Stránka 2 z 4

Re: i 30 cw ohlasy na auto

Napsal: 05 kvě 2009, 22:40
od štaflík
No po 1000 ujetých kilometrech nemohu hodnotit spolehlivost a trvanlivost, takže jenom k vlastnostem syrového auta:
motor 1.6 CVVT: syrový a už teď super. Paradoxně mě více než velký výkon ve vysokých otáčkách (a že tam je) zaujala na benzín neskutečná ochota tahat v minimálních otáčkách. Motor v pohodě a bez protestů tahá pod dva tisíce otáček. Město na V. kvalt často není problém a motor rozhodně neprotestuje. Tichý, na volnoběh za studena má dost vysoké otáčky a kupodivu relativně vibruje.
prostor: vepředu super a vzadu prostě neskutečný ve všech směrech. Tři dětské sedačky jsem tam dal snadněji, než do předchozí generace Passata. Stodola. Auta pro pět velkých dospělých lidí dnes nejsou běžná.
kufr: malý, resp. krátký a mělký, ale dobře přístupný a se spoustou extra schránek. Do předchozí Fabie Combi jsem opravdu velký kočárek narval až po sundání koleček (jinak neprošel dveřma), ale zase pak v kufru ještě nějaké místo zbylo. Do cw lze kočárek v podstatě ledabyle odhodit, ale kufr je pak úplně plný. Překvapivě nízko se vyklápí víko kufru.
brzdy: super, ostré, ABS zasahuje kdy má. Po týdne používání jsem přeparkovával svojí bývalou Fabii před autosalonem a málem jsem jim vjel do výlohy. Nějak to nebrzdilo... :)
podvozek: relativně zklamání. V zatáčkách sice drží velmi přesvědčivě (a to mám jen 185 Kumho), ale krátké nerovnosti zcela nezvládá. Poskakuje, zezadu nějaké zvuky. Prostě Fabia i Oktavka I. je proti tomuto Rolls-Royce. Zkrátka na dobrém asfaltu pohoda a jistota, na našich silnicích se bojím, zda odejde dřív podvozek, nebo moje plotýnky či plomby.
řízení: v testech mu po vzoru Ceedu vyčítají odtažitost, nepřesnost a přeposilovanost (byť v menší míře než u Ceeda), ale já ten dojem nemám. Tuhost mi přijde OK, přesnost také. Spokojenost. Navíc velmi slušný rejd, takže auto je, na to jaká je to kráva, ovladatelné a celkem slušně zaparkovatelné.
řazení, spojka: no, popravdě zklamání, i když trochu doufám, že si to ještě sedne a že se s autem více sžiju. Spojka hned smrdí, nějaké popojíždení s prokluzující spojkou nelze aplikovat (takže parkování v kopci do mezery je fakt "radost"). U řazení občas ze dvojky nejde rychle jednička (na křižovatkách blbé) a občas zpátečka protestuje. Ostatní kvalty OK, přesnost, resp. ovládácí síly nic extra, ale stačí. Spojka a řazení ve srovnání s Fabií dost průšvih, ale snad si to sedne a snad si více zvyknu (na druhou stranu v Oktávce, Roomsteru, Fordu Fiestě, Seatu Alhambra, Rencku Clio Storia apod. tyto problémy vůbec nemám...).
provedení a výbava interiéru: Nemám, co bych vytkl. Design se mi líbí (mám celočerného Classica, ale vyhovuje mi), ergonomie je zcela bez výhrad (až na dementní ovládání parodie na palubní počítač), ve zpracování a materiálech nějaké problémy nevidím. Zatím nemohu posoudit trvanlivost, ale teď ve srovnání s idealizovanou škodovkou rozhodně nemám pocit horšího zpracování, materiálů, provedení či ergonomie. Sedačky výborné, odkládací prostory taktéž. Vynikající rádio s výborným ovládáním. Flashku mám pořád zastrčenou (návod to při startování nedoporučuje), adresáře a rychlost zcela v pohodě. Flashka je obyčejný Kingston 4 GB formátovaná na FAT32, .mp3 i .waw v pohodě, vše nakopírováno pod Linuxem a adresáře fungují promtně a bez chyby. Návod jsem k němu ještě pořádně nečetl, ale ovládání mi přijde tak logické a intuitivní, že vše co od audia chci jsem si snadno nastavil. Ovládání na volantu je návykové. Provedení přístrojů i podsvětlení mi zcela vyhovuje.Velmi dobrá zrcátka.

Shrnuto:
nadchlo-motor, prostor, audio
zklamalo - podvozek mimo kvalitní silnice, páchnoucí spojka a horší převodovka, mírná povrchová koroze na motoru, podvozku a hřídelcích stěračů u nového auta.

Snad to stačí takto 8)

Re: i 30 cw ohlasy na auto

Napsal: 06 kvě 2009, 07:21
od karel2
Ac mame jenom kratkou i30 (1.4 CVVT), tak zkusenost s podvozkem muzu potvrdit. Srovnavam s Oct I, Getz, Mazda 3. Jelikoz se mi M3 zda byt hodne tvrda, tak jsem po zkusebni jizde s i30 s radosti zaplesal, ze auto bude komfortnejsi. Je to pravda do te doby dokud clovek prejizi vetsi nerovnosti, auto je na nich plavne a hezky se pres ne prenese daleko presvedciveji nez M3 o Getzovi nemluve, maly kola se zasekly na kazde nerovnosti. Jakmile se jedna o kratke nerovnosti, napriklad spary v silnici, kterych je vsude pozehnane, tak hlavne zadni naprava na i30 se zda byt hoodne pritvrzena. Je zvlastni ze mi prijde jakoby predni naprava s nerovnostmi problem nemela, ale zadek by mohl byt mekkci. Je to otravne, ale zvykam si. Dnesni doba je uz takova, ze i Renault zacina byt kostitras. Soudruzi ze zapadni Evropy precenuji kvality silnic u nas na vychode. Je to proste asi trend. Sice jenom jednou, ale jel jsem s Fabii II combi a ta uz je taky pekne tvrda. Navic, ac nova, tak vevnitr skripala skoro vsude. V tomhle teda vzpominam s laskou na Oct I, ktera o kocicich hlavach atd. skoro nevedela.

Re: i 30 cw ohlasy na auto

Napsal: 06 kvě 2009, 07:32
od štaflík
karel2 píše:Ac mame jenom kratkou i30 (1.4 CVVT), tak zkusenost s podvozkem muzu potvrdit. Srovnavam s Oct I, Getz, Mazda 3. Jelikoz se mi M3 zda byt hodne tvrda, tak jsem po zkusebni jizde s i30 s radosti zaplesal, ze auto bude komfortnejsi. Je to pravda do te doby dokud clovek prejizi vetsi nerovnosti, auto je na nich plavne a hezky se pres ne prenese daleko presvedciveji nez M3 o Getzovi nemluve, maly kola se zasekly na kazde nerovnosti. Jakmile se jedna o kratke nerovnosti, napriklad spary v silnici, kterych je vsude pozehnane, tak hlavne zadni naprava na i30 se zda byt hoodne pritvrzena. Je zvlastni ze mi prijde jakoby predni naprava s nerovnostmi problem nemela, ale zadek by mohl byt mekkci. Je to otravne, ale zvykam si. Dnesni doba je uz takova, ze i Renault zacina byt kostitras. Soudruzi ze zapadni Evropy precenuji kvality silnic u nas na vychode. Je to proste asi trend. Sice jenom jednou, ale jel jsem s Fabii II combi a ta uz je taky pekne tvrda. Navic, ac nova, tak vevnitr skripala skoro vsude. V tomhle teda vzpominam s laskou na Oct I, ktera o kocicich hlavach atd. skoro nevedela.
Jo, to je přesný. Ten nesoulad mezi přední a zadní nápravou je do očí bijící a působí trochu amatérsky. Někdy mám pocit, že na otázku "Jaké to má jízdní vlastnosti?" by se dalo odpovědět protiotázkou "A kterou nápravu myslíš?". Ono by to bylo celkem v pohodě na dobrých silnicích, kde by auto sedělo velmi dobře a zároveň by byl komfort velmi slušný. Ale už na průměrně odrbaných silnicích (a ona to není zase jenom česká specialita) to moc nefunguje. Je to nepohodlné a ani bezpečnost není ideální, protože k čemu ti je, že se auto nenaklání a máš vzadu +/- multilink, když jsou kola každou chvíli ve vzduchu, jak to odskakuje.

Re: i 30 cw ohlasy na auto

Napsal: 06 kvě 2009, 07:45
od karel2
Je to tak. Jinak k M3 musim rict, ze ta je tvrda jak Stollwerk, zejmena v hatchbacku. Ale je tvrda tak nejak cela. U i30 ten nepomer mezi predkem a zadkem pusobi, jak rikas, amatersky a cloveka to proste prekvapi, protoze v jednu chvili je auto komfortni a pak spara, ktera neni ani videt, ti da herdu do zad. Myslim, ze mekci tlumice vzadu by zlepsily pocit z auta podstatne. Ale moc tomu nerozumim, nevim nakolik je to zpusobeno jenom tlumicema, jestli se nejedna taky o pruziny ci stabilizator (pokud vzadu je). Rikam, nerozumim tomu az natolik.

Re: i 30 cw ohlasy na auto

Napsal: 06 kvě 2009, 07:55
od štaflík
Taky mám pocit že výtluk, ve kterém člověk s Fabií zapadl to překoná celkem v pohodě, a pak přejedeš cigaretový papírek (nedejbože přeložený! :) ) a praštíš se hlavou o strop.

Re: i 30 cw ohlasy na auto

Napsal: 06 kvě 2009, 08:05
od karel2
Dneska budu volat do Hyundaie, jestli se s tim neda neco delat. Predpokladam, ze me vypoklonkujou. Mozna by nebylo od veci se pak nejak zorganizovat. Pokud by se jednalo jenom o tlumice, tak si klidne za dva priplatim. Hlavne pokud to bude mit efekt.

Re: i 30 cw ohlasy na auto

Napsal: 06 kvě 2009, 08:46
od štaflík
Tak to mě zajímá. Dej vědět, co Ti řekli.

Re: i 30 cw ohlasy na auto

Napsal: 06 kvě 2009, 08:53
od Hardcam
S tou Mazdou muzu potvrdit, mame doma 2006ku HB 1.6 a je neskutecne tvrda, ale pritom se citim bezpecne. Spis mi vadi, ze v interieru je hezka pouze palubka, ale zbytek nic moc, dvere jsou tenoucke, tapecirunk plastovy a pusobi dost lacine, dnes bysme za to tech 500t asi nedali. i30 se od Elantry (ac je v CR jejim nastupcem) dost vyrazne co se tyce podvozku lisi, Ela je pomerne "vymekla".

Re: i 30 cw ohlasy na auto

Napsal: 06 kvě 2009, 08:58
od viki_
taxat píše:...Jediná výtka k motoru (a už to tady někdo psal) je k občasnému kraťoučkému poklesu výkonu-prostě jedu a najednou maličko poklesne otáčkoměr,cca o 100 ot., auto nepatrně zaváhá a hned se výkon motoru vrátí na původní úroveň a dalších 1.000 km je to OK. V servisu mi řekli, že to dělají všechny i30-takže je to věc SW, až na to Korejci přijdou, tak nám přeprogramují jednotky, ale zatím neví co s tím. ...
Skutecne se to tyka vsech I30 ? To se mi moc nezda... Sice nemam I30, ale v Cedniku je stejny motor a nic podobneho nepozoruju, ani na KIA clubu jsem podobny problem u nikoho nezaregistroval...

Re: i 30 cw ohlasy na auto

Napsal: 06 kvě 2009, 09:07
od Chrochnik
taxat píše: USB port mi načte a hraje skladby z první složky na flashce a k dalším složkám se neumím dostat, ale chyba může sedět za volantem.
Ať to nemusíš hledat - složkama se prochází tlačítkem FLDR a pak potvrdíš kulatým tlačítkem pod ním. Nevím jestli je toto v návodu, mně to padlo hned do oka, že FLDR bude zkratka od FOLDER (anglicky složka).
Každopádně souhlasím, že návod na audio je stručný (ale zato na 150 typů rádií), na žádost manželky jsem hledal vyvážení předních/zadních repráků a v návodu jsem to nenašel, takže jsem zahodil návod, zmáčkl tlačítko SETUP a během pár vteřin bylo hotovo. Takže můj závěr: návod je slabší, ale ovládání natolik logické a intuitivní, že to nevadí.

Re: i 30 cw ohlasy na auto

Napsal: 06 kvě 2009, 09:22
od karel2
2 Hardcam: Mazdu mame sedan v Touringu. Srovnanim interieru s i30 je videt, ze materialy za tech par let pokrocily hodne dopredu, to se neda nic delat. Na druhou stranu i po ctyrech letech pocit kvalitniho auta nezmizel, nic nedrnci a vsechno slape jak ma, tuk tuk :-) A co se tyka cen, tak se staci podivat jeste rok zpatky - myslim, ze uz se musime nachazet v minimu. Zajimalo by me, jak se budou auta prodavat, az nam krize odezni. Myslim, ze kupujici budou jeste dlouho vzpominat na soucasne ceny.

Re: i 30 cw ohlasy na auto

Napsal: 06 kvě 2009, 10:36
od karel2
Tak jsem volal na Sporilov (pan Zewel, velmi ochotnej pan) rikal, ze ty tlumice, pokud by melo dojit vymene tlumicu za jiny typ, tak by se menily i pruziny a nakonec by cela uprava musela projit nejakym schvalovacim rizenim, i kvuli zmenene maximalni nosnosti atd.. Coz by pry mohla by desetitisicova zalezitost. Takze je cela vec prozatim passe. Mozna jsem se ho mohl zeptat, jeslti nejde dat treba nejaky avizo na zaklade "stiznosti" nebo zkusenosti zakazniku, aby vyrobce danou vec prozkoumal.

Re: i 30 cw ohlasy na auto

Napsal: 06 kvě 2009, 13:05
od Dire
viki_ píše:
taxat píše:...Jediná výtka k motoru (a už to tady někdo psal) je k občasnému kraťoučkému poklesu výkonu-prostě jedu a najednou maličko poklesne otáčkoměr,cca o 100 ot., auto nepatrně zaváhá a hned se výkon motoru vrátí na původní úroveň a dalších 1.000 km je to OK. V servisu mi řekli, že to dělají všechny i30-takže je to věc SW, až na to Korejci přijdou, tak nám přeprogramují jednotky, ale zatím neví co s tím. ...
Skutecne se to tyka vsech I30 ? To se mi moc nezda... Sice nemam I30, ale v Cedniku je stejny motor a nic podobneho nepozoruju, ani na KIA clubu jsem podobny problem u nikoho nezaregistroval...
No myslim, ze ceed ma (mal) obdobny problem :(
http://www.kia-club.org/viewtopic.php?t=307

Re: i 30 cw ohlasy na auto

Napsal: 06 kvě 2009, 13:36
od matysekul
Jestli jsem to dobře pochopil,on má sice 1,6 ale v benzínu.

Re: i 30 cw ohlasy na auto

Napsal: 06 kvě 2009, 14:13
od Dire
aha, tak to mi nedoslo :idea: