Stránka 2 z 2

Re: jit do nafty?

Napsal: 13 pro 2008, 06:42
od michal2828
V práci jezdím s oktavií II 103 kw, motor je to dobrý, ale že by mě nějak uchvacoval
krouták 320 nm bych neřekl, kolem 4 tis. otáček je konec a musíš řadit.
Takže argument o vyšším kroutícím momentu naftových motorů není podle mě argument, který by
měl rozhodovat o tom, zda koupit či ne. Stejně tak můžeš argumentovat tím, že benzínový motor
lze točit až do 6000 tis. ot. O výběru motoru musí rozhodout hlavně nájezd a jízdní režim.
Velký nájezd ročně a dlouhé a časté jízdy po dálnici = diesel. Menší nájezd, couračky po městě a okresky= benzín.

Re: jit do nafty?

Napsal: 13 pro 2008, 12:09
od Rexcor
A nebo dlouhý nájezd třeb i po dálnici, ale potřeba pružného auta = benzín+LPG

Re: jit do nafty?

Napsal: 13 pro 2008, 12:22
od Limitz
kabi píše: máš to nějak vyčíslený ty provozní náklady? že jsou na naftu vyšší ,sem předpokládal že nižší spotřebou u nafty vyrovnám vyšší cenu motoru :?
to platilo hlavně dřív když byla ještě nafta levnější než benzín

Re: jit do nafty?

Napsal: 13 pro 2008, 20:14
od Uzi77
Kabi psal
máš to nějak vyčíslený ty provozní náklady? že jsou na naftu vyšší ,sem předpokládal že nižší spotřebou u nafty vyrovnám vyšší cenu motoru




1 je to o tom kolik km najezdíš mesíčně
2 spotřeba dieslu se vyrovná cene benzinu.
3 Jak se neco posere u naftaku je to vesmes vsechno dražší než u benzínu.
4 častější výmena oleje a všech trí filtrů (olej,vzduch,palivo) nejde to odrbat jestli nejsi magor a nechces mít jeste vetsí náklady
5 emisní kontrola dražší
6 pořizovací cena je větší u nafty než u benzínu


Já mám nafťáka :lol:


Jo a dnes uz bych nekoupil funglofku Matrixe ale i30 kombika je proste nádherná

Re: jit do nafty?

Napsal: 20 led 2009, 00:20
od Matmar
Když jsem měl benzina, řešil jsem stejnou otázku. Dostávalo se mi odpovědi, že nafta má smysl nad 30 tisíc km ročně. Kor u auta který už má určitý kilometry. Moc jsem to neřešil a při výhodné nabídce koupi CRDI se 135000 km. Nadšenej jsem byl 4000km než jsem musel nechat za 8000 repasovat vysokotlaký čerpadlo. Další průser v těch kilometrech může být turbo nebo vstřikovače. Rozhodně bych už zvážil jestli do toho jít znovu ...