Re: i 30 cw ohlasy na auto
Napsal: 05 kvě 2009, 22:40
No po 1000 ujetých kilometrech nemohu hodnotit spolehlivost a trvanlivost, takže jenom k vlastnostem syrového auta:
motor 1.6 CVVT: syrový a už teď super. Paradoxně mě více než velký výkon ve vysokých otáčkách (a že tam je) zaujala na benzín neskutečná ochota tahat v minimálních otáčkách. Motor v pohodě a bez protestů tahá pod dva tisíce otáček. Město na V. kvalt často není problém a motor rozhodně neprotestuje. Tichý, na volnoběh za studena má dost vysoké otáčky a kupodivu relativně vibruje.
prostor: vepředu super a vzadu prostě neskutečný ve všech směrech. Tři dětské sedačky jsem tam dal snadněji, než do předchozí generace Passata. Stodola. Auta pro pět velkých dospělých lidí dnes nejsou běžná.
kufr: malý, resp. krátký a mělký, ale dobře přístupný a se spoustou extra schránek. Do předchozí Fabie Combi jsem opravdu velký kočárek narval až po sundání koleček (jinak neprošel dveřma), ale zase pak v kufru ještě nějaké místo zbylo. Do cw lze kočárek v podstatě ledabyle odhodit, ale kufr je pak úplně plný. Překvapivě nízko se vyklápí víko kufru.
brzdy: super, ostré, ABS zasahuje kdy má. Po týdne používání jsem přeparkovával svojí bývalou Fabii před autosalonem a málem jsem jim vjel do výlohy. Nějak to nebrzdilo...
podvozek: relativně zklamání. V zatáčkách sice drží velmi přesvědčivě (a to mám jen 185 Kumho), ale krátké nerovnosti zcela nezvládá. Poskakuje, zezadu nějaké zvuky. Prostě Fabia i Oktavka I. je proti tomuto Rolls-Royce. Zkrátka na dobrém asfaltu pohoda a jistota, na našich silnicích se bojím, zda odejde dřív podvozek, nebo moje plotýnky či plomby.
řízení: v testech mu po vzoru Ceedu vyčítají odtažitost, nepřesnost a přeposilovanost (byť v menší míře než u Ceeda), ale já ten dojem nemám. Tuhost mi přijde OK, přesnost také. Spokojenost. Navíc velmi slušný rejd, takže auto je, na to jaká je to kráva, ovladatelné a celkem slušně zaparkovatelné.
řazení, spojka: no, popravdě zklamání, i když trochu doufám, že si to ještě sedne a že se s autem více sžiju. Spojka hned smrdí, nějaké popojíždení s prokluzující spojkou nelze aplikovat (takže parkování v kopci do mezery je fakt "radost"). U řazení občas ze dvojky nejde rychle jednička (na křižovatkách blbé) a občas zpátečka protestuje. Ostatní kvalty OK, přesnost, resp. ovládácí síly nic extra, ale stačí. Spojka a řazení ve srovnání s Fabií dost průšvih, ale snad si to sedne a snad si více zvyknu (na druhou stranu v Oktávce, Roomsteru, Fordu Fiestě, Seatu Alhambra, Rencku Clio Storia apod. tyto problémy vůbec nemám...).
provedení a výbava interiéru: Nemám, co bych vytkl. Design se mi líbí (mám celočerného Classica, ale vyhovuje mi), ergonomie je zcela bez výhrad (až na dementní ovládání parodie na palubní počítač), ve zpracování a materiálech nějaké problémy nevidím. Zatím nemohu posoudit trvanlivost, ale teď ve srovnání s idealizovanou škodovkou rozhodně nemám pocit horšího zpracování, materiálů, provedení či ergonomie. Sedačky výborné, odkládací prostory taktéž. Vynikající rádio s výborným ovládáním. Flashku mám pořád zastrčenou (návod to při startování nedoporučuje), adresáře a rychlost zcela v pohodě. Flashka je obyčejný Kingston 4 GB formátovaná na FAT32, .mp3 i .waw v pohodě, vše nakopírováno pod Linuxem a adresáře fungují promtně a bez chyby. Návod jsem k němu ještě pořádně nečetl, ale ovládání mi přijde tak logické a intuitivní, že vše co od audia chci jsem si snadno nastavil. Ovládání na volantu je návykové. Provedení přístrojů i podsvětlení mi zcela vyhovuje.Velmi dobrá zrcátka.
Shrnuto:
nadchlo-motor, prostor, audio
zklamalo - podvozek mimo kvalitní silnice, páchnoucí spojka a horší převodovka, mírná povrchová koroze na motoru, podvozku a hřídelcích stěračů u nového auta.
Snad to stačí takto
motor 1.6 CVVT: syrový a už teď super. Paradoxně mě více než velký výkon ve vysokých otáčkách (a že tam je) zaujala na benzín neskutečná ochota tahat v minimálních otáčkách. Motor v pohodě a bez protestů tahá pod dva tisíce otáček. Město na V. kvalt často není problém a motor rozhodně neprotestuje. Tichý, na volnoběh za studena má dost vysoké otáčky a kupodivu relativně vibruje.
prostor: vepředu super a vzadu prostě neskutečný ve všech směrech. Tři dětské sedačky jsem tam dal snadněji, než do předchozí generace Passata. Stodola. Auta pro pět velkých dospělých lidí dnes nejsou běžná.
kufr: malý, resp. krátký a mělký, ale dobře přístupný a se spoustou extra schránek. Do předchozí Fabie Combi jsem opravdu velký kočárek narval až po sundání koleček (jinak neprošel dveřma), ale zase pak v kufru ještě nějaké místo zbylo. Do cw lze kočárek v podstatě ledabyle odhodit, ale kufr je pak úplně plný. Překvapivě nízko se vyklápí víko kufru.
brzdy: super, ostré, ABS zasahuje kdy má. Po týdne používání jsem přeparkovával svojí bývalou Fabii před autosalonem a málem jsem jim vjel do výlohy. Nějak to nebrzdilo...
podvozek: relativně zklamání. V zatáčkách sice drží velmi přesvědčivě (a to mám jen 185 Kumho), ale krátké nerovnosti zcela nezvládá. Poskakuje, zezadu nějaké zvuky. Prostě Fabia i Oktavka I. je proti tomuto Rolls-Royce. Zkrátka na dobrém asfaltu pohoda a jistota, na našich silnicích se bojím, zda odejde dřív podvozek, nebo moje plotýnky či plomby.
řízení: v testech mu po vzoru Ceedu vyčítají odtažitost, nepřesnost a přeposilovanost (byť v menší míře než u Ceeda), ale já ten dojem nemám. Tuhost mi přijde OK, přesnost také. Spokojenost. Navíc velmi slušný rejd, takže auto je, na to jaká je to kráva, ovladatelné a celkem slušně zaparkovatelné.
řazení, spojka: no, popravdě zklamání, i když trochu doufám, že si to ještě sedne a že se s autem více sžiju. Spojka hned smrdí, nějaké popojíždení s prokluzující spojkou nelze aplikovat (takže parkování v kopci do mezery je fakt "radost"). U řazení občas ze dvojky nejde rychle jednička (na křižovatkách blbé) a občas zpátečka protestuje. Ostatní kvalty OK, přesnost, resp. ovládácí síly nic extra, ale stačí. Spojka a řazení ve srovnání s Fabií dost průšvih, ale snad si to sedne a snad si více zvyknu (na druhou stranu v Oktávce, Roomsteru, Fordu Fiestě, Seatu Alhambra, Rencku Clio Storia apod. tyto problémy vůbec nemám...).
provedení a výbava interiéru: Nemám, co bych vytkl. Design se mi líbí (mám celočerného Classica, ale vyhovuje mi), ergonomie je zcela bez výhrad (až na dementní ovládání parodie na palubní počítač), ve zpracování a materiálech nějaké problémy nevidím. Zatím nemohu posoudit trvanlivost, ale teď ve srovnání s idealizovanou škodovkou rozhodně nemám pocit horšího zpracování, materiálů, provedení či ergonomie. Sedačky výborné, odkládací prostory taktéž. Vynikající rádio s výborným ovládáním. Flashku mám pořád zastrčenou (návod to při startování nedoporučuje), adresáře a rychlost zcela v pohodě. Flashka je obyčejný Kingston 4 GB formátovaná na FAT32, .mp3 i .waw v pohodě, vše nakopírováno pod Linuxem a adresáře fungují promtně a bez chyby. Návod jsem k němu ještě pořádně nečetl, ale ovládání mi přijde tak logické a intuitivní, že vše co od audia chci jsem si snadno nastavil. Ovládání na volantu je návykové. Provedení přístrojů i podsvětlení mi zcela vyhovuje.Velmi dobrá zrcátka.
Shrnuto:
nadchlo-motor, prostor, audio
zklamalo - podvozek mimo kvalitní silnice, páchnoucí spojka a horší převodovka, mírná povrchová koroze na motoru, podvozku a hřídelcích stěračů u nového auta.
Snad to stačí takto