Stránka 10 z 13

Re: Sága pokračuje: Chasnikův Albín 1.5 DPi Comfort

Napsal: 01 lis 2020, 13:12
od Stringo
No já denně jezdím tam a zpátky tuhle trasu

Re: Sága pokračuje: Chasnikův Albín 1.5 DPi Comfort

Napsal: 01 lis 2020, 13:53
od Mexican
krasna trasa pre plug-in hybrid by to bola :-)

Re: Sága pokračuje: Chasnikův Albín 1.5 DPi Comfort

Napsal: 01 lis 2020, 14:33
od Chasnik
Z Kaznějova na Třemošnou bych to při slabším provozu viděl na krásný sjezd na neutrál, akorát ty dva železniční přejezdy to kazí. Ale tam asi bude jezdit dost aut, takže se člověk musí přizpůsobit...

Re: Sága pokračuje: Chasnikův Albín 1.5 DPi Comfort

Napsal: 01 lis 2020, 14:53
od Stringo
O víkendu to lze trochu šolíchat, ve všední dny katastrofa. Je to jediný hlavní tah Plzeň-Žatec. Navíc pořád zatáčky, motorem se brzdit skoro nedá, pořád brzdy, proto jsem se ptal, jak to děláte, že destičky jedete 100k a víc =D>

Re: Sága pokračuje: Chasnikův Albín 1.5 DPi Comfort

Napsal: 01 lis 2020, 14:59
od Sanchez
Co najdlhsie brzda motorom a pred zalomenim jemna brdzicka, spravny odhad musi byt, inac to nejde.
Z kopca VZDY so zaradenou rychlostou, zjazd na neutral by som si nedovolil, clovek nikdy nevie

Re: Sága pokračuje: Chasnikův Albín 1.5 DPi Comfort

Napsal: 01 lis 2020, 15:26
od Chasnik
Nejsem kamion, vyřazení z mírného sjezdu se nebráním. Když jedu s dodávkou nebo s přívěsem, tak kvalt vždy, ale sólo nemám problém. Zrovna na mé trase je pár úseků, kde to jde a při optimálním provozu i více než 1 km.

Stringo, podívej se na moji běžnou trasu:
https://mapy.cz/s/nadefojazu

Sjezd z dálnice (D8-35 Doksany) do kopce a mírný oblouk, takže bez brzd. Když na mnou nic nejede (nechci být brzda), tak do Doksan doplachtím až do první pravoúhlé, která ale jde projet 55, takže bez brzd. Ta druhá taky jenom s decelerací. V Dolánkách je 70 a příjezd za horizontem, takže stačí sundat nohu z plynu ze 100 na 80. Potom 3 dlouhé rovinky, na příjezdu do Terezína to buď risknu a jedu bez plynu od 75 dolů nebo přibrzdím. V Terezíně jsou 3 pravoúhlé zatáčky, ale před první je most s dlažbou, takže do ní stejně nepřijedeš rychle. Druhá je vnější oblouk, jde na suchu projet 50 a před tou třetí stačí sundat nohu z plynu, ale nesmí jet nikdo přede mnou, ten mě zbrzdí, já ji projíždím rychleji než ostatní, protože už ji mám najetou pěkně od středové čáry až k té díře v krajnici (jako obvykle na apexu, oblíbené vylepšení českých silnic ](*,) ). Vyjedeš z Terezína, musíš přibrzdit u kruháče. Příjezd do LTM v pohodě, tam se brzdí až za mostem na přechodu u autobusového nádraží a potom u dalšího kruháče. Ten má ale příjezd do mírného kopce a pokud sleduješ provoz a nejedou všichni do tvého směru, stačí si hrát s plynem. No a pak až domů jedu rovinky a kopce, tam není kde brzdit.

Předtím je cca 40 km dálnice, tam se brzdí dle potřeby, ale občas taky vůbec. A výjezd z Prahy, ať už Kbelská - Cínovecká, alternativně Liberecká - Cínovecká, je taky do kopce. Takže sumasumárum, když nejsou kolony, tak se dá nějakých 55 km odjet na nějaké 3 - 4 přibrždění a kdybych jel třeba v neděli nebo v noci a trošku se na to soustředil, tak kromě toho kruháče u Terezína se to dá projet na jediné přibrždění.

Ale kdybych jezdil tam co ty, tak by mi ty brzdy taky nevydržely tak dlouho, holt jsou trasy, kde to objektivně jinak nejde. Sice hodně pomůže znalost terénu, ale všechno má své hranice a fyzika je jenom jedna.

No a podívej se, kde bydlí třeba Jožo: ten, když nevyveze rodinku na Sv. kopeček do ZOO, tak to má všade po rovině, ať už jede na Mohelnici, Prostějov nebo Ostravu.
No a Štěpán ani nemluvím, ten když chce vidět kopec, musí vylézt na střechu a vzít si dalekohled, nejblíže bude nejspíš Říp a ten se objíždí okolo, takže se to stejně nepočítá :mrgreen:

Re: Sága pokračuje: Chasnikův Albín 1.5 DPi Comfort

Napsal: 01 lis 2020, 18:17
od Stringo
:lol:

Re: Sága pokračuje: Chasnikův Albín 1.5 DPi Comfort

Napsal: 01 lis 2020, 20:17
od Axel.Foley
Stringo: Viz výlet minulý týden, jedeš 400 km po téměř prázdné dálnici na tempomat, tedy nač brzdit? :lol:

Re: Sága pokračuje: Chasnikův Albín 1.5 DPi Comfort

Napsal: 03 lis 2020, 19:14
od Chasnik
Když už se o tom bavíme, tak konkrétní případy: včera Praha a zpět, dopoledne za deště 12°C, odpo zataženo bez deště 18°C. Cestou tam to nebylo úplně optimální, ale vynahradil jsem si to relativně příznivým průjezdem Prahou, takže jsem byl ušetřen poskakování v kolonách, výsledek příjemný:
Obrázek

Dnes jsem dal prohřívací den, na dálnici jsem povětšinou držel 140, při zrychlování jsem podřazoval na 5 nebo 4, abych byl pružnější. Zjistil jsem při této příležitosti, že auto je i ve 160 km/h relativně tiché, sice je na otáčkoměru vidět přes 4 tisíce, ale do kabiny ten hluk moc nejde. Čili i při delších mezinárodních přesunech (FRA, IT) s tím bude možno přes Německo zábavně jet bez toho, že by trpěla posádka :D/
Tento styl jízdy se projevil na spotřebě, ale ne tak výrazně, jak bych předpokládal. Pořád je vidět, že i když nejedu zrovna eko, těžím z benefitu slušného profilu trasy a faktu, že jezdím delší trasy s prohřátým motorem.
Obrázek

Zajímavé je i porovnání průměrných rychlostí za oba dny, velmi podobné. Potvrzuje se moje mnohokrát prověřený fakt, že dobu jízdy neovliňuje tak moc fakt, jak moc dupu na plyn při vyšších rychlostech, ale jak dokážu zvládnout pomalá popojíždění, kdy se čas ztrácí mnohem rychleji, tzn. vyhnout se kolonám a kolizním místům, mít informace (NAVI, rádio) příp. i štěstí, kolikrát člověk vjede do kolony, i když o ní ví, protože alternativa není nebo je stejně zahuštěná... :(

Každopádně pohodlnější je pro mě na dálnici mírnější tempo, lépe dokážu reagovat na provoz, ať už zrychlením nebo zpomalením. Pokud na to člověk víc šlápne, tak díky provozu ta jízda není natolik plynulá, i když člověk předvídá. Ten brzdový pedál už je potom trošku potřeba :wink: Ale motoru to prospěje, když si občas zamaká, nízká spotřeba je fajn, ale nesmí to zlenivět!

Re: Sága pokračuje: Chasnikův Albín 1.5 DPi Comfort

Napsal: 03 lis 2020, 21:09
od petzl62
Vy si tady na fóru se Štěpánem a Jožinem udělejte vlákno: Kdo má menší a delší :mrgreen: :mrgreen:
Myslím tím spotřebu a úsek jízdy bez brzd. Všichni si bydlíte v deltě Vltavy a Labe, nejvyšší kopec máte Říp a tam cesta nevede- jenom na pole, kde řádí Eva a Vašek :mrgreen: :mrgreen:
No a Axel, to je to samé. Vyjede z té své roviny, vyfuní jeden kopec, a pak až do Švédska pro granule a kaviár jede jen z kopce a na lodi. Jo a to ještě nepřiznal, že na Oresundu otvíral kufr v tom větru, aby ho to tlačilo :mrgreen: :mrgreen:
A brzdové desky a kotouče chlapi konzervujte vazelinou, nezreznou vám a brzdit stejně nepotřebujete :wink: :idea: :D/ :D/

Re: Sága pokračuje: Chasnikův Albín 1.5 DPi Comfort

Napsal: 03 lis 2020, 21:12
od Stringo
:D =D>

Re: Sága pokračuje: Chasnikův Albín 1.5 DPi Comfort

Napsal: 03 lis 2020, 22:26
od Chasnik
petzl62: s tím otevřeným kufrem to musím doladit, ale asi budou muset jít pryč vzpěry, aby to šlo otevřít výš :mrgreen: :mrgreen:

Re: Sága pokračuje: Chasnikův Albín 1.5 DPi Comfort

Napsal: 03 lis 2020, 22:29
od kyrmon
Vzpěry doporučuji jen vyměnit za plně elektronické s vyšším zdvihem, alespoň nebudeš muset zastavovat (a tím kazit spotřebu) abys kufr otevřel a zavřel :-

Re: Sága pokračuje: Chasnikův Albín 1.5 DPi Comfort

Napsal: 03 lis 2020, 22:42
od Odjinud
Plachta je zaklad... :-)

Re: Sága pokračuje: Chasnikův Albín 1.5 DPi Comfort

Napsal: 04 lis 2020, 03:14
od willy50
WalterB píše: 31 říj 2020, 23:25
Jovzin píše: 31 říj 2020, 20:58 ... Aj dneska kua sla po meste v 4 prevodovom stupni 50km/h a otacky to malo tusim 1700 abo tak. Tak som sa len chytal za hlavu a dufam , ze tym nepokazime zabehnutie motora.... Nechcem si z neho urobit hlemizda :D
Tak ono nezáleží jen na otáčkách samotných, ale hlavně na okolnostech. Pokud točila 1700 pěkně v klidu, po rovince a s ohřátým motorem, tak bych ji při tom klidně nechal. Pokud by to ale mělo být s akcelerací, do kopce a ještě na studeno, tak to by byla silná káva i na kdejaké staré nezničitelné TDíčko :)
Chasnik píše: 31 říj 2020, 23:17
Jovzin píše: 31 říj 2020, 20:58 Inak mam otazku na Vas ludia:
V manuale som cital ze prvych 1000Km sa ma to auto drzat v otackach 2000 - 4000 a nepretacat motor ale ani nepodtacat.
Moze sa nieco posrat ak manzelku ani za boha neviem naucit aby ak jej padnu otacky pod 2000 tisic aby dala nizsi sutpen a nech sa drzi v tych 2000- 4000 otackach ? Aj dneska kua sla po meste v 4 prevodovom stupni 50km/h a otacky to malo tusim 1700 abo tak. Tak som sa len chytal za hlavu a dufam , ze tym nepokazime zabehnutie motora.... Nechcem si z neho urobit hlemizda :D
Žádnou paniku, ono je tím spíš myšleno, aby se mimo ten doporučený rozsah otáček nejezdilo furt. To bys ani nemohl stát na křižovatce na neutrál, když to točí pod tisíc :lol: U všech svých aut jsem se spíš snažil o rozmanitý způsob jízdy, tedy nehodit na dálnici tempomat a půl hodiny to držet ve stejných točkách. Když to bude chvíli pod 2000, tak se prd stane, spíš jde o to, aby v těch nižších otáčkách (a nejen v době záběhu, ale i později) nedupala zbytečně na plyn. Buď zrychlovat postupně, nebo podřadit.
Je to o citu pro motor. Někdo ho má, někdo ne. Se čtyřválcem není problém jet pod 2000 ot., ale plyn jen tak lechtat. Pokud na to dupneš a necítíš jak se motor trápí tak je to špatně. Typicky to tak mají ti co jezdí nafťákem a přejdou na benzín. Hlavně TDičkař s diagnozou "jezdím za čtyři". Ten bude klidně točit 1200 ot. a vůbec mu to nepříjde divné.
Předřečníci to shrnuli dobře. Je třeba využívat CELÝ rozsah otáček, potom motor nazhlemýždí.
(zahřátý a zajetý)