Stránka 2 z 2
Ela 2.0
Napsal: 28 led 2006, 13:34
od jandax
Také mám Elu 2.0 benzín ročník 2001. Zatím celkem spokojenost. Dodělal jsem některé drobnosti, jako vyhřívání sedaček, tempomat, xenony a další. Kolegovi, co má také Elu 2.0 radím, aby si zjistil, zda má pogumovanou hliníkovou trubku, která vede od nádržky na servo kapalinu někam pod motor k čerpadlu. V servisu mi jí v záruce měnili- tu původní hliníkovou mi přožrala za 2 sezony sůl a začala mi utíkat kapalina, což znamenalo znehybnění a potupný odtah. Říkali, že od nějakého data už je pogumovaná a nejsem první, komu se to stalo. Já chodím na servis v Praze -Butivicích. Nevím,, jak je to u 1.6, ale rozhodně bych to nepodcenil. Najednou vyteče kapalina a je konec. Takže, kdo máte Elu, koukněte na to. Pokud vím, mění se to v rámci ZÁRUKY A NIC SE NEPLATÍ.
Napsal: 29 led 2006, 14:00
od kejdak
Jandaxi, díky za radu ohledně tý trubky na servo kapalinu. Ještě bych se tě zeptal, proč jsi si vybral Butovice a jak jsi tam spokojeny. Předchozí majitel mojí Ely jezdil na Poděbradskou a mě teď čeká prohlídka po 4 letech
pro Jandaxe
Napsal: 29 led 2006, 14:09
od kejdak
Jandaxi, ještě bych se tě rád zeptal, jak náročný je přidat do Ely tempomat, a jaký to má vliv na spotřebu a kolik taková věc stojí. Mám ročních 02 v plný výbavě. Měl jsi se svým autem nějaké vážnější problémy? (kromě tý trubky)
proč Butovice
Napsal: 29 led 2006, 14:23
od jandaxx
Jsem taktéž druhý majitel. Koupil jsem Elu v roce 2003 s najetými 19 000km od prvního majitele, se serviskou v perfektním stavu za 280 000tis. Původní cena nové i s doplňky byla cca 560 000. Dnes je asi o 100 000 levnější. Já jí kupoval z bazaru prodejce Hyundai v Chomutově-Hyundai KŠV. Protože jsem Pražák, objel jsem všechny Pražské prodejce a optal se na možnost servisu, a zároveň sledoval jak se budou chovat. Nakonec jsem si vybral Butovice. Za ty tři roky se mi nestalo, že by byly neochotní. Loni jsem měl na autě celkem závažný problém a i když je už po záruce, neplatil jsem ani korunu. Při měrění emisí před STK zjistili, že mám prasklé svody. Ty se mění i s katalyzátorem a stojí 37 000. Protože tam poctivě chodím na servis, udělali to na kulanci a neplatil jsem nic.
Navíc jsou zároveň dovozcem, proto si myslím, že mají největší sklad dílů a jejich nejrychlejší dodávku. Mohu je proto doporučit. Ještě k té trubce. ozná se to jednoduše. Ta původní je hliníková čili stříbrná, po výměně je potažená gumou a je černá. Teď mám najeto nějakých 65 000 a jsem celkem spokojen. Jestli chceš, klidne se ještě zeptej.
tempomat
Napsal: 29 led 2006, 14:32
od jandaxx
Tempomat jsem si nechal dělat v APS na Chodově, vyšlo to asi na 5 000. Funguje na principu vakuové pumpy. Když jedeš na tempomat, tak je spotřeba spíš nižší, vzhledem k síle motoru stačí navolit napr. 150 a jede to na dálnici kopec-nekopec. Mimo té trubky: Vzměna ložiska v zadním kole, výměna hodin na palubce-občas jsem musel na palubku poklepat, výměna něčeho na posilovači brzd-občas měkký pedál. Vše uděláno na záruku, bez keců. I ten odtah zaplatili. Mimo pravidelného servisu jsem nedal do auta ani korunu. Vždy ochotní, príjemní, opravdu mohu Butovice doporučit. Jestli jsi z Prahy, můžeme někdy pokecat.
