
A 160 sa da s i30 dosiahnut bezne aj na rovnom useku obycajnej cesty. 180 sa v i30 da ist len chvilocku po rovinke, lebo neviem si predtsavit ako by sa auto zachovalo pri miernej zakrute.
Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři
vlado1979 píše:Rýchlosť nad 160 je už adrenalín v i30. Bál som sa, pretože autom kmitalo a volant treba držať poriadne oboma rukami. Aj poveternostné podmienky urobia svoje (vietor) a myslím si, že 130 na diaľnici je z hľadiska bezpečnosti cestnej premávky adekvátna rýchlosť. Menšie autá ani nejdú 130, horšie je to so strednou a vyššou triedou. Pre nich je to málo, pretože 130 v mercedese S nie je cítiť. Vo väčšom aute sa rýchlosť vníma inak.
Tak vyloženě hazardem bych to asi nenazval. Ty pocity jsou z 90% závislé na stavu kol - vyvážení a "geometrické přesnosti" (kontrétní guma může "zabít" celé auto, i když kola jsou vyvážená). S originálníma kolama v létě těch 190km/h bylo pocitově lepších než na zimákách 160km/h. U kol to všechno začíná. Další neduh je přeposilovaný volant při takto vysoké rychlosti, ale kdo s tím autem má najeto pár tisíc km, tak ví. A to palivo není jen o výkonu ale taky o decibelech, resp. vibracích, které se sčítají, a každý je vnímáme jinak. Ale smozřejmě 1,4CVVT v i30 a v kombíku zvláště je prostě nutné minimum, vhodné právě na ty okresky, ne na pravidelné lítání po dálnici. Kdyby tak takový motor byl v době mého prvního favorita nebo felicievlado1979 píše:Aj i30 tacho 200 dá, ale to je hazard so životom. Auto nie je na to stavané. Nie je ani na jazdu v meste. Najlepšie sa cíti na okreskách, netreba radiť, maximálne 4-5 a spotreba je do 6 litrov. Do mesta by som kúpil rozhodne iné auto. Známa má aveo neviem či 1,2 alebo 1,4 s automatom a je spokojná.
Zda sa mi to malo... Ked je v TP 187km/h tak to auto musi ist 187km/h a nie tachometrovych ale real...pilotzz píše:No kolik bys s 1,4kou nechtěl?adam221 píše:Na zimnych ako som pisal 180 tacho.... nieco pod 6tis ot.... ale iba kratkodobo a viac sa mu nechcelo
pneu 195 65 15..před 20ti rokama to jezdily dvoulitry..
Máš šiřší a na průměr větší gumy než já (185/65), takže celkem očekávaná hodnota na zimákách.
Na letních jsem (cw) dal dle tacho 200, gps ukázala190 a otáčkoměr byl na hranici červeného. Benzin 98 a filtr Simota. Vítr šikmo zezadu. 10-20km/h udělá palivo, nahuštění pneumatik, a protivítr tě může nepustit nad 170..
Ženský jezdí tak +- za 5,5L, já teď v zimě 6,1, ale hodně svižněcaruser píše:to: pilotzz
Akú máš spotrebu s Aurisom 1,4D? Kolega ho má v práci, ale spotreba je tragédia, v porovnaní s HSD to má veľkú spotrebu
To si ako na to prišiel? Ešte na strednej škole sme sa učili, že návrhová rýchlosť sa dáva o 20 km/h viac ako reálna. V tom čase bola najvyššia povolená reálna rýchlosť na diaľnici 110 km/h, navrhovaná teda bola na 130 km/h. Aj kvôli tomu neprešla snaha v nedávnej minulosti zvýšiť MPR na niektorých úsekoch našich diaľnic na 160 km/h. A ak si šiel severnou D1 od L. Mikuláša po Ivachnovú, tak tam je na mokrej ceste problém ísť bezpečne aj tých 130 km/h, v zime priam nemožné. To preto, že to pôvodne ani nebolo projektované ako diaľnica.89majlo96 píše:Slovenske dialnice boli dimenzovane na rychlost 160 km/h.
Adrenalín to je, pre mňa však nie preto, že by autom nejak zvlášť nebezpečne kmitalo. Jediné čo je cítiť, je výrazná hlučnosť, to však k tomu adrenalínu patrí tiež. Ako písal pilotzz, ak na svojom aute odjazdíš pár tisíc km, tak ti ani preposilovaný volant až tak nevadí, vieš ako s nim máš zaobchádzať.vlado1979 píše:Rýchlosť nad 160 je už adrenalín v i30. Bál som sa, pretože autom kmitalo a volant treba držať poriadne oboma rukami. Aj poveternostné podmienky urobia svoje (vietor) a myslím si, že 130 na diaľnici je z hľadiska bezpečnosti cestnej premávky adekvátna rýchlosť. Menšie autá ani nejdú 130, horšie je to so strednou a vyššou triedou. Pre nich je to málo, pretože 130 v mercedese S nie je cítiť. Vo väčšom aute sa rýchlosť vníma inak.
NJN, máš pravdu, preto treba i30 predať ako plánuješ a kúpiť si BMW ako vlado napríklad.Skyline píše:Já se teda zatím ve 130 jet nebojim a auto je v klidu nemam strach ani pri 150. Samizrejme je neco jinehoi jet 150 v I30 a nebo v BMW 5 ci MB E.
Ísť vo verejnej premávke 200 je hazard so životom na AKOMKOĽVEK aute, aj na BMW Vlado. Netvrdím, že tak jazdíš, to len aby bolo jasné. Na diaľnici som každý deň, preto ma trochu štve, že som kúpil 1,4, v tom čase som však aj tak na viac jednoducho nemal, a môžem povedať, že pri 180-tke som sa necítil vyslovene nebezpečne z pohľadu auta. Bál som sa z dôvodu možnej vlastnej jazdeckej chyby, chyby niekoho iného alebo nejakej nerovnosti na ceste, teda hlavne nejakej vonkajšej okolnosti. Auto problém nemalo. Počkám si na lepšie počasie a potom niekedy skúsim koľko to dá. Možno že pri 200 sa správanie auta natoľko rapídne zhorší, že ti dám za pravdu, uvidíme. A možno to 200 ani nepôjde...vlado1979 píše:Aj i30 tacho 200 dá, ale to je hazard so životom. Auto nie je na to stavané. Nie je ani na jazdu v meste.
Naše další fóra: | astra-g.cz | opel-astra-h.cz | astra-j.cz | opel-forum.cz | chevroletclub.cz | club-fiat.com | kia-club.net | suzuki-forum.cz |
Partner: | Hyundaiklub.pl |