Stránka 10 z 11
Re: black_sheep's coupe 1996
Napsal: 13 lis 2011, 01:08
od black_sheep
tak je to všecko za mnou. ťukání nápravy je skutečně pryč.
teď mi jen hlavou vrtá, že jsem vypustil jen cca 3 litry chladící kapaliny. resp. 2 a něco jsem dal na likvidaci a tipuju že něco přes litr jsem rozcamral po zemi když jsem 2x vyndaval chladič. celkově jsem do systému vrátil 1,75 litrů destilky a cca 1,75 litrů chladící kapaliny, tj. 3,5 litru. jaktože tak málo, když je náplň 6 litrů, já vyndal a vylil chladič, vyhodil jsem i termostat (měnil jsem ho preventivně) a obě trubky jsem vylil...?
jinak těsnění z krabice těsní, tak snad vydrží. na scoupe bude možná doteď. tam jsem ho taky vyráběl
Re: black_sheep's coupe 1996
Napsal: 13 lis 2011, 01:32
od Lhoty
taky jsem vyndal takový divný nepoměr, asi něco stejně zůstane v bloku motoru
Re: black_sheep's coupe 1996
Napsal: 14 lis 2011, 07:32
od mirpie
jo, popisoval jsem to někde v technické sekci nebo v lantra sekci, už nevím. Měnil jsem na Coupe kdysi taky chladicí kapalinu a abych ji dostal ven z motoru celou, odpojil jsem hadici z temorstatu k čerpadlu a měl chvíli natočenej motor, a čerpadlem jsem to dostal všechno pryč, současně do přívodu k čerpadlu jsem dolíval čistou destilku, aby motor nebyl nasuchu a abych poznal, kdy už je ta stará celá pryč.
Re: black_sheep's coupe 1996
Napsal: 14 lis 2011, 08:25
od black_sheep
to se mi právě moc nechtělo podnikat, to startovat v takovém stavu
Re: black_sheep's coupe 1996
Napsal: 14 lis 2011, 13:26
od mirpie
pokud tam leješ vodu tak o nic nejde, navíc je to jen krátkodobě a při studeném motoru, aby mi nešla voda do chladiče ( i když tam zase stačí odpojit spodní hadici), otázka minuty...
Takhle ti tam zůstaly skoro 4litry toho humusu
Re: black_sheep's coupe 1996
Napsal: 28 lis 2011, 13:59
od black_sheep
tak malý update v podobě podzimního servisu II, letos už snad poslední:
1. přetěsnit příruby výfuku (napodruhý - ještě trošku fučí)
2. naplnit klimu (že by byla konečně zima už hned na jaře, hmm?)
3. výměna řetízku rozvodů (snad to mlácení z motoru dělá on)
4. pročištění startéru (zasekává se a chrčí)
uff.. a konečně vyhodím ty rozvrzané sedačky (ve vší uctě k nim - takhle jsem je koupil ale jsem na to moc pünktlich). pak upadne vejfuk; to bude raketka za originál no
ještě mám střední díl v rezervě, tak uvidíme jestli upadne nejdřív ten a nebo jinej
možná ho zavřu do stodoly a vytáhnu ho jen na kondiční jízdy, protože se v tom vrtám furt, a stejně to moc nejede, moc to nebrzdí, moc to nesedí... jako jo, je to třeba lepší než obyčejný auta co potkávám a jsou mi půjčeny, ale na to že kolem toho tak skáču se kochám jen pohledem a ne pořádnou jízdou. ne že by mě to nebavilo a že by se s tím nedalo projet, ale nic naprdelposazujícího to nikdy nebylo. možná ho dám i do depozitu abych ušetřil... ale z ruky už ho nikdy dát nechci - už se mnou dožije.
a koupím si ještě třetí auto právě na to ježdění (jen na chvilku):
http://auto.bazos.cz/inzerat/12736519/F ... -Turbo.php
jedině s turbem... a nebudu kolem toho skákat ale jen se vozit
ono mě to zase přejde, ale tyhle návaly se vracej a čím levnější jsou, tím větší
Re: black_sheep's coupe 1996
Napsal: 28 lis 2011, 23:34
od Borek
Tyhle Fiaty jsou pro mě stejně hnusný
jako Multipla.
A navíc spolehlivost je jim naprosto cizí
Další kasička na peníze a potrava pro rez
.
