Stránka 96 z 139

Re: LPG

Napsal: 01 dub 2013, 14:04
od pilotzz
severtom píše:pilotzz: dobrý příspěvek, ale jakmile čtu "vyšší kompresí", přestává mě to zajímat.
To si na autě neudělám, zato instalaci LPG ano.
Jasně, jen jsem chtěl říct/napsat, že vyšší kompresí se dá jít na vyšší výkon (kdysi std. komprese 8,5-9,5, nad 10 závodní stroje, dneska je 10,5-11 běžně).
Je to o celkovém vývoji v palivech (ne úplně dávno benzín 90okt byl echt hóch kvalitét), materiálovém inženýrství a výrobní přesnosti při sériové produkci. Staré škodovky neměly ani výkon, ani extra živostnost, i když zase spousta kutilů dělala generálku v garáži na sídlišti včetně zabroušení ventilů resp. hlav..

Re: LPG

Napsal: 02 dub 2013, 06:43
od severtom
Tak vono zcela přesně - na I30 můžeš taky snížit hlavu, ale neudělám to, když tu čtu, že se více lidem vydřely vačky - to je pro Hyundai průser jako Brno. Ne tak brutální jako trn kladky v 1.9TDI se zmenšeným a jemným závitem (aby se motor jednou potkal a výrobce vydělal) - ale přesto. Ten trn lze koupit ve starém provedení a díru do hliníku zvětšit na hrubý závit. Stojí to pár stovek.

Nové vačky od H nebudou za pusu a pokud je to vydírání pravda, tak z ojetin budou minimálně načaté. Pokud mám pravdu já a vyskytují se jen v "pátečních autech", tak to nebude taková tragédie. To uvidím, až najedu nějakých 100 000 km. Což by měl být konec roku 2015.

Re: LPG

Napsal: 02 dub 2013, 13:07
od FISHkaa
srovnání výkonů na 1,4 (motor, který IMHO moc s LPG neušetří): http://www.autorevue.cz/na-brzde-kia-ce ... zin-vs-lpg

Re: LPG

Napsal: 02 dub 2013, 14:27
od mcpapa
Ta brzda už byla na předchozí stránce:)

Re: LPG

Napsal: 02 dub 2013, 19:05
od severtom
Přesně... a fishka navíc zapomněl číst můj text o tom, že u grafů není uvedeno, pro jakou přestavbu platí. Typ přestavby je velmi důležitý, některé fungují už léta, jako ta moje, originální od H jak komu...
Samozřejmě že na palivových mapách závisí jak výkon, tak životnost motoru.

Přešel bych to mlčením, ale dnes jsme překonali údaj 50 000 km, což na auto používané jen na výlety za 2,5 roku není špatné.

Re: LPG

Napsal: 02 dub 2013, 19:28
od Tudy
Opis z vyúčtování zakázky:

Provedena diagnostika motoru - zjištěn chyb. kód P0172. Provedena výměna distančních podložek vymezení vent. vůlí.

Stav po ujetí 120 km od opravy:

opět svítí check engine :roll:
Spotřeba klesla o 1 l LPG/100 km (stejná trasa a styl jízdy), dle PP aktuální spotřeba jen 6.1 l :shock:
subjektivně mnohem lepší zátah v nízkých otáčkách a hladší chod

Fakt už nevím co s tím dál, objednal jsem se zatím v jiném servisu :hyu: ...

Re: LPG

Napsal: 02 dub 2013, 20:02
od severtom
Psal jsi:

Mám pro příznivce LPG bohužel špatnou zprávu. Po ujetí cca 60 000 km na LPG mi začal svítit "check engine" a spotřeba šla více jak o 1 litr nahoru, i když mám vše pravidelně servisováno a od začátku používám přímaz ventilů. V čem je problém? Rozhozená vůle ventilů + 1 přidřený ventil, oprava cca 10 000 Kč ......

Takže přímaz = přívstřik = H přestavba? Pokud ne, tak jaký konkrétní systém?
Odcházející ventily vyřešené výěnou 1 ventilu nebo 4 podložek, to není skutečné řešení.

Re: LPG

Napsal: 02 dub 2013, 20:26
od Tudy
Dle sdělení servisu bylo prvotní podezření na přidřený ventil - což se prý nakonec nepotvrdilo.
Systém Stag 400, přestavba provedena v :hyu: autor. servisu před třemi lety, přimaz typu VAP Saver, bez přívstřiku benzínu.

Re: LPG

Napsal: 03 dub 2013, 07:36
od severtom
Díky moc za to, žes to napsal konkrétně.

Takže - Stag ŘJ - špatná mapa, přímaz to samozřejmě neochrání, to je jen pověra.
Vydřená vačka s LPG nesouvisí vůbec - bláto ve výrobě nebo "páteční auto".

Re: LPG

Napsal: 03 dub 2013, 11:45
od mmv
mě se zas nelíbí ta firemní zástavba od :hyu: před 3mi lety, oni to ale nabízejí nepoměrně kratší dobu jak 3 roky ??? myslím tím jako příplatkovou položku v ceníku, nebylo to jenom od :hyu: tolerovaný a na papíry nějakýho garážovýho specialisty ??? každopádně když se museli použít podložky, tak ventily byly zaklepaný, jde jen o to, jestli by se to nestalo i na benál

Re: LPG

Napsal: 03 dub 2013, 13:26
od caruser
Ako ste na tom so spotrebou oleja? Zmenila sa po prestavbe na LPG? Akosi mi stúpla spotreba oleja, ale neviem či to prisudzovať LPG

Re: LPG

Napsal: 04 dub 2013, 06:00
od severtom
mmv: taky nemám origo H, na to, až se zde objeví hrůzné zkazky z jejího provozu, jsem fakt nečekal.
caruser: olej si měním sám, liju po rysku vždy ve stejné garáži, kde i parkuju, a vůbec mi neubývá.
Tvůj úbytek nebude souviset s LPG vůbec nijak. Buďto ti servis nalil super hyper moderní řídký olej, takže ti nejspíš odejde spodek i vršek motoru, nebo motor točíš víc než já a to si pak něco vezme.

Shelly Ultra Infra Mega Dr. Fuchs jsou k ničemu, sice v testech šetří palivo a servisu dávají vydělat, ale motory NIČÍ. Automobilkám dovolí prodat více aut, to je celé.

Jediný předpis oleje v korejské dokumentaci je ACEA A3/B3. Viskozita se určuje podle provozní teploty okolí, můžeš dát 5W30 i 40. Dávám 40. Olejové čerpadlo se nerozláme, filtr je dost velký, jiný než originál nekupuju, kontrolku mazání motor má a kdybych se v tom chtěl vrtat, dám místo spínače čidlo tlaku a budík na palubku.

Re: LPG

Napsal: 04 dub 2013, 06:37
od caruser
severtom

Olej používam vlastný, od novoty tam dávam Shell, ktorý predpisuje výrobca a žrať začal až teraz (cca. 0,3 l/5000 km). Tiež si myslím, že to nebude LPG. Možno ten motor je naozaj z blata :)

Re: LPG

Napsal: 04 dub 2013, 08:07
od severtom
Čím víc Shell, tím řidší olej :-)
Řidší neznamená lepší. Je to eko šílenství, nic víc.
I s nejlevnějším olejem splňujícím specifikaci A3/B3 ti auto musí dlouho sloužit.
U benzínu nemusíš vybírat olej podle bezpopelnosti při spalování a dalších nových kravin.

Re: LPG

Napsal: 04 dub 2013, 08:25
od caruser
Tento olej Shell AG spĺňa A3/B3 a nie je drahý. A ešte k tým otáčkam, motor točím max. do 4000 ot., nad 4000 ot. len občas.