Stránka 10 z 12

Napsal: 29 čer 2008, 10:26
od vipe
Tak já jezdím za 8-8,5 ale 98% po městě jinak tekon do Roudný a zpět jsem měl 6,5 to je slušný. :wink:

Napsal: 30 čer 2008, 00:55
od Borek
Tak když Vipe ještě zmínil sraz v Roudné-v neděli při odjezdu jsem tam natankoval plnou u Tesca(toho neznačkového benzínu,co se někteří tak bojí :lol: )a dnes jsem bral u Hypernovy v Pardubicích také do plna.Domů ze srazu jsem jel +- v rámci pravidel 8) ,nějaké courání po okolí v týdnu-to už bylo v "trošku" ve svižnějším tempu,aby ručička otáčkoměru nezlenivěla :oops: .....a spotřeba 7,33l/100km :wink: .To jde ne :?: Jsem s 2,0l motorem v Tiburonu více než spokojený po všech stránkách. :wink:

Příště budu na sraz hledat cestu jen z kopce abych dotáhl Vipovu spotřebu :lol: .

Napsal: 30 čer 2008, 10:42
od Mexican
Borek píše:Tak když Vipe ještě zmínil sraz v Roudné-v neděli při odjezdu jsem tam natankoval plnou u Tesca(toho neznačkového benzínu,co se někteří tak bojí :lol: )a dnes jsem bral u Hypernovy v Pardubicích také do plna.Domů ze srazu jsem jel +- v rámci pravidel 8) ,nějaké courání po okolí v týdnu-to už bylo v "trošku" ve svižnějším tempu,aby ručička otáčkoměru nezlenivěla :oops: .....a spotřeba 7,33l/100km :wink: .To jde ne :?: Jsem s 2,0l motorem v Tiburonu více než spokojený po všech stránkách. :wink:

Příště budu na sraz hledat cestu jen z kopce abych dotáhl Vipovu spotřebu :lol: .
suhlas :-) na coupatko dobre.. tiez tankujem na nepremiovych pumpach (Unicorn, Hypernova boli posledne), prejdenych cez 900 km na nadrz a spotreba 4,64litra a to som sa neloudal .. Borku, skus to prekonat :-D

Napsal: 30 čer 2008, 11:58
od Ráďa
Tak mám docela radost. jel jsem v neděli k bráchoj na otočku do Písku a zpět. Je to 250km. Dvůr Kr. - Libišany - normál.silnice, Libišany,Praha,Příbram-dálnice+rychl.silnice a pak zase normálka. Tam ráno 2hod 25 min a zpět 2 hod 15 min. Byla zpět prázdná dálnice z Prahy do H.K. Spotřeba 7,65 s 80% zapnutou klimou a tam 2 dospělí a dítě a zpět jen dospělí. K tomu kde tankuji musím napsat že jsem tankoval u Tank ONO a nejsem si jist, jestli jsem tam dokonce nedal N91 (občas ho tam dám, když to v návodu je!) Tuto cestu jsem jednou pořídil se spotřebou 9,2 v 4 lidech. Bylo to také na otočku, ale když ještě nebyla dokončená Hradecká. Tam přes N.bydžov, Poděbrady a po dálnici a zpět se jelo na Ml.Bolesl a pak Jičín a za 2,05hod.

Napsal: 30 čer 2008, 18:21
od randompct
Za tie 3 tyzdne co Getz mam najazdene 3411km a za tento cas je priemerna spotreba 5.28L/100km ... posledna nadrz bola spotreba 4.97L/100km ....
Takze celkom spokojnost ...., naviac uveddiem ze kazdy den 2x prechadzam cez horsky priechod s prevysenym cca. 600m ..., takze na rovinke by to asi bolo trochu uspornejsie ...a uz by som asi bol pod 5 litrami bez nejakeho problemu. Zda sa ze vyrobcom udavane hodnoty nieje nejaky problem dosiahnut.
Len dodam ze je merane podla dotankovania.

