resp. výkon na jednotku hmotnosti. A ten je u benzínu o více než 20% vyšší. Pokud se i přesto na dýzla nechytá, chyba bude někde jinde než v motoru
Při klidné jízdě resp. fóbii z řazení a točení benzinu nad 5tis se projeví komparativní výhoda dýzlu, tedy toč. moment motoru a jeho "pružnost". Pokud si však s tebou bude chtít někdo s 1,4kou zazávodit - třeba na světlech, tak tě nechá za sebou...
Vďaka, že si ma opravil, ty si odborník, ja len amatér, užívateľ (nemyslím ironicky). Súhlasím, preto som si aj kúpil už druhýkrát za sebou benzín
Svojim príspevkom som mal na mysli hlavne to, že aj diesel vie byť celkom svižný, o čom vlastne píšu aj ich majitelia. Po predchádzajúcich skúsenostiach s "hladkými" dieslami som bol tiež milo prekvapený svižnosťou TDIčka a veru by som ruku do ohňa nedal za to, že by som ju na svetlách nechal so svojou benzínovou 1,4-kou za sebou...
Ale snáď hej
Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOT
Napsal: 15 čer 2011, 11:35
od Peter2007
Ok Clapci, striekajte si tu dalej pri rychlostiach 170/180...., mna to tu uz nebavi.
Vymyslate pseudo argumenty, ale sak nech sa paci. Ja hovorim zo svojej skusenosti tak s benzinom ako s naftou.
btw, Ja odpocivam zasadne na odpocivadle.
Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOT
Napsal: 16 čer 2011, 09:41
od standas
to Dextrone:
Navíc u nafty je nevýhoda ultra ktrátkých převodů jedničky, dvojky apod. V podstatě se nedá bez přeřazení ani přádně najet z vedlejší na hlavní, protože prostě tu jedničku do vysoké rychlosti nevytočíte.A to, že po nějakou krátkou dobu ten benzín bude žrát více (sekundy po dobu předjíždění) se na výsledné spotřebě zase tolik nepromítne.Navíc doba hyper úsporných TDI je roky pryč. Dnešní moderní dizly se snaží mít zvuk jako benzín, charakter jako benzín a spotřeba už je pomalu také jako u benzínu. Ano, stále umí jezdit úsporněji, ale nějaké dramatické rozdíly to už opravdu nejsou
Čoveče to teda nevím, kde jsi k tomu přišel, jezdil jsem s benzinem leta s felicií, fabií, poté co obě auta ukradly tak v 206peugotu a teď jsem si pořídil hyundaje.
Ale k věci: to co tady tvrdíš o ultra krátkých převodech a, že bez přeřazení ani pořádně nenajedeš z vedlejší na hlavní protože tu jedničku atd.... .....mi teda přijde jako uplnej nesmysl, protože po tom co jezdím s dieselem, tak přesně tyto nešvary o kterých mluvíš jsou pryč. Na jedničku se pouze rozjíždím a pak už jí tam nedám, jen když uplně zastavím, což jsem s benziňákem nemohl, protože by jednoduše chcípnul a že taky chcípal, třeba při rozjezdu na červenou, když to člověk neměl natrénované. Diesel ti nechcípne, stačí když jsi alespoň v minimálním pohybu a ta dvojka ti to po šlápnutí na plyn luxusně rozdede. U dieselu se prostě na jedničku za jízdy narozdíl od benzinu nepřeřazuje!
Nevím teda jak je to u vyšších obsahů než 1,4 16ventil, což je maximum s čím jsem s benzinem fabií jezdil, to lítalo teda skvěle, dokud mi ho neukradli.
Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOT
Napsal: 16 čer 2011, 09:54
od Hardcam
Dextrone psal o benzinovych autech, ne o nakupnich taskach s benzinovym pohonem o vykonu zahradni sekacky (206, Filcka)
Ale kdyz uz jsi zminil tu 206, tu jsem pred trema tydny prodal, jezdil jsem s ni od unora a to pomerne casto. I na to, jak byla slaba (1.1 44kW), si nechala libit petku od 50kmh bez problemu a pri 120kmh nebyla vubec hlucna. Dalo se i bez problemu radit 1-3-5. Stejne tak to mam i u Getze (1.1 46kW). Opravdu neni treba radit tolik, jako prave u dieselu, kde to od prvniho do tretiho stuopne stoji za starou backoru. A proc? Protoze diesela si prece nekupujeme do mesta, kde je dle me mnohem hur pouzitelny (pricemz ty zase tvrdis, ze si das prinejmensim Ferrari), ale prave na delsi strekya, kde je dulezity, aby se pri 4.-6. zarazenem stupni choval obstojne a nabidl, co umi.
Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOT
Napsal: 16 čer 2011, 10:16
od Mexican
Peter2007 130 na sestke a 2600? uff.. to nechapem naco tam tu sestku davaju, ja mam pri 130 2750/min. A to je motor & prevodovka z doby krala Klacka ->
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... 8&start=15
Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOT
Napsal: 16 čer 2011, 10:19
od standas
To by mě teda zajímalo co je pro tebe benzinové auto, když fabia a felicia je pro tebe nákupní taška.
