Stránka 99 z 250
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 29 zář 2021, 13:03
od Odjinud
No to jsem koukal do navodu (dneska), souhlasi to... akorat me nebavi nechat rocne menit v autorizaku vec, co snad jako jedinou bych dokazal vymenit sam a za cca 1/3 ceny...
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 29 zář 2021, 13:07
od Cecil67
To už záleží na tobě, já jen odpovídal na tvůj dotaz.....
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 29 zář 2021, 13:22
od slabostka
Odjinud píše: ↑29 zář 2021, 12:35
Panove, kdo uz jste byli na 1. garancce s timhle motorem (v autorizaku), co je nezbytne minimum? Pisu to i sem, jelikoz se mi v tom tenhle motor zda trochu specificky - krome predepsane kontroly vseho mozmeho, kontroly kastle a vymeny oleje se zda povinna i vymena kabinoveho (pyloveho) filtru klimy (trivialita cca za 1000 Kc) a uz se taky resi brzdovka. Tohle oboje je pritom u vsech ostatnich motoru az na 2. garancce (resp. na kazde druhe), u 1,5 DPi to zrejme je na kazde(!)
- to sa predsa netýka motora ale auta ako takého - peľový filter mením v aute sezonne teda na jar a pred zimou... a určite túto drobnosť si môžeš urobiť aj sám a na prehliadke to "odmietnuť". Brzdovka - to je ich vec aká je tam kvapalina a ako si plán nastavili, predpokladám vymenia len malú časť ktorá je v brzdičoch....
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 29 zář 2021, 21:27
od clifftorr
nedělejte z garančky kovbojku , slušný servis se vás zeptá na věci jako je kabinový ,vzduchový filtry zda si je měníte sami , zlodějskej servis se neptá a mění. BTW to jsou drobnosti podle kterých si vybírám servis.
PS . Domanský-Butovice se ptá.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 29 zář 2021, 21:58
od dibarbora
To máte v CZ na 1,5DPi servisný interval 30tkm/1r?
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 29 zář 2021, 22:12
od Maras
Zrovna servisní interval je v mém případě velká komedie. Byl jsem na první garančce co mám zdarma v Rýmařově. Auto mělo najeto 15tisic, což říká i výrobce, bud 15 k,nebo jeden rok,podle toho co nastane dříve. Při pohledu do servisky co mi tam napsal vedoucí servisu by měl být další interval po 30 tisících km a v úvodu knížky, když mi ji předávali mám prodejem napsáno servis každých 20 tisíc. No a tak si můžu vybrat kdy jít,jestli po 15,20,nebo 30 tisících km.
Samozřejmě já budu chodit každých 15 a vse budu požadovat uvést na správnou míru. Holt doba chaosu absolutně ve všem.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 29 zář 2021, 22:27
od dibarbora
U nás je to jasne definované v technických údajoch, roky čo pamätám...
https://www.hyundai.sk/files/download/m ... 2020-5.pdf
všetky benzíny 15tkm/1r
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 29 zář 2021, 22:37
od Chasnik
Odjinud píše: ↑29 zář 2021, 12:35
Panove, kdo uz jste byli na 1. garancce s timhle motorem (v autorizaku), co je nezbytne minimum? Pisu to i sem, jelikoz se mi v tom tenhle motor zda trochu specificky - krome predepsane kontroly vseho mozmeho, kontroly kastle a vymeny oleje se zda povinna i vymena kabinoveho (pyloveho) filtru klimy (trivialita cca za 1000 Kc) a uz se taky resi brzdovka. Tohle oboje je pritom u vsech ostatnich motoru az na 2. garancce (resp. na kazde druhe), u 1,5 DPi to zrejme je na kazde(!)
Tak já mám předepsaný interval 30 tkm/ 1 rok, byl jsem po 30 tisících, na filtry vzduchu a klimy nešahali, protože jsem jim řekl, že jsem si je vyměnil před časem sám (takže to bylo za hubičku). Stejně je měním častěji, než je předepsaný interval.
O brzdovce nepadlo ani slovo, u všech korejců mi ji zatím měnili po 2 letech. Dokonce jsem teď řešil servisní historii koupené ojetiny KIA Ceed a při dotazu na servis, jestli při druhé garančce měnili brzdovku, mi odpověděli, že ne, protože proměřili bod varu a byla OK. Tudíž nebylo potřeba. Palec nahoru, proč měnit něco, co je v pořádku... Jak už psali jiní výše, je to o konkrétním servisu a lidech v něm.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 29 zář 2021, 23:11
od Chasnik
remkren píše: ↑14 zář 2021, 16:35
Já ho chci používat pro výlety na kolech a schovávat ho i s nosičem kol do auta. Takže rozhodně nechci pořád něco odšroubovávat a zašroubovávat. Navíc ten držák vertikálního bajonetu na rozdíl od těch ostatních netrčí dolů pod auto a nesnižuje světlou výšku. Mám s tím špatné zkušenosti z minulého auta, kdy jsem při sjíždění z vyššího obrubníku zůstal dvakrát viset na držáku tažného.
