Stránka 2 z 2
Re: Coupe 97-otáčky
Napsal: 22 led 2009, 10:00
od mirpie
p.esu píše:Je pravda ,že po startu když nebyl motor zahřátej sem to hned začal točit až k omezovači
Točit studený motor nad 3000ot/min znamená jeho rychlé zkrácení životnosti, odrovnání zdvihátek a vaček. Takhle opravdu ne
.
Re: Coupe 97-otáčky
Napsal: 22 led 2009, 11:00
od Jerry159
Ono to je jedno ale ta která by byla lepší kdyby byla delší a ohnutá dolu pod auto pač tam je studený vzduch.......tam by to bylo lepší jak hned pod kapotou kde není žádné odvětrání...no a ano jde to tak vyřešit jak to mám já
Re: Coupe 97-otáčky
Napsal: 22 led 2009, 11:40
od mirpie
četl jsem knihu, jak postavit závodní motor a jedna z kapitol byla samozřejmě přísun vzduchu. Samozřejmě ze seriového motoru těmito úpravami závodní nikdy neuděláte, ale to sání sedí na každý benzinák.
Pro dosažení max. výkonu je potřeba mít co nejkratší přívodní hadici vzduchu. To, že je v ní studený vzduch beru u stříkařček za samozřejmost (karburátorové verze musely mít vzduch ohřátý, např. teplem výgfukových plynů, aby na stěnách potrubí nekondenzovalo palivo). Auto tak pojede dobře ve vysokých otáčkách. Nevýhoda je to, že od nejnižších otáček to pojede hodně blbě, "podobně" jak Formule. Na točivý moment od nejnižších otáček je naopak dobré mít delší sací potrubí. Takhle to jede dobře v malých a středních otáčkách. Jak vidíte, v seriové produkci je to vždy jakási kompromis.
Ty naleštěný auta, co maj kuželový "sport" filtry a od nich dlouhatáááánskou naleštěnou chrom trubku do motoru vypadá moc dobře, ale na výkon ve vyšších otáčkách to moc dobrej vliv nemá.
Kupa výrobců (BMW, Audi, VW,.....) taky už běžně používá proměnnou délku sacího potrubí u benzinových motorů (u nafty je to opět k ničemu). Kde od filtru je klasicky jedna větev, která vstupuje do složitějšího kompexu dvou paralelních větví, navíc "zakroucené" do spirály pro rezonanční plnění s klapkou uvnitř(přepíná na základě elektroniky), kde dlouhá větev je aktivní od volnoběhu do cca 3500ot/min a od 3500ot/min až max je aktivní krátká větev.
Re: Coupe 97-otáčky
Napsal: 22 led 2009, 14:08
od DEDe
u tohodle me proste mrzi ze clovek opravdu nesezene nikoho kdo by sel na test vykonu pred pak tam dal CAI a pak znova aby objektivne porovnal jak tomu je . Samozrejme ze ty shopy pisou ze to vykon prida i maji grafy ale tomu tezko verit. Ovsem na US foru si dava CAI nebo short ram temer kazdy a vsichni mluvi o tom ze je to proste dobre efektni i zvuk a vykon ze to proste prida. Otazka je jak je to s tema otackama jak popisujes. Skoda nestat mereni vykonu na brzde tolik tak bych si chtel overit jak to s tim vykonem se sanim vzduchu je.
prikladam vzorek na priklad
http://www.pcm.performancecoupe.co.uk/COLDAIRINTAKE.htm
Ostatne dokazuje to tu teorii ze na nizssich otackach je vykon opravdu mensi na 2.5tis o 10 HP. od nejakych 3.5tis otacek je na tom lip CAI teda laicky jeste tam do toho hraje roli tocivej moment ten je u cai o neco malo vetsi ale potvrzuje to co psal mirpie.
Re: Coupe 97-otáčky
Napsal: 26 led 2009, 18:48
od p.esu
http://cz.youtube.com/watch?v=ceCOkfgYyZs&NR=1
Jedno z řešení přívodu vzduchu má vyřešený týpek tady.Napojit hadici přímo na filtr a vyvíst to dolů.Bál bych se ale netěsnosti při napojení hadice na konec filtru ..