Stránka 2 z 5

Re: 1.6 CRDi vs 1.6 CVVT

Napsal: 14 dub 2009, 20:19
od Rexcor
Jako na ježdění stačí jakejkoliv motor, ale jak se tu psalo, jestli jezdíš krátké trasy tak lepší benzín. Jestli hlavně dlouhé a rozumíš si s dieselovým motorem, ani on nebude špatná volba. Já osobně bych bral tu 1,6CVVT, ale u mnoha uživatelů se asi setkám s nepochopením. Ještě jsem pro ně mladé rychle jezdící pískle:-) (Což si trošku odporuje se Santou co s ním jezdím, tak to asi nebude tak uplně pravda.) :)

Re: 1.6 CRDi vs 1.6 CVVT

Napsal: 14 dub 2009, 21:47
od Laxius
No ja som este vlani absolvoval testovaciu jazdu na kratkej i30 so slabsim dieslovym motorom, vpredu som sedel ja s priatelkou a vzadu chlapik zo salonu. Podla mna bol aj ten slabsi diesel celkom v pohode pre hatchback. Kazdopadne ja som zobral benzin, kedze jazdim kratke trasy cez tyzden (8km do roboty v BA - po robote este nejake nakupy), cez vikendy potom BA<->ZA, BA<->LV tak raz za mesiac a som leniva svina ktorej sa nechce starat o dieslovy motor a setrit ho, a netocit ho ked je studeny, pridavat aditiva pri tankovani a podobne. Spotrebu mam teraz do 8l/100km po dnesnej prehliadke a vymene oleja. Po prehliadke som vyresetoval pocitac a siel z LV do BA, kde som siel najprv do mlynskej doliny a potom do centra, dokopy asi 150km, a ked som zaparkoval, som mal priemernu spotrebu 7,2 na displeyi, na dialnici mi to ukazovalo najviac 7,4 a to som siel cely cas 130km/h a sli sme v aute styria s plnym kufrom a po ceste som sa hral s klimou ktora bola zapnuta tak pocas 50% jazdy. Takze som nadmieru spokojny aj so spotrebou uz konecne :) A okrem toho motor ma po vymene oleja uz aj nadherny hlas a priam si ziada aby som ho tocil :)

Re: 1.6 CRDi vs 1.6 CVVT

Napsal: 14 dub 2009, 22:21
od Borek
Jak psal Tringi-na téma nafta/benzín už se toho tady napsalo dost.A u konkrétně těchto dvou motorů,mám na 100% jasno.Koupil bych 1,6l CVVT benzín.Mimořádně výkonný,provozně nenáročný motor,bez starostí a problémů s provozem turbomotorů-co chtít víc :?:

Re: 1.6 CRDi vs 1.6 CVVT

Napsal: 15 dub 2009, 00:38
od Tringi
Není ta 1.6 ka jen lépe naladěná Beta II, která se dává do kupátek? Nebo je to úplně jiný motor? Nikde to nemůžu najít. #-o

Každopádně ačkoliv jsem pro benzín, netvrdím že ten diesel bude špatný, určitě ho využijí klidní řidiči, a ti kteří často něco/někoho převáží ...a hlavně pokud je řidič na diesel zvyklý, pak nevidím důvod ho nutit ke změně. Jak psal Laxius, i ja som lenivá sviňa a o diesel bych se nepostaral ...sakra vždyť já vlastně pěkně trápím i ten svůj benzín :lol:

Re: 1.6 CRDi vs 1.6 CVVT

Napsal: 17 srp 2010, 21:55
od Carver10
U mě zvítězil diesel díky náhodě, než jsem se rozhoupal tak už totiž benziny ve výprodeji roku 2009 byly fuč. Ale rozhodně nelituji. Když šlápnu na plyn a zabere turbo tak mě to nutí k úsměvu.Takový zátah benzín z nízkých otáček bez turba prostě neumí. Do 100 km rychlosti asi bude tišší benzín, ale nad 100 díky 6-ti rychlostní převodovce mi připadně tišší diesel, takže taky spokojenost. Navíc o 1,5 l nižší spotřeba. Akorát najezdím asi víc kilometrů než se starým Accentem, ježdění s novým autem nás se ženou tak baví, že pořád plánujem nějaké výlety. :)

Re: 1.6 CRDi vs 1.6 CVVT

Napsal: 17 srp 2010, 22:17
od Hardcam
Nas to taky bavi a proto porad vyletime :mrgreen: necht slouzi :D

Re: 1.6 CRDi vs 1.6 CVVT

Napsal: 20 srp 2010, 08:42
od Ondras85
Souhlasím s většinou a vzal bych benzín 1.6 CVVT

Re: 1.6 CRDi vs 1.6 CVVT

Napsal: 20 srp 2010, 14:25
od Ruska.ruleta
Taky souhlasím s většinou a beru naftu CRDI :lol:

Re: 1.6 CRDi vs 1.6 CVVT

Napsal: 20 srp 2010, 14:35
od Hardcam
Jen jestli si za tim stojis, abys za chvili netvrdil neco jinyho :lol: znas se

Ja to vidim takhle:
1.6 CVVT a 1.6 CRDI 66kW 1:0
1.6 CVVT a 1.6 CRDi 85kW 1:1
1.6 CVVT a 1.6 CRD 94kW 0:1

Pokud bych to brla podle vykonu (u 1.6 93kW), tak jednoznacne CRDi 94kW (ale zase ta cena).

