Stránka 2 z 3

Re: Cvakani co me stve:)

Napsal: 14 dub 2009, 13:42
od Accentdevil
Jo ja vim :) a ze 15ka se dyl zahriva to vim taky ale jinak v tom prave problem nevidim ze ho tam mam...kdyz sem olej menil tak sem nekontroloval stav kdyz to zaclo cvakat tak uvidim jestli neni potreba jen dolit ten olej treba...protoze jak tak premyslim tak sem menil taky tesneni pod vikem a auto bylo z kopce tak trocha oleje jaksi vytekla :oops: chytrej stryc no...tak mrknu ted me to napadlo prave tak doufam ze je to tim a prestane to cvakat :-k

Re: Cvakani co me stve:)

Napsal: 15 dub 2009, 22:09
od Korálek
15W40 nikdy
když olej tak 5W30 nebo 5W40

Re: Cvakani co me stve:)

Napsal: 15 dub 2009, 22:30
od Accentdevil
Korálek píše:15W40 nikdy
když olej tak 5W30 nebo 5W40

No jasne ale proc???

Re: Cvakani co me stve:)

Napsal: 16 dub 2009, 06:43
od Korálek
Co vím tak to dává Hyundai jako prvonáplň.
A hlavně po vlastních zkušenostech to auto s tímhle olejem jede lehčeji,jde ochotněji do otáček a hlavně když vypustíš z auta 15W40 a dáš tam 5W30 nebo 5W40,tak ti to přijde jakoby ti v autě někdo přidal výkon.Tuhle zkušenost jsem neměl jenom já.

Re: Cvakani co me stve:)

Napsal: 16 dub 2009, 12:14
od Accentdevil
Az budu menit tak na to budu myslet :wink: ale lidi mi radej ze kdyz uz tam tu 15ku dam tak bych ji tam uz mel lit porad :-k tak co je na tom pravdy??

Re: Cvakani co me stve:)

Napsal: 16 dub 2009, 17:03
od Korálek
Asi to moc pravda nebude,nechávám si olej měnit u Hujera a ten ví co říká a dělá.

Re: Cvakani co me stve:)

Napsal: 16 dub 2009, 20:32
od Accentdevil
Ja se nesnazim ti nic rozmlouvat :wink: ja to jen slysel tak potom si tam dam ten jinej olej no teda ja prave nevedel :mrgreen:

Re: Cvakani co me stve:)

Napsal: 16 dub 2009, 21:02
od Kamil
Korálek píše:Asi to moc pravda nebude,nechávám si olej měnit u Hujera a ten ví co říká a dělá.
Pochybuju,že by Hujer říkal:lij do starého auta,které má hodně nalítáno a dává se mu olej 15w-40,aby tam dával 5w,nebo 10w-40

Re: Cvakani co me stve:)

Napsal: 17 dub 2009, 08:14
od Korálek
Kamil píše:
Korálek píše:Asi to moc pravda nebude,nechávám si olej měnit u Hujera a ten ví co říká a dělá.
Pochybuju,že by Hujer říkal:lij do starého auta,které má hodně nalítáno a dává se mu olej 15w-40,aby tam dával 5w,nebo 10w-40
Záleží taky na tom kolik máš najeto ale já bych tam klidně 10W40 dal.

Re: Cvakani co me stve:)

Napsal: 17 dub 2009, 15:16
od Kamil
Samozřejmě.A taky,kolik to žere oleje.Jestli málo,nebo vůbec,tak klidně i 5w-40.Ale co já vím,většina starých Hyundajů okolo 150-200t km už ten olej papá.

Re: Cvakani co me stve:)

Napsal: 17 dub 2009, 15:28
od Accentdevil
No ja mam 160najeto auto tak dlouho nemam takze jeste nevim kolik zere :-k

Re: Cvakani co me stve:)

Napsal: 17 dub 2009, 20:56
od Fulli
ludia co je na tom pravdy ze vsetky tieto nove oleje su aditivovane a nevytvaraju ziadne karbony? to robili este stare oleje ktore boli oznacovane trosku inak a teraz to len niekto preniesol na tieto nove a zevraj sa nemoze po minerali uz dat nic ine ale je to podla mna hlupost.....nechcem sa s nikym hadat len chcem vediet ci ma niekto podobne poznatky alebo to nie je pravda

Re: Cvakani co me stve:)

Napsal: 18 dub 2009, 10:35
od Burža
Oznaceni 5W-40, 10w-40 a 15W-40 je jen viskozitni trida. S kvalitou oleje jako takovou to nema nic spolecneho. Kvalitu oleje udava vykonostni trida bud API nebo americka Sx. Napad lit tam 5W-40 bez udani duvodu je nesmysl. 5W se tam leje kvuli startum pri velmi nizkych teplotach (pod -15 C). Zalezi jak provozujes auto, ale na leto tam lit neco takoveho mi prijde zbytecne. Naopak 40ka na konci viskozitni specifikace ukazuje na chovani oleje pri vysokych teplotach - tj po zahrati motoru a v lete. To je dulezitejsi udaj, jelikoz v lete jezdis se zahratym motorem hodne dlouho a teplotu vzduchu mas