Stránka 93 z 139
Re: LPG
Napsal: 27 bře 2013, 21:12
od caruser
mmv
Ako si dospel k záveru, že Bobbisiho problém nemá nič spoločné s LPG. Zrejme nejazdí po diaľnici neustále 160 a vyššie.
Ja taktiež jazdím len diaľnice 120 - 140, to sa mám obávať, že motor bude čoskoro KO?
Keď už sa tu tak veľmi spomína kontrolka CHECK, tak počas 30.000 km LPG sa rozsvietila len raz aj to pri chode na benzín
Re: LPG
Napsal: 27 bře 2013, 21:45
od mmv
no a kde v tom článku je něco co by měl udělat jenom plyn a ne benzín kdyby to auto na to bylo provozovaný ???
...diagnostika hlásila vynechání 1 válce komprese (na válcích a) na prvním nebyla téměř žádná> posléze zjištěny vadné kroužky (asi na tom prvním) v tom ten plyn by být neměl, zřejmě by to odešlo i na benál
Podezření bylo na ventily Po rozebrání ovšem zjistili, že jsou ve špatném stavu obě vačky (okousané) > na LPG by to ukazovalo leda že by byla nějak zanedbaná olejová politika, ale vačky se "koupou" v motorovém oleji, leda že by byla přehřátá stopka ventilu neschopná odvádět vyšší teploty z pod ventilu ale jak je dlouhý ventil ??? 7 cm ?? aby na vrcholu byla taková teplota že by to degradovalo motorový olej který maže spojení ventil vačka ??
Další problém byl při seřízení motoru, protože byly vymlácené gufera u ventilů (vypadá to jako větší zátky od piva), zřejmě část, na kterou působí vačka, opotřebení (promáčknuto) v řádech 0,5 mm.
> todle nevím co je , hydroštely neznám, ale vím, že gufera na ventilech plní funkci těsnění aby olej nestékal po dříku ventilu do výfukového, potažmo sacího prostoru (proto š100-130 Litina tak strašně kouřily a žraly olej )
každopádně se zase bavíme o věcech které jsou v prostoru nad ventily v olejové lázni takže zase to neni o LPG
Nyní po opravě jsem nechal nainstalovat přimazávání ventilů, ale vačky to rozhodně nezachrání a původní ventily a sedla byly v rámci opravy zabroušeny, poškození na nich nebylo.
>tady je to co si myslím, že je to co říká o tom, že plyn v tom nebude tak úplně namočenej
jinak výše je toliko zatracovaný článek jednoho nejmenovaného a koncernem zaplaceného časopisu, kde nefabrický montážník doporučuje při provozu na plyn nepřekračovat pokud to je možné rychlost 130 Km (vztaženo k otáčkám)
Teď jsem zjistil, že někde teče převodový olej, další návštěva servisu mě čeká
takže si dovoluji tvrdit, že tento článek by se spíš vyjímal v sekci třeba tady
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=56&t=19995 dál jsem nehledal tak mě nekamenujte
Re: LPG
Napsal: 28 bře 2013, 06:30
od severtom
Podnětný příspěvek, díky. LPG je v tom nevinně, za okousané vačky určitě nemůže, stejně jako za tekoucí převodovku. Máš jasné "páteční auto". Držím palce, ať ti 5letá záruka pomůže. I když ke spokojenosti ti pomoct nemůže, tak snad k tomu, abys nenechával olejové fleky na silnici, by ti pomoct mohla.
caruser: ano, od novoty, 6 500 km jsem zajel motor na benzín a pak už jezdím jen na LPG.
Re: LPG
Napsal: 28 bře 2013, 07:33
od caruser
mmv
Ok, budeme to brať ako náhodu, že to LPG tam bolo domontované. Rovnako aj v prípade Tudyho nemalo LPG ni spoločné s jeho problémom?
severtom
Ak sa môžem spýtať, koľko km máš najazdených na i30ke?
Re: LPG
Napsal: 28 bře 2013, 08:49
od Bobisimo
Pro představu připojuji úkony z faktury. Někteří se zde domnívají, že to nebylo způsobené LPG, já jsem přesvědčen že ano, protože když motor z výroby je z bláta, tak alternativní pohon mu spíše pomůže k brzkému konci. Po dálnicích v ČR se snažím dodržovat rychlostní limit, více jak 160 nejezdím (těch 160 v Německu po dálnicích). V Itálii i Francii dodržuji max. povolenou rychlost, což není více než 130.
