Stránka 2 z 18
Napsal: 01 říj 2008, 17:46
od vlado1979
Palubný počítač veru klame. Tankoval som už viackrát a vždy plnú nádrž. Spotreba čo ukazoval pc bola vždy nižšia ako bola reálna. Pri natankovaní plnej nádrže ukazuje dojazd cca 550 km čo je tiež blud, ale akonáhle ručička palivomeru prejde polovicu, ukazuje presne. Moje predchádzajúce auto peugeot 307 ukazoval dojazd zaokrúhlený na desiatky ( 150, 140, ... ), ale i30 ukazuje 153, 147, ...
Napsal: 02 říj 2008, 10:41
od marek.tkd
ahojte pani
ked uz sme pri spotrebe a palive...viete mi poradit, ako najlepsie zabehnut motor? Auto som kupil minuly tyzden a zatial mam nabehanych nieco okolo 800km. Spotreba zatial 6.4l podla pocitaca. Ale ako uz bolo povedane, beriem ho s mierou.
Snazim sa radit do 3000ot/min a pri zahriatom motore ho raz za den otocim cca do 4000ot/min. Nejazdim na konstantnych otackach. raz idem 80km/h na 5. prevodovom stupni, raz na 4.
nejake ine rady alebo pripomineky?
dakujem
Marek
Napsal: 02 říj 2008, 11:05
od vlado1979
Mne radil predajca aby som nešiel v zábehu ( 1000-2000 km ) viac ako 110 km/h. Častejšie som radil, podobne ako píšeš, rôzne rýchlostné stupne pri rôznych otáčkach. Točil som motor max. do 4.000 otáčok prvých 1000 km, ale potom som mu už príležitostne naložil aj viac
. Na začiatku netreba príliš hľadieť na spotrebu, tá by časom mala klesnúť.
Otcovi na fabii HTP spotreba klesla o cca 0,5-1 litrer až po najazdení 20.000 km.
Niekto radí šetriť zo začiatku motor, iný zas vraví naložiť mu hneď od začiatku, aby sa naučil ťahať. Veď je v záruke a Keď sa má niečo pokaziť, tak radšej na začiatku ako po uplynutí záruky. Ani predajcovia nie sú v tomto jednotní. Jeden odporúča zabehnúť motor 1000 km, ale počul som aj názor, že 5000 km.
Napsal: 02 říj 2008, 12:23
od marek.tkd
no ved to. kolko ludi, tolko chuti.
a teraz babo rad
Napsal: 03 říj 2008, 14:48
od vlado1979
V robote mám služobný opel corsa. Moc som ho nešetril ani od začiatku ( je to služobné auto
). Od začiatku som mu dal zabrať ( po obmedzovač )a nie je žiaden prolbém. Má najazdených 10.500 km a každý kto doňho nasadne vraví, že má veľmi živý a agilný motor ( 66 kW ). Minule som šiel na kolegovej corse a to bolo utrpenie. Lenivá jak voš. Takže ponaučenie pre spávny zábeh motora ? Môžem hovoriť v prípade služobnej corsy, od začiatku pokiaľ je motor zahriatý tak sa nemazliť, jazidť čo to dá, 5000 - 6000 otáčok. Motor sa odmení dobrým ťahom a výkonom ...
Napsal: 07 říj 2008, 17:26
od laufas
My jsme tak prvni 2 500-3000 km jezdili opatrne, toceni tak max 4tis otacek,ale pak jsem si precetl nekolik doporuceni, ze zahrat a pak nakladat,aby nezral olej a tahal, tak ted dostava no
Ne porad, ale kdyz je za zatackou rovinka, tak pekne pekne.Snazim se ho porad drzet radej ve vyssich otackach na ukor hluku nez na nizsich. I ve meste.
Ted o vikendu jsem jen postrehl, ze pri vysokych otackach auto tak nejak pocukne obcas. Nejak kolem 5-6 tis. Podotykam, ze jsme jeli tri a byla zapla klima a radio. Je to kvuli tomu doufam
Napsal: 07 říj 2008, 23:47
od tatchwud
laufas píše:matysekul píše:No já to bral i trochu podle sebe.Když jezdím sportovněji,nestačím moc sledovat otáčkoměr. Někdy se mi stane,že to trochu přetáhnu,aniž bych si to uvědomil.
Aha, no tak to nevim, co bych musel delat,abych si to neuvedomil. Zas tak rychle ty otacky hore neleti
No mě to zase připadá,že do 2500-3000 ot. se chová jako beránek,ale jak mu povolíš nad 3000, tak je z něj vlk v rouše beránčím. Jako když zasadíš ostruhy.Přítlak do sedačky,jen se postavit na zadní.
Napsal: 08 říj 2008, 07:35
od Vilda
tatchwud píše:matysekul píše:No já zatím můžu jen teoretizovat a slintat.Auto bude až v prosinci
Však se dočkáš. Taky jsem čekal 4 měsíce, chodil do Hyundaie a slintaje, sedal jsem si do vystavených aut. Brouzdal po inetu a vyhledával všeliké fotky a články o i30. Dočkal jsem se a užívám si to. Je to prostě paráda.....
tatchwud: tak to jsme měli stejnou zábavu, já dělal přesně to samý, jen s Accentem. Kdykoliv jsem jel okolo, tak byla zastávka v salonu. Dokonce jsem si vymýšlel záminky ( jako, že se jdu podívat na elektrony, pak na potahy a nosič na střechu atd. )
. A hned jak jsem se na něco zeptal, šup už jsem v něm seděl a slintal
.............................................................
New Accent 1.6i CVVT celadon blue
Napsal: 08 říj 2008, 16:35
od laufas
tatchwud píše:laufas píše:matysekul píše:No já to bral i trochu podle sebe.Když jezdím sportovněji,nestačím moc sledovat otáčkoměr. Někdy se mi stane,že to trochu přetáhnu,aniž bych si to uvědomil.
Aha, no tak to nevim, co bych musel delat,abych si to neuvedomil. Zas tak rychle ty otacky hore neleti
No mě to zase připadá,že do 2500-3000 ot. se chová jako beránek,ale jak mu povolíš nad 3000, tak je z něj vlk v rouše beránčím. Jako když zasadíš ostruhy.Přítlak do sedačky,jen se postavit na zadní.
Sice to neni zadnej zavodak tech 80kw, ale taky mam rad ten tah, kdyz se to dostane do otacek. Nejlepsi jsou vyjezdy z obci. Klidne na trojku 50,pak za dva do otacek, tri a do omezovace, 4 atd...Pripada mi, ze na tu trojku se mu moc nechce kdyz potrebuju rychle vystrelit. No jednou za cas tak dostane. Nejradej bych to delal castejc,ale zase vseho s mirou a rozumem.
Nejradej pred tim jeste vypnu radio
Pred i30 jsme meli felicii, takze mam radost z toho vykonu
Napsal: 08 říj 2008, 18:35
od Jenec
Do Feldy přesedám často a je to velký rozdíl. Třeba jsem chtěl zařadit a řadící páka tam nebyla, po krátkém hledání byla nalezena o 10 cm níže
Brzdy mě ze začátku také dosti lekaly a líný volant mi vadí doteď, nejednou jsem měl co dělat, abych dostatečně zatočil...
Ovšem srovnání motorů 1.6 8ventil 55kW z Wolkswagen (Felda) a 1,4 CVVT 16ventil 80kW (i30) vychází výrazně lépe pro Feldu. Nemůžu si pomoct, ale opravdu platí
objem ničím nenahradíš. i30 je oproti Feldě líná jako veš! Hlavně kolem 2 tisíc otáček je to mrtvé, to Felda díky 8-mi ventilové technice táhne pěkně. Ale ten rozdíl jsem čekali, když jsme i30 brali, nicméně nyní bychom brali už jedině 1,6.
Napsal: 08 říj 2008, 20:02
od tatchwud
Jenec píše:Do Feldy přesedám často a je to velký rozdíl. Třeba jsem chtěl zařadit a řadící páka tam nebyla, po krátkém hledání byla nalezena o 10 cm níže
Brzdy mě ze začátku také dosti lekaly a líný volant mi vadí doteď, nejednou jsem měl co dělat, abych dostatečně zatočil...
Ovšem srovnání motorů 1.6 8ventil 55kW z Wolkswagen (Felda) a 1,4 CVVT 16ventil 80kW (i30) vychází výrazně lépe pro Feldu. Nemůžu si pomoct, ale opravdu platí
objem ničím nenahradíš. i30 je oproti Feldě líná jako veš! Hlavně kolem 2 tisíc otáček je to mrtvé, to Felda díky 8-mi ventilové technice táhne pěkně. Ale ten rozdíl jsem čekali, když jsme i30 brali, nicméně nyní bychom brali už jedině 1,6.
No my máme ještě feldu 1.3 50KW a i30 je 1,6 90 KW,takže ten rozdíl je markantní.Nejen ve výkonu,ale i ty brzdy a posilovač volantu.
Napsal: 08 říj 2008, 20:10
od Vilda
Jenec píše:Do Feldy přesedám často a je to velký rozdíl. Třeba jsem chtěl zařadit a řadící páka tam nebyla, po krátkém hledání byla nalezena o 10 cm níže
Brzdy mě ze začátku také dosti lekaly a líný volant mi vadí doteď, nejednou jsem měl co dělat, abych dostatečně zatočil...
Ovšem srovnání motorů 1.6 8ventil 55kW z Wolkswagen (Felda) a 1,4 CVVT 16ventil 80kW (i30) vychází výrazně lépe pro Feldu. Nemůžu si pomoct, ale opravdu platí
objem ničím nenahradíš. i30 je oproti Feldě líná jako veš! Hlavně kolem 2 tisíc otáček je to mrtvé, to Felda díky 8-mi ventilové technice táhne pěkně. Ale ten rozdíl jsem čekali, když jsme i30 brali, nicméně nyní bychom brali už jedině 1,6.
Tady bych viděl problém v tom, že s i 30 nemůžeš jezdit jako s Felinou
55 kW je 75 koní, 80 kW je 110 koní. Felicie je osmiventilový motor, který má spodový záběr, i 30ka 16 V je motor, který musíš točit a pak má velice slušný zátah !! Teď jsem jezdil s Accentem 1.4, 97 koní a žádnej lenoch to určitě nebyl a jsem si jistej, že nějaká Felicie, byť 1.6 by se vůbec nechytala. Tady to není o motoru, ale o odlišném stylu jízdy s oběma vozy
Zkus svojí i 30 pořádně vytáčet a uvidíš sám, že určitě líná není......
.....................................................
New Accent 1.6i CVVT celadon blue
Napsal: 08 říj 2008, 20:17
od tatchwud
Vilda píše:Jenec píše:
Tady bych viděl problém v tom, že s i 30 nemůžeš jezdit jako s Felinou
55 kW je 75 koní, 80 kW je 110 koní. Felicie je osmiventilový motor, který má spodový záběr, i 30ka 16 V je motor, který musíš točit a pak má velice slušný zátah !! Teď jsem jezdil s Accentem 1.4, 97 koní a žádnej lenoch to určitě nebyl a jsem si jistej, že nějaká Felicie, byť 1.6 by se vůbec nechytala. Tady to není o motoru, ale o odlišném stylu jízdy s oběma vozy
Zkus svojí i 30 pořádně vytáčet a uvidíš sám, že určitě líná není......
.....................................................
New Accent 1.6i CVVT celadon blue
Máš recht,je asi opravdu rozdíl mezi motorem 8v a 16v. Na i30 je vidět přímo po roztočení po 3000 ot,že má odpich dopředu.Však si to užívám.
Napsal: 08 říj 2008, 20:18
od Jenec
Dyť já vím, že táhle až ve vyšších otáčkách, jenže kdo pak bude platit ten benál..
Kolega s kamarádem dělal na okruhu přímé srovnání Alfy Romeo 1.7 8v a 16v. Do 100km/hod měl 8 ventil navrch, ale potom mu 16 ventil ujel... Takže tak.
Napsal: 08 říj 2008, 20:21
od tatchwud
Jenec píše:Dyť já vím, že táhle až ve vyšších otáčkách, jenže kdo pak bude platit ten benál..
To máš taky pravdu.Už mi zase svítí kontrolka a ten uličník mi ukazuje 65 km do "cíle"