ale aj to raz príde. kedysi tiež na benzínkach neboli totemy (a niektoré ich nemajú ani dnes). Ale robiť totem pre 2 nabíjacie miesta asi ešte nepovažujú za dostatočne efektívne.
Elektromobilita pokec komplexně...
Moderátoři: frawd, Moderátoři
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Dacia Duster TCe 100 LPG Arizona Orange Journey + country pack 01/2024-
Hyundai i20 1.2 62kw CHIC Phantom black + winter pack 8/2017
ex Škoda Fabia 7/2019 - 1/2024
ex Kia cee´d_SW 02/2015 - 08/2017
Hyundai i20 1.2 62kw CHIC Phantom black + winter pack 8/2017
ex Škoda Fabia 7/2019 - 1/2024
ex Kia cee´d_SW 02/2015 - 08/2017
- Reklama
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Nějak pořád nechápu co na tom vy nechápete. Mám kartu od Hyiunade(Audi,VW,BMW,MERCEDES,TESLA,KIA) k ní mám ceny(cena se od té doby to jímám neupravovali a pokud se budou upravovat, dostanu o tom zprávu), toď vše. Mám kartu od Axigonu(mimochodem patří to pod Shell) a mám jasně definovanou cenu na stojanu ČEZ na stojanu PRE a E-ON...nepotřebujo to mít na tom stojanu napsaný(zase platí, že pokud se cena změní dostanu info emailem). Ve spalovacím světě to je přece to samé. Ve městě ten benzín nafta stojí u Shellu xxkč a na Benzině úplně jiný xxkč, nebudu do toho tahat městské kartelové dohody a už vůbec né ONO a když vyrazím na dálnici, tak jsou tam ty ceny o proti tomu městu o 10-20% vejš(pokud budu mít tank kartu od Benziny, tak mám na určitých pumpách slevu na litru cca 0,60kč zase je to na stránkách Benziny...a mám pocit, že i v té jejich aplikaci s kterou můžu platit po natankování rovnou u stojanu přes QRkod)
Hyundai Ioniq 5 Style, 160kW 4x2
ex Hyundai Tucson 1,7Crdi 85kW Trikolor stargazing blue
ex Citroën C-Elysée Shine 1,6 Vti 85kW
ex Škoda Roomster 1,6Tdi 77kW
ex Škoda Octavia 1,9Tdi 77kW
ex Kia Carens 2,0Crdi 103kW
ex Hyundai Tucson 1,7Crdi 85kW Trikolor stargazing blue
ex Citroën C-Elysée Shine 1,6 Vti 85kW
ex Škoda Roomster 1,6Tdi 77kW
ex Škoda Octavia 1,9Tdi 77kW
ex Kia Carens 2,0Crdi 103kW
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
PS: V IONIQ5 si v navigaci vyfiltruju pouze nabíjecí stanice(jak výkon, tak poskytovatele) kde chci nabíjet a upřímně vám tady všem můžu odpřísáhnout, že žádnou aplikaci na to abych mohl nabít nepotřebuji(protože buď pro to logování ke stojanu použiješ kartu, nebo to apku), mimochodem, Tesla na svých stojanech nepotřebuje ani jedno.
Hyundai Ioniq 5 Style, 160kW 4x2
ex Hyundai Tucson 1,7Crdi 85kW Trikolor stargazing blue
ex Citroën C-Elysée Shine 1,6 Vti 85kW
ex Škoda Roomster 1,6Tdi 77kW
ex Škoda Octavia 1,9Tdi 77kW
ex Kia Carens 2,0Crdi 103kW
ex Hyundai Tucson 1,7Crdi 85kW Trikolor stargazing blue
ex Citroën C-Elysée Shine 1,6 Vti 85kW
ex Škoda Roomster 1,6Tdi 77kW
ex Škoda Octavia 1,9Tdi 77kW
ex Kia Carens 2,0Crdi 103kW
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Když tedy budu předpokládat, že ceny na různých nabíjecích stanicích jsou podobné, na kolik mě vyjde dobití ? Třeba u Tvého Ioniqa5 z 20 % na 100 %. Pak bych měl dojezd kolem 380 km. U výkonných nabíjecích stanic je ta doba nabíjení opravdu krátká.Školník píše: ↑10 bře 2022, 08:00 PS: V IONIQ5 si v navigaci vyfiltruju pouze nabíjecí stanice(jak výkon, tak poskytovatele) kde chci nabíjet a upřímně vám tady všem můžu odpřísáhnout, že žádnou aplikaci na to abych mohl nabít nepotřebuji(protože buď pro to logování ke stojanu použiješ kartu, nebo to apku), mimochodem, Tesla na svých stojanech nepotřebuje ani jedno.
