Startér

Vše co se týká techniky, zapojení, ND

Moderátoři: Farrael, Moderátoři

Uživatelský avatar
antek
***
Příspěvky: 695
Registrován: 22 dub 2007, 19:29
Bydliště: pomoraví

Re: Startér

Příspěvek od antek »

[quote="igorh"]Díky za rady.
To , že po otočení klíčkem zhasne vše (světla, kontrolky) si myslím, že jde elektrika na spinač startéru, jde do cívky, ale tam jako by to bylo zaseklé - správně by měl elektromagnet cívky cvaknout - posunout pastorek a sepnout proud do starteru. Ale neozve se vůbec nic. Ale druhý den funguje úplně normálně


Baterka na odchodu do baterkového nebe.
Accent LC CF1 1.3 2006
Reklama
 

igorh
*
Příspěvky: 31
Registrován: 28 úno 2007, 15:39
Bydliště: Zlín

Re: Startér

Příspěvek od igorh »

Konečně jsem se dostal znovu ke startéru. Když je motor studený, chytne bez problémů, až se zahřeje, tak někdy OK ale někdy vůbec nic. Co pomůže, je poťukat kladívkem na blok motoru nebo převodovky.
Startér jsem měl venku, to funguje bez problémů. Ale v autě po zahřátí střídavě. Napětí na kontakt civky jde, ale nesepne elektromagnet (necvakne). Promazal jsem vnitřní část, ale nepomohlo to. Takže asi cívka ? Nechápu, proč po poťukání začne fungovat. Teď vozím v autě , tak jako u Š130, kladívko.
Lantra 1.8 GLS 1996
Uživatelský avatar
Jam
**
Příspěvky: 253
Registrován: 21 bře 2008, 11:26
Bydliště: Olomouc

Re: Startér

Příspěvek od Jam »

Tohle jsem taky dlouho řešil asvěte div se jsou to sjetý uhlíky na startéru. Ta cívka má totiž 2 vinutí. Obě jsou jedním koncem na signál ze spínačky a jedna (přidržovací) jde na kostru startéru. Ale ten druhý konec té druhé jde na motor startéru, tzn po vysunutí pastorku přes ni přestane procházet proud a zasunuté už to vydrží kvůkli té první. Ale ta první NEMÁ sílu na to, aby vysunula pastorek. A je to na tutáč ono.
starter.JPG
starter.JPG (14.29 KiB) Zobrazeno 715 x
Lantra J2 fl 2,0 r.v.1999 LPG
Lantra J2 1,8 16V, po poctivých 350 000 km odchod na odpočinek (zdroj ND)
igorh
*
Příspěvky: 31
Registrován: 28 úno 2007, 15:39
Bydliště: Zlín

Re: Startér

Příspěvek od igorh »

Díky. Asi to bude ono, protože před půl rokem , když to dělalo to samé, jsem startér vyndal, zkontroloval uhlíky a očistil rotor a půl roku to bylo OK. ALe uhlíky se mi zdály dobré - dost dlouhé. Jak je můžu ještě jinak zkontrolovat, než délkou ? Neznáte rozměr origo uhlíků ?
Lantra 1.8 GLS 1996
Odpovědět

Zpět na „Technická Sekce“