Kola,disky,pneu

Co se jinam nevešlo - výfuk, kola, údržba, akumulátor, příslušenství, manuály/schémata atd.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
enjoy
****
Příspěvky: 1272
Registrován: 19 srp 2011, 20:23
Bydliště: Praha 3

Re: Kola,disky,pneu

Příspěvek od enjoy »

Je to samozřejmě nesmysl.
Jediný rozdíl bude v tachometrové rychlosti,o pár kilometrů a tudíž i nějaké ty otáčky.Podle GPS bude rychlost i otáčky samozřejmě stejná.
Hyundai Matrix 1.5 CRDi VGT 81kw
Reklama
 

ajrton
**
Příspěvky: 354
Registrován: 24 črc 2011, 16:10

Re: Kola,disky,pneu

Příspěvek od ajrton »

soto: ty si asi mylis otacky motora a otacky kolies ... lebo su to prave otacky kolies ktore su pri rovnakej skutocnej rychlosti nizsie v pripade vacsieho kolesa ...
Hyundai i30cw classic, 1,4 CVVT, 80kW, 4/2011
KADETT
*
Příspěvky: 70
Registrován: 20 pro 2010, 21:12
Bydliště: CHEB

Re: Kola,disky,pneu

Příspěvek od KADETT »

Rozdíl mezi zimní 195/65/15 a letní 185/65/15. Když jsem to přepočítal na km, tak to bylo 104 a 100km.
Teď jsem změřil letní 195/65/15 a 185/65/15 a rozdíl byl 16mm na průměru. Nechápu proč jsou tyto rozměry pneumatik alternativní, když nemají stejný průměr, resp. obvod.
Přílohy
DSC00276[2].JPG
DSC00276[2].JPG (52.48 KiB) Zobrazeno 743 x
i30 1,4 T-GDI Fastback 6/2020 i30 CW 1.4 Classic Plus 06/2010
Uživatelský avatar
enjoy
****
Příspěvky: 1272
Registrován: 19 srp 2011, 20:23
Bydliště: Praha 3

Re: Kola,disky,pneu

Příspěvek od enjoy »

To máš pravdu..
Ono je potřeba pohrát si s profilem pneumatiky. Já vyměnil 14" 185/65 za 17" 215/40,zní to jako hrozný rozdíl,ale ve skutečnosti se obvod liší o 1%.Jenže třeba 45 profil místo 40,by už byl 5% rozdíl...
Ale to co je v techničáku napsáno jako alternativa je kolikrát takovýhle masakr,jak píšeš Ty.
Hyundai Matrix 1.5 CRDi VGT 81kw
ajrton
**
Příspěvky: 354
Registrován: 24 črc 2011, 16:10

Re: Kola,disky,pneu

Příspěvek od ajrton »

tak ja som nahradil povodne 185/65 za 195/65 a musim povedat ze mam pocit ze pri povodnych mensich a uzsich kolesach bolo auto zivsie a rychlejsie akceleovalo ... hlavne na 2-3 stupni ked som dal plynovy pedal na podlahu tak ten zatah ma vtlacal do sedadla, teraz nie ...
Hyundai i30cw classic, 1,4 CVVT, 80kW, 4/2011
S0T0
***
Příspěvky: 508
Registrován: 09 říj 2010, 22:28

Re: Kola,disky,pneu

Příspěvek od S0T0 »

no zkusím to takto, ikdyž ta tabulka je pro 4x4:

http://www.us-car-service.cz/pneumatiky ... -pneu.html

úplně dole je tabulka převodový poměr/průměr pneumatiky, výstupem otáčky motoru při jejich dálničním limitu 65mil/h... když se podívám do tab. tak při stejném převodovém poměru dochází se zvětšením průměru pneu ke snížení otáček...

nebo jinak, na otáčkoměru 4000ot/min, převodový poměr třeba 4,0...tj otáčky na kolech 1000ot/min...

při 195/65R15 - obvod 1993mm.....rychlost 119,6km/h
při 185/65R15 - obvod 1952mm.... rychlost 117,1 km/h

takže aby jeli reálnou stejnou rychlostí tak by s 195/65 stačily otáčky cca3916..


jinak se to řešilo i tady: https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=56&p=247940
EX - i30 1.4 CVVT Patriot BRC SQ 24
Uživatelský avatar
pilotzz
**
Příspěvky: 236
Registrován: 26 čer 2010, 21:06

Re: Kola,disky,pneu

Příspěvek od pilotzz »

ajrton píše:soto: hm, presne o tom som pisal, ale ono to je predsa naopak nez ty pises ...
teda, ak mas rovnaku skutocnu rychlost, tak otacky motora musia byt rovnake bez ohladu na velkost kolies (alebo nie ?) ... akurat tachometer ti v pripade vacsich kolies ukazuje menej (blizsie k skutocnosti) ...

ako si prisiel na to ze mas pri rovnakej skutocnej rychlosti nizsie otacky motora ???
Člověče, to myslíš vážně? Když si na normální kolo dáš kolečka z dětské koloběžky, tak se našlapeš stejně? :roll:
GrandeurHG300
(i30cw 1.4CVVT/80kW 7,2l/100km, LPG 8,4l/100km, E85 8l/100km)
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: Kola,disky,pneu

Příspěvek od Hardcam »

Ty jo, ted jak je vidim vedle sebe, tak je to rozdil jako krava...cisla moc nereknou, necekal bych takovej rozdil. Tak to ted vsichni prejdou na 195/65 :)
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
S0T0
***
Příspěvky: 508
Registrován: 09 říj 2010, 22:28

Re: Kola,disky,pneu

Příspěvek od S0T0 »

no jako já takový rozdíl taky původně nečekal.... ale při té dálniční rychlosti je každých 100ot dolů znát hodně, ale je fakt, že na 185tkách je auto živější, možná dáno i tím, že aspoň u mne při 185tkách dost kecá tachometr :)
EX - i30 1.4 CVVT Patriot BRC SQ 24
Uživatelský avatar
Ruska.ruleta
**
Příspěvky: 416
Registrován: 12 črc 2010, 11:34

Re: Kola,disky,pneu

Příspěvek od Ruska.ruleta »

:-s Jen kroutím hlavou, už i základy fyziky dělají problémy ???
Kolo na hřídeli, obvod kola, rychlost otáčení se probíralo na základní škole, tuším 6-7 třída.
RR
Rozdávat rady je zbytečné, moudrý si poradí sám a hlupák stejně neposlechne.
Vesmír i lidská blbost jsou nekonečné, i když u toho vesmíru si nejsem až tak jist.
Odvaž se používat vlastní rozum!
:hyu: i30cw CRDi 85 kW
:hyu: i30 MPI
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Kola,disky,pneu

Příspěvek od Chasnik »

KADETT píše:Rozdíl mezi zimní 195/65/15 a letní 185/65/15. Když jsem to přepočítal na km, tak to bylo 104 a 100km.
Teď jsem změřil letní 195/65/15 a 185/65/15 a rozdíl byl 16mm na průměru. Nechápu proč jsou tyto rozměry pneumatik alternativní, když nemají stejný průměr, resp. obvod.
Už jenom rozdíl mezi tou samou pneumatikou novou a s letním vzorkem na zákonném minimu je 12,8 mm v průměru. Takže 16 mm rozdílu mezi 185/65/15 a 195/65/15 není žádná drasťárna.

Jinak rozdíl mezi stejně ojetými 185.... a 195.... je cca 2%, co u pětikvaltu při rychlosti 130 km/h dělá rozdíl cca 80 ot/min. Větší rozdíl může nastat, pokud ta užší pneumatika je víc ojetá než ta širší.

Samozřejmě se bavíme o rychlostech reálných, dle GPS nebo radaru. Na tachometru to bude ukazovat furt stejně, protože ten to měří na výstupu z převodovky, velikost kol ho netrápí.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Uživatelský avatar
Dudke
*
Příspěvky: 40
Registrován: 24 říj 2011, 13:42
Bydliště: Ostrava

Re: Kola,disky,pneu

Příspěvek od Dudke »

Chlapi má tady někdo z vás na I30 s motorem 1,4 80 KW alu kola R17 s pneu 205/50 ?
Dík.
ajrton
**
Příspěvky: 354
Registrován: 24 črc 2011, 16:10

Re: Kola,disky,pneu

Příspěvek od ajrton »

Dudke píše:Chlapi má tady někdo z vás na I30 s motorem 1,4 80 KW alu kola R17 s pneu 205/50 ?
Dík.
predpokladam ze nikto so zdravym rozumom by si to na 1,4 nedal ... vsak to by s tymi tazkymi sirokymi kolesami malo auto akceleraciu ako stary trabant ...
Hyundai i30cw classic, 1,4 CVVT, 80kW, 4/2011
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: Kola,disky,pneu

Příspěvek od Hardcam »

Prosim te, od kdy objem odpovida vykonu? 1.4 i30 neni 1.4 Fabie s o polovinu mensim vykonem...majlo na i30 17ky ma a nezaznamenal jsem, ze by mel problemy.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
ajrton
**
Příspěvky: 354
Registrován: 24 črc 2011, 16:10

Re: Kola,disky,pneu

Příspěvek od ajrton »

Hardcam píše:Prosim te, od kdy objem odpovida vykonu? 1.4 i30 neni 1.4 Fabie s o polovinu mensim vykonem...majlo na i30 17ky ma a nezaznamenal jsem, ze by mel problemy.
i30 1,4 80kW s alu 205/50 R17 bude daleko horsie akcelerovat ako i30 1,4 80kW s plech. 185/65 R15 ...

ci sa akceleracia i30 1,4 80kW s alu 205/50 R17 bude podobat akceleracii fabie 1,4 55kW s 165/70 R14 neviem, ale myslim ze bude dost podobna

btw: plechove disky R15 maju 7,33kg, alu R17 maju 10-11 kg ... rozdiel +40 az +50% !
Hyundai i30cw classic, 1,4 CVVT, 80kW, 4/2011
Odpovědět

Zpět na „i30 Ostatní“