Na 206 taky nenechám dopustit, na dálnici jsem s ní lítal 140 bez problémů, dokud nepřišel kopec, tos to musel těsně před kopcem pořádně rozjet. Ve městě 206 rozhodně super. Protáhne se všude. Ale musím říct, že teď si v autě odpočinu, narozdíl od jízdy v 206tce.
A ještě teda k tomu řazení....řadit z 1 na 3 a pak na 5, to teda slyším poprvé a jestli jezdíš benzinem, tak bych teda nechtěl bejt tvým autem. A jestli řadíš za 5 s 206tkou už při 50tce, tak to teda musíš mít hodně drahej servis.
Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOT
Napsal: 16 čer 2011, 10:24
od Hardcam
Mozna z doby krale klacka, ale svymi parametry porad dost moderni.
Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOT
Napsal: 16 čer 2011, 11:20
od Peter2007
Ano toci 2600 na 6ke, rychlost 130, v tomto pripade to ale nie je problem pretoze pri tej rychlosti ten motor takmer nepocut a spolahlivo ho predstihne hluk od podvozku, prave riesim zo s tymi pneu od Kumho, pretoze aj zimne pneu boli o dost tichsie, sice to boli GY ale predsa...
A ja som druhe auto kupoval prave na pohodove dialnicne trasy co tento model u mna zatial splna s prehladom
Co sa tyka tych rychlosti 1,2,3. Ano suhlasim a som to aj pisal, nie je to take svizne ako s Getzom, prip niecim podobnym, ale urcite to nie je tragedia. Hold to je motor ako spominal Hardcam stavany na nieco ine. Tak podla toho som sa pri kupe rozhodoval aj ja. Jedine co by som vytkol sprevodovaniu je mestska 50ka. Tam sa clovek casto rozhoduje co kedy radit, ci 3ku alebo 4, zalezi od vyskoveho profilu.
Btw ja casto radim 1,2,3,4,6 na BA obchvate, vynechvam 5 pretoze 4 sa da pekne vytocit a 6 uz vladze v pohode od tych 80-85km/h.
Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOT
Napsal: 16 čer 2011, 15:14
od Ruska.ruleta
pilotzz píše:pietro32i píše:ako to s ľahkosťou ťahá (OII) na to, že to má "len" 66kW. A hlavne ako píšeš v kopcoch, tam sa 1,4 benzín, aj keď s 80kW nechytá - kubatúra a účinnosť naftového motora jednoducho zvíťazia. .
Čéče to jsou obraty hodné reportéra dnešních "obrázkovéch časopisů o autech"
Účinnost dýzla je opravdu oproti benzínu vyšší, mj. proto mají dýzly "vždy" menší spotřebu, ale to co tě žene vpřed - i do kopce - je výkon, resp. výkon na jednotku hmotnosti. A ten je u benzínu o více než 20% vyšší. Pokud se i přesto na dýzla nechytá, chyba bude někde jinde než v motoru
Při klidné jízdě resp. fóbii z řazení a točení benzinu nad 5tis se projeví komparativní výhoda dýzlu, tedy toč. moment motoru a jeho "pružnost". Pokud si však s tebou bude chtít někdo s 1,4kou zazávodit - třeba na světlech, tak tě nechá za sebou...
reakce "hlavně"na tuto větu: Pokud se i přesto na dýzla nechytá, chyba bude někde jinde než v motoru
Panáčkové,
samá teorie a bludy. Už sem na forum nechodím, nic se tu pořádného nedočtu, přesto jsem zase udělal blbost a zašel.
Jak je většině známo, mám i30 krátkou 1.4-80kW a i30 dlouhou 1.6 CRDI 85 kW.
S Kámošem jsem udělal test, auta jsem vyprázdnil, natankováno bylo asi stejně, rozdíl v hmotnosti dle papíru příznivější o cca 160kg pro benzín, vypnul klimošky, světla atd. zahřál motory na provozní stav cca 7km jízdou a udělal test pevný start bez hrabání na jeden kilometr (Uzavřená část letiště, není bohužel delší, prostě simulace provozu).
Auta postavena vedle sebe, 5x jsem řídil benzín a pak 5x naftu (pro vyloučení schopností, přesněji neschopností řidičů).
Takže benzín těží z otáček, má + 1500 navíc k omezovači, to je znát po rozjezdu, ale nemá takovou sílu na hřídeli. Po cca 800-900 metrech (neměřilo se to, jen se prostě udělala čára, aby zbylo místo pro zastavení) byl benzín bohužel pokaždé druhý a to vždy o víc jak celé auto
Závěr:
pěkné dopoledne.
RR
Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOT
Napsal: 16 čer 2011, 16:50
od S0T0
RR: pro zajímavost, jaká byla rychlost na konci rovinky? jinak něco podobného jsme zkoušeli... 1.8VTEC (103kW myslím) v civicu x 115kW TDI v Boře a dopadlo to prakticky stejně.