(TECE PRES TESNENI SANI) vymena tesneni hlavy Scoupe

Vše co se týká techniky, zapojení, ND

Moderátoři: Farrael, Moderátoři

Uživatelský avatar
black_sheep
Moderátor
Příspěvky: 6616
Registrován: 17 čer 2007, 18:39

Příspěvek od black_sheep »

LongStar píše:
black_sheep píše:takze klinaky jsou dole, kryty rozvodu jsou dole ale resime jak ten rozvodak shodit dolu.......

v manualu pisou ze nemusime sundavat rozvodak ale nesmime hnout spodkem motoru (klikovkou)

DOTAZ: jaktoze kdyz jsou venku svicky nemuzem otacet motorem za vackovou remenici? ja myslel ze to jde kdyz jsou svicky venku..?? neni to tim ze jsou zapeceny pistni krouzky?

DOTAZ2: jak to teda povolit nejednoduseji?? spodek nemuzem srovnat pac na to hovno vidime (mame na tom tu kladku klinaku a nak nejde dolu)
UTERY 9:30, palubni denik kapitana blacka:

tak jsem objednal v elitu tesneni sani od Elwise (tak doufam, ze to s tim bude zpivat tutti frutti,..), bude tu odpoledne - to je tak akorat prave shanim rovnani hlavy expresne a prip. novou palici a taky ten blbej orisek na imbus cislo 8! :-)


long: no jako moc nebejcime akorat kdyz jsme to chytli za matku kladky klicem tak to slo tocit sice blbe ale slo :) nejde moc ani vrskem tocit taaakze se nam potvrdilo to ze to neni pisnima krouzkama...
I cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Reklama
 

Uživatelský avatar
black_sheep
Moderátor
Příspěvky: 6616
Registrován: 17 čer 2007, 18:39

Příspěvek od black_sheep »

mirpie píše:to na tom fotu je hlava ze sonaty? Že řemen jde klasicky přes obě vačky..Na coupé jde řemen jen přes výfukovou vačku a přenos točivého momentu z výfukové vačky na sací je řešen řetězem a řetězovými koly na druhé straně hlavy. Celica to má podobně, jen přenos z točivého momentu z výfukové vačky na sací je řešen ozubenými koly s šikmmi zuby, hned za řemenem.

Jinak blacku, ať se daří! Já už dělal lecos, ale palicu jsem ještě teda sundávat nemusel...takže s tím zkušenosti nemám (pár motorů jsem rozebral, ale už neskládal, byly v neprovozu na některé použitelné náhradní díly)
jj presne jak rikas.. :) taky na to civim a divim se :-) asi fak sonata..
I cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Uživatelský avatar
black_sheep
Moderátor
Příspěvky: 6616
Registrován: 17 čer 2007, 18:39

Příspěvek od black_sheep »

cypisek píše:hlavně abyste se nesnažili povolit imbusy co jsou uprostřed hlavy - jak ma třeba 2.0 16v,
Obrázek
co to je za imbusaky?? :-) to tam snad ani neni... scoupe tam ma vacku.. ;)

jinak to vypada si takhle:

Kód: Vybrat vše


-------------------------------------------------
|                                               |
|     *         *             *          *      |
|                                               |
|                                               |
|     *         *             *          *      |
|                                               |
-------------------------------------------------

* sroub hlavy..
I cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Uživatelský avatar
black_sheep
Moderátor
Příspěvky: 6616
Registrován: 17 čer 2007, 18:39

Příspěvek od black_sheep »

JINAK JESTE VELICE PROFESIONALNI DOTAZ: :lol: :lol:

pri tom povolovani palice (plati v podstate i u utahovani):

povolim sroub 1, pak 2 apod podle poradi (krizem) to vim to je ok, ale nevim, o kolik cca otacek (zavitu) to muzu povolit postupne??

jako jestli co budou vsecky povoleny, tak je postupne o 1-2otacky povolovat v tom poradi?? to se utocim asi :-) ale zatim je to tak v planu....... :lol:
I cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Uživatelský avatar
Josef
****
Příspěvky: 1282
Registrován: 10 kvě 2005, 11:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od Josef »

