Re: Sága pokračuje: Chasnikův Albín 1.5 DPi Comfort
Napsal: 01 lis 2020, 13:12
No já denně jezdím tam a zpátky tuhle trasu
Forum pro fanoušky značky Hyundai
https://www.hyundaiclub.net:443/
WalterB píše: ↑31 říj 2020, 23:25Tak ono nezáleží jen na otáčkách samotných, ale hlavně na okolnostech. Pokud točila 1700 pěkně v klidu, po rovince a s ohřátým motorem, tak bych ji při tom klidně nechal. Pokud by to ale mělo být s akcelerací, do kopce a ještě na studeno, tak to by byla silná káva i na kdejaké staré nezničitelné TDíčko![]()
Je to o citu pro motor. Někdo ho má, někdo ne. Se čtyřválcem není problém jet pod 2000 ot., ale plyn jen tak lechtat. Pokud na to dupneš a necítíš jak se motor trápí tak je to špatně. Typicky to tak mají ti co jezdí nafťákem a přejdou na benzín. Hlavně TDičkař s diagnozou "jezdím za čtyři". Ten bude klidně točit 1200 ot. a vůbec mu to nepříjde divné.Chasnik píše: ↑31 říj 2020, 23:17Žádnou paniku, ono je tím spíš myšleno, aby se mimo ten doporučený rozsah otáček nejezdilo furt. To bys ani nemohl stát na křižovatce na neutrál, když to točí pod tisícJovzin píše: ↑31 říj 2020, 20:58 Inak mam otazku na Vas ludia:
V manuale som cital ze prvych 1000Km sa ma to auto drzat v otackach 2000 - 4000 a nepretacat motor ale ani nepodtacat.
Moze sa nieco posrat ak manzelku ani za boha neviem naucit aby ak jej padnu otacky pod 2000 tisic aby dala nizsi sutpen a nech sa drzi v tych 2000- 4000 otackach ? Aj dneska kua sla po meste v 4 prevodovom stupni 50km/h a otacky to malo tusim 1700 abo tak. Tak som sa len chytal za hlavu a dufam , ze tym nepokazime zabehnutie motora.... Nechcem si z neho urobit hlemizda![]()
U všech svých aut jsem se spíš snažil o rozmanitý způsob jízdy, tedy nehodit na dálnici tempomat a půl hodiny to držet ve stejných točkách. Když to bude chvíli pod 2000, tak se prd stane, spíš jde o to, aby v těch nižších otáčkách (a nejen v době záběhu, ale i později) nedupala zbytečně na plyn. Buď zrychlovat postupně, nebo podřadit.