Tak původní plán 3 showroomy, 3 auta jsem nakonec realizovat nezvládl. Nějak jsem se v prvních dvou showroomech zakecal
.
Už jsem tu avizoval, že je možné, že Ferda nás v prvním čtvrtletí roku 2019 opustí a taky jsem tu psal, že už mám toho stupidního marketingu a osekané nabídky
na našem trhu celkem dost. A tak začal průzkum bojem co se vlastně nabízí jinde.
Primární zadání je hatchback segmentu C, motor benzín jehož výkon není až tak důležitý, většinou jezdím sám, bez nákladu, po rovině. Protože začaly dominovat krátké trasy byl by ideálem atmosférický motor s nepřímým vstřikem, ale dá se zvládnout i foukaný motor o třech hrncích s přímým vstřikem - ono jich je v tomto segmentu většina
, tak se s tím musí holt počítat.
FORD FOCUS
- 20180915_123806.jpg (183.29 KiB) Zobrazeno 957 x
Ford začal prodávat novou generaci Focusu. Zatímco předchozí generace měla palubku, kterou jsem prostě nedával, tak ta nová má palubku přesně odpovídající aktuálním trendům. Horizentální orientace, co nejméně tlačítek a na vrcholu tablet. Zcela záměrně jsem ke zkušební jízdě zvolil motor, který připadá v úvahu - 1,0 EcoBoost s výkonem 92 kW.
Hodnocení vnějšího designu nechám na každém, mě se nový Focus zvenku líbí, zajímavé je řešení zadních dveří (viz fotka), je otázkou jak se kolem tohoto obloučku bude procházet v garáži, to jsem otestovat nemohl. Kladem je integrovaná výsuvná ochrana hran dveří, jednoduchá blbinka, která ale chrání jak auto vlastní, tak i ta kolem parkující.
- 20180915_123903.jpg (126.67 KiB) Zobrazeno 957 x
- 20180915_123918.jpg (142.44 KiB) Zobrazeno 957 x
Palubní deska je oproti minulé generaci prostorově úsporná, takže si člověk nepřipadá utopeně, interiér působí velmi vzdušně a prostorně, sám za sebe si sednu úplně v pohodě s dostatkem prostoru ve všech směrech. Sedadla jsou dostatečně rozměrná i pro tlouštíka mých rozměrů, jsou dostatečně tuhá, ale ne tvrdá a sedí se v nich skutečně pohodlně. Tablet nepřekáží a je na něj dobře vidět. Přístrojový štít je na první pohled hodně "složitý", pestrobarevný a nepřehledný. Zejména v porovnání s jednoduchostí přístrojů v aktuální i30, ale po pár minutách jsem se zorientoval a problém nebyl - na fotce to tak nevynikne, ale když display mezi budíky začne za jízdy poskytovat nemalé množství informací (dle volby uživatele samozřejmě), tak to teprve začne být diskotéka
.
- 20180915_123731.jpg (109.96 KiB) Zobrazeno 957 x
- 20180915_123751.jpg (89.32 KiB) Zobrazeno 957 x
A jak to jede? Po té mediální masáži o tom, že Focus je podvozkový etalon třídy jsem asi očekával příliš. Ale pozor, litránky mají vzadu vlečku, i u Fordu začali šetřit! Na auto s vlečkou vzadu je to pecka, pokud ale budeme vycházet ze srovnání s aktuální i30, pak Focus těsně prohraje - jak jistotou zadní nápravy, tak hlukem od ní (celkově není odhlučnění o nic lepší než v i30 - ať od podvozku nebo od motoru). Nepochybuji ale, že s motorem 1,5 a víceprvkem by Focus i30 v této disciplíně porazil. Na kdyby se ovšem nehraje. A motor? Zvuk tříhrnek neutají, ale po roce a půl s 1,0 T-GDi mi to rozhodně nevadí. Jestliže jsme celkem sborově konstatovali, že motor 1,0 T-GDi je v Koně jaksi "ostřejší" než v i30, tak 1,0 EB je o zhruba stejnou míru ostřejší než 1,0 T-GDi v Koně. Na syrový motor to jelo až neuvěřitelně
.