Re: Sága pokračuje: Chasnikův Albín 1.5 DPi Comfort
Napsal: 01 lis 2020, 13:12
No já denně jezdím tam a zpátky tuhle trasu
Forum pro fanoušky značky Hyundai
https://www.hyundaiclub.net:443/
WalterB píše: ↑31 říj 2020, 23:25Tak ono nezáleží jen na otáčkách samotných, ale hlavně na okolnostech. Pokud točila 1700 pěkně v klidu, po rovince a s ohřátým motorem, tak bych ji při tom klidně nechal. Pokud by to ale mělo být s akcelerací, do kopce a ještě na studeno, tak to by byla silná káva i na kdejaké staré nezničitelné TDíčko
Je to o citu pro motor. Někdo ho má, někdo ne. Se čtyřválcem není problém jet pod 2000 ot., ale plyn jen tak lechtat. Pokud na to dupneš a necítíš jak se motor trápí tak je to špatně. Typicky to tak mají ti co jezdí nafťákem a přejdou na benzín. Hlavně TDičkař s diagnozou "jezdím za čtyři". Ten bude klidně točit 1200 ot. a vůbec mu to nepříjde divné.Chasnik píše: ↑31 říj 2020, 23:17Žádnou paniku, ono je tím spíš myšleno, aby se mimo ten doporučený rozsah otáček nejezdilo furt. To bys ani nemohl stát na křižovatce na neutrál, když to točí pod tisíc U všech svých aut jsem se spíš snažil o rozmanitý způsob jízdy, tedy nehodit na dálnici tempomat a půl hodiny to držet ve stejných točkách. Když to bude chvíli pod 2000, tak se prd stane, spíš jde o to, aby v těch nižších otáčkách (a nejen v době záběhu, ale i později) nedupala zbytečně na plyn. Buď zrychlovat postupně, nebo podřadit.Jovzin píše: ↑31 říj 2020, 20:58 Inak mam otazku na Vas ludia:
V manuale som cital ze prvych 1000Km sa ma to auto drzat v otackach 2000 - 4000 a nepretacat motor ale ani nepodtacat.
Moze sa nieco posrat ak manzelku ani za boha neviem naucit aby ak jej padnu otacky pod 2000 tisic aby dala nizsi sutpen a nech sa drzi v tych 2000- 4000 otackach ? Aj dneska kua sla po meste v 4 prevodovom stupni 50km/h a otacky to malo tusim 1700 abo tak. Tak som sa len chytal za hlavu a dufam , ze tym nepokazime zabehnutie motora.... Nechcem si z neho urobit hlemizda