Stránka 10 z 24

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 24 zář 2022, 18:52
od Jarry
Ahoj, Nezkůšal někdo na válcovně kolik to ve skutečnosti má kW oproti papíru?

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 02 říj 2022, 09:11
od Deuso
imagine píše: 26 bře 2022, 21:51
Deuso píše: 16 led 2022, 09:51
imagine píše: 15 led 2022, 16:09 Tento dotaz (otáčky motoru) jsem kladl o stránku dřív. Nečteš, nevíš. :lol:
No to jsem neviděl, ale stejně tam není nic o nějakém přehrání software, po kterém mi to začalo dělat. No nevadí v pondělí se poptám v Hyundai jestli toto byl hlavní důvod.
Můžu vědět jak to dopadlo? Byl jsem na 1. garančce a ačkoli mám manuál, tak mi byl dohrán "nový program systému řízení motoru - DCT" není to jen pro automaty? Stejný projev - otáčky 2000 a jdou cítít vibrace od motoru, pak to začne padat.... Celkem nepříjemné.
Ahoj, pokud to prý nepřekračuje při startu 2000ot, tak v pořádku.

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 17 říj 2022, 13:05
od shmaic
Prosím znalé o info - má tento motor 2022 filtr pevných částic?

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 17 říj 2022, 13:31
od Jarry
Ano

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 24 říj 2022, 22:12
od shmaic
Díky. A jde poznat jeho regenerace?

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 24 říj 2022, 22:16
od dibarbora
Dá sa, pri každom brzdení motorom vypaľuje sadze…. len musí byť primerane zohriaty….

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 24 říj 2022, 22:18
od shmaic
To znamená, že pokud nespouští plachtění a namísto toho brzdí tím motorem, může to být právě toto, je to tak?

Pořád se marně snažím zjistit, jestli při příštím vyšlápnutím pedálu plynu motor vypne a nebo začne brzdit sám sebou.

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 20 lis 2022, 10:32
od Storman
Ako to mate teraz v týchto teplotách? Môj ma už od okolo 2c problém sa zahriať.
Po cca 10km je ledva na polke k 90 a keď sa zahreje tak stačí nejaký malý kopec alebo semafór a teplota začne klesať. Pri jazde dolekopcom bez plynu klesne dokonca aj pod tých 70c

Ako keby bol otvorený termostat ](*,)

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 20 lis 2022, 10:44
od shmaic
To mám i u úplně jiného přimovstrikoveho benzínového maloobjemu s turbem, standardní problém efektivních motoru:)

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 20 lis 2022, 11:06
od slabostka
Storman píše: 20 lis 2022, 10:32 Ako to mate teraz v týchto teplotách? Môj ma už od okolo 2c problém sa zahriať.
Po cca 10km je ledva na polke k 90 a keď sa zahreje tak stačí nejaký malý kopec alebo semafór a teplota začne klesať. Pri jazde dolekopcom bez plynu klesne dokonca aj pod tých 70c

Ako keby bol otvorený termostat ](*,)
- vsak to mozes mat pokazene... normalne to nie je...

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 20 lis 2022, 12:05
od Storman
Po krátkom hľadaní som našiel ,že u 1.0 je to normálne lebo má len jeden termostat. No 1.4-1.5 už by mali mať dva…
O dva týždne idem do servisu tak im to dám skontrolovať.

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 20 lis 2022, 14:27
od shmaic
Právě jedu v autě a koukám se na tu teplotu - venku je jeden stupeň mám uje to 12 km auto není zahřáte a jakmile vypnu topení tak auto se zahřívá topení zde prostě funguje jako chlazení to samé mám na 1 0 TsI fabia od samého začátku.
Jezdím spíše pomaleji a defenzivně a často vyřazují a tak se to prostě nemá Jak zahřát.
Omlouvám se za pravopis diktuji to do telefonu

Re: Moto

Napsal: 20 lis 2022, 16:33
od slabostka
a ked bude -10 co budete robit?

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 20 lis 2022, 17:19
od dibarbora
Nejako sa mi tie vaše teplotné pochody nezdajú.... budíky majú "potlačenú" teplotu 90°C.... takže v prípade :hyu: ukazujú optimálnych 85°C pri teplotnom rozsahu od 60 do min 110°C reálnych na snímači teploty. Ak budík ukazuje menej, tak je tam hlboko pod 60 a to je problém.

Na bývalej i30 sa mi zohriaty motor nikdy nepodchladil do takej miery aby som to registroval na prístrojovke... a to aj pri zjazde z horských priechodov (donovaly....)... reálna teplota padla napr. na 70°C ale nižšie už nezliezla.

Dnes som si robil prehľad fungovania chladenia na Tucson-e ... motor má dva chladiace okruhy a reguluje dve rôzne teploty.. blok/hlava. S autom som vyšiel na Kubínsku Hoľu... po nejakej prestávke som išiel nazad.. s nahodeným adaptérom ELM327. Sledoval som teploty oboch okruhov. Vonku bolo celý čas okolo nuly.. oba okruhy vychladli počas státia na cca. 66°C. Pri zjazde do Dolného Kubína oba okruhy samozrejme ešte viac vychladli na nejakých 60+°C. Po zaradení sa na cestu smerom do Párnice/Kraľovian (+/- len mierne klesanie) sa oba okruhy plynulo zohriali (3-4km) na prevádzkovú teplotu.. blok 90°C a hlava 85°C. Výjazd smerom na Zázrivú a potom na Terchovú znamenalo zohriatie bloku na 100+°C a hlavy na 95°C.... počas pokojnej jazdy po "klesajúcej" rovine a aj do stúpania bola teplota motora bez akýkoľvek výkyvov. AC som mal nastavené na 21°C...

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 20 lis 2022, 17:29
od Birdr
Také se mi to nezdá, a už vůbec ne, že by to byla vlastnost moderních motorů. #-o
Chybu bych viděl v nefunkčním termostatu, který zůstává stále otevřený.