Výfukové ventily ma a dokonce casovane.... I saci
Motor 1.5DPi
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
- Reklama
Re: Motor 1.5DPi
Pre mňa žiadny.daves píše: ↑18 zář 2021, 17:17 To Idam_i:
Když už se tu včera rozjela diskuze na téma dodatečná montáž LPG k 1,5 DPi, tak jsem přidal svoji zkušenosti s aktuálním vozem s továrním LPG, jako potvrzení remkenových slov o zkušenostech jeho kamarádů. A pro ty co čtou i mezi řádky to je vlastně pár důvodů proč už další auto na LPG dorovolně nechci a zvolil jsem tento motor.
Je to velký problém?
Len by som založil vlálno 1,5DPi a LPG a bude to jasné aj o niekoľko mesiacov.
V poho dokážem s tým žiť.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: Motor 1.5DPi
Alfe, Alfe, asi slušný matroš
Cecil 67:
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Re: Motor 1.5DPi
Asi nejaká prevratná novinka v technike.... piestový motor s vnútorným spaľovaním bez výfukových ventilov .....
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Motor 1.5DPi
Petzl.. Ty aby ses neozval
Bohužel Vaculík píše, že CVVT, ne D-CVVT. Kde je rozdíl si vyguglete sami. CVVT Není duální variabilní časování sacich a výfukových ventilů. Pouze časování na straně sacich ventilů.
Cecile, už to chápeš? V článku je uvedeno CVVT. Takže nemá duální variabilni časování jak na strane sacich, tak výfukových ventilů.
Skryté EGR je právě to, že si motor v určitých otáčkách cucne zpět zpaliny přes výfukové ventily do motoru. A to díky duálnímu variabnimu časování. Tímto zůstávaji sací ventily čisté, narozdil od klasického EGR.
Placete se po ramenou dobře hoši. Srandičky, srandičky.. Ale nic víc se od vás asi čekat nedá..
Bohužel Vaculík píše, že CVVT, ne D-CVVT. Kde je rozdíl si vyguglete sami. CVVT Není duální variabilní časování sacich a výfukových ventilů. Pouze časování na straně sacich ventilů.
Cecile, už to chápeš? V článku je uvedeno CVVT. Takže nemá duální variabilni časování jak na strane sacich, tak výfukových ventilů.
Skryté EGR je právě to, že si motor v určitých otáčkách cucne zpět zpaliny přes výfukové ventily do motoru. A to díky duálnímu variabnimu časování. Tímto zůstávaji sací ventily čisté, narozdil od klasického EGR.
Placete se po ramenou dobře hoši. Srandičky, srandičky.. Ale nic víc se od vás asi čekat nedá..
Naposledy upravil(a) Alf6 dne 18 zář 2021, 21:27, celkem upraveno 1 x.
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
Re: Motor 1.5DPi
Jo dobře. Tak jsem nenapsal, že nemá jejich časování. Tak a teď se můžeš smát..
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
Re: Motor 1.5DPi
Ale tento motor je d-CVVT! Takže časování mají obě strany!
H i30 combi Comfort 1.5DPI
Re: Motor 1.5DPi
Cecile, ještě jednou. V článku se píše, že je motor označeny 1,5CVVT. Prostě z tohoto důvodu nemůže být D-CVVT. Kde jsi vzal, že je D-CVVT? Jestli to mají v SM článku špatně napsaný nevím. Možná to Vaculík špatně naps al. Ale CVVT není D-CVVT.
Dale se tam píše, že motor musí uzavřít ventil EGR, preklopit sání.. atd..
Takže v to opravdu vypadá, že v tomto motoru je klasický EGR. Nikoliv ten lepší, skrytý.
Dale se tam píše, že motor musí uzavřít ventil EGR, preklopit sání.. atd..
Takže v to opravdu vypadá, že v tomto motoru je klasický EGR. Nikoliv ten lepší, skrytý.
Naposledy upravil(a) Alf6 dne 18 zář 2021, 21:39, celkem upraveno 1 x.
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
Re: Motor 1.5DPi
1.5 je D-CVVT
viz https://www.hyundai.cz/files/download/m ... i30-hb.pdf
doprdele vždyt je to technickej popis od Hyundaje, Vaculík ke škodaváckej blb.
viz https://www.hyundai.cz/files/download/m ... i30-hb.pdf
doprdele vždyt je to technickej popis od Hyundaje, Vaculík ke škodaváckej blb.
