Topení v i20

Přístrojovka, ovladače, sedadla, zavazadlový prostor.

Moderátoři: amaize, Moderátoři

Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11625
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: Topení v i20

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

To máš sice pravdu, ale moje sekretářka takovou pracovní dobu odmítá a jsem si naprosto jistý, že moje žena by pro to měla pochopení ještě méně :cry: :cry: :cry:!
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Reklama
 

Uživatelský avatar
amaize
Moderátor
Příspěvky: 1299
Registrován: 20 úno 2009, 19:35
Bydliště: Albrechtice u ČT

Re: Topení v i20

Příspěvek od amaize »

:wink: sranda taky bych to těžko rozdýchaval .... #-o
i20 1,2/57kW comfort - 3/2009 do 11/2018 ~89007 km
R_Mégane 1,4/51kW/1997;ŠKODA 125 /1989 & Spartak /1959
momentálně Honda Jazz 11/2018
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11625
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: Topení v i20

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Pochopil jsem :D, ale nešlo to nechat bez odezvy :lol: :lol: :lol:!
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Uživatelský avatar
Stanci11111
*
Příspěvky: 87
Registrován: 27 zář 2009, 20:03
Bydliště: Rim.Sobota

Kurenie

Příspěvek od Stanci11111 »

Ako ste spokojny s kurenim v i20ke?Sa mi zda ze mi nejako slabsie kúry a lava strana silnejsie ako prava spolujazdcova.
Hyundai i20 1,4 74kW COMFORT 128000km
jirikstbk
***
Příspěvky: 503
Registrován: 24 čer 2009, 07:50

Re: Kurenie

Příspěvek od jirikstbk »

Trvá poměrně dlouho než se roztopí a u automatické klimatizace teplota uvnitř vozu "odpovídá" uvedené na displeji možná tak možná po hodině jízdy a většinou když je chladněji tak ani to ne. A to "odpovídá" je jen za předpokladu, že nastavím maximum a pak to automaticky, když už je mi teplo, stáhnu. Proto se možná té klimatizaci taky říká automatická. :roll:

Vzhledem k tomu, že mám většinu jízd do 20 km, tak když někam jedu, tak vím, že teplé oblečení je základ a pak to už nějak přečkám. Holt žigulík kdysi topil podstatně lépe. :-)

Jo, a jestli topí levá strana jinak než pravá nevím. Vpravo jsem moc často neseděl. Manželce je ale vždy více zima než mně, ale ona je zimomřivá už tak, takže jsem to zatím vždy bral takto.
ObrázekHYUNDAI i20 1,4 STYLE RED, barva 1F - vínová metalíza
stana85
*
Příspěvky: 45
Registrován: 24 črc 2011, 21:47

Re: Topení v i20

Příspěvek od stana85 »

Mám dotaz, zapínáte topení hned po nastartování nebo je lepší napřed nechat zahřát motor? Jezdím převážně krátké vzdálenosti tak jestli není lepší (pro motor) topení nezapínat?
Tichtach
*
Příspěvky: 21
Registrován: 18 črc 2010, 19:19
Bydliště: BA

Re: Topení v i20

Příspěvek od Tichtach »

Pre motor je najlepsie vobec ho nenastartovat. Otazka je, ci auto sluzi Tebe alebo Ty sluzis autu. Ved predsa, na to bol vymyslene a vyrobene aby pracovalo. Za vsetkych podmienok. Nepojdem po svojich len preto, ze je -20 a nechcem aby sa, chudacik motor, trapil.
Uživatelský avatar
XMira
*****
Příspěvky: 1723
Registrován: 23 lis 2005, 10:11
Bydliště: CB

Re: Topení v i20

Příspěvek od XMira »

stana85: Moje i30 to dělá tak, že po nastartování skoro nefouká - maximálně trochu na přední okno. Větrák přidá až ve chvíli, kdy to má trochu smysl, tedy když začne jít nějaké teplo od motoru. Zajímavé je, že když ráno v mrazu začíná topit, tak fouká víc na přední okno, ale když chci třeba teplotu v autě snížit, tak fouká víc větrákama na obličej. Zkrátka se chová docela inteligentně. Ale to už je trochu OT...
Kia Xceed GTline 1.5 T-GDI DCT
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
Uživatelský avatar
mirpie
******
Příspěvky: 4138
Registrován: 29 zář 2007, 21:41
Bydliště: Brno, Nové Město na Moravě

Re: Topení v i20

Příspěvek od mirpie »

samozřejmě pro studený motor je lepší, když topení pustíte až po jeho zahřátí, ale nikdy jsem to neudělal, sednu do auta, topení naplno a jedu.
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
Uživatelský avatar
caruser
****
Příspěvky: 1312
Registrován: 12 led 2011, 15:39
Bydliště: Slovenská republika

Re: Topení v i20

Příspěvek od caruser »

to: mirpie

Kúrenie zapínam až keď sa teplota chladiacej kvapaliny dostane na 90 stupňov. Max. pustím studený vzduch na čelné sklo, tie 2 kilometre kým sa motor zahreje v zime prežijem :)
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Uživatelský avatar
Nexus
***
Příspěvky: 865
Registrován: 14 bře 2010, 22:56
Bydliště: Velká Bystřice a Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Topení v i20

Příspěvek od Nexus »

Já než oškrabu okýnka což jsou tak 2minutky tak už to topí a bez oškrabání nejezdím, jednou mě to stálo penízky a spoustu keců okolo ](*,) jinak aby to hřálo, jakože opravdu hřálo a né foukalo vlažný vzduch, tak potřebuju okolo 3km pokud je venkovní teplota okolo nuly. Při -15 to je kilometrů asi pět. A nepoznal jsem rozdíl mezi tím, jestli topení pustím až když je teplý motor nebo hned po nastartování. Jezdím stejné trasy a odchylku bych řekl tak +-100metrů což lze přisoudit čemukoli... Ale je fakt, že zpravidla ho pouštím až je motor trochu vlažný, nepotřebuju aby to na mě foukalo ještě studený vzduch, toho je i tak dost :mrgreen:
Sonata V6 2.7 229tis LPG :)
Lantra rv. 94 1.6i 220tis LPG
Peugeot 301 1.6i allure+ 150tis LPG

†Toyota Corolla 1.4 rv. 97 LPG 414tis km
††† 3x Sonata V6 2.5 rv. 99 LPG (díly k dispozici)
Uživatelský avatar
mirpie
******
Příspěvky: 4138
Registrován: 29 zář 2007, 21:41
Bydliště: Brno, Nové Město na Moravě

Re: Topení v i20

Příspěvek od mirpie »

tak stačí nechat chladivo zahřát na 40-50°C a topení topí naplno, netřeba čekat na 80-90°C, jen v případě, pokud chcete mít motor na provozní teplotě co nejrychleji. Samo u dieselu v mrazu se teplíčko čeká podstatně déle.
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
Uživatelský avatar
Libornet
*
Příspěvky: 63
Registrován: 03 čer 2011, 14:33
Kontaktovat uživatele:

Re: Topení v i20

Příspěvek od Libornet »

:hyu: i20 topí celkem dobře, ale na Felicii zdaleka nemá. Ta po dosažení provozní teploty na motoru udělala hic během chvilky a to taky proto, že tam toho vzduchu
prošlo topením daleko víc díky absenci různých pylových filtrů (mimo jiné až nemravně drahých u :hyu: ).

..v tomhle ohledu nedám na starou dobrou Feldu dopustit. :wink:

P.S.: Schválně jednou ty filtry z :hyu: vytáhnu a zkusím pořádně zatopit, jestli se mi domněnka potvrdí. :D
Škoda Felicia 1.3 BMM hatchback - červená romantická
* Hyundai i20 1.2 Kappa Comfort - SLEEK SILVER MET. ESP+TCS - Made in India
Uživatelský avatar
MiLo_CzE
*
Příspěvky: 64
Registrován: 20 dub 2009, 07:22
Bydliště: Chodov, karlovy Vary

Re: Topení v i20

Příspěvek od MiLo_CzE »

Já jdu ráno do auta, když je zamrzlé tak nejdřív nastartuju, pak zapnu topení na vnitřní okruh (nejlepší věc co znám protože bere vzduch z auta a né z venku a ten má jinou teplotu) pak jdu oškrábat auto a stačí mi na rozmražení okna jeden kilometr jízdy i když je -10.
i20 1.6 CRDi 94KW, Diamond Black, Style Edition.
Od 11 září 2009, najeto 38000 km
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Topení v i20

Příspěvek od Chasnik »

Libornet: ty filtry můžou brzdit proudění vzduchu, ale že by ten "papír" pohlcoval ve větší míře tepelnou energii, to pochybuju.
Jestli to spíš není tím, že dnešní motory mají vyšší účinnost a proto produkují míň odpadního tepla. U benzínů to nevím, ale u nafťáků je to známá věc, že C-R motory mají vyšší účinnost a zahřát je např. jízdou z mírného kopečka je umění...

Pravda je, že Volha a Žiguli produkovali trenýrkovou teplutu již záhy po nastartování :)
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Odpovědět

Zpět na „i20 Interiér“