Elektromobilita pokec komplexně...

Moderátoři: frawd, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Školník
**
Příspěvky: 154
Registrován: 02 úno 2018, 14:27
Bydliště: Cheb

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Školník »

No pokud je pro vás cesta Aš - Ostrava cca 600km se zastávkou na nabití 30minut problém, tak se prosím vás zastavte u svého lékaře ](*,) ](*,) ](*,)
Hyundai Ioniq 5 Style, 160kW 4x2
ex Hyundai Tucson 1,7Crdi 85kW Trikolor stargazing blue
ex Citroën C-Elysée Shine 1,6 Vti 85kW
ex Škoda Roomster 1,6Tdi 77kW
ex Škoda Octavia 1,9Tdi 77kW
ex Kia Carens 2,0Crdi 103kW
Reklama
 

motorol
***
Příspěvky: 776
Registrován: 20 srp 2016, 20:37

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od motorol »

Na netu má každý silné řeči, ale když člověk mrkne na frontu u tank ono nebo u polských pump, tak pul hodinka ve frontě je jen vlhký sen. Většina lidi tam je déle a docela by mě tedy zajímalo, kteří to jsou, když odtud by tam nikdo nečekal, protože je to nekonfortni a pod jejich úroveň.
Aktuálně: Hyundai i30 2014 new weekend 1,6 MPI
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
lumix
****
Příspěvky: 1427
Registrován: 03 říj 2016, 21:58

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od lumix »

Problém to v zásadě není, ale zvládne to to auto jak píšeš i při -10 kdy auto stojí venku a po dálnici pojedu, pokud to půjde obvyklých 150-160? A topit/vyhrávat budu dle libosti? Ptám se st vím co mě jednou čeká.
lumix
****
Příspěvky: 1427
Registrován: 03 říj 2016, 21:58

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od lumix »

motorol píše: 12 bře 2022, 14:38 Na netu má každý silné řeči, ale když člověk mrkne na frontu u tank ono nebo u polských pump, tak pul hodinka ve frontě je jen vlhký sen. Většina lidi tam je déle a docela by mě tedy zajímalo, kteří to jsou, když odtud by tam nikdo nečekal, protože je to nekonfortni a pod jejich úroveň.
Tak já bych nikdy nejel tam kde by přede mnou bylo víc jak jedno auto v rade, tedy pokud bych neměl dojezd 20km.
Uživatelský avatar
Srandista
**
Příspěvky: 275
Registrován: 22 led 2022, 20:16
Bydliště: Brno

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Srandista »

Školník píše: 12 bře 2022, 14:07 No pokud je pro vás cesta Aš - Ostrava cca 600km se zastávkou na nabití 30minut problém, tak se prosím vás zastavte u svého lékaře ](*,) ](*,) ](*,)
Toto je pekná teória, ale nabúrava ju práve ten test z reálneho sveta, čo som tu postoval. Na 900 km trase totiž nabíjal 4x. Vďaka super rýchlym nabíjačkám to bolo v pohode, ale zastavovať sa na nejakých 50 kW nabíjačkách (momentálna realita ČR, nakoľko ne-Tesláckych rýchlo nabíjačiek, čo majú výkon 150 kW+ tu spočítam na prstoch dvoch rúk) a na 900 km ceste potom stráviť na zastávkach cez 2 hodiny, to teda ďakujem, ale neprosím...
Hyundai i30 1.5 T-GDI iMT Family Smart 2022, 117kW/253Nm, Engine Red - od 12.4.2022
Toyota Corolla 1.8 VVTL-i MT T-Sport 2003, 141kW/180Nm, Red
Uživatelský avatar
Pjotr1
***
Příspěvky: 801
Registrován: 26 črc 2020, 17:51
Bydliště: ostrov pozitivní deviace

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Pjotr1 »

A ještě jedna psycho úvaha : občas jezdíme k rodičům mojí přítelkyně. Jednu cestu BEV dá, ale zpět už asi ne. A já bych se právě s BEV cítil trochu divně žádat jejího tátu jestli si u nich můžu nabít auto. Nevím jaký máte vztah se tchánem, ale jen kvůli tomu aby mi dovolil dobil auto se mi nechce souhlasit se vším co řekne.
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
motorol
***
Příspěvky: 776
Registrován: 20 srp 2016, 20:37

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od motorol »

Když mu reknes, ze bud ti dá sosnout stavu do auta nebo tam u nej zustanes, tak uvidis jak rychle natáhne kabel :D
Aktuálně: Hyundai i30 2014 new weekend 1,6 MPI
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Uživatelský avatar
Školník
**
Příspěvky: 154
Registrován: 02 úno 2018, 14:27
Bydliště: Cheb

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Školník »

Lumix: rád bych ti odpověděl, ale nemůžu, ještě jsem s tím po dálnici v -10° nejel a ani nenabijel...pouze bych se odkazoval na někoho kdo takhle jel, každopádně ti mohu říct, že jsem zatím jel jen do práce v -7° z mého garážového stání kde to auto stojí. Mám nastavený předehřev auta každý den ráno když odjíždím do práce a rádio mi hraje hned jak noustoupím, dokonce mám rozsvícený světla a připojený telefon.
Hyundai Ioniq 5 Style, 160kW 4x2
ex Hyundai Tucson 1,7Crdi 85kW Trikolor stargazing blue
ex Citroën C-Elysée Shine 1,6 Vti 85kW
ex Škoda Roomster 1,6Tdi 77kW
ex Škoda Octavia 1,9Tdi 77kW
ex Kia Carens 2,0Crdi 103kW
Uživatelský avatar
Školník
**
Příspěvky: 154
Registrován: 02 úno 2018, 14:27
Bydliště: Cheb