Re: 1.6 CRDi vs 1.6 CVVT

Napsal: 20 srp 2010, 15:17
od mirpie
jelikož nechci mít v autě dvouhmotovej setrvačník, pískací míchačku, vstřikovače a jiný krámy na hovno co se časem rozbijou, tak mám jasno, že to bude vždy benzin a jelikož aby byl relativně výkonnej, tak pod 2.0 nikdy nepujdu. To že mi to sežere každých 100km o 2-8 litrů paliva navíc v závisloti na stylu jízdy proti ropě se mi "vrátí" časem, až nebudu muset platit za odtahovku, až se vám ten turbodiesel někde poblije, nejlíp na dovolené u moře a jak pak následně vykrvácíte na servisu, nejlíp měsíc po záruce. Možná trochu přeháním, krom výše napsaného mám rád otáčky a tichý pěkný zvuk benzínu s plynulým zátahem až do 6000ot/min.
Tak a ted to tu bude jak v diskuzi benzin vs diesel :-).
Nevadí mi diesel, pokud má využití a stačí se ohřát a ne to po 3km vypnout. Vadí mi commonrail, co se sere. Takže pokud diesel, jedině TDI od VW, které léta odolávalo konkurenci se svou jednoduchou ale efektivní konstrukcí.

Re: 1.6 CRDi vs 1.6 CVVT

Napsal: 20 srp 2010, 15:28
od Hardcam
Az na trpici turba a vahy vzduchu, vid? Ten mozna jo, presto Common-rail je system spolehlivejsi, pouze trpi na kvalitu nafty. Na Common-Rail nedam dopustit, pokud bych se k dieselu vratil (coz by blo asi diky zamestnani), tak jedine CR. Zvukovy projev, dynamika, spolehlivost uplne nekde jinde.

Re: 1.6 CRDi vs 1.6 CVVT

Napsal: 20 srp 2010, 15:33
od mirpie
ty pálky za servis při zasrání celýho palivovýho systému včetně nádrže od špon taky :-) Navíc váhy už jsou VW prakticky spotřebák a za ceny spotřebáku a turba na ND jsou taky za pár peněz. Neříkám, že si TDI někdy koupim, to asi těžko, ale měl bych-li mít diesla na tahání karavanů se dřevem, tak koupim TDI. Ale barák nemám, kotel na dřevo taky ne, takže zůstávám u atmosferických benzinů.

Re: 1.6 CRDi vs 1.6 CVVT

Napsal: 20 srp 2010, 15:38
od vlado1979
Pred i30 som mal ojazdenku peugeota HDi. Po kúpe spokojnosť, ale zachvíľu bolo potebné meniť dvojhmotový zotrvačník + spojku (30 000 Sk v prdeli). Odjazdil som 30 000 km a už to chcelo repasiu filtra pevných častíc + aditívum (ďalších 15 000 Sk). Diesel je drahý na údržbu. Našťastie neodišlo turbo ani vstreky, ale diesela už nechem (aj keď v prípade ix35 by som spravil výnimku :mrgreen: ). Potom ako sa diesel oplatí, kedy, resp. v čom ? Zlatý benzín, hlavne atmosférický. Cena auta s dieselom je oveľa vyššia oproti benzínu, niekedy aj 60 či 70 tisíc korún + údržba. Stačí spočítať náklady po 100 alebo 200 tisíc km či sa oplatí diesel alebo benzín, ale u mňa hrá prím benzín a to pri akomkoľvek ročnom nájazde (pri zmieňovaných 25-30 tisíc km sa vraj oplatí diesel). Ozaj oplatí ?
Úspora paliva je kompenzovaná inými nákladmi.

Re: 1.6 CRDi vs 1.6 CVVT

Napsal: 20 srp 2010, 15:55
od Hardcam
Driv ty rozdily byly mnohem vetsi, na stejne motorizaci i 100tKc, ale to je davna doba, ted jsou ty ceny +- docela vyrovnane, nekdy je potreba brat v uvahu i vybavu porp. techniku (diesel muze mit vetsi brzdy, muze mit diky vaze auta plnohodnotnou rrezervu atp.).
Dnes je to vicemene i o tom, co komu vyhovuje. Drive lide meli diesela jen s vidinou uspory, dnes je to do jisty miry i styl a vyznani. Oboji je fajn, oboji ma sve priznivce i odpurce.
Ale neni diesel jako diesel a benzin jako benzin. U Alfy bych radeji naftu, nez treba TwinSparky, u VW radsi motory FSI, u BMW jednoznacne diesel, u Toyoty zase jednoznacne benzin, u Hondy to same a u Hyundaie mi to je jedno, protoze neni znam vylozene spatny motor, navic jsou benziny i diesely pormne silne (vyjma 66kW, tu bych si nekoupil, ne jen kvuli vykonu). Rozhodovani je pak ciste jen o nakladech, s obojim se mi jezdi fajn a s benzinem jezdim obcas jak s dieselem...
Jen se nechci dozit doby, kdy budou jen turbobenziny. A nafta mi porad voni mnohem vic nez LPG.

Re: 1.6 CRDi vs 1.6 CVVT

Napsal: 20 srp 2010, 15:57
od Mexican
oplati :-) (minimalne mne ano) ale beriem, kupovat si jazdeneho diesla je hlupost, to by som nikdy neurobil. Som zvedavy aka ovca kupi ten moj az to casom pride :roll: