Stránka 10 z 11
Re: výdrž motoru 1,5 CRDi
Napsal: 04 kvě 2013, 09:06
od Martun
ZdeněkSvoboda píše: ... Doporučoval mi, že mám accenta aspoň 1x za měsíc prohnat do červeného, aby se všechno promazalo a vypálilo.
Tak to splňuju..
ZdeněkSvoboda píše: .. A povídal taky, že za celou dobu, co mají v Jihlavě servis, neměli na opravu žádné turbo...
nemají problémy s turby, pokud si je nedoprasí sám majitel.
Až na to první...
Ale jinak jsi měl dobrej kšeft
Re: výdrž motoru 1,5 CRDi
Napsal: 04 kvě 2013, 10:06
od Vilda
ZdeněkSvoboda píše: Doporučoval mi, že mám accenta aspoň 1x za měsíc prohnat do červeného, aby se všechno promazalo a vypálilo.
Ještě bych to vylepšil .... proháněl bych ho určitě mnohem častěji, než jednou za měsíc
víš co říkal můj mistr, už jsem to tady psal několikrát " Motor, který se nehoní, stojí za ho...o a klekne " ...
Re: výdrž motoru 1,5 CRDi
Napsal: 04 kvě 2013, 13:03
od Mexican
nie som motorar ani fyzik, ale premyslam nad jednym. Opravte ma ak sa pletiem
Accent ma turbo polozene na nizsie otacky (mensie) plniaci tlak je optimalizovany tak aby motor daval na 1700 az 2750 max krutak - 235nM
najvyssi vykon ma pri 4000 otackach (81kW)
cervene pole zacina na 4400. Teraz ta otazka - preco by som mal vyhanat motor do otaciek, kde to nema ziadny vyznam. teda jediny vyznam to ma pred STK, kedze to ti sulini tocia do 4800 (priebezne otacky). VGT by malo prave pracovat v premenlivych rezimoch ale s mierou. To znamena do tych 4000 otacok. To ze sa pridru lopatky je sposobene prasenim typo "po 170 na dialnici dojdem na odpocivadlo a tipnem motor" pripadne "rostujem to hned za studena". Hnat motor do otacok, ktore proste neprinesu motoru ziadny vykon navyse je zbytocne, paradoxne v nizsich otackach sa dramaticky predlzi zivotnost vsetrkov (pocet vstrekovacich cyklov je mensi) co moze znamenat napriklad, ze ak jazdim stale na 2000 otackach a nie na 4000 otackach, zivotnost vstrekov bude dvojnasobna. To je samozrejme teoria. Osobne jazdom najbeznejsie na okreskach medzi 1600 a 2500, pri predbiehani a dialniciach cca do 3200, extrem 3600. Sem tam to vorostujem k 4000, to vsak najma pri brzdeni z kopca (mam svoje miesta
iny je samozrejme atmosfericky benzin - tam rastie hodnota vykonu a krutiaceho momentu kontinualne az na zaciatok cerveneho pola a tak to smaozrejme opodstatnenie ma, tam to prevadzkujeme casto
Re: výdrž motoru 1,5 CRDi
Napsal: 06 kvě 2013, 09:47
od rokolo
Myslím, že jdeš zbytečně do podrobností. Řekl bych, že technik chtěl prostě jenom říct, že je dobré auto občas prohnat, aby se vše srovnalo, tak jak má být
Červené pole není až tak nutné, ale provětrat motor na vyšších otáčkách prostě neškodí a je ku prospěchu, samozřejmě na prohřátém motoru. Jezdím na podobných otáčkách jako ty a myslím, že to není nic proti ničemu...
