Stránka 97 z 104
Re: Kola,disky,pneu
Napsal: 29 bře 2012, 20:54
od S0T0
jsou i 17" alu lehčí než ty 15" plechy
a nemám namysli nějaké Mg-kola... a jinak zrovna 205/50 není v TP ne? to spíše 225/45
Re: Kola,disky,pneu
Napsal: 29 bře 2012, 21:12
od enjoy
Na 17" to sice "nepojede" ,ale ten pocit z uplne novyho auta(protoze to auto proste nepoznas,budes ridit jiny auto,co se jizdnich vlastnosti tyce) za to stoji...
Re: Kola,disky,pneu
Napsal: 29 bře 2012, 21:31
od ajrton
ako ja nevravim ze davat 17-ky na i30 je hlupost, len si myslim ze hlupost je ich davat na i30 s najslabsim 1,4 motorom ... na ktorom je okamzite citit na vykone kazdy faktor ktory moze mat na vykon vplyv (zapnuta klima, 200kg v kufri, tazsie a sirsie kolesa, ...)
Re: Kola,disky,pneu
Napsal: 29 bře 2012, 21:41
od Hardcam
ajrton: rozdil vahy rozhodne neni polovina. Vzhledem k tomu, ze zachovavas obvod kola (tzn. v prvnim pripade mensi disk a vetsi pneu a ve druhem vetsi disk a mensi pneu. Ten par kg rozdil na cele sade auto o vykonu 110 koni nepozna (10kg odpovida balik vod ze supermarketu - ches tim rict, ze auto po nakupu ztrati vykon?). Jedine, co hraje roli, je valivy odpor, ktery je u 17tek vetsi diky sirce, nikoliv diky prumeru.
Re: Kola,disky,pneu
Napsal: 29 bře 2012, 21:48
od ajrton
Hardcam píše:ajrton: rozdil vahy rozhodne neni polovina. Vzhledem k tomu, ze zachovavas obvod kola (tzn. v prvnim pripade mensi disk a vetsi pneu a ve druhem vetsi disk a mensi pneu. Ten par kg rozdil na cele sade auto o vykonu 110 koni nepozna (10kg odpovida balik vod ze supermarketu - ches tim rict, ze auto po nakupu ztrati vykon?). Jedine, co hraje roli, je valivy odpor, ktery je u 17tek vetsi diky sirce, nikoliv diky prumeru.
tak snaj je obrovsky rozdiel +10 kg v kufri a +10kg na kolesach ... ach jaj
okrem toho, preco pises o 110 konoch, ked 110 koni mas len v 6200 otackach ? jasne ze pri 6000 otackach ziaden rozdiel nespoznas ...
ale ja pisem o AKCELERACII, t.j. rozbiehani z pokoja ... a napr. v 1000-2000 otackach mas kolko koni ? 30 ? 40 ?
Re: Kola,disky,pneu
Napsal: 29 bře 2012, 22:18
od 89majlo96
pre vsetkych pochybovačov ktory v zivote nevideli a necitili na vlastnej kozi jazdne vlastnosti i30 s motorom
1,4 CVVT na gumach
215/45 R17
http://www.youtube.com/watch?v=5i4pXDg4 ... e=youtu.be
ak vas nebavi sledovat cele video tak si to prepnite hned na 1:55. Spolujazdca mi robil Marek_PD, ktory vam vie popisat dojmi z jazdy. Na gumach 185/65 R15 je takyto styl jazdy asi nemozny
neni to nic moc ale hadam vas to trosku schladi
Hard : k tomu tvojmu poslednemu prispevku. Tu uz hra rolu neodpruzena hmotnost (nie hmotnost nakladu), do ktorej sa zapocitava vaha kolesa, naboja, brzdoveho systemu a tusim aj tlmice. Cim je hmotnost tychto komponentov nizsia tym lepsie jazdne vlastnosti dosiahnes. Na druhej strane koleso na dobru rotaciu potrebuje mat dobre rozlozenu hmotnost vahy po obvode, to sa docieli tvarovanim disku, bude vam naprd ultralahky disk ked bude mat zle rozlozenu aj tu malu hmotnost. Ale to su speciality pre firmy zaoberajuce sa vyrobou sportovych diskov a tie nestoja 400 euro za sadu
Je to umenie poskladat auto k co najlepsim pomerom, ale pre bezne 110 konove auto do kazdodennej premavky su tieto aspekty zanedbatelne. Neodpruzenu hmotnost riesia jazdci rally alebo supersportove auta ktore nemaju problem s navstevou okruhu
Re: Kola,disky,pneu
Napsal: 29 bře 2012, 22:27
od Dudke
Když můžou být povolené ve velkém TP R16/205/55 tak osobně nevidím problém v R17/205/50
což je ta samá šířka akorát profil se mění.A taky jsem tady na foru někde četl že někdo má
na I30 dieslu dokonce povolené i v TP R17/225/45 což já mám taky nalepené na štítku když otevřu dveře řidiče.
Jinak přispívejte dál,rád uvitám názor někoho kdo takové kola na I30 v R17 má teda jestli se někdo najde.
Re: Kola,disky,pneu
Napsal: 29 bře 2012, 22:28
od Dudke
No a je to tu a potom že to nejde!
Dík.
Re: Kola,disky,pneu
Napsal: 29 bře 2012, 22:32
od ajrton
Dudke píše:Když můžou být povolené ve velkém TP R16/205/55 tak osobně nevidím problém v R17/205/50
což je ta samá šířka akorát profil se mění.A taky jsem tady na foru někde četl že někdo má
na I30 dieslu dokonce povolené i v TP R17/225/45 což já mám taky nalepené na štítku když otevřu dveře řidiče.
Jinak přispívejte dál,rád uvitám názor někoho kdo takové kola na I30 v R17 má teda jestli se někdo najde.
hm, tak tento rozmer je vacsi ...
obvod kolesa:
185/65 R15 - 1895
195/65 R15 - 1935
205/55 R16 - 1930
225/45 R17 - 1930
205/50 R17 -
1945
http://www.az-pneu.cz/pics/prepoctova_t ... ulka02.gif
Re: Kola,disky,pneu
Napsal: 29 bře 2012, 22:38
od Hardcam
ajrton: 205/55 R16 maji 1985mm, 205/50 R17 2001mm a 225/45 R17 1993mm a tento samy obvod maji i 195/65 R15...nevidim duvod, proc 205/50 R17 nepouzit.
Taky jsem chtel 205/50 R17, dlouho byly v inzerci origo disky s Continentalama, ale rozhodly finance.
Re: Kola,disky,pneu
Napsal: 29 bře 2012, 22:42
od ajrton
Hardcam píše:ajrton: 205/55 R16 maji 1985mm, 205/50 R17 2001mm a 225/45 R17 1993mm a tento samy obvod maji i 195/65 R15...nevidim duvod, proc 205/50 R17 nepouzit.
Taky jsem chtel 205/50 R17, dlouho byly v inzerci origo disky s Continentalama, ale rozhodly finance.
jasne, ty musis vzdy tvrdit nieco ine ... dal som link s tabulkou, ty das co ?
Re: Kola,disky,pneu
Napsal: 29 bře 2012, 22:49
od Hardcam
Re: Kola,disky,pneu
Napsal: 29 bře 2012, 22:51
od Dudke
Ano však to sedí když už tak by tam měli být R17/225/45 aby seděl obvod kola to je snad jasné.
Já osobně bych dal raději R17/205/50 na ty naše díry ale to bych bral já nikomu nevnucuju.
205 meší odpor i když o cosi
50 na díry akorát.
Re: Kola,disky,pneu
Napsal: 07 dub 2012, 00:19
od Giorgio
ja jazdim 225/45 r17 a nemozem povedat pol slova, oproti 195/65 r15 to je uplne ine auto a co sa jazdnych vlastnosti tyka podstatne bezpecnejsie. zvazoval som aj 215/45 ale cena pneu rozhodla
Re: Kola,disky,pneu
Napsal: 07 dub 2012, 09:08
od Dudke
Jasně,a jaký máš v autě prosím tě motor?