Pístní kroužky byly měněné především z důvodu, že byl motor rozebraný a při těchto opravách to servis prý běžně dělá.
Když jsem jel do autorizovaného servisu Hyundai na diagnostiku, tak mi bylo řečeno, ať problém řeším s dodavatelem LPG, dali mi to dokonce písemně. V roce 2009, kdy jsem íčko kupoval, tak Hyundai nenabízel přestavby na LPG, proto jsem zvolil spol. HL Propan, od které jsme měli již předtím přestavěná čtyři auta, včetně Getze.
Také se domnívám, že hodně záleží na kvalitě LPG. Několikrát do roka jezdím do Německa, Itálie, Francie a při jízdě na jejich LPG se např. kontrolka check nerozsvítí, u motoru mi přijde, že má klidnější chod i nižší spotřebu. Nyní tankuji raději u pořád stejné ČS, kde mají LPG od Kralupolu (původně Vitogazu), nemusím čekat na obsluhu, tankuji si sám.
Nezaregistroval jsem stížnosti majitelů benzínových íček, že by měli nějaké problémy a osobně znám více majitelů, kteří jsou s autem spokojení a najetých kilometrů nemají zrovna nejméně.
Rozhodně nejsem odborníkem na přestavby LPG, ale když Vám v Hyundai dají papír, že opravu mám řešit s dodavatelem přestavby a poté i automechanik opravující auto tvrdí, že za to může nejspíš LPG ….
O tom, že to s tou kvalitou plynu asi nebude nejlepší mě přesvědčuje i tátovo Mondeo (MK III 1,8), kterému i po seřízení LPG houpou otáčky (svíčky, kabely, cívka vyměněny), před tím měl také Mondeo (MK II 1,6), to najezdilo přes 260 tis km (z toho 200 tis. na LPG) a naprosto bez potřeby neustálého seřizování. Přestavby také dělala fa. HL Propan ( typ MAGIC) obě auta bez přimazávání ventilů.
Ještě reakce na motorový olej, od počátku dávám SHELL Helix Ultra 5W-30, intervaly zkráceny na 15 tis. km, takže si myslím, že se vačky koupají v kvalitním oleji.
Nyní ale motor íčka táhne pěkně odzpodu, spotřeba se snížila o více jak jeden litr, skoro bych řekl, že má lepší chod než když byl nový.
DEMONTÁŽ/MOITTÁŽ PÍSTťl,PÍSTNÍCH KROUŽKŮ,ROZVODŮ, 8 250,00 Kč
MĚŘENÍ OJNIC,D+M POl08LOKU,PŘEVOOOVKY
DIAGNOSTIKA MOTORU - VÝKON, KOMPRESE VÁLCŮ 630,00 Kč
DEMONTÁŽ/MOITTÁŽ HLAVY VÁLCŮ 3 230,00 Kč
VÝMĚNA VAČEK
REPASE HLAVY VÁLCŮ-ZABROUŠENÍ VENTilŮ,SEDEL, 4 530,00 Kč
VÝMĚNA GUFER VENTILŮ,BROUŠENÍ DOSEDACÍ PLOCHY
DROBNÝ JEDNICOVÝ MATERIÁL 65,00 Kč
POJlSTl(A ČEPU 20,00 Kč 3,00 KS
SVÍČKA ZN'ALOVACÍ OOSCH LPG 190,00 Kč 4,00 KS
FilTR OLEJOVÝ 92,00 Kč 1,00 KS
O•KROUŽEK 101,28 Kč l,00 KS
GUFERO VENTILŮ 120,00 Kč 16,00 KS
PODLOŽKA VENTILŮ SEŘIZOVACÍ 445,00 Kč 1,00 KS
PODLOŽKA VENTILŮ SEŘÍZOVACÍ 445,00 Kč 3,00 KS
PODLOŽKA VENTILŮ SEŘIZOVACÍ 445,00 Kč 4,00 KS
PODLOŽKA VENTILŮ SEŘIZOVACÍ 445,00 Kč 3,00 KS
PODLOŽKA VENTILŮ SEŘÍZOVACÍ 445,00 Kč 3,00 KS
PODLOŽKA VENTILŮ SEŘÍZOVACÍ 446,49 Kč 2,00 KS
TĚSNĚNÍ HLAVY VÁLCŮ 1061,00 Kč 1,00 KS
ŠROUB HLAVY VÁLCŮ 112,00 Kč 10,00 KS
TĚSNĚNÍ 638,00 Kč 1,00 KS
KROUŽKY PÍSTNÍ SADA 3 815,00 Kč 1,00 KS
HŘÍDEL VAČKY•SAÓ 9 274,00 Kč 1,00 KS
HŘÍDEL VAČKY-VÝFUK 9 740,00 Kč l,00 KS
TĚSNĚNÍ VODNÍ ČERPADLO 115,94 Kč 1,00 KS
O•KROUŽEK 93,10 Kč 1,00 KS
O KROUŽEK 93,10 Kč 1,00 KS
Re: LPG
Napsal: 28 bře 2013, 09:07
od Farrael
Mno já bych se celkem zajímal i nad dvouma věcma. Jakej systém jsi tam měl předtím a jakej teď. Magic má víc generací. Dvojka není to samý co trojka. Navíc o firmy HL propan mám své mínění. Nepovažuji je za buhví jaké fachmany. Jednou dobrý, podruhý bych je kopnul do někam. Minule mě maximálně namíchli, když zapoměli po servisu pustit zase Flashlube. Jsem si toho všiml až po hodně dlouhý době. Takže příčin může být víc. Nicméně to nemusí být přímo LPG. Každopádně nové motory H, bych bez přimazávání či přívstřiku asi nenechal.