Tažné včetně originální typové 13 pinové elektropřípojky jsem vybral v konfigurátoru na stránkách SVC Group pro Hyundai i30 facelift 2020 (vyrobeno 8/2020->), takže snad vědí, co tam na webu mají. Ještě na jaře tam typové přípojky a tažné pro faceliftovanou i30 neměli, tak to bude snad v pořádku.
Už jsi to tažné pořídil? Pohlídej si výšku koule. Já měl problém s vertikálem, ve srovnání s horizontálním bajonetem vedl kouli o 4 cm níže, což bylo problém při jízdě s přívěsem. Proto jsem při výměně Ceedu JD za i30 GD přešel na vertikální bajonet. Sice to pod tím nárazníkem bylo trochu vidět, ale praktičnost zvítězila nad designem.
A SVC, stejně jako mnoho ostatních výrobců, měla u i30 PDe FL problém s těmi falešnými koncovkami výfuků zalisovanými v zadním nárazníku (pěkná kravina u malého rodinného kombi...). Po namontování nosníku TZ se tam ten nárazník prostě nevešel zpátky. Řešil jsem to před rokem přímo s vedoucím výroby SVC, museli vyvinout jiný tvar nosníku, ale trošku se jim to zdrželo, takže jsem nakonec zvolil Galii, jako jedni z mála mají úplně jiné uchycení nosníku, takže jim ten nárazník nevadil.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 30 zář 2021, 10:00
od Odjinud
Jj, u nas je 30kkm, je to dokonce i v manualu, casti udrzba - plan bezne udrzby.
Asi jak mame vsude ty dokonale silnice, vsude premiovy benzin a vzdousek jako v Alpach, tak dostalo ČR vyjimku
)
dibarbora píše: ↑29 zář 2021, 21:58
To máte v CZ na 1,5DPi servisný interval 30tkm/1r?
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 30 zář 2021, 10:32
od Boryš
Odjinud píše: ↑30 zář 2021, 10:00
Jj, u nas je 30kkm, je to dokonce i v manualu, casti udrzba - plan bezne udrzby.
Asi jak mame vsude ty dokonale silnice, vsude premiovy benzin a vzdousek jako v Alpach, tak dostalo ČR vyjimku
)
dibarbora píše: ↑29 zář 2021, 21:58
To máte v CZ na 1,5DPi servisný interval 30tkm/1r?
30 000 km je minimálně u oleje pitomost. Ani ty hrdě označované jako Long life tuhle nálož nevydrží v přijatelné kvalitě. Při normálním ježdění, natož při nějakých extrémech. Obecně je doporučeno olej měnit při zhruba 15 000 km.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 30 zář 2021, 18:04
od willy50
Včera jsem jel po nějaké době po dálnici, umlčel jsem rádio a manželku a soustředil se na hluk který se tady onehdá probíral. Slyšel jsem hluk od kol(naše kvalitní betonky), ale od motoru žádné rezonance, nic! Měnil jsem rychlost od cca 110 do 140, speciálně jsem se soustředil na asfaltových úsecích, no nevím, pořád nic. Je divné jak si na to někdo stěžuje, určitě si nevymýšlí, jiní zase nic neslyší.
Chtěl bych vědět jestli to někomu dělá i s krátkou verzí. Mám pocit, že si stěžovali majitelé dlouhých.
*
Jo a už jsem zaznamenal to "bouchnutí" při zařazení jedničky.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 30 zář 2021, 18:05
od idam.i
V roku 2013
hrdo hlásal olej pre 1,6GDI meniť po 30.000km.Kopírovali VW koncern,aby ich nevyradili z výberových konaní.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 30 zář 2021, 18:28
od Maras
Willy 50: to asi nemá smysl řešit. Buď to někomu vadí, nebo nevadí. Slyší, neslyší. Je to stejné jako se zmiňovaným prý slabým výkonem motoru. Důležité je účel za jakým si auto s touto motorizací kupuje a co očekává a taky jeho finanční možnosti. To bouchnutí u jedničky je ovlivněno jakým způsobem ji řadíš. Když ji přitáhneš fakt kolmo doleva k tělu a pak teprve dopředu,neozve se nic, když ji dáš jakoby obloukem,bouchne to. Schválně si to zkus.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 30 zář 2021, 19:45
od willy50
Šak já to neřeším, jenom nemám rád nejasnosti, tak nějak z principu
Ani ta jednička mi nevadí, to jen že jsem si toho všiml.
A minulý týden jsem jel kolem Nošovic a ta mrcha pořád nějak podivně zatáčela směrem k fabrice
!