Stránka 96 z 104
Re: Kola,disky,pneu
Napsal: 25 bře 2012, 10:44
od enjoy
Je to samozřejmě nesmysl.
Jediný rozdíl bude v tachometrové rychlosti,o pár kilometrů a tudíž i nějaké ty otáčky.Podle GPS bude rychlost i otáčky samozřejmě stejná.
Re: Kola,disky,pneu
Napsal: 25 bře 2012, 10:46
od ajrton
soto: ty si asi mylis otacky motora a otacky kolies ... lebo su to prave otacky kolies ktore su pri rovnakej skutocnej rychlosti nizsie v pripade vacsieho kolesa ...
Re: Kola,disky,pneu
Napsal: 25 bře 2012, 10:55
od KADETT
Rozdíl mezi zimní 195/65/15 a letní 185/65/15. Když jsem to přepočítal na km, tak to bylo 104 a 100km.
Teď jsem změřil letní 195/65/15 a 185/65/15 a rozdíl byl 16mm na průměru. Nechápu proč jsou tyto rozměry pneumatik alternativní, když nemají stejný průměr, resp. obvod.
Re: Kola,disky,pneu
Napsal: 25 bře 2012, 11:03
od enjoy
To máš pravdu..
Ono je potřeba pohrát si s profilem pneumatiky. Já vyměnil 14" 185/65 za 17" 215/40,zní to jako hrozný rozdíl,ale ve skutečnosti se obvod liší o 1%.Jenže třeba 45 profil místo 40,by už byl 5% rozdíl...
Ale to co je v techničáku napsáno jako alternativa je kolikrát takovýhle masakr,jak píšeš Ty.
Re: Kola,disky,pneu
Napsal: 25 bře 2012, 11:22
od ajrton
tak ja som nahradil povodne 185/65 za 195/65 a musim povedat ze mam pocit ze pri povodnych mensich a uzsich kolesach bolo auto zivsie a rychlejsie akceleovalo ... hlavne na 2-3 stupni ked som dal plynovy pedal na podlahu tak ten zatah ma vtlacal do sedadla, teraz nie ...
Re: Kola,disky,pneu
Napsal: 25 bře 2012, 11:24
od S0T0
no zkusím to takto, ikdyž ta tabulka je pro 4x4:
http://www.us-car-service.cz/pneumatiky ... -pneu.html
úplně dole je tabulka převodový poměr/průměr pneumatiky, výstupem otáčky motoru při jejich dálničním limitu 65mil/h... když se podívám do tab. tak při stejném převodovém poměru dochází se zvětšením průměru pneu ke snížení otáček...
nebo jinak, na otáčkoměru 4000ot/min, převodový poměr třeba 4,0...tj otáčky na kolech 1000ot/min...
při 195/65R15 - obvod 1993mm.....rychlost 119,6km/h
při 185/65R15 - obvod 1952mm.... rychlost 117,1 km/h
takže aby jeli reálnou stejnou rychlostí tak by s 195/65 stačily otáčky cca3916..
jinak se to řešilo i tady:
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=56&p=247940
Re: Kola,disky,pneu
Napsal: 25 bře 2012, 13:08
od pilotzz
ajrton píše:soto: hm, presne o tom som pisal, ale ono to je predsa naopak nez ty pises ...
teda, ak mas rovnaku skutocnu rychlost, tak otacky motora musia byt rovnake bez ohladu na velkost kolies (alebo nie ?) ... akurat tachometer ti v pripade vacsich kolies ukazuje menej (blizsie k skutocnosti) ...
ako si prisiel na to ze mas pri rovnakej skutocnej rychlosti nizsie otacky motora ???
Člověče, to myslíš vážně? Když si na normální kolo dáš kolečka z dětské koloběžky, tak se našlapeš stejně?
