Otázka pro Toma a DanyhoII
Mám na autě obuté také pneu šíře 205 a zarazila mne při jízdě následující věc: při stání na místě a velmi pomalé jízdě funguje posilovač řízení optimálně a ovládání auta volantem je příjemné, lehké, nenásilné.... Ovšem od rychlosti zhruba 70km/h začíná ovládání volantem nepříjemně tuhnout. Pokud chci směr jízdy korigovat, musím vynaložit docela dost síly, abych pohnul volantem. O řízení jednou rukou se nedá ani mluvit, protože musím vynaložit ještě větší sílu a tím pádem pohnu volantem více než bych chtěl...auto potom jakoby plave. Zkoušel jsem třeba i nepatrně změnit směr jízdy (zatočit) a pustit volant. Volant držel jako přibitý a vůbec se nesrovnal do původní polohy. Je to nepříjemný, člověk necití absolutní moc nad řízením. Pokud vyvinu sílu a zatočím, auto poslušně zatočí, ale je to přes určité "násilí".
Napadlo mne jestli to není těma 205-kama, ale připadá mi to jako blbost.
Na starým autě mám také o 2cm širší pneu, není tam posilovač a během jízdy se auto ovládá úplně normálně. Bohužel jsem na těch 185-kách nic nenajezdil a tak nedokážu posoudit chování auta při tomto rozměru. Proto se ptám vás, zda máte také takové pocity či zkušenosti s těmito pneu při změně roměru či je to pouze problém mého posilovače, který je tuším elektronický?