Re: black_sheep's coupe 1996
Napsal: 28 lis 2011, 23:57
od black_sheep
ale tys to nepochopil. vyšlechtěné coupé mám od korejců, ale svezení v tom fiatu turbo je někde jinde /140kW/
Re: black_sheep's coupe 1996
Napsal: 02 pro 2011, 10:37
od black_sheep
tak tohle je fakt nářez!
myslel jsem, že za studena mlátí hydroštely, a po ohrátí pak mlátí řetízek při 3.000 otáčkách.. na 15 let a 190.000 km asi normálka.
teda doufal jsem že to je fakt tím. no řetízek, a vedení vyměněné a je to jako uplně jiný motor - já zírám. dnes ráno start v mrazu naprosto tichý, ani sebou nehne a ani nepípne. šepot květinek. fíííhá
takže to všecko dělal řetízek. zatím jsem neměl možnost to vytočit přes 3.000 otáček, mimo volnoběhu (to jsem si před prací chvíli postál a poslouchal jak ševelí), tak jsem zvědavej jakej to bude mít efekt na akceleraci
nechal jsem si taky seřídit lanovody řazení - po mé poslední opravě před pár měsíci se to posralo zrovna tomu mechanikovi muhehe
řadí to jak nikdy předtím.
no a vejfuk taky přetěsněnej, klima doplněná. na podvozku nenašli nic co by se dalo vyměnit
takže už jen časem ten škvrdlající startér a jsem spokojenej majitel korejskýho youngtimeru..
už se těším až odpoledne vypadnu z liberce a protáhnu ho za městem
Re: black_sheep's coupe 1996
Napsal: 02 pro 2011, 11:17
od black_sheep
jinak rozvoďák schazovali i v jiném servisu
pro sichr no.
Re: black_sheep's coupe 1996
Napsal: 06 pro 2011, 20:30
od black_sheep
kua tak prasknul vlnovec.. nemáte ponětí kde koupit originál komplet prední díl? samotnej měnit nebudu....
tak na seznam závad mimo startéru připisuju prdlej vejfuk...
Re: black_sheep's coupe 1996
Napsal: 07 pro 2011, 10:48
od mirpie
začíná z toho být never ending story. Na komplet přední díl se vybodni a vyměň jen samotný vlnovec uřiznutím starého a navařením nového. Ušetříš tím značně peněženku a doporučuji třívrstvej, at to za rok nebo dva neměníš zase.
Re: black_sheep's coupe 1996
Napsal: 07 pro 2011, 11:19
od black_sheep
jj to už je dávno.
počítám že se něco objeví dřív (třeba lanovody ručky nebo zase uteče klima - příští rok budu měnit rozvody s vodní pumpou například), než opravím výfuk a startér. taky je to starý auto se kterým se pořád docela dost jezdí, a řeším každou kravinu co se tomu objeví, aby bylo pořád v kondici; tak to nemůže bejt jiný. na lantře bych měl seznam dlouhej jak prase co bych musel vyřešit aby byla ve stejně dobrém stavu. bez legrace bych v ní utopil 150.000 kč:
musel bych vyměnit zadní nápravnici (už s předstihem), výfukové svody, všechny 4 tlumiče za nějaké kvalitní, koupil nové lité kola a pořádné pneu (letní i zimní), vyměnil přední svěla (poškrábané), nechal udělat pořádnou opravu karoserie aby byla absolutně bez koroze - výměna zadních blatníků, celej spodek odrbat a ošetřit, nechal bych znova vyměnit přední kotouče za kvalitnější, nechal repasovat třmeny a vzadu vyměnil komplet celé bubny, udělat novej lak, vyměnit ošoupané věci v interiéru (volant, řadička, sedačky).
ale jezdí taky tak proč bych to dělal když to je jen obyčený auto - většina takhle starejch aut je v podobně opotřebeném stavu - spíš ještě horší. na STK to nebudou řešit nic z toho, a fungovat to auto bude ještě pár let než se pak komplet rozpadne. jsem jen prostě hrozně náročnej a coupé si hýčkám a je to můj mazel - jinak by to bylo stejné jak s lantrou
k tomu vlnovci: právě že na tom vejfuku kterej jsem koupil, byl už jednou vyměněnej za ten dvouvrstvej. :/ ještě v červnu vypadal dobře, resp. ani teď nevypadá tak blbě na to, že fouká docela fest. fouká to kolem svárů, celej ten díl je takovej nic moc, takže snad bude dostupnej nějakej delší vlnovec v tom rozměru aby se to dalo odřezat o kousek dál kde už je pěknej.
Re: black_sheep's coupe 1996
Napsal: 07 pro 2011, 11:22
od Yurii
Taky si myslim že shánět celej přední díl a navíc originál je naprosto zbytečný.
Za chvíli tě budou stát běžný věci jako oprava vlnovce děsný prachy a zbytek auta bude trpět.
Re: black_sheep's coupe 1996
Napsal: 07 pro 2011, 14:03
od mirpie
dělky jsou různý, od 200mm snad až po 280mm, nevím. Trubka je tam tuším průměr 50mm. Kdybys nesehnal delší než co tam máš, tak odřízneš oba konce třeba o 20mm, tak aby ses dostal po řezu za původní svary a nastavíš novou trubkou, bude tam o 1 svar víc...
Jo a mně to tehdy taky foukalo ze spoje, ač byl samotnej vlnocec takovej hodně potrhanej, pořád tak nějak fungoval.