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Re: Kola,disky,pneu
Napsal: 25 bře 2012, 13:39
od Hardcam
Ty jo, ted jak je vidim vedle sebe, tak je to rozdil jako krava...cisla moc nereknou, necekal bych takovej rozdil. Tak to ted vsichni prejdou na 195/65
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Re: Kola,disky,pneu
Napsal: 25 bře 2012, 13:44
od S0T0
no jako já takový rozdíl taky původně nečekal.... ale při té dálniční rychlosti je každých 100ot dolů znát hodně, ale je fakt, že na 185tkách je auto živější, možná dáno i tím, že aspoň u mne při 185tkách dost kecá tachometr
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Re: Kola,disky,pneu
Napsal: 25 bře 2012, 13:46
od Ruska.ruleta
![Eh? :-s](./images/smilies/eusa_eh.gif)
Jen kroutím hlavou, už i základy fyziky dělají problémy ???
Kolo na hřídeli, obvod kola, rychlost otáčení se probíralo na základní škole, tuším 6-7 třída.
RR
Re: Kola,disky,pneu
Napsal: 27 bře 2012, 13:43
od Chasnik
KADETT píše:Rozdíl mezi zimní 195/65/15 a letní 185/65/15. Když jsem to přepočítal na km, tak to bylo 104 a 100km.
Teď jsem změřil letní 195/65/15 a 185/65/15 a rozdíl byl 16mm na průměru. Nechápu proč jsou tyto rozměry pneumatik alternativní, když nemají stejný průměr, resp. obvod.
Už jenom rozdíl mezi tou samou pneumatikou novou a s letním vzorkem na zákonném minimu je 12,8 mm v průměru. Takže 16 mm rozdílu mezi 185/65/15 a 195/65/15 není žádná drasťárna.
Jinak rozdíl mezi stejně ojetými 185.... a 195.... je cca 2%, co u pětikvaltu při rychlosti 130 km/h dělá rozdíl cca 80 ot/min. Větší rozdíl může nastat, pokud ta užší pneumatika je víc ojetá než ta širší.
Samozřejmě se bavíme o rychlostech reálných, dle GPS nebo radaru. Na tachometru to bude ukazovat furt stejně, protože ten to měří na výstupu z převodovky, velikost kol ho netrápí.
Re: Kola,disky,pneu
Napsal: 29 bře 2012, 18:49
od Dudke
Chlapi má tady někdo z vás na I30 s motorem 1,4 80 KW alu kola R17 s pneu 205/50 ?
Dík.
Re: Kola,disky,pneu
Napsal: 29 bře 2012, 19:06
od ajrton
Dudke píše:Chlapi má tady někdo z vás na I30 s motorem 1,4 80 KW alu kola R17 s pneu 205/50 ?
Dík.
predpokladam ze nikto so zdravym rozumom by si to na 1,4 nedal ... vsak to by s tymi tazkymi sirokymi kolesami malo auto akceleraciu ako stary trabant ...
Re: Kola,disky,pneu
Napsal: 29 bře 2012, 20:21
od Hardcam
Prosim te, od kdy objem odpovida vykonu? 1.4 i30 neni 1.4 Fabie s o polovinu mensim vykonem...majlo na i30 17ky ma a nezaznamenal jsem, ze by mel problemy.
Re: Kola,disky,pneu
Napsal: 29 bře 2012, 20:39
od ajrton
Hardcam píše:Prosim te, od kdy objem odpovida vykonu? 1.4 i30 neni 1.4 Fabie s o polovinu mensim vykonem...majlo na i30 17ky ma a nezaznamenal jsem, ze by mel problemy.
i30 1,4 80kW s alu 205/50 R17 bude daleko horsie akcelerovat ako i30 1,4 80kW s plech. 185/65 R15 ...
ci sa akceleracia i30 1,4 80kW s alu 205/50 R17 bude podobat akceleracii fabie 1,4 55kW s 165/70 R14 neviem, ale myslim ze bude dost podobna
btw: plechove disky R15 maju 7,33kg, alu R17 maju 10-11 kg ... rozdiel +40 az +50% !