Stránka 2 z 4
Re: Přestavba N1 na M1
Napsal: 14 dub 2009, 21:10
od pepan
Re: Přestavba N1 na M1
Napsal: 15 dub 2009, 13:34
od Zdeněk ČB
Takže dnes po ránu mi volal p. Horák z
a dal mi potřebné informace:
záleží co má kdo zapsáno ve velkém TP. Pokud tam je, že "odstranění přepážky se považuje za přestavbu" je to v pohodě, dá se to.
Pokud je tam napsáno, že přestavba není možná (např. při změně obsaditelnosti) , smůla. Říkal, že se to týká hlavně 7místných přestavovaných na N1.
Prý kdybych mu poslal VIN kód, řekl by mi to hned. Mám v TP tu první variantu (
) tak posílám oskenovanou kopii TP a stručnou žádost o vyjádření emailem do Prahy, oni mi obratem pošlou číslo účtu kam převedu 1000Kč a na základě toho mi pošlou schválení přestavby.
O postupu a dalších krocích budu informovat.
Re: Přestavba N1 na M1
Napsal: 15 dub 2009, 13:37
od pepan
informuj,určitě.takže tam kde mám auto evidivaný mám tam volat,nebo do
šumperk?
Re: Přestavba N1 na M1
Napsal: 15 dub 2009, 13:40
od pepan
mám tam napsáno--nákladní automobil terenni-skřínovy dodavkovy-kateg.vozidla-N1G mám to psaný ve velkém techničáku hned nahoře
Re: Přestavba N1 na M1
Napsal: 15 dub 2009, 22:19
od Zdeněk ČB
pepan píše:mám tam napsáno--nákladní automobil terenni-skřínovy dodavkovy-kateg.vozidla-N1G mám to psaný ve velkém techničáku hned nahoře
Žádost se píše na centrálu - dovozci do Prahy. Na starosti to má p. Horák a upřednostňuje emaily.
horak.stanislav@hyundai.cz
Doufám, že ho teď nezahltíte poštou a on nebude mít čas na mou žádost.
Jinak to jestli to jde či nejde by se mělo poznat z textů v TP strana 2 dole "další záznamy". Pokud si ani pak nebudeš jistý, pošli na
VIN kód a oni už Ti poví.
Re: Přestavba N1 na M1
Napsal: 23 dub 2009, 14:31
od clay
Ahoj,
provedl jsem před dvěma roky přestavbu SF 2,4 z M1 na MG bez problémů při jediné návštěvě na DI. ( G má znamenat terénní )
1. vyplnit žádost na DI o povolení přestavby
2. po odouhlasení ( tuším 3000 Kč ) dojet na STK že jsi provedl přestavbu - tedy vyjmul mříž a její upevňovací body - případně odstranil folie
3. STK provede důkladnou prohlídku a potvrdí provedení přestavby
4. DI vydá nový TP a OTP
sám jsem se divil jak snadné
Nicméně nevěřím, že by bylo možné odstranit přepážku a nadále využívat odpočtu DPH - vždy bylo řečeno, že odpočet DPH bez mřížky bude možný u aut, která takto budou homologována. Takže možná u současných modelů, ale u starších bych to nepovažoval za relevantní - těžko bude nyní někdo homologovat SF první generace jako N1 bez mřížky.
Ale v dnešní převratné době je možné i nemožné.
Udržujte forum živé zkušenostmi, ať na tom všichni aktuálně vyděláme.
clay
Re: Přestavba N1 na M1
Napsal: 23 dub 2009, 17:02
od pepan
já zítra napíšu na tu centrálu a uvidím.
Re: Přestavba N1 na M1
Napsal: 24 dub 2009, 20:37
od SuperMUF
takže jsem napsal email s ofoceným techničákem, po zaplacení 1.000,-Kč mi pošlou schválení přestavby ...
jenomže, a to se prosím klidně divte ... já chci přestavbu na M1 ale nechci vyndávat mříž...
jak mám zjištěno, mříž je standardně homologovaná a mohu ji mít i v M1 osobáku.
jsem nebo nejsem povinen ji vyndat ??? potom mi ale nedochází co jako budu dělat na té prohlídce na STK
P.S. mříž mám kvůli zboží, mám jím oddělené jakoby 2 nákladové prostory, kufr a místo na složených zadních sedadlech ... a proč tedy chci tu slavnou přestavbu ? kdyby kvůli ničemu tak kvůli mýtu, až nějakej kokot vymyslí že s tažným má Santička přes 3,5 tuny tak bych se se svými kilometry asi nedoplatil ... a v čem je potom ta finta ? přece v tom že mýto je JEN pro NÁKLADNÍ vozidla !
Re: Přestavba N1 na M1
Napsal: 24 dub 2009, 20:39
od pepan
Re: Přestavba N1 na M1
Napsal: 24 dub 2009, 21:01
od Zdeněk ČB
Tak dnes mi dorazil od importéra souhlas s přestavbou. Volám do servisu, jak se domluvíme a ouha. Prý včera dostali informaci od importéra, že snad ministerstvo financí bojuje proti vyndavání mřížek (proč??) a
prý prozatím nebude vydávat souhlasy, ale že prý když už ho mám, tak že mi to vyndají pokud budu potřebovat papír o odborné demontáži. Prý práce na půl hodiny. A víc jak postupovat nevěděli. Tak jsem volal známému, který se živí přihlašováním a různou administrativou kolem aut a ten mi řekl, že si není 100% jistý, ale že snad budu potřebovat povolení z dopravního inspektorátu na přestavbu a s tím povolením a potvrzením o demontáži pak půjdu na technickou a poté mi vystaví nové techničáky. O tom povolení z DI mi to přesně zjistí v pondělí, protože v současné době je všechno každý týden jinak.
Jinak podmínkou přestavby dle toho "souhlasu" je demontáž mřížky a odstranění zaslepujících fólií z bočních okýnek.
V pondělí budu chytřejší .......
Re: Přestavba N1 na M1
Napsal: 27 dub 2009, 20:21
od Gurthang
Ty voe to snad není možný! já fakt slyšel na vlastní uši, jak ministr financí (mimo jiné předkladatel novely) říká, že výklad ministerstva financí je takový, že kdo má v současné době NESMYSLNOU mřížku, tak provede přestavbu, homologaci a bude jezdit bez mřížky dál.
Navíc mi uchází význam toho boje proti demontáži mřížky. Z mřížky se nic neplatí i silniční daň je stejná.
Spíš to tipuju na neochotu importéra. Ale bůh ví.
Re: Přestavba N1 na M1
Napsal: 27 dub 2009, 20:23
od pepan
takže je to tak,že to můžem zavést do hyundai a nechám to vymontovat,homologovat a cajk? jo eště stk?
Re: Přestavba N1 na M1
Napsal: 27 dub 2009, 20:41
od Gurthang
No nejdřív potřebuješ to povolení od importéra co vydává pan horák. na základě toho povolení ti to pak autorizovaný hyundai servis odborně vymontuje - provede přestavbu
Re: Přestavba N1 na M1
Napsal: 27 dub 2009, 20:44
od pepan
já sem mu psal a zatím nic
jak si to udělal ,že ti odpověděl ?
Re: Přestavba N1 na M1
Napsal: 27 dub 2009, 21:11
od Zdeněk ČB
Takže dnes další krůček - Žádost o povolení přestavby na magistrátu.
Od toho svého známého jsem dnes dostal potvrzeno, že musím žádat na magistrátu na odboru dopravy. V každém městě se to jmenuje malinko jinak, u nás to dělají tam co se dělaj přepisy a podobné srandy.
Volal jsem tam zda to vážně dělají, řekli ano a že si mám přinést: povolení od importéra, originál velkého TP, živnosták, občanku. Ptal jsem se zda je to u nich s těma dlouhýma frontama a prý že ne, že u nich se nečeká, že jsou jiná agenda než přepisy. Přijdu, vyjedu si čekací lísteček s číslem a na lístku text, že přede mnou nejsou žádní žadatelé. Říkám si paráda, přepážka kde to dělají prázdná a tak čekám. 5 ..... 10 ...... 15 minut a stále nic. Informuji se, zda jsem náhodou nezmáčkl něco špatného a prý ne. 20 ......... 25 ......... 30 minut, ztrácím trpělivost a klepu na přepážku kanceláře kde sedí asi 5 úředníků. Jeden vstane, přijde a co že potřebuji. Říkám, že přestavbu, a že se mi zdá, že nějak dlouho čekám, když nikdo není přede mnou. Prý kolega co je dnes na řadě, aby chodil k přepážce a odbavoval žadatele je prý na obědě, a že musím vydržet. 35 ...... 40 ...... sláva, někdo přišel a od stálých návštěvníků slyším, že je to on. Postávám připraven před sklem, ale ouha. Ještě zákusek ....... 45 ........ prohodit pár slov s kolegyněmi ...... 50 ........ porovnat si stůl ...... 53 minut a sláva!! Jsem vyzván k přepážce!! Co že prý potřebuji. Říkám, že povolení k přestavbě. Jó, fajn a zavolá na kolegu, který už se mnou před tím mluvil, a který tam celou dobu seděl, že přestavby má na starosti on, že to se mnou vyřídí. Zůstal jsem stát s otevřenou pusou a nezmohl se ani na slovo. Dorazil mne ten přivolaný úředník slovy: a proč jste neřekl, že chcete přestavbu? Již vím, co se asi honí v hlavě masovým vrahům, kteří v afektu vystřílí půl města.
Pak to šlo velmi rychle: na místě jsem vyplnil stručnou žádost, ofotili si příslušné doklady a prý za cca 10 dní mi pošlou povolení k přestavbě. Pak teprve mohu zajet do servisu a nechat mřížku odmontovat. S potvrzením o odborné demontáži a povolením k přestavbě jet na STK a udělat nějakou "přestavbovou kontrolu". S protokolem STK a Žádostí o schválení technické způsobilosti (tu jsem dostal od toho úředníka u okýnka) zaplatím 1000 Kč poplatek a žádost odevzdám spolu s techničákama a bude se opět čekat nějakých 14 dní na nové TP. Prý v té době bych měl vůz odstavit a neměl jezdit, neb nebudu mít TP.
O dalších krocích budu informovat.