No já už si nový auto nekoupím, i když bych s tím asi neměl problém...... Ale já sleduju dost často na National geographic pořady o leteckých neštěstích. Bohužel spousta problémů vzniká na úrovni špatná data ve špatným okamžiku na špatném místě.... blbá muška se uhnízdí v Pithotové trubici a počítač si s tím neporadí a je průser.....
To naštěstí v autě co mám nehrozí i když mám ABS ESP ASR a nevím co ještě - ale tyhle systémy nejsou schopný samy řídit auto a reagují a pomáhají až v případě že něco dělám, či chci dělat v okamžiku, kdy je něco špatně, ale nikdy ne samy od sebe
Celý tenhle článek je postavený na hlavu - masáž o tom jak rychlost zabíjí je zas nějaká příprava na nějakou Ťokotovinu .... zabíjej se lidi co jezdí rychle a neumí to, nebo jezdí rychle a nedávají pozor - a nebo ti , co nemají dostatečně vyvinutý pud sebezáchovy.....
Např. rychlá jízda na německé dálnici není nebezpečná pokud je řidič zcela soustředěn na řízení, právě naopak, jinak by už celý německo bylo v krematoriu
Mě děsí všechny systémy, které mě řidiče mohou kdykoli obejít a udělat si co si usmyslí (zabrzdí, zatočí tak abych zůstal v pruhu atd.) a já to nemohu ovlivnit, i když jsem před zákonem ten odpovědný.
Nechci studovat stovky vyjímek kdy se tyto systémy mohou chovat správně a kdy ne ..... chci aby auto dělalo to co chci já
Zde se diskutuje jinde o Start stop systému o inteligetnním nabíjení aj. tady je soubor podmínek pro Startstop systém pro Ford:
Například dojde k vypnutí motoru tehdy, pokud:
rychlost vozidla je 0 km/h.
signál ze snímače polohy pedálu plynu je volnoběh
spojka není sešlápnutá
ABS není aktivováno
podtlak v posilovači brzd je ve stanovené toleranci
řadící páka je v poloze „neutrál“ u manuální převodovky nebo „D“ u automatické
teplota baterie je mezi 5°C a 60°C
v motorové ECU není zaznamenaná chyba (některé lze ignorovat)
pokud je klimatizace vypnutá, během aktivace start-stopu nepřišel požadavek na zapnutí klimatizace
pokud je klimatizace zapnutá, vnější teplota není vyšší než 35°C
podélný sklon vozidla není vyšší než 15°
všechny dveře jsou zavřené
signál zapnutých bezpečnostních pásů u obsazených sedadel je beze změny
pokud má vozidlo měnič na 220 V nebo 110 V, jeho příkon není větší než 10 W
není připojený přívěs
vozidlo není taženo
pokud má vozidlo přiřaditelný pohon druhé nápravy nebo elektronicky uzavíratelný diferenciál, nepřišel požadavek na jeho aktivaci během aktivace start-stopu
neprobíhá odmlžení ani odmrazení skel
klimatizace neběží na maximum
během ativace start-stopu nepřišel požadavek na změnu otáček větráku kabiny
napětí baterie je vyšší než 11.3 V
změřený nebo spočtený proudový odběr je menší než zadaný (příklad: 65 A)
volant není stočený o víc než 90° od středové polohy
během aktivace start-stopu nedošlo ke změně pozice volantu
není aktivní hill holder
automatická převodovka není přehřátá
stav paliva není pod 12%
není aktivní kontrolka nouzového stavu paliva
Myslím že u
je to podobný a to je jeden blbej SS systém - kdy korektně a za jakých podmínek funguje či nefunguje systém automatického brzdění, nebo udržování jízdního pruhu raději nechci vědět
Prostě řízení auta není hra - jde o život a nejen o svůj - bohužel........