Blacku, jsi fakt dobrej průkopník. :lol:
Šachy jako mladej jsem korespondenčně hrál, ale dělat korepondenčně generálku motoru to je super :P :P :P
Uživatelský avatar
black_sheep
Moderátor
Příspěvky: 6616
Registrován: 17 čer 2007, 18:39

Příspěvek od black_sheep »

tadaaa, hlava dole.. sla krasne :)

viditelne praskliny nejsou a tesneni?? tak to taky vypada jak "novy".. ale kazdej sroub byl jinak utazenej a byl tam naky smecka tesneni.. :) ze by??

jde se merit a nafotim vam to..


jinak rozvody jsme sundali ve stavu kdy jsou prvni a ctvrty valec v horni uvrati a ventity jsou vsecky mimo jeden saci plne zavreny.. tedy u prvniho a ctvrtyho je to okay ventily zavreny muze tedy zapocit expanze... to je ok ale ty dva valce mezi??

druhy a treti maj teda pisty v dolni uvrati, takze chapu ze ma jeden valec pootevreny saci pist pac zacina "nasavat".. ale ten druhy? ten se nak zasekl ci co pac dolni uvrat ale ventil jeste zavrenej.. mozna to ma naky drobet opozdeny protoze ma spis mikroskopicky otevreny vyfuk:-D

no kazdopadne vacky tam jsou snad dobry a casujou ten spravny rytmus hhnuuuuundaaaaaj :lol:

srouby sli ven jako po masle, napichal jsem je do krabice od bot abych vedel, kterej kde byl.. :)

tak ted jdu patrat po pricine toho velkyho pfff co to delalo :)
I cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Uživatelský avatar
black_sheep
Moderátor
Příspěvky: 6616
Registrován: 17 čer 2007, 18:39

Příspěvek od black_sheep »

jako spravny hyundaiak se s Vami podelim o tu radost :)

musim rict ze me to fak bavi jako zmena oproti klavesnici pocitace :-) loni jsem travil prazdniny na stavbe.. no kazda profese ma neco do sebe, ale pripadam si ted jako flakac (programator no) :lol:

tsk kdy prijde nekdo od remesla porefereovat na ty nezodpovezeny dotazy?? vim ze takovy vyzrazovani tajemstvi sefkuchare asi nastve, ale kdyz PRAVE proto scoupatko mam, abych se na nem neco naucil a poslouzilo jako druhy vuz me a pritelkyni :)
I cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Uživatelský avatar
black_sheep
Moderátor
Příspěvky: 6616
Registrován: 17 čer 2007, 18:39

Příspěvek od black_sheep »

takze UTERY 12:40

hlavicka se leskne jak psi kulky, takze nebude vostuda ji nekam zavest :-)

nikde zadne stopy po PRASKNUTI, a navic prestoze od PikeQ mam fakturu ze tu hlavu meli rovnat, tak jsou na ni stopy po honovani bo jine finisovaci uprave (ted nevim jestli se nehonuje pouze valec, ale proste takove male drazky napric hlavou po cele plose). takze pochybuju ze to nekdo rovnal, ocekavam ze to bude krivy jak chrup 100lete zeny :)

kazdopadne srouby na leve strane motoru sli povolit o 100% lip nez prave, a prvni, druhy a treti pist jsou zasvineny olejo-vodo-smejdem a ctvrty je suchy - takze to saklo tam do toho...

hmm, ze by byla fakt chyba v montazi?? vsak to najelo par tisic km (pike by vedel ale asi 6-7) a je to foukle zase.. :)

a pak jeste pomoooooc abysme dobre posadili a utahli rozvody.... to bude chtit neposrat a scoupe bude litat jako drak :)
I cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Uživatelský avatar
mirpie
******
Příspěvky: 4138
Registrován: 29 zář 2007, 21:41
Bydliště: Brno, Nové Město na Moravě

Příspěvek od mirpie »

to, že u druhého válce máš sací ventil v jiné poloze než u třetího válce je zcela v pořádku. Každej válec právě dělá něco jiného, proto jiná poloha ventilu. Pořadí zážehu u řadovýho čtyřdobého čtyřválce je 1-3-4-2. Tedy když první válec má expanzi, třetí válec má kompresi, čtvrtej má sání a druhej má výfuk. Pak první má výfuk, třetí má expanzi, čtvrtej kompresi a druhej sání. To je ted tvůj stav. Druhej válec má otevřený sací ventil, třetí má expanzi, proto vše zavřené, ale mírně se už pootevírá výfukový ventil, aby se rychle odvedly spaliny.
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
Uživatelský avatar
black_sheep
Moderátor
Příspěvky: 6616
Registrován: 17 čer 2007, 18:39

Příspěvek od black_sheep »

UMI NEKDO UTAHNOUT REMEN NA SCOUPE???

mame ho nasazeny ale volny jak svina a nevime jak ho utahnout.. jsou tam dva srouby, imbus a jeden v takovy podlouhly drazce (na 12 klic). nemuzeme se dostat na ten imbusak takze ten zustane jak byl, je nejaky postup jak to spravne dotahnout jen tou 12tkou klicem???

DIKY ZA RYCHLE RADY!!!
I cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Uživatelský avatar
mirpie
******
Příspěvky: 4138
Registrován: 29 zář 2007, 21:41
Bydliště: Brno, Nové Město na Moravě

Příspěvek od mirpie »

jaký řemen myslíš? Rozvoďák? Ten se snad dotahuje jen polohou napínací kladky..
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
Uživatelský avatar
black_sheep
Moderátor
Příspěvky: 6616
Registrován: 17 čer 2007, 18:39

Příspěvek od black_sheep »

cao to jsme vedeli taky, proto jsem psal jaky srouby to drzi...;) jenze jak jsem psal ze je tam imbus na tom jednom sroubu, tak ten nejde povolit pac tam vubec nema byt a na ten sroub se da dostat jen ze strany!! tam ma bejt normalni sroub na klic a ne takovy smejd :( dal to tam naky kreten co to rozdelaval..

no a ta matice uprostred co drzi remenici na klice (ktera prekazi tomu imbusu), jak je zasroubovana podle vykresu HMA az do kliky, tak nejde povolit,.. tocim celym motorem akorat, ale nic.. stali jsme na brzdach, meli tam kvalt a nic... proste s tim nehnem.. :cry: takze jsme se zasekli :roll:
I cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Uživatelský avatar
black_sheep
Moderátor
Příspěvky: 6616
Registrován: 17 čer 2007, 18:39

Příspěvek od black_sheep »

TAKZE NEVIM PROSIM PROSIM NEKDO JAK POVOLIT TEN SROUB co drzi remenici a je zasrubouvanej primo do kliky??? zkouseli jsme metodu zaslapnout brzdy a mit tam kvalt jenze to poskakuje stejne v ramci vule co v ty prevodovce je a proste NIC :(

prosim prosim o radu!! jsme zaseknuti jiz druhy den! diky
I cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Uživatelský avatar
mirpie
******
Příspěvky: 4138
Registrován: 29 zář 2007, 21:41
Bydliště: Brno, Nové Město na Moravě

Příspěvek od mirpie »

jo, tohle je vždy problém...Jedno řešení by se našlo. Chce to vypustit olej, sundat vanu, opatrně dat mezi kliku a blok dřevěný klín a pak to povolit. Já takhle povoloval řemenici na 16V motoru Renault...
Pak to bude chtít ale nové těsnění pod vanu a nový olej, ale ten budeš dávat nový takjakotak ne..?
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
Uživatelský avatar
black_sheep
Moderátor
Příspěvky: 6616
Registrován: 17 čer 2007, 18:39

Příspěvek od black_sheep »

takze reseni se naslo :lol:

majzlik, majzlik majzlik.... proste kdyz nepomuze nasili, pomuze vetsi nasili!!! :-)


je venku, jdu grilovat a od rana jdu pokracovat.. jeste nahodit rozvody, zapojit tu hromadu hadicek a jedeeeem :)

zase se ozvu, diky za radu - nastesti, slo to jednoduseji :) olej jsem koupil 10W40 nakonec pac v manualu pisou 10W40 :)
I cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Odpovědět

Zpět na „Technická Sekce“