Stránka 2 z 22
Re: Brzdy
Napsal: 16 bře 2009, 11:55
od matysekul
To není ručkou.Už jsem viděl několik fotek,že přirezávají destičky ke kotouči.Ruční brzda je bubnová.Tedy u i30 a Cee´da.
Re: Brzdy
Napsal: 16 bře 2009, 14:38
od 89majlo96
matysekul píše:To není ručkou.Už jsem viděl několik fotek,že přirezávají destičky ke kotouči.Ruční brzda je bubnová.Tedy u i30 a Cee´da.
tak toto som teda nepochopil... Ty mas na zadnej naprave bubny??? Lebo ja tam mam kotuce
Re: Brzdy
Napsal: 16 bře 2009, 14:40
od matysekul
Ty i já máme na zadní nápravě i bubny i kotouče.Bubny jsou pouze na ruční brzdu.
Vypadá to nějak takhle:
Re: Brzdy
Napsal: 16 bře 2009, 14:41
od Mexican
89majlo96 parkovacia brzda je bubnova... prevadzkova brzda je kotucova.. mas to aj ty... takto je to aj u Accenta 2006+
Re: Brzdy
Napsal: 16 bře 2009, 14:47
od 89majlo96
no tak to som ani len netusil...
Re: Brzdy
Napsal: 16 bře 2009, 14:49
od kowalski1410
ani já ne
Re: Brzdy
Napsal: 16 bře 2009, 14:55
od matysekul
Ještě dodám foto,co dělají přirezávající destičky na kotouči.Je to od konkurence
Re: Brzdy
Napsal: 16 bře 2009, 14:58
od 89majlo96
no tak to je v riti... Ale nebudem to riesit, kaslem na to, ked sa zoderu tak kupim nejake sportove dierovane
Re: Brzdy
Napsal: 16 bře 2009, 15:19
od laufas
mirpie píše:ono by možná neuškodilo nesahat na ten krám vedle řadící páky. Já ručku používám jen v zimě na smyky
, nebo na chvili při nastartovaným autě třeba na křižovatce, ale při parkování nikdy.
jako nechavat zaparkovany auto jen s rychlosti?
tak to bych nemel klidny spani teda
Re: Brzdy
Napsal: 16 bře 2009, 20:26
od 89majlo96
laufas píše:mirpie píše:ono by možná neuškodilo nesahat na ten krám vedle řadící páky. Já ručku používám jen v zimě na smyky
, nebo na chvili při nastartovaným autě třeba na křižovatce, ale při parkování nikdy.
jako nechavat zaparkovany auto jen s rychlosti?
tak to bych nemel klidny spani teda
preco? Ja ho cez zimu nechavam len tak na rychlosti, tomu sa nic nestane
Re: Brzdy
Napsal: 17 bře 2009, 07:58
od ryba
ja taky, pokud neparkuju nekde hodne v kopci tak jen kvalt, nejlepe zpatecka. Kdyztak jeste sticit kola do obrubniku aby se zaprely, ale trapit rucku porad to ne.
Re: Brzdy
Napsal: 17 bře 2009, 08:28
od mirpie
nehledě na to že ručka ti v zimě zamrzne a neutrhneš to ani na asfaltu.... (třeba jako sousedka v garáži na Vysočině, kdy večer přijela a jen slyším krrrrr, áá říkám si, no, tu ručku bych nezatahoval). Shodou okolností jsem v garáži i druhý den ráno, kdy si šel její borec ráno pro Megana, natočí to na brnk, vycouve se zablokovanými zadními koly(to už sem se lehce pousmál), už nasranej zabouchne vrata jede po tom uježděným sněhu na druhej konec města, kde jsou rozsolený silnice. Za půlhodiny hodiny vidím jak smykem zase jede zpátky, zajede do garáže, třískne vraty a jen tak pro sebe si řiká, "já tu krávu zabiju".... a jde pěšky na autobus.
Ručku taky fakt zatáhnu, až když stojím ve velkým svahu, ale to snad jednou, dvakrát za rok. Já tomu krámu prostě nevěřím, nehledě pak na problémy, který tím pak vznikaj...Už v autoškole jsem dostal nejednou vynadáno, že takhle neudělám záverečky (mělo to termín činnost po zastavení - vyřadit na neutrál a zatáhnout ten krám, kde jsem marně vysvětloval lektorovi, že to je akorát zaděláno na průser, nepochodil jsem, ustoupil a těch pár lekcí jsem to dělal po jeho). Já teda v autoškole prostřídal 4 auta a 4 lektory (ne že bych to opakoval, ale kdo chtěl, mohl si vyzkoušet víc aut, ale ke každému byl jinej lektor a co lektor, to jiný zásady - jeden nadával na druhého, např. jeden preferoval dojíždět k semaforu na neutrál, druhej se zařazenou rychlostí - na tohle konkrétní názor říct nejde, záleží na situaci).
Ale ať si každý ručku používá jak chce, nebo at si řadí jak chce (já teda řadím vždy s meziplynem a dvojím vyšlápnutím spojky - jednak mě to baví a jednak neničím synchrony).
Hlavně to chce na silnici předvídat, správně blikat (taky vidim lidi, co pustí blinkr, až když jsou v odbočovacím pruhu - trochu pozdě, ale takových je spousta, nebo neblikaj při objíždění chodce nebo cyklisty)...ale to už je OT
Re: Brzdy
Napsal: 17 bře 2009, 16:31
od laufas
Tak takovej extremista zase nejsem,abych radil jako ty,ale bavi te to, proc ne...
Rucku zatahuju velmi casto. Snad jen kdyz jsem nekde na noc a vim,ze bude v noci -20,tak ji nezatahnu.
Je to jistota a navic nejsme v dobach 120tek,kdy rucky zamrzaly bezne. I30 byla pres Vanoce 14dnu na mrazech v kuse a s ruckou.-Sednu, nastartuju, zapnu fukary, odmetu, odbrzdim a bez nejmensiho citelnyho problemu vycouvu ven pred dum a alou do davu.
A jen na tu zpatecku se to auto stejne porad hybe, to mam taky otestovany
Re: Brzdy
Napsal: 18 bře 2009, 09:21
od mirpie
auto se hýbe na každej kvalt, o 5cm s tím tam a zpět pohneš, ale to je celý. Jasně, někde na prudkým svahu se na kvalt taky nespoléhám, ale tam stačí stočit kola na jednu stranu a na ručku pořád nemusím sáhnout. A ty doby 120tek mi nepřijde jako argument. 120tka měla principem stejné bubnové brzdy jako maj ty vaše parkovací brzdy na i30. možná materiály se trochu posunuly, ale jak říkám, Megan z 98´ taky zamrzl...
Re: Brzdy
Napsal: 18 bře 2009, 09:44
od laufas
jo, to vim,ze se to pohne jen o par cm, ale proste uz se to hybe a proto zatahuju a zatahovat budu