Napsal: 30 led 2006, 11:44
od kejdak
jandaxi, tak to vypadá, že máme úplně stejný auto, ta moje stála (nová) 570 000, já jsem jí koupil s 50 tis km po 3,5 letech za 200. Hustý je, když zvážím ztrátu minulýho majitele...ale pro nás, co kupujeme ojetiny, je to jen dobře..
cena
Napsal: 30 led 2006, 18:54
od jandaxx
No, já koupil za těch 280, čili původní majitel protopil taky 280 za rok a půl. Byla to super koupě, ten pán s tím podle servisky najel za první rok 15000 a za druhý jen 4000. Jak jsem se později dozvěděl, dostal služební auto, a Ela mu stála v garáži. Hned jsem to dal na Butovice na prohlídku, a ty mi potvrdili, že je auto opravdu v super stavu, nebourané, prostě jako nové. Nějakých 55 000 jsem dal do doplňků, a za nějakých 335 000 mám super vybavený téměř nový auto. Na léto jsem koupil elektrony-za ty jsem dal 11 000, tempomat asi 5000, vyhřívání sedaček s regulací 3000, parkovací senzory 4000, originál přestavbová sada xenonů na patici H7 za 20 000, zadní křídlo 6000, vana do kufru 2000, KN filtr a sportovní svíčky 2500. To je asi tak všechno. Teď jsem koupil úplně nový zimní gumy, celou sadu za 7000. Sice mi budou ležet půl roku v garáži, ale nekup to, kdyz je to pod nákupní cenou pneuservisu
. Někdy v dubnu půjdu na roční prohlídku, takže se uvidí kolik nechám v servise.
Dotaz k udržování otáček při přeřazení.
Napsal: 07 úno 2006, 09:28
od bělouš
Uvažuju o Elantře 1.6 a byl jsem si ji projet. Při přeřazování na vyšší stupeň (např. z 2->3) mi auto dělalo následující . Při vyšlápnutí spojky a zařazení dalšího stupně drží motor chvíli otáčky. Je to podobné jako kdyby člověk řadil se sešlápnutým plynem. Prodejce říkal, že to je normální. Prý to je kvůli emisím. Docela mě to překvapilo a moc mi to nevyhovuje. Pokud zařadím vyšší stupeň a přidám plyn, tak auto sebou trochu cukne. Chtěl jsem se zeptat jestli je potřeba řadit nějak jinak než u jiných aut. Byl jsem si projet i jiná auta a tohle jsem nikde nepozoroval. Díky za odpověď.
ELA
Napsal: 07 úno 2006, 19:26
od jandaxx
Moje Ela 2.0 to dělá taky. Opravdu je to kvůli emisím. Dělají to i jiná auta. Před Elou jsem měl starší VW a ten to nedělal, bylo to ale 10 let staré auto. Já jsem si na to zvykl za půl hodiny a nemám s tím žádný problém.Naopak při podřazování vůbec nespadnou otáčky a auto jde hned do tahu.
Napsal: 10 bře 2006, 13:21
od bolek
caute...
ja som kupil Elantru 1,6 XD minulé leto (2005). Doteraz som nabehal asi 8.000 km a to co opisuje belous som doteraz nepostrehol a to s autom jazdím na 90 percent po meste...
To je asi otazka zvyku. Osobne som tiez co to vyskusal a otestoval, no mne sa stal pravy opak... Ked som do Elantry sadol, padla mi ako uliata.
Mam na mysli tvrdost spojky, radenie a aj nastavenie podvozku a pod.
Jedine co jej trosku vycitam je RUCNE vytahovanie anteny a v neposlednom rade pulzne ovladanie stahovania okien je len na prednom a to len pri stahovaní okna smerom dolu....
Toto so u korejcov nepochopil no a nakoniec osvetlenie je situované v strede a dost chyba aj v predu....
A potom chybaju uz len take malickosti ako napr. rucka na vnutornej strane kufra..
A skoro som zabudol... doposial (aj ked zatial len 7 mesiacov) max. spokojnost.
Napsal: 31 bře 2006, 12:54
od Doki
Mám Elantru 1.6 r.v. 2000, koupi jsem ji novou na jaře 2001. Co do poměru hodnota/cena neměla konkurenci a myslí, že jinemá ve své třídě dodnes. Měl jsem 2 problémy, které byly vyřešeny v rámci 3-leté záruky (řídící jednotka od Bosche - cukání/změny otáček při jízdě, synchronizace 2. převodového stupně).
Jezdím pravidelně do servisu v Butovicích. Byli vždy velmi vstřícní, zpočátku doknce se mnou chodili až k vozu, když jsem odjížděl.
Blbci se ale najdou všude - jeden jejich technik si zabouchl auto a místo abi mi zavolal, abych přineslů náhradní klíče, tak radši se do vozu vpáčil a poškrábal lak na vnitřní straně dveří a sloupku. Ani to neoznámil, takže se pak dost omlouvali, když jsem jim to nahlásil.
Pozor nato, že oni vůbec nekontrolují, co kdy před tím dělali, takže používají počítač jen k zadání zakázky a vydání faktury, ale už ne jako zdroj údajů pro servisního technika.
Jinak fakt tobré auto, jezdíme s ním už 105 tis. km, spolehlivé, všechno drží. Ta elektrika u předního okénka, jak tu někdo zmiňoval, to je schválně, aby řidič jen ťuknul a okno sjelo úplně dolů samo - když platí za parkoviště apod. Dá se to zastavit dalším ťuknutím a nebo když se to drží déle.
Zbytečně vyjíždí anténa, když jenom přehrávám CD.
Ten volant by mohl být menší, také mám problém při nastupování, lezu do toho jak do tanku. Ale sedadla jsou naprosto úžasná, dlouhé opěradlo, nastavování sklonu i sedáku, bederní opěrka. Taky ta sklopná loketní opěrka na zadním sedadle byla ve své době dost novum v této třídě (a v ceně).
Oceňuji zejména vnitřní prostor. Ten zadek je fakt pohledný, kvůli němu jsem ho také koupil.
Napsal: 31 bře 2006, 13:03
od Hardcam
Operku vzadu mela uz i Astra rv 92...kazdopadne Elantra je supr..jen bych vytknul design palubky, to je desny...
Napsal: 31 bře 2006, 13:23
od Doki
Hardcam píše:Operku vzadu mela uz i Astra rv 92...kazdopadne Elantra je supr..jen bych vytknul design palubky, to je desny...
No, já měl astru asi v roce 98 a ta opěrku, co si matně pamatuji, neměla...
K té palubce zase já výhrady nemám... ale to je věc osobního vkusu a ten má každý jiný (a to je dobře). Proto při těch testech vždycky kašlu na ty kecy kolem dyzajnu apod. Kdysi jsem četl, že elantra má příliš malou masku chladiče, že je to moc asiatské. Co by asi řekl ten chytrák u masky seatu nebo u alfy?
Mně se také na hyundaích líbí ta boční linka - podobné jako u britských značek.
Napsal: 31 bře 2006, 13:57
od macháček
Souhlas s Váma pánové. Přidám svůj postřeh. Když jsem si Hyundai kupoval dal jsem na radu kamarádů a zkušenosti z trhu. Dnes toho nelituji. Ten prodejce co mi ho prodával říkal: ta ti padne do ruky, a měl pravdu. Jelikož jsem potřeboval kombíka (resp. větší auto), protože mám malý dvě děti, tak volba byla jednoznačná. V cenových relacích nemá Hyundai konkurenci k poměru výkon a výbava : cena. Spotřeba = paráda a spolehlivost (zatím) nemá chybu. Doma jsem vzbudil taky nadšení, když jsem to přivez. Pro osádku místa jak v autobuse a na dovolenou se vejde vše do kufru, tak že se nikdo nemačká s bagáží mezi nohama nebo vedle sebe. Do Elantry bych šel okamžitě je to paráda. Toť asi tak v kostce vše.