Napsal: 30 čer 2008, 23:45
od Borek
Mexican-tebe bych nepřekonal,ani s tvým autem.Čtu příspěvky od tebe a jsme úplně odlišní ve stylu jízdy(proto jsme si každý vybral to pravé auto s pravým druhem motoru).Ty jezdíš úspornou klidnou jízdu,já se rád svezu "trochu" svižněji(tím nemyslím jako prase :lol:,ale řekněme sportovněji mimo město ) a jsem radostně překvapen svou dlouhodobou spotřebou :wink: .Měl jsem půjčený Ceed 1,6 v naftě a ProCeed s 2,0l v naftě,ale nezvykl bych si :oops:-to jsou ideální motory pro klidné dlouhé trasy,ale živost a dravost benzínu je pro mě nenahraditelná .Viz třeba porovnání Dantasíkovi čipnuté Sonaty(poslední model) 2,0CRDi(udává 125kW/původní výkon 103kW)a mého Tiburona 2,0l na posledním srazu v Roudné.Benzínový Tiburon se stejným obsahem motoru,bez čipnutí je rychlejší a živější na rychlosti podle radaru a o několik délek auta na sprintech na 400m.To je to,co mám na benzínu rád-chci předjet,podřadím auto vystřelí a táhne bez řazení několik tisíc ot.,oproti sešlápnutí nafty-mrtvo,krátkodobý kopanec turba-a opět mrtvo bez tahu==řadit,řadit a znovu řadit a to je velké zdržení a dlouhé předjíždění :( .Vím,že to nafťáci neradi slyší,ale není nad to si motory několikrát porovnat v praxi(třeba na srazech)a výsledek ve prospěch benzínu je více než jasný,jak i sportovně přiznal Dantasík.
Pro tebe jako řidiče jezdícího co nejúsporněji,je naopak nafta ideální,protože kdybys viděl ručičku na měřáku okamžité spotřeby v Tiburonu,jak raketovou rychlostí překonává číslici 40l při sešlápnutí na podlahu,tak by tě trefil infarkt :lol: .Jinak není problém jezdit,jako jsem psal,teď třeba cestou ze srazu(předpisově),při zapnuté klimě,2 dospělých+2 větší děti a plný kufr potřebných věcí :D kolem 7,5l/100km.
Jo a ještě jsem si vzpoměl-jednou tady byla debata,jak uspořit palivo.Zkoušel jsem různé benzíny-od 91 oktanů(ten má Tiburon napsaný jako palivo,aby si někdo nemyslel,že jsem ho trápil :) )až po 100 okt.benzíny a výsledek byl,že si auto vzalo o pár desetin litru méně na lepší palivo,ale nic zvláštního.Poté jsem zkoušel různý tlak pneu-předepsaný +-2,2 at. oproti 3,0 at. a spotřeba spadla neuvěřitelným způsobem,na stejných cestách,stejným stylem +- o litr.Takže tlak v pneu,je řekl bych,jedna ze zásadních věcí,jak ovlivnit spotřebu.Tím nemyslím,abyste jezdili na extrému 3,0 at.jak jsem jen zkoušel,ale správně nahuštěné pneu třeba cestou na dovolenou,při naloženém autě,dovedou pár litrů bezpečně uspořit. :wink:

Napsal: 01 črc 2008, 11:06
od Ráďa
Již jednou jsem dal do fora zajímavý (dle mého názoru) článek a o huštění pneu tam také píšou. Věřím, že jak Borek píše, tak na tom něco bude. Na dovolenou zkusím.
Zde článek
http://fincentrum.idnes.cz/tucet-rad-co ... viteze_hla

Napsal: 01 črc 2008, 12:37
od Tringi
Taky budu muset vyzkoušet kolik mi to dá maximálku. Na D1 jsem to vytáhl na tachometrických 210, ale jelikož vedle mě spala přítulkyně a ten kravál od motoru plus aerodynamický hluk byl už fakt hodně velký, tak jsem to dál nehnal. Myslím ale že by to ještě kus šlo. A co teprve až ten motor bude řádně zajetý jako Borkův :P
Do dvoulitru by se pro tyto chvíle hodil šestý rychlostní stupeň, i když na druhou stranu, takhle rychle se dá jet jen opravdu výjimečně.