Re: výdrž motoru 1,5 CRDi
Napsal: 20 kvě 2013, 20:47
od 69pavel
je to jak pise rokolo,obcas je treba vypalit saze a provetrat koniky-na prohratem motoru,porad nejde jezdit jen v nizkych otackach.pak by treba motor zlenivel
Re: výdrž motoru 1,5 CRDi
Napsal: 20 kvě 2013, 21:39
od rudolf.tomka
ja by som súhlasil s "mexičanom" , motoru viac prospeje jazda napr. po diaľnici ,apoň 30-40 km pri ustálenej v_130 kh/h , tam sa to všetko krásne prehreje a karbón vypáli , ako krátkobobé vytočenie, resp. tie naše krátke trasy do práce a späť sú zanášačom motorov
Re: výdrž motoru 1,5 CRDi
Napsal: 21 kvě 2013, 10:32
od Mexican
k tomu leniveniu motoru. Nemyslim si ze nieco take existuje. Mam prakticky 165 000km a vacsinu som odjazdil fakt na pohodu (radovo do 2200)
ked treba tak to auto stale ide (a myslim ze slusne). Zalezi na kvalite paliva ( a nie netankujem ziadne Nitro a podobne predrazene sragory) a uplne trivialnej zakladnej udrzbe. A normalnom jazdeni, proste ziadne extremy
video 80 az 200 (na palube ja + nieco batoziny na tyzden (cca 30 kilo) -
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... 2&start=30
Re: výdrž motoru 1,5 CRDi
Napsal: 26 kvě 2013, 14:40
od Vilda
69pavel píše:je to jak pise rokolo,obcas je treba vypalit saze a provetrat koniky-na prohratem motoru,porad nejde jezdit jen v nizkych otackach.pak by treba motor zlenivel
Přesně !! A ne, že by motor třeba zlenivěl, ale bude línej na stopro
Teprve když se ten, co auto nehoní, posadí do stejnýho vozu se stejným motorem, který jeho majitel prohání .... tak se bude divit, jak je stejný auto výkonově úplně někde jinde ...
Re: výdrž motoru 1,5 CRDi
Napsal: 26 kvě 2013, 20:20
od Mexican
stale chyba ten argument preco tomu slapat na krk
Re: výdrž motoru 1,5 CRDi
Napsal: 26 kvě 2013, 20:58
od Vladak
Mexican píše:stale chyba ten argument preco tomu slapat na krk
Sám sis odpověděl - na dialniciach a predbiehaní, i když podle mé zkušenosti s i30 tenhle druh motoru má celkem dost špatné pružné zrychlení. Navíc omezíš pravděpodobnost zatuhnutí VGT.(ale to asi taky opakuju).
Re: výdrž motoru 1,5 CRDi
Napsal: 27 kvě 2013, 10:33
od Mexican
lenze slapat na krk sa da aj medzi 1500 a 3000 otackami. Co je vlastne celkom siroke spektrum (u D4FA) od 70 do 140 na 5.prevodovom stupni. U stvorky neviem, u trojky tiez nie. Vykon u tych 3000 je uz vcelku slusny (cez 70kW), lamely v turbe si tiez pridu na svoje. IMHO ak konci u 4000 vykon a nasledne pada, tak tam uz ziadny dalsi pohyb vo VGT nebude. Vyrazne horsie hori nafta a trpia tym vyfukove ventily, EGR. To iste ako u podtacania. Proste otacky treba striedat, tak to vlastne pisu aj v manuale k vozidlu
auto ma 165 000km, medzi 15kkm vymenami oleja zerie tak deci, spotreba od zaciatku 5,02 podla tankovania. Vratane dialnic a plneho auta, ja preto z vlastnej skusenosti fakt nevidim dovod to hnat nad hranicu maximalneho vykonu. teraz ma caka 2. STK (a emisie) a tak poreferujem
Re: výdrž motoru 1,5 CRDi
Napsal: 27 kvě 2013, 21:54
od Vladak
Zřejmě slušnej oddíl, no
Re: výdrž motoru 1,5 CRDi
Napsal: 04 úno 2015, 22:49
od Mikro
keby sa niekto chcel previest v stihacke tak sa ozvite...
menil som pri 120000 km ihly vstrekovacov (ano iba ihly) a to auto ide lepsie ako ked bolo nove.
zrychluje to prakticky rovnako az do 150
nieco brutalne... doporucujem zazit.
mozem niekedy skocit na stretko a skusime
Re: výdrž motoru 1,5 CRDi
Napsal: 04 úno 2015, 23:16
od adam221
Mikro> my nechavame cistit vstreky kazdych cca 100tis km v ultrazvuku a vzdy ked sa daju spat tak je to uplne ine auto
Re: výdrž motoru 1,5 CRDi
Napsal: 05 úno 2015, 08:24
od mikodim
Kolko si platil za vymenu ihly? a za cistenie?