Stránka 10 z 19
Re: Karbon na pístech GDi
Napsal: 30 dub 2021, 16:09
od Pjotr1
Já kupoval za 7 USD
https://s.click.aliexpress.com/e/_Ag1pqJ
Výhoda je že filtr je průhledný, má v sobě měděnou separační vložku a zespodu má vypouštěcí ventil. Je ale opravdu malý = moc se toho tam nevejde ale jde umístit kamkoli. Já vyndal původní gumovou hadici a nahradil to silikonouvou. Bohužel od motoru jde teplo a silikon měkne a aby hadička byla v ohybu průchozí tak jsem z venku nasadil topenářské kolínko, které drží tvar.
Re: Karbon na pístech GDi
Napsal: 30 dub 2021, 16:28
od lumix
To vypadá pěkne, vyměnit se dá vždy pokud nebude stačit velikost. Jen mě překvapuje, tam není odlucovac standardně. Některé auta i bez primovstriku ťho mají standardně.
Re: Karbon na pístech GDi
Napsal: 30 dub 2021, 18:39
od Paja1971
Ten malý vypadá super, hned jsem ho objednal a budu mít pak na výběr. Za jak dlouho se naplní?
Re: Karbon na pístech GDi
Napsal: 28 kvě 2021, 17:23
od Paja1971
Tak mám týden instalovaný Oil catch can stejný jako Pjotr1.
Najeto za týden asi 300 km a nic. Nádržka se ani neorosila.
Pjotr1 co ten tvůj?
Re: Karbon na pístech GDi
Napsal: 28 kvě 2021, 21:59
od Pjotr1
já teď moc nejezdím. Není kam. Tak jak jsem psal mám s olejovým odlučovačem najeto asi 2kkm a taky čisto. Mám ještě původní olej z Koreje.
Jezdil jsem spíš kolem komína. Jsem zvědavej až to protáhnu po německý dálnici.
Re: Karbon na pístech GDi
Napsal: 30 kvě 2021, 15:10
od slabostka
takže je tu dobrá skúsenosť - pri týchto motoroch s takým nájazdom OCC nemá zmyslu. Možno je to olejmi ktoré sa málo odparujú a možno je to tým že pri turbo motore je taký tlakový gradient skrina kľuky vs sanie že toho do sania ide veľmi málo a na karbon to má malý vplyv.
Re: Karbon na pístech GDi
Napsal: 30 kvě 2021, 22:28
od Pjotr1
ano, dosud jsem jezdil na původní olej a nejdelší cesta byla 50km, tak pro toto je to zbytečné.
Ale, kdoví co mi servis naleje za olej při garančce. A nebo co to udělá až pojedu po autobahn do Itálie.
Já to spíš beru jako pojistku pro minimalizaci karbonizace. Bylo to levné a myslím ničemu to nevadí.
Re: Karbon na pístech GDi
Napsal: 12 črc 2021, 14:12
od Pjotr1
protáhl jsem auto na dovolený (cca 1500km) : po autobahn tacho 130-160 km/h a prudší delší sjezdy Alp (5000 ot/min na 1. převodový stupeň)
a konstatuji, že olejový separátor má význam. V nádobce je olej a hlavně, hadička před separátorem je od oleje a za ním je čistá takže na ventily se dostane jen minimum oleje a tedy se nebude tvořit karbon.
Re: Karbon na pístech GDi
Napsal: 12 črc 2021, 16:35
od Paja1971
Já to mám úplně stejně. Teď jsem ujel 1000 km po dálnici na dovolenou a mám tam cca 1cm olejové emulze. Mám stejný separátor. Motor 1.0 tgdi s gpf. Asi to smysl má.
V rubrice bazar v SM sice psali, že tgdi motory Korejců nekarbonuji, ale se separátorem to bude téměř jistota.
Re: Karbon na pístech GDi
Napsal: 12 črc 2021, 17:33
od slabostka
nechcem vám kaziť dobrý pocit ale toto čo ste zachytili nie je hlavný problém karbonizácie - karbon sa vytvorí hlavne vďaka priamemu vstreku a recirkulácii výfukových plynov - sadze sa vracajú do sania.
Re: Karbon na pístech GDi
Napsal: 12 črc 2021, 18:19
od Maras
Tak tak, pak pomůže jedině dekarbonizace vodíkem.
Re: Karbon na pístech GDi
Napsal: 12 črc 2021, 20:08
od Axel.Foley
Pjotr1 píše: ↑12 črc 2021, 14:12
protáhl jsem auto na dovolený... prudší delší sjezdy Alp (5000 ot/min na 1. převodový stupeň)
Chudák motor
Re: Karbon na pístech GDi
Napsal: 12 črc 2021, 23:27
od petzl62
Re: Karbon na pístech GDi
Napsal: 13 črc 2021, 06:14
od Axel.Foley
Už jsem zjistil, že benzínový motor 1,4 T-GDI nebrzdí...
Re: Karbon na pístech GDi
Napsal: 13 črc 2021, 09:10
od pekoz
paja1971:
Ahoj.
Filtr z Ali (viz Pjotr1) dorazil minulý týden
Můžeš udělat fotku ze svého 1,0 motoru ?
Jestli máš to co jsi tady avizoval tak mě zajímá jak jsi to tam "narouboval"
Díky.
Jinak - opravdu to asi nebude hlavní důvod karbonizace ventilů ale..
pokud to zachytí jakoukoliv část z toho bordelu co se dostává do sání, je to užitečná věc.
Určitě to tam dám.
Axel..
už jsi zkoušel brzdit motorem 1,0 ?