Re: LPG
Napsal: 28 bře 2013, 09:26
od tomyk
Bobisimo píše:Pro představu připojuji úkony z faktury. Někteří se zde domnívají, že to nebylo způsobené LPG, já jsem přesvědčen že ano, protože když motor z výroby je z bláta, tak alternativní pohon mu spíše pomůže k brzkému konci. Po dálnicích v ČR se snažím dodržovat rychlostní limit, více jak 160 nejezdím (těch 160 v Německu po dálnicích). V Itálii i Francii dodržuji max. povolenou rychlost, což není více než 130.
Kolego mám jen pár otázek tedy dvě:
S Getzem jsi taky lítal Německo, Itálii i Francii??
Kolik ti auto točí otáček při 130Km/h a při 150km/h?
Diky
Re: LPG
Napsal: 28 bře 2013, 09:42
od FISHkaa
okomentuji pouze to Německé LPG (mám ix35 LPG, tak mi nepřísluší komentovat i30) : minulý týden sem tam tankoval a kvalita byla ehm, pěkně na pikaču - auto pocitově jelo hůř (běžně v čr tankuji u TomaGas, nebo LukOil)...
Re: LPG
Napsal: 28 bře 2013, 10:41
od Bobisimo
jo, jo, Getzík toho nalítal do zahraničí mnohem víc a motor byl asi i více zatížený při vyšších rychlostech. U něj ale bylo max. něco přes 160.
Teď nevím, kolik je otáček u íčka při rychlosti 130 nebo 150, ale motor nerad vytáčím na více než 4.000 otáček, tomu zhruba odpovídá rychlost 160. Vím, že těch 180 je těsně pod červeným políčkem otáčkoměru. Na Německé dálnici mi připadá, že motor podle zvuku lépe přede při těch 160 než třeba 140 (je to asi o rezonanci). Při cestách do Mnichova beru LPG za hranicemi v Nabburgu (příjemná ČS cca 2 km za sjezdem z dálnice) nebo v Elsendorfu a nejčastěji tankuji v Tafkirchen - Mnichov. Zatím se mi tam nikdy nestalo, že bych natankoval nekvalitní LPG.
V předchozích autech byl Magic II (Getz,Mondea), v ičku je asi Magic III.
Re: LPG
Napsal: 28 bře 2013, 10:50
od Hardcam
i30 toci 4000ot. pri 130kmh a ten hluk by ti za 10 minut zpusobil bolest hlavy, na 160kmh to moc nevidim...
Re: LPG
Napsal: 28 bře 2013, 20:18
od Tudy
Bobisimo píše:Mé zkušenosti s LPG .... Po najetých 85 tis. km kontrolka Check svítila téměř neustále (většinou do jednoho dne od vymazání vad), kromě bohatosti směsi diagnostika hlásila vynechání 1 válce, otáčky kolísaly, bylo nutné motor udržovat ve vyšších otáčkách a spotřeba vystřelila nad 10 l.... Také jsem změřil komprese na válcích a na prvním nebyla téměř žádná.... podezření bylo na ventily, ale aby mohli sundat hlavu motoru, museli vyndat motor (prý kvůli rozvodům)... .
Téměř naprosto stejný popis závad mi sdělil technik v
![Hyundai :hyu:](./images/smilies/eusa_boohoo.gif)
Zítra si jdu auto vyzvednout, naštěstí mi vyšli vstříc jako dlouholetému zákazníkovi a domluvili jsme se na nižší ceně opravy (neplatil jsem materiál).
PS:
Hardcam píše:i30 toci 4000ot. pri 130kmh a ten hluk by ti za 10 minut zpusobil bolest hlavy, na 160kmh to moc nevidim...
130 km/hod = 4300 ot/min
Re: LPG
Napsal: 28 bře 2013, 20:44
od Hardcam
Vzdycky jsem tu cetl 4000, asi mas beta verzi
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Re: LPG
Napsal: 28 bře 2013, 20:52
od mnkk
Kalkulačka prevodových pomerov mi hovorí, že pri 4000ot. ideš 130,9km/h na pneu 195/65/R15.
EDIT: výpočet s pneu 185/65/R15
Re: LPG
Napsal: 28 bře 2013, 20:57
od Tudy
mnkk píše:Kalkulačka prevodových pomerov mi hovorí, že pri 4000ot. ideš 130,9km/h na pneu 195/65/R15.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Já si to nevymýšlím, prostě to odečítám z budíků ( pneu mám užší 185/65/R15...)
Re: LPG
Napsal: 28 bře 2013, 21:02
od severtom
caruser píše:Ak sa môžem spýtať, koľko km máš najazdených na i30ke?
Bobissimo: opět DÍKY MOC, pěkný přehled, jinde tyhle informace není šance získat. Je super vědět, že jen nadstandardní přístup k dlouhodobému zákazníkovi způsobí, že H zaplatí díly a ty jako zákazník zaplatíš práci. Zdá se že H o problému ví a sbírá zkušenosti/zničené díly, třeba aby konečně dokázalo vyladit svůj systém.
Je jasné, že ho nemají odzkoušený ani co do funkce, ani co do vlivu na motor, a začínají se bát... Bude zajímavé po pár letech zjistit, že motory jsou "z bláta", v tom případě se na značkové LPG rozbijí po 70 tisících a pak tedy motory provozované bez přestavy, jen na benzín odejdou třeba po 150 000 km.... další super věc. Jsou lidi, co to najedou za 3 roky (ano, spíš na naftu, ale ne každý) a to bude výrobce bolet. Sedřené vačky tak, že hydroštely nepomohou a musíš znovu vymezit vůle ventilů podložkama, které jsou v tvém seznamu dílů - to znamená špatný materiál nebo špatné tepelné zušlechtění vaček, což opět znamená, že 1. to potká každý motor daného typu nebo 2. byla určitá šarže vaček vadných... kdo má smůlu, že skončily v jeho motoru, má prostě smůlu. Protože normálnímu zákazníkovi je nevymění na účet H. Oprava provedená dle tvého popisu, ale bez vaček, pomůže zas jen na čas. Kroužky jak píšeš, i dle názoru H, nebylo nutno měnit. Takže VŠE zničené je MIMO spalovací prostor. Výmluvné...
Ve druhém řádku u měření ojnic atd. nepíšeš cenu, zajímala by mě, U výměny vaček o kus dole taky není cena. když jsi práci platil, měl bys cenu znát. Ať ostatní vědí, kolik Kč si mají připravit.
Ostatní položky jsou proti tomu za pusu.
Ještě k příčinám, za 3. může to být špatným olejem, výměnou polovičního objemu v autorizáku, nebo je prostě Shell 5-30 moc řídký.
Napadá mě spoustu důvodů, které neovlivníš, ale tohle dělají jiní lidé (včetně mě) jinak a možná se ukáže, že tady byl zakopaný pes.
Ohledně "tahu odspodu" po opravě, já jsem tu ten, co podtáčí motor, s lehkou nohou jezdím málem dle pokynů PP
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
z kopce o stupeň výš, do kopce o stupeň níž. Díky nízkým otáčkám vlastně svíčky a další díly najedou při stejném proběhu na tachometru jakoby polovinu km než na autech, která lidi vytáčejí nad 4 000.
Tudy: píšeš, že ti v H řekli něco podobného? Podobně zničený motor? Tak to se těším na 70 000 km, buďto mi auto pojede a pak prostě jinak jezdíte nebo máte páteční kusy... nebo nebude jezdit, v tom případě stejně koupím motor za 10 tisíc, protože 5 let záruky bude už prakticky pryč a při H autorizovaném přístupu "to nic není, vlastnost auta" by trvalo půl roku, než bych dosáhl opravy, a to už bude po záruce tutově.