Omlouvám se za zpoždění s odpovědí.
Takže DRL světla mám tato:
http://www.ebay.com/itm/LED-Daytime-Run ... 5c&vxp=mtr
Při jejich montáži pozor, mají se umísťovat místo původního chromového rámečku zacvaknutím čtyřmi háčky po obvodu, ty jsou ale asi o 3 mm kratší, tak se musí sklo mlhovek posunout dozadu. Znamená to oddělat spodní kryt motoru, vlézt pod auto a pod čtyři vruty, co drží mlhovky, dát distanční podložky mezi karoserii a otvor úchytu světla, čímž se celé světlo posune k motoru.
Schéma mého zapojení přikládám. Je poupravené. Původní přívod k potkávacím světlům relé pouze přerušuje, tímto kabelem nejde napájet DRL, protože by blikaly-jde asi o nějaký signál řídící jednotky, který vláknům žárovek nevadí, rychlé LED ho ale odhalí. Proto jsou DRL napájena z parkovacích světel, tam se tento problém nevyskytuje. Zapojení parkovaček kopíruje zapojení potkávacích, aby při svícení DRL také nesvítila, kdykoliv jindy ano. Pokud svítí DRL, je napětí na přívodu k potkávacím světlům bez odběru, ten stav mi připadne pro elektroniku nedefinovaný, proto jsem přikreslil odpory proti kostře, mohly by být 33 ohm/10W, výkon se na nich ale zbytečně ztrácí. U mých světel tvoří DRL s mlhovkama jeden blok, proto mne napadlo místo odporů zapojit mlhovky, ale s LED žárovkou-např.:
http://www.ebay.com/itm/2010-2011-2012- ... 35&vxp=mtr
a pak bude polu s DRL svítit i jejich střed-mlhovky. Samotné mlhovky bez zapnutí světel nelze spustit, takže se na patici „nepotkají“ dvoje napětí. Ve schématu zobrazeno jinou barvou.
K samotnému zapojení:napájení cívek relátek, která jsou paraleleně, slouží napětí z červenooranžového vodiče tlačítka LOCK nad levým kolenem, nejlépe vedený přes pojistkové pouzdro s poj. 5A. Relátka jsem umístil dvě v plechu, který drží tyč na podepření kapoty a dvě na opačné straně, jsou aspoň poblíž světel. Asi 15 cm od konektorů lamp jsem odizoloval hadí krk kabelu, vyjmul jednotlivé vodiče, napájení potkávacích světel je šedomodré (světlemodré), ty jsem přecvakl, konec připojil na střední kontakt relé, zapínací kontakt pak pokračuje na druhý konec a do konektoru. Obdobně parkovací (tuším zelený a žlutý vodič-ale jistý si nejsem). Ukostření cívky relé se najde poblíž na šroubech na karoserii, kolem je jich spousta. Každá sada světel DRL je dodávána s elektronikou, ale ta pracuje připojováním na zem nebo +12V, takže není problém navázat na moje schéma.
K poznámce se zadními světly:musela by zde být tři telé, každé světlo má samotné napájení, kdyby se přepálila pojistka, aby svítilo alespon to druhé. Takže cívky opět paralelně, ale zvlášť relé na každou stranu a na osvětlení SPZ.
To je snad vše, použil jsem smršťovací bužírky, v husích krcích u konektorů pájel, jinak se tam vodiče nevrátí, nevlezou se tam. Moje DRL svítí dosti intenzivně. Mnoho úspěchů odvážlivcům. A pokud někde k palubní desce dáme vypínač připojený na 12V, druhý konec na vodič od tlačítka LOCK, mezi napojení tohoto vypínače a napojení na LOCK diodu v propustném směru, aby se nerozsvítilo modré podsvícení tlačítek a kdoví co ještě),pak před STK zapnutím vypínače systém vrátíme jakoby do původního stavu před úpravou. (Ale pozor, jen pro dobu STK, relátka budou sepnuta a budou brát proud z baterky, což by za více hodin mohlo mít neblahé důsledky).