Re: Motor 1.5DPi
Taky se nechci hádat, ale je to v ceníku v technických informacích.... Tak se mrkni na hyundai.cz na ceník a tam jsou i informace technické....
H i30 combi Comfort 1.5DPI
Re: Motor 1.5DPi
clifftorr píše: ↑18 zář 2021, 21:38 1.5 je D-CVVT
viz https://www.hyundai.cz/files/download/m ... i30-hb.pdf
doprdele vždyt je to technickej popis od Hyundaje, Vaculík ke škodaváckej blb.
H i30 combi Comfort 1.5DPI
Re: Motor 1.5DPi
Reagoval jsem na článek v SM, kde je napsáno toto.
Že v tom mají bordel za to nemůžu.
To nic nemění na faktu, proč v sekci "Motor ve zkratce" uvedeno, že :"při přidání plynu mezi 3500 až 4200 motor musí zavřít ventil EGR a preklopit sání z dlouhé větve na kratkou.. atd..
Takže ve článku je chybně (z čehož jsem vycházel) uvedeno označení motoru.
Takže je to D-CVVT. Vypadá to, že má tedy ještě navíc i ten klasickej EGR. Přece by tam tedy nepsali o EGR, kdyby ho neměl. Takže kurvitko navíc..
Že v tom mají bordel za to nemůžu.
To nic nemění na faktu, proč v sekci "Motor ve zkratce" uvedeno, že :"při přidání plynu mezi 3500 až 4200 motor musí zavřít ventil EGR a preklopit sání z dlouhé větve na kratkou.. atd..
Takže ve článku je chybně (z čehož jsem vycházel) uvedeno označení motoru.
Takže je to D-CVVT. Vypadá to, že má tedy ještě navíc i ten klasickej EGR. Přece by tam tedy nepsali o EGR, kdyby ho neměl. Takže kurvitko navíc..
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
Re: Motor 1.5DPi
Ještě k té hlučnosti; má někdo možnost přímého srovnání krátká/dlouhá?
Určitě jsou nějaké konstrukční odlišnosti, třeba mají vliv právě na hlučnost?
*
Ad EGR: podle plánu údržby má EGR jen naftový motor.
Ale co já vím, školy nemám
Určitě jsou nějaké konstrukční odlišnosti, třeba mají vliv právě na hlučnost?
*
Ad EGR: podle plánu údržby má EGR jen naftový motor.
Ale co já vím, školy nemám
Re: Motor 1.5DPi
hlučnost : to co slyší řidič je celková hlučnost a těžko dokáže určit jen hluk motoru. Ano, u spalovacích motorů má právě motor největší příspěvek na celkové hlučnosti, ale jsou tu i další adepti : uchycení motoru - silentbloky (rezonance karoserie), hluk kol (hodně závisí na rychlosti), typu a ojetí gum, ...
A pak tu jsou další vlivy. Když je auto nové tak tlumiče, silentbloky, ... jsou ještě pevné a až po čase používání (pořádném propružení) změknou a lépe filtrují kmity = hlučnost se zmenší. Slyšel jsem názor že když zajíždím nové auto jako "důchodce", tak bude vždy hlučnější než když ho tolik nešetřím na nerovnostech. Motor se po zajetí taky ztiší.
Můj závěr : i30 je trochu hlučnější než prémiová konkurence, ale je velmi obtížné až nemožné toto porovnávat. Snížit hlučnost asi trochu lze : vhodné zajetí, přidání tlumících materiálů, výběr vhodných gum, ...
A pak tu jsou další vlivy. Když je auto nové tak tlumiče, silentbloky, ... jsou ještě pevné a až po čase používání (pořádném propružení) změknou a lépe filtrují kmity = hlučnost se zmenší. Slyšel jsem názor že když zajíždím nové auto jako "důchodce", tak bude vždy hlučnější než když ho tolik nešetřím na nerovnostech. Motor se po zajetí taky ztiší.
Můj závěr : i30 je trochu hlučnější než prémiová konkurence, ale je velmi obtížné až nemožné toto porovnávat. Snížit hlučnost asi trochu lze : vhodné zajetí, přidání tlumících materiálů, výběr vhodných gum, ...
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
ex : Nissan Primera 2.0i
Re: Motor 1.5DPi
Dle SM má EGR (klasické obtokove potrubí s ventilem a vodním chladičem) i nová Suzuki Swace, což je převlečená Toyota Corolla Hybrid 1.8. Že se cpe EGR i do hybridu jsem také netušil...
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp