Stránka 2 z 6

Napsal: 11 úno 2006, 09:56
od Hanz
Takže jsme na tom všichni stejně - autiko žere víc než v létě, zima je nám větší než je zdrávo a ten bílej sajrajt na silnici někomu chvilku vyhovuje (např. mě - mimo silnice zkouším, co si s autem můžu dovolit), ale v převážný většině se shodnem na tom, že všeho moc škodí :roll:

zahřívání motoru

Napsal: 11 úno 2006, 10:04
od rade622
Na téma zahřívání motoru již zde diskuse proběhla.Najděte si ji, vyplynulo z toho, že nastartováním a následným chodem motoru na volnoběžné otáčky mu škodíte. Ale já to taky občas udělám, i když se raději snažím vyjíždět ihned. Pokud to není zde, pak na auto.cz.
Rade622

Napsal: 11 úno 2006, 10:08
od Diabol
A vo tom to je :lol: :lol: :wink:

Přesně tak, Hanzi, vystihl jsi to naprosto přesně :D :!:

Re: zahřívání motoru

Napsal: 11 úno 2006, 12:09
od Hanz
rade622 píše:Na téma zahřívání motoru již zde diskuse proběhla.Najděte si ji, vyplynulo z toho, že nastartováním a následným chodem motoru na volnoběžné otáčky mu škodíte. Ale já to taky občas udělám, i když se raději snažím vyjíždět ihned. Pokud to není zde, pak na auto.cz.
Rade622
Souhlas s rade622 - nastartuju, klepu kosu, ale jedu. Jediné, co si hlídám, jsou otáčky - víc než 3000 netočím. Jinak topení mám na full pořád. Možná prubnu radu - vyjet s vypnutým topítkem a topit až po ohřátí motoura. Kdo to má ale vydržet, žééééé....... :wink:

Napsal: 11 úno 2006, 13:33
od Hardcam
Nastartuju, netopim, jdu skrabat, vlezu do auta, je porad studeny, rozjedu se, u prvni krizovatky uz to jevi ohrati motor,zapnu topeni na 2,ale porad teplo vypada jinak...

Re: zahřívání motoru

Napsal: 11 úno 2006, 15:48
od Farmář
Hanz píše: Možná prubnu radu - vyjet s vypnutým topítkem a topit až po ohřátí motoura. Kdo to má ale vydržet, žééééé....... :wink:
dej na radu...prvne zahrat motor a pak pohodli...neni to zas az tak hrozny Obrázek...jejda :shock:

Napsal: 11 úno 2006, 18:25
od lukas.frela
já to dělám tak že jdu do auta nastartuju motor vylezu jdu autiko oméct od sněhu a oškrábu zrcátka.když už to mám hotový a vlezu do auta ručička na teplotě pomalu vzrostla a já v pomalu vyjedu.topit začnu až když je ručička tam ke má být.a abych neklepal takovou kosu v autě jedu v kulichu a rukavicích kožených ty nekloužou po volantě

Napsal: 11 úno 2006, 20:04
od Farmář
nastartovat auti a nechat je brumlat na volnobeh...je nejhorsi co muze byt
omest snih,oskrabat namrazu a potom teprve nastartovat a pomaloucku jet...ne dlouho na 1cku
tim se pozvolna zahrivaji veskere kapaliny a veci s tim souvisle...
napr.v Ostereich neni dovoleno aby si v zime pri nastartovanem auti cistil snih a namrazu z oken
:wink:
jo ale zatim sme v Cesku Obrázek

Napsal: 12 úno 2006, 03:11
od black_sheep
Farmář píše:nastartovat auti a nechat je brumlat na volnobeh...je nejhorsi co muze byt
omest snih,oskrabat namrazu a potom teprve nastartovat a pomaloucku jet...ne dlouho na 1cku
tim se pozvolna zahrivaji veskere kapaliny a veci s tim souvisle...
napr.v Ostereich neni dovoleno aby si v zime pri nastartovanem auti cistil snih a namrazu z oken
:wink:
jo ale zatim sme v Cesku Obrázek
no taky taky.. oskrabat, vocistit, pak teprve nastartovat a jet! a netocim pres 2500otacek nez to neni na provozni teplote, to samy topeni, tu chvili to vydrzim, pac se to zahreje pak rychlejc nez kdyby to poustel uz vlazny..

