Stránka 2 z 5
Re: Palivová nádrž
Napsal: 13 říj 2008, 22:48
od laufas
ja sem si stezoval
takze jsem opravdu lama ja? Oni mi to rikali,ale ja se nechtel nechat presvedcit
Re: Palivová nádrž
Napsal: 20 říj 2008, 23:36
od kohutovic
Dnes som natankoval na Shell 56.5l a to palubny pocitac pisal dojazd este 51km. Nebolo by treba prevetrat pumpy, ze kolko l je u nich jeden poctivy l
?
Re: Palivová nádrž
Napsal: 21 říj 2008, 07:45
od Haer
Zdravim. U Accentika ma byt 43l nadrz a nejvice jsem do ni narval neco pres 37l vcetne privodni trubky (az bylo u usti videt benal). To bylo asi 20 km od chvile, kdy vypl komp dojezd (vypina se pri 50 km), takze v ni mely byt tak 2l. Jestli tech utajenych 4-5l je "skryta rezerva", tezko rict, nemam odvahu pokouset vyjet nadrz do prazdna, pry vysosle potrubi nedela vstrikovaci jednotce moc dobre
Nektere pistole vypinaji driv (tak o 5l pred max), ale vetsinou mi poprve cuknou, kdyz se da dotankovat jeste kolem 2l. Potom, co me jich par pokropilo, tak je zasouvam, jak jen to jde.
Mensi variace pri plneni muze taky zpusobovat mirny naklon, na kterem auto prave stoji, a taky teplota paliva (jak dlouho od pretankovani se v podzemni nadrzi chladilo).
Jednou v lete jsem rano natankoval doplna, dojel do prace (asi 0,5 km od pumpy) a kolem obeda me napadlo nakouknout, jak to s nadrzi vypada. Po odspuntovani mi neco benalu vyteklo. Jestli to lehce neodkapavalo i odvetravanim to nevim. Inu teplotni roztaznost plati i zde...
Palubni komp se proti vypoctu z tankovani lisi o 0.1-0.2, pokud stridam rychlou a ekonomickou jizdu, tak az o 0.4-0.5, coz mi prijde dost..
(Zacal jsem uvadet udaj z jednotky i na spritmonitor
)
Re: Palivová nádrž
Napsal: 21 říj 2008, 10:03
od Mexican
Haer: suhlasim.. pre meranie spotreby je ale dobre vzdt dotankovat napr ked vypne automatika pistol 2x.. ak niekto tankuje za 500 je to jedno
v konecnom dosledku je dolezite kolko clovek prejde na xy litrov paliva, preto sa mi celkom paci americky system mil na galon (teda ze tam fuknem galon paliva a viem ze prejdem cca 30 mil
Re: Palivová nádrž
Napsal: 02 led 2009, 22:03
od jirkaho
Ted me to take prekvapilo. Mel jsem dojezd na pp 120 Km (cca 8 litru??), natankoval jsem plnou a na prvni vypnuti me to vyplo na 31 litrech. pak na druhe 33, takze jsem to dal netrapil (kde je tech 13 dalsich litru?). Jen teda bylo dost zima cca -8'C a rucicka nebyla uplne na konci- tesne.
Dalsi co me prekvapilo, ze jsem ujel cca 230 km prumerna postreba 6,7 a 6,4 zpet a rucicku mam temer na polovine. Pripada mi to divne.
Hlavne to potrebuju mit zmakle na dovolenou. Protoze jsou zeme s levnym benzinem(CR, Rakousko, Svycarsko..) a zeme s drahym benzinem (Nemecko, Italie, Francie) a pri rozdilu 8 Kc na 1l bezinu, se pri dobrem planovani da vyhnout tem drahym zemim... (zeleni vas bych nakopal do....)
Re: Palivová nádrž
Napsal: 06 led 2009, 10:17
od Dan4975
V každé nádrži je taková vzduchová kapsa /asi 10% objemu/ která je tam z bezpečnostních důvodů /roztažnost paliva při vyšších teplotách/ Když tankujete ,tak se vzduch v horní části nádrže stlačuje a záleží na teplotě a tlaku ,nakolik se podaří vzduch stlačit/nemá kam uniknout/To má vliv na to ,kolik se podaří natankovat paliva do nádrže. Teoreticky můžete mít plnou nádrž i s plným přívodním potrubím,ale v nádrži stejně ještě zůstává cca 10% volného objemu.
Ve většině aut je v hrdle nádrže takový čudlík /např. Fabie/ který když stlačíte, vypustíte vzduch s horní části nádrže a můžete dotankovat podle typu klidně i 10 litrů navíc.
Něco podobného bude určitě i u Hyundae, záleží jenom na provedení.
Re: Objem palivové nádrže
Napsal: 13 črc 2009, 18:29
od Lcpepe
Ahoj mam osobnú skúsenosť s i30cw kde pp ukazoval 70km dojazd lieval som tam naftu z bandasky tak mi tam vošlo 2x24 plus 9 to je 57l ale bolo to už celkom po vrch hrdla. Takže nejako naozaj okolo tých 60l tam nie je problém dostať.
Re: Objem palivové nádrže
Napsal: 21 lis 2009, 16:07
od Sigi
Ja se jeste nedostal pres 50 litru, a to uz jsem mel dojezd jen asi 20 kilometru, vzdy tesne pod.
Celkem by me zajimalo, jestli to je ten vzduch (a velikost nadrze se udava s nim), nebo jestli je to nejaka technicka rezerva, ktera v systemu byt musi. Slysel jsem, ze s naftou, kdyz uplne dojde, je to celkem problematicky, kvuli tlakum nebo co... Je to muj prvni naftak, tak nevim, mel bych pak radsi volat odtahovku do servisu, aby neposkodil motor po dotankovani?
Re: Objem palivové nádrže
Napsal: 21 lis 2009, 17:06
od matysekul
Hlavně zavzdušníš palivový systém.Takže zřejmě ani nenastartuješ.Já radši neriskuju.
Re: Objem palivové nádrže
Napsal: 11 pro 2009, 01:03
od Elizabeth
Ahojky,
mám novou i30 teprve 2 týdny a chtěla jsem se zeptat, jak mám zjistit (spočítat) obsah rezervy když nemám palubní počítač a kolik má mít oficiálně nádrž litrů ??? Jinak mám základní výbavu s 1.4 benzínovým motorem. Předem moc děkuju
Re: Objem palivové nádrže
Napsal: 11 pro 2009, 10:00
od Laxius
Elizabeth píše:Ahojky,
mám novou i30 teprve 2 týdny a chtěla jsem se zeptat, jak mám zjistit (spočítat) obsah rezervy když nemám palubní počítač a kolik má mít oficiálně nádrž litrů ??? Jinak mám základní výbavu s 1.4 benzínovým motorem. Předem moc děkuju
Ahoj Elizabeth, ked Ti zacne svietit kontrolka paliva, tak palubny pocitac ukazuje dojazd este 70km (sice ho nemas, ale kebyze ho mas, tak Ti ukazuje asi to iste). Staci potom sledovat uz len nabehane kilometre. Myslim, ze sa mozes kludne riadit touto informaciu. Ono to bude o par kilometrov viac, ale pre kludnejsi spanok sa odporuca natankovat.
Re: Objem palivové nádrže
Napsal: 31 kvě 2010, 10:36
od Ivangin
Ja mám i30cw, 1,6 CRDi, v papieroch je písané objem 53l.
Keď som na pumpe, tankujem zatiaľ keď začne svietiť kontrolka, čo je väčšinu podľa palubného cca 60 km.
Nikdy sa neriadim vypnutím pištole. Keď vypne chvíľku počkam, palivo sa upokojí a zapnem ju znova tankujem ďalej.. a bez problémov 55 litrov tam dám. A keď vystrčím pisťol tak aby nebolo skoro ani zasunutá, lejem to tam pomaly, lebo to pení a naposledy som tam dal až po okraj 63 litrov
ale na pumpe som strávil trošku dlhšie, keďže to tam išlo liať veľmo pomaly
Re: Objem palivové nádrže
Napsal: 31 kvě 2010, 11:22
od herkulo28
presne ako pises. Nap. nafta pri skrteni pistole peni a pri pomalom tankovani tam naperes podstatne viac. Jedna taka podstatna vec je, ze kazda nadrz ma taku rezervu cca 5 litrov aby sa malo palivo kde roztahovat. Proste natankujete plnu a potom auto odstavite na slnku kdesi pred Tescom. By ste sa cudovali ako pri zvysujucej teplote sa meni objem paliva. Cim teplejsie tym plnsia nadrz. Kde by to potom slo? Na cestu ?
Re: Objem palivové nádrže
Napsal: 20 pro 2010, 11:38
od Kameník
Mám tentíž problém, po dotankování se vždy ukazuje, že ještě zbývá k dispozici cca 10 - 11 litrů. Kontaktoval jsem přímo technického ředitele firmy Hyundai a popsal mu problém a ten mi sdělil, že je to OK a tí debata skončila.
Re: Objem palivové nádrže
Napsal: 20 pro 2010, 23:04
od pavkt
Ivangin píše:Ja mám i30cw, 1,6 CRDi, v papieroch je písané objem 53l.
Keď som na pumpe, tankujem zatiaľ keď začne svietiť kontrolka, čo je väčšinu podľa palubného cca 60 km.
Nikdy sa neriadim vypnutím pištole. Keď vypne chvíľku počkam, palivo sa upokojí a zapnem ju znova tankujem ďalej.. a bez problémov 55 litrov tam dám. A keď vystrčím pisťol tak aby nebolo skoro ani zasunutá, lejem to tam pomaly, lebo to pení a naposledy som tam dal až po okraj 63 litrov
ale na pumpe som strávil trošku dlhšie, keďže to tam išlo liať veľmo pomaly
Já tedy mám i30 benzínovou, ale i když jsem už podle mých propočtů několikrát jel pouze na benzínové páry (rekord mám dojezd podle pp méně než 10km), nikdy se mi nepodařilo (za skoro dva roky) fouknout do nádrže víc než 54L. A to vždycky čekám, až se zpěněný benál uklidní a kývám autem jak dement, abych vyhnal vzduchové bubliny .......... Tak mě napadá, jestli při škrcení pistole u pumpy nedochází k chybnému měření ????????