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Georges: 20-80% je optimální nabíjení a teď při teplotách kolem 0 na nabíječce která dává max 75Kw budeš nabíjet +/-35minut, na 100% se to potom hooodně zpomalí a v podstatě se to ani nevyplatí vůči tomu času který bude tak o dalších 15 minut delší. Na 100% nabíjím pouze před cestou někam dál, tedy doma a pak při cestě už jen v rozmezí 10-80%.
Příklad, když jsem převzal auto v Brně(se 100%) a domů do Chebu to mám 400km jsem dojel za 4 hodiny 45minut včetně 25minut nabíjení(nemusel jsem nabíjet tak dlouho, byl to čas který jsem se ženou strávil na WC a na cigáru, stačilo by si cucnout tak 10-15minut)...tak asi tak....okolní teplota byla +/-5 stupňů
Příklad, když jsem převzal auto v Brně(se 100%) a domů do Chebu to mám 400km jsem dojel za 4 hodiny 45minut včetně 25minut nabíjení(nemusel jsem nabíjet tak dlouho, byl to čas který jsem se ženou strávil na WC a na cigáru, stačilo by si cucnout tak 10-15minut)...tak asi tak....okolní teplota byla +/-5 stupňů
Hyundai Ioniq 5 Style, 160kW 4x2
ex Hyundai Tucson 1,7Crdi 85kW Trikolor stargazing blue
ex Citroën C-Elysée Shine 1,6 Vti 85kW
ex Škoda Roomster 1,6Tdi 77kW
ex Škoda Octavia 1,9Tdi 77kW
ex Kia Carens 2,0Crdi 103kW
ex Hyundai Tucson 1,7Crdi 85kW Trikolor stargazing blue
ex Citroën C-Elysée Shine 1,6 Vti 85kW
ex Škoda Roomster 1,6Tdi 77kW
ex Škoda Octavia 1,9Tdi 77kW
ex Kia Carens 2,0Crdi 103kW
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
PS: kapacita baterie u Ioniq5 je 72,6kw, takže 20-100% znamená nabití 58kw x 5kč(AC=pomalé nabíjení bude trvat cca 5,5hod) = 290kč, 58kw x 8kč(DC=rychlé nabíjení na 50kw nabíječce slabá hodina, na 75kw nabíječce cca 40minut, na 100kw to bude cca 30 minut) = 464kč no a poslední, domácí nabíjení v nízkém tarifu je 58kw x 3kč =174kč.
Tady je odkaz na dojezdy:
https://ev-database.org/car/1478/Hyunda ... -Range-2WD
Tady je odkaz na dojezdy:
https://ev-database.org/car/1478/Hyunda ... -Range-2WD
Hyundai Ioniq 5 Style, 160kW 4x2
ex Hyundai Tucson 1,7Crdi 85kW Trikolor stargazing blue
ex Citroën C-Elysée Shine 1,6 Vti 85kW
ex Škoda Roomster 1,6Tdi 77kW
ex Škoda Octavia 1,9Tdi 77kW
ex Kia Carens 2,0Crdi 103kW
ex Hyundai Tucson 1,7Crdi 85kW Trikolor stargazing blue
ex Citroën C-Elysée Shine 1,6 Vti 85kW
ex Škoda Roomster 1,6Tdi 77kW
ex Škoda Octavia 1,9Tdi 77kW
ex Kia Carens 2,0Crdi 103kW
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Pekne porovnanie z realneho sveta (900 km napriec Australiou po dialnici) benzinu vs. elektra (Tucson vs. Ionic 5).
https://www.youtube.com/watch?v=iSlZMikqvXQ
Za mna to jasne ukazuje, ze az tu bude infrastruktura (ktora tu ale, nalejme si cisteho vina, zatial nie je), tak bude zivot s elektromobilom velmi podobny tomu so spalovakom. Ale, zatial je to hudbou buducnosti, sam som zvedavy, ako rychlo sa tu bude ta infrastruktura vyvyjat.
https://www.youtube.com/watch?v=iSlZMikqvXQ
Za mna to jasne ukazuje, ze az tu bude infrastruktura (ktora tu ale, nalejme si cisteho vina, zatial nie je), tak bude zivot s elektromobilom velmi podobny tomu so spalovakom. Ale, zatial je to hudbou buducnosti, sam som zvedavy, ako rychlo sa tu bude ta infrastruktura vyvyjat.