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Školník »

Pjotr1: nevím jak daleko a v jakém časovém presu jezdíš k příbuzným. Já když někam jedu, tak se tam minimálně na 2 hodky zdržím z mých příbuzných nikdo EV nemá, tím pádem ani Wallbox, takže nabíjím buď před dojezdem anebo až po odjezdu a pokud vztahy nejsou úplně přátelské mohu výsadní rodinku a zajedu to někam nabít...pokud je kam(abych nemusel poslouchat keci a monočláncích)...stejně přes tu 230 bys to tam ladoval 30 hodin ](*,)
Hyundai Ioniq 5 Style, 160kW 4x2
ex Hyundai Tucson 1,7Crdi 85kW Trikolor stargazing blue
ex Citroën C-Elysée Shine 1,6 Vti 85kW
ex Škoda Roomster 1,6Tdi 77kW
ex Škoda Octavia 1,9Tdi 77kW
ex Kia Carens 2,0Crdi 103kW
Uživatelský avatar
Školník
**
Příspěvky: 154
Registrován: 02 úno 2018, 14:27
Bydliště: Cheb

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Školník »

Srandista: mám takový pocit, že ten Ionig5 byla čtyřkolka a tím pádem i menší dojezd já mám jenom zadokolku a ta je na tom trochu líp. On tam i říká že to poslední nabíjení už nebylo úplně nutný ale že to nechtěl tlačit úplně na doraz.
Hyundai Ioniq 5 Style, 160kW 4x2
ex Hyundai Tucson 1,7Crdi 85kW Trikolor stargazing blue
ex Citroën C-Elysée Shine 1,6 Vti 85kW
ex Škoda Roomster 1,6Tdi 77kW
ex Škoda Octavia 1,9Tdi 77kW
ex Kia Carens 2,0Crdi 103kW
Uživatelský avatar
stefanpilat
**
Příspěvky: 494
Registrován: 11 úno 2020, 11:26

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od stefanpilat »

S tou elektrocentrálou to není vůbec vtip. Přesně takhle už řada hybridů funguje, a to dost dobře. Akorát tu elektrocentrálu mají ukrytou v motorovém prostoru, takže to není na první pohled vidět. :) Pro ty, co nemají možnost snadno dobíjet, mi to přijde jako dost dobré a spolehlivé řešení. I když, nevím, jak se k tomu postaví norma Euro 7. Škoda, že tento typ hybridů :hyu: nedělá. Z hybridů s T-GDI a dvouspojkou se sice dá vyždímat zajímavý výkon, ale na jejich dlouhou životnost a bezporuchovost bych až tolik nesázel.
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI WhiteSand Style+Nav (2020-)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
Uživatelský avatar
Srandista
**
Příspěvky: 275
Registrován: 22 led 2022, 20:16
Bydliště: Brno

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Srandista »

Školník píše: 12 bře 2022, 20:41 Srandista: mám takový pocit, že ten Ionig5 byla čtyřkolka a tím pádem i menší dojezd já mám jenom zadokolku a ta je na tom trochu líp. On tam i říká že to poslední nabíjení už nebylo úplně nutný ale že to nechtěl tlačit úplně na doraz.
Coz je ovsem logicke a rovnako by sa zachoval kazdy clovek, ktory nechce niekde zostat stat, nakolko dnes zatial nemozes cakat, ze dalsia moznost nabijania vozidla bude za 20 km ako u benzinky. Fakt mu to nemozem mat za zle, na druhej strane, ked sa zastavis u nabijacky, co ti do auta laduje 200 kW+, tak je to jedno, bo stejne si za 10 minut zas na ceste. Lenze 10 a 30 minut na zastavku je za mna (pri dlhej ceste) sakra rozdiel.
Hyundai i30 1.5 T-GDI iMT Family Smart 2022, 117kW/253Nm, Engine Red - od 12.4.2022
Toyota Corolla 1.8 VVTL-i MT T-Sport 2003, 141kW/180Nm, Red
Uživatelský avatar
stefanpilat
**
Příspěvky: 494
Registrován: 11 úno 2020, 11:26

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od stefanpilat »

Já bych to řekl naopak. Velký rozdíl je pro mě 10 nebo 30 minut na zastávku při krátké cestě. Při dlouhých cestách ty zastávky naopak dělám delší, protože se potřebuju víc protáhnout, osvěžit a dát třeba nějaký žvanec, takže i ty zastávky bývají řádově delší, zvlášť když jedu s rodinou. To pak ani hodinová pauza na jídlo není nic výjimečného. Naopak by mi velmi vadilo, kdyby cesta, co trvá normálně hodinu, měla trvat třeba hodinu a půl. Ale to u současných BEV už moc nehrozí.
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI WhiteSand Style+Nav (2020-)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
Boryš
****
Příspěvky: 1131
Registrován: 30 bře 2019, 12:18

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Boryš »

Jen jestli někde poblíž místa kde se chceš najíst bude k dispozici nabíječka. My když se někde stavujeme na jídlo (oběd) tak to téměř ve 100 % případů není na benzínce ani někde poblíž, co se dá dojít pěšky v rozumném čase. Jako nesleduji to nějak, ale nabíječky vídám hlavně na benzinkách.
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20284
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Axel.Foley »

Pár jsem jich našel i v nebo u obchodních center.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Odpovědět

Zpět na „IONIQ“