ostatne pri bezny jizde to tak taky delam ze radsi prudce akcelerovat a rychle odrazovat nez vyletej otacky vysoko a jezdim svizne se slusnou spotrebickou... :wink:

Napsal: 12 úno 2006, 16:23
od lukas.frela
takto teda nevím.vím že se nemá nechat na volnoběh nafták jelikož ten se nezahřeje u toho se zahřívá motor jízdou a vším co máš zaplý(čím víc zaplých věcí tím rychleji se zahřívá)četl sem to na diesel klubu ale u benzínu je to jinak.sem jinýho názoru.podlě mě je zase kravina vyject úplně se studeným motorem.musíš ho nechat trošku zahřát a ne vyject.nevim sem jinýho názoru.každej at si dělá jak si myslí nebo mu přijde za vhodný.

Napsal: 12 úno 2006, 17:04
od Hardcam
V Rakousku to maj kvuli emisim a krasnymu alpskymu vzduchu, nikolv pro setrenbi motoru...jsem zastance Lukasova nazoru, aspon chvili stat s nabehlym motorem, nez se nekam vypravim...

Napsal: 12 úno 2006, 17:09
od ivan
lukas.frela píše:takto teda nevím.vím že se nemá nechat na volnoběh nafták jelikož ten se nezahřeje u toho se zahřívá motor jízdou a vším co máš zaplý(čím víc zaplých věcí tím rychleji se zahřívá)četl sem to na diesel klubu ale u benzínu je to jinak.sem jinýho názoru.podlě mě je zase kravina vyject úplně se studeným motorem.musíš ho nechat trošku zahřát a ne vyject.nevim sem jinýho názoru.každej at si dělá jak si myslí nebo mu přijde za vhodný.
Já jsem s Tebou Lukási,ale jenom jsem čekal až se někdo ozve!! :lol: :lol: :wink:
Za studena vyjet to není dobré kvůli pístním kroužkům,bač v mrazech mohou prasknout a dost vysoké nebezpečí!! :o :!:

Napsal: 12 úno 2006, 18:14
od black_sheep
ivan píše:
lukas.frela píše:takto teda nevím.vím že se nemá nechat na volnoběh nafták jelikož ten se nezahřeje u toho se zahřívá motor jízdou a vším co máš zaplý(čím víc zaplých věcí tím rychleji se zahřívá)četl sem to na diesel klubu ale u benzínu je to jinak.sem jinýho názoru.podlě mě je zase kravina vyject úplně se studeným motorem.musíš ho nechat trošku zahřát a ne vyject.nevim sem jinýho názoru.každej at si dělá jak si myslí nebo mu přijde za vhodný.
Já jsem s Tebou Lukási,ale jenom jsem čekal až se někdo ozve!! :lol: :lol: :wink:
Za studena vyjet to není dobré kvůli pístním kroužkům,bač v mrazech mohou prasknout a dost vysoké nebezpečí!! :o :!:
jejda to mi zase nekdo neco poradil... :(

Napsal: 12 úno 2006, 18:18
od Hanz
..ale dyž to netočíš, dosáhneš rychlejšího prohřátí motoura než když bude vrčet na fleku bez zatížení, rozumíš, do you understand my, ponimaješ meňa? Nejde o to jestli jedeš, ábr jde o to nehnat motoura do vysokejch otáček za studena. No a s tim je spojená ekonomika provozu a co nejefektivnější využití ropnejch produktů :lol: :lol: :lol: :lol:

Napsal: 12 úno 2006, 18:27
od black_sheep
Hanz píše:..ale dyž to netočíš, dosáhneš rychlejšího prohřátí motoura než když bude vrčet na fleku bez zatížení, rozumíš, do you understand my, ponimaješ meňa? Nejde o to jestli jedeš, ábr jde o to nehnat motoura do vysokejch otáček za studena. No a s tim je spojená ekonomika provozu a co nejefektivnější využití ropnejch produktů :lol: :lol: :lol: :lol:
jo takze na spotrebu to je urcite dobry.. a pro motor?