Napsal: 01 črc 2008, 12:42
od Mexican
Borek: tak, tak suhlasim ...ono s tymi pneumatikami sa skutocne oplati trochu paprat.. jednak dezen a jednak tlak.. ja u accenta hustim na 2,5 atm(co je o 0,2 atm viac ako dava vyrobca) a aj po castej kontrole vzorku to zo stredu markantne neodbuda.. na zaciatku som mal P6000 a tie som mal nahustene podla manualu a mal som zjazdene najma okraje pneu

k jazde, myslim ze mam daleko od toho aby som povedal ze jazdim ako dedo. Rad sa vyburim v horskych priesmykoch (Makov, Buchlovice) ale je fakt ze sa snazim jazdit plynule (teda nie brzda plyn).. priemernu rychlost mam myslim velmi solidnu. Ono ak by som jazdil Coupe iste by som jazdil sportivejsie.. Mna ale potesi ak vidim uzasnuty vyraz borca v niecom vacsom ako "dostava pohodovo nafrak" v tych dlhych zakrutach na buchlove... tam mam spotrebu by vocko 6,5 a to uz je ale skutocne sportova jazda :P Dilanice nejazdim viac ako 130, pretoze casova uspora na 100 km useku dialnice je relativne zanedbatelna (naviac ak na to navazuje dalsich 200 km okresiek)

pre majitelov Getzu - treba jazdit plynule (to plati v dobiehani pomalsich aut, dojazdoch do obci), samostatna vec je jazda v meste.. treba experimentovat s radenim (kde to taha a neatakuje 4000 otacok)

Tringi: no ja s mojim cmudiacim priblizovadlom 195 km/h (cca 210-215) podla GPS, ten jebly ukaz.to to nejak zmazol.. ale foto mam doma

Napsal: 01 črc 2008, 15:37
od Borek
Mexican-v tom huštění pneu o 0,2-0,3at.více než je v manuálu ti dávám za pravdu.Také mě při předepsaném huštění více ubývaly kraje.

Napsal: 01 črc 2008, 16:49
od xkrchnav
Mexican píše:ten jebly ukaz.to to nejak zmazol.. ale foto mam doma
skús tú fotku hodiť na http://home.imageshack.com/ a tu len dáš odkaz do značiek [ i m g ] [ / i m g] a je to v pohode. Len trošku nepohodlnejšie.

Napsal: 11 črc 2008, 08:09
od randompct
Takze najazdenych cca. 5000km a posledne tankovanie ukazalo stale klesajucu tendenciu ( trochu to narusilo len testy dinamiky + zrychlenia/maximalky a mierne rychlejsia jazda ako obvikle tj. do 120kh/h na cestach + dinamickejsia jazda/vyssie otacky motora ked uz to mam zabehnute nech aj viem co dokaze :) ).
Tu si mozete pozriet http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/273585.html
Upozornim ze kazdy den 2x prechadzam cez horsky priechod s previsenym 600m ( nieje mozne jazdyt moc usporne - stale treba nieco obiehat, za niekym brzdit.. atd., naviac pre uspokojucu dinamiku treba udrziavat mierne vyssie otacky ako na rovine ).
Myslim ze spotreba je celkom slusna, pri kupe som sa trocha bal roznich "serioznich" recenzii kde pisali ze spotrebu treba cakat pri Hyundai vyssiu ako udava vyrobca, ale ako sa mi uz niekolkonasobne potvrdilo problem je v ludoch a nie v autach ( zatial na ziadnaom s 5 aut ktore castejsie riadil som nemal problem jazdit za hodnoty ktore udava vyrobca, ci niekedy dokonca aj nizsie )

Napsal: 13 črc 2008, 17:16
od Mexican
randompct excelentna spotreba.. a Getz je myslim na to tvoje cestovanie za pracou uplne idealna volba... prajem vela stastnych a bezproblemovych km.. a najma vzdy pohodovy navrat domov :roll:

Napsal: 16 črc 2008, 09:05
od randompct
Mexican píše:prajem vela stastnych a bezproblemovych km..
Dakujem :D ...
Posledna nadrz, opet priniesla prijemne zmenu ( a to som vobec nebral na vedomie ked mi hovorili ze okolo 5000km mam cakat dalsie zlepsenie spotreby ) ....
Posledne 2 nadrze su uz okolo 5l/100km , ale dalsie klesanie spotreby uz zrejme nebude :( .
http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/273585.html

Napsal: 18 črc 2008, 08:18
od matko2005
Hmm, excelentna spotreba. Len by ma zaujimalo, ako vies urcovat presnu spotrebu z kazdej nadrze... to jazdis vzdy do nuly? hmm