Stránka 2 z 2
Re: Startér
Napsal: 26 bře 2009, 20:12
od antek
[quote="igorh"]Díky za rady.
To , že po otočení klíčkem zhasne vše (světla, kontrolky) si myslím, že jde elektrika na spinač startéru, jde do cívky, ale tam jako by to bylo zaseklé - správně by měl elektromagnet cívky cvaknout - posunout pastorek a sepnout proud do starteru. Ale neozve se vůbec nic. Ale druhý den funguje úplně normálně
Baterka na odchodu do baterkového nebe.
Re: Startér
Napsal: 06 dub 2009, 13:39
od igorh
Konečně jsem se dostal znovu ke startéru. Když je motor studený, chytne bez problémů, až se zahřeje, tak někdy OK ale někdy vůbec nic. Co pomůže, je poťukat kladívkem na blok motoru nebo převodovky.
Startér jsem měl venku, to funguje bez problémů. Ale v autě po zahřátí střídavě. Napětí na kontakt civky jde, ale nesepne elektromagnet (necvakne). Promazal jsem vnitřní část, ale nepomohlo to. Takže asi cívka ? Nechápu, proč po poťukání začne fungovat. Teď vozím v autě , tak jako u Š130, kladívko.
Re: Startér
Napsal: 06 dub 2009, 21:26
od Jam
Tohle jsem taky dlouho řešil asvěte div se jsou to sjetý uhlíky na startéru. Ta cívka má totiž 2 vinutí. Obě jsou jedním koncem na signál ze spínačky a jedna (přidržovací) jde na kostru startéru. Ale ten druhý konec té druhé jde na motor startéru, tzn po vysunutí pastorku přes ni přestane procházet proud a zasunuté už to vydrží kvůkli té první. Ale ta první NEMÁ sílu na to, aby vysunula pastorek. A je to na tutáč ono.
- starter.JPG (14.29 KiB) Zobrazeno 713 x
Re: Startér
Napsal: 07 dub 2009, 08:37
od igorh
Díky. Asi to bude ono, protože před půl rokem , když to dělalo to samé, jsem startér vyndal, zkontroloval uhlíky a očistil rotor a půl roku to bylo OK. ALe uhlíky se mi zdály dobré - dost dlouhé. Jak je můžu ještě jinak zkontrolovat, než délkou ? Neznáte rozměr origo uhlíků ?