Hyundai i30 1.5 T-GDI iMT Family Smart 2022, 117kW/253Nm, Engine Red - od 12.4.2022
Toyota Corolla 1.8 VVTL-i MT T-Sport 2003, 141kW/180Nm, Red
Toyota Corolla 1.8 VVTL-i MT T-Sport 2003, 141kW/180Nm, Red
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Infrastruktura se celkem rychle rozvíjí (teda v CZ) za loňsky rok tu přibilo, nechci kecat myslím že dalších 200 nabíječek.
Když budu mluvit tady o Chebsku(jako že Aš, F.Lázně atd), tak tady je celkem 5 nabíječek, za to ve Varech jích je snad 10
Když budu mluvit tady o Chebsku(jako že Aš, F.Lázně atd), tak tady je celkem 5 nabíječek, za to ve Varech jích je snad 10
Hyundai Ioniq 5 Style, 160kW 4x2
ex Hyundai Tucson 1,7Crdi 85kW Trikolor stargazing blue
ex Citroën C-Elysée Shine 1,6 Vti 85kW
ex Škoda Roomster 1,6Tdi 77kW
ex Škoda Octavia 1,9Tdi 77kW
ex Kia Carens 2,0Crdi 103kW
ex Hyundai Tucson 1,7Crdi 85kW Trikolor stargazing blue
ex Citroën C-Elysée Shine 1,6 Vti 85kW
ex Škoda Roomster 1,6Tdi 77kW
ex Škoda Octavia 1,9Tdi 77kW
ex Kia Carens 2,0Crdi 103kW
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Lenze bavime sa o tych super rychlych nabijackach. Borec hentam po ceste pouzival 350kW stojany, co mu realne do auta ladovali 200kW+. 50kW nabijacka je fajn u Lidlu, kde stravim pol az tristvrte hodinu tak ci tak, ale nie na ceste napriec Europou.
Hyundai i30 1.5 T-GDI iMT Family Smart 2022, 117kW/253Nm, Engine Red - od 12.4.2022
Toyota Corolla 1.8 VVTL-i MT T-Sport 2003, 141kW/180Nm, Red
Toyota Corolla 1.8 VVTL-i MT T-Sport 2003, 141kW/180Nm, Red
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Člověk si zvykne na všechno i na EV.
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
100-150Kw bohatě stačí, zdržení cca 30 minut...cigáro 8 min, záchod i s cestou 10 minut(prostata 20 minut )možná kafe a kouknout jaký je kolem šrumec a jedeš
Hyundai Ioniq 5 Style, 160kW 4x2
ex Hyundai Tucson 1,7Crdi 85kW Trikolor stargazing blue
ex Citroën C-Elysée Shine 1,6 Vti 85kW
ex Škoda Roomster 1,6Tdi 77kW
ex Škoda Octavia 1,9Tdi 77kW
ex Kia Carens 2,0Crdi 103kW
ex Hyundai Tucson 1,7Crdi 85kW Trikolor stargazing blue
ex Citroën C-Elysée Shine 1,6 Vti 85kW
ex Škoda Roomster 1,6Tdi 77kW
ex Škoda Octavia 1,9Tdi 77kW
ex Kia Carens 2,0Crdi 103kW
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Cigarety nefajcim, kafe nepijem... Zdrzanie 30 minut pri kazdom "tankovani" je za mna neprijatelne... Preto vravim, ze dostatocna infrastruktura nie je a cakam, kedy bude...
Hyundai i30 1.5 T-GDI iMT Family Smart 2022, 117kW/253Nm, Engine Red - od 12.4.2022
Toyota Corolla 1.8 VVTL-i MT T-Sport 2003, 141kW/180Nm, Red
Toyota Corolla 1.8 VVTL-i MT T-Sport 2003, 141kW/180Nm, Red
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Tak to mám naprosto stejně, co bych tak asi dělal 30 minut na čerpací stanici , no nemám zatím EV, v tom bude zakopany pes. Ale ono se to zlepší, za chvíli bude provoz auta třeba neúnosný a nebude třeba nad tím dumat
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8137
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
jedine to stravit "prechadzkou" pretoze kroky sa vzdy hodia
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
no co, tak si majitel BEV přikoupí elektrocentrálu, dá jí na střechu a bude mít dojezd jako fosilní auto
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
ex : Nissan Primera 2.0i