Stránka 2 z 3

Re: Uprava prevodovky na delsi

Napsal: 09 lis 2008, 21:58
od Dr Meduza
tak sem dneska chtel zkusit, kolim jede auto na na dvojku a zjistil sem ze jak jezdim na plyn, tak nemam omezovac otacek :lol:
jak se to pekne vytocilo na 8 tisic :oops:

Re: Uprava prevodovky na delsi

Napsal: 09 lis 2008, 22:32
od Tringi
Mě by docela zajímal průběh výkonu motoru v takových otáčkách :P

Re: Uprava prevodovky na delsi

Napsal: 09 lis 2008, 22:43
od Dr Meduza
no na dvojku se to tam vytocilo dost ochotne, ale moc bych to asi radsi nedrazdil, prece jenom uz takle si to vezme dost oleje :roll:
uvidime, jestli se nekdy dokopu k tomu abych si upravil mapy predstihu, tak sem mozna dam namereny prubehy (orcite budou zajmavy s normalnim sanim a pruchozim vejfukem :mrgreen: )

Re: Uprava prevodovky na delsi

Napsal: 05 pro 2008, 10:37
od Dr Meduza
nemate nekdo nakou rozebranou prevodovku, nebo aspon nakresy mechanizmu, kterej ovlada vidlicky, ja tu sice mam jednu rozebranou, ale mam z ni jenom vnitrek, z toho to nepoznam, jak to je udelany vevnitr

Re: Uprava prevodovky na delsi

Napsal: 05 pro 2008, 12:24
od mirpie
něco jsem pohledal na newtonnet.co. Zajímavá je převodovka z 1.8 Coupé. První tři převody stejné jako 2.0. Převod 4 a 5 je pak ale ještě kratší jak v coupé, takže tohle je nepoužitelný. Ještě by mě zajímala převodovky 1.6, bohužel převodové poměry pro 1.6 jsem nenašel.

Re: Uprava prevodovky na delsi

Napsal: 05 pro 2008, 12:25
od mirpie
tady jsou ty táhla a ty převodové poměry. A překvapila mě zpátečka. Obvykle je převod zpátečky stejný jako u jedničky, tady je ale zpátečka delší, takže pojede rychleji než jednička. Dobrých 65km/h dá určitě :-).

Re: Uprava prevodovky na delsi

Napsal: 05 pro 2008, 12:57
od Dr Meduza
vrta mi porad hlavou, jestli by se nedalo dat tam i sestku
vzhledem k tomu ze je ve dana bokem, tak s mistem na tuhle stranu problem neni, na obe hridele by se pridat dala, zas tak daleko od loziska to neni
synchron sem tam moc nezkoumal, ale podle me bude stejnej na obe strany, takze s tim by taky nemusel bejt problem
ozubeny kola by nemel bejt problem nechat udelat, mozna by bylo nejlepsi aby obe spodni byly jeden celek, tim by se nemusela nijak nastavovat hridel a u kola se sikmejma zubama by nemela bejt ani moc velka sila, ktera by je tlacila od sebe, takze by to v miste kde to bude drzet na hridely nemuselo delat nakou etremni zatez
problem nastava akorat s upravou tech radicich vidlicek, nebo spis s tim ze sestka by se radila jako ted zpatecka, to by podle toho jak ten mechanizmus vypada nemusel bejt az takovej problem udelat, ted spis jak potom radit tu zpatecku
co si o tom myslite?
videl bych to zatim zpis teoreticky, nejdriv je v planu nahrada ridici jednotky a vstrikovani plynu (to bych videl tak na nasledujci 2 mesice a pak asi zacnu planovat turbo, teda jestli do ty doby auto nerosekam nekde :mrgreen: )

Re: Uprava prevodovky na delsi

Napsal: 05 pro 2008, 14:07
od mirpie
předělávat stávající převodovku na šestistupeň by byla obrovská pakárna. Jednodušší by možná bylo vzít převodovku z 2.7 nebo jiný šestikvalt a udělat na ní úpravy jen zvenku, aby sedla na motor včetně její spojky, a pak na druhé straně vymyslet něco s poloosama...Takjakotak to jsou náročné úpravy.
Ve tvém případě, když máš doma 3převodovky, bych zkusil nejdřív udělat jiné kolečko na tu pětku a udělat ji tak delší. Z těch úprav by to bylo nejméně náročné. Nebo převodovku z nějakýho diesela, třeba lantry 1.9D. Ty maj všechny kvalty delší, protože maj malý otáčkový rozsah. Pak by ti coupé klidně jelo i skutečných 230km/h, pokud by na to těch 102kW stačilo, jakože si myslim, že spíš ne, ale pak by nebyl problém točit na pětku při 100km/h nějakých 2100ot/min :-)

Re: Uprava prevodovky na delsi

Napsal: 05 pro 2008, 14:13
od Yurii
No upravu prevodovky vidim jako vcelku vrazednej napad ale na druhou stranu proc ne :) osobne bych zkusil nahradit stavajici 4 a 5 necim delsim, jenze kde sehnat spravny kolecka :lol:
U Scoupa GTse mi zdaj taky koncovy stupne dost kratky kdysi sme premejsleli o "prodlouzeni" dilama z prevodovky LSa ale pak se na to zapomnelo, overena maximalka je tachometrickejch 230 na 13" takze odhaduju tak 200-210 kdyz sem pak zjistil ze ty gumy byly jen do 190 znova sem se narodil :)

Re: Uprava prevodovky na delsi

Napsal: 05 pro 2008, 14:15
od mirpie
skutečnou maximální rychlost S-coupe komentovat nebudu

Re: Uprava prevodovky na delsi

Napsal: 05 pro 2008, 14:21
od Dr Meduza
hm prevodovka z dehtozrouta, to je zajmavej napad
no teoreticky jestli je ta predodovka na podobnym miste, tak by mela jit pouzit i s poloosama, pak je jenom otazka, jestli je to utahne a co s ni udela kdyz se to bude vytacet
dat tam jenom jinou 5 by podle me nebylo moc stastny reseni, to pak nebudu mit zadnou rychlost na rychlosti kolem 90 (ikdyz pravda ze tak nikde nejezdim :lol: )

Re: Uprava prevodovky na delsi

Napsal: 05 pro 2008, 14:40
od mirpie
otáčky tomu vadit nebudou, jen to auto bude línější, zrychlení pude do kytek..Na závodění by to nebylo, ale na cestování by to bylo super

Re: Uprava prevodovky na delsi

Napsal: 05 pro 2008, 14:46
od Dr Meduza
no uvidime, co s tim udela turbo, prevodovka se bude resit potom, navic v ty dehtozroutovy by vlastne mela bejt spojka, ktera je delana na vetsi kroutak
a to zrychleni by to nemuselo az tak ovlivnit, zalezi hlavne jaky sou tam kroky, treba se to zrovna sejde tak, ze to dokonce prida :lol:

Re: Uprava prevodovky na delsi

Napsal: 05 pro 2008, 14:51
od Mr. HYUNDAI
Převodovka z dehtožrouta bude asi mít jinou přírubu. Motor byl normální PSA 1,9D se vstřikem do předkomůrky :(.

Re: Uprava prevodovky na delsi

Napsal: 05 pro 2008, 14:57
od mirpie
příruba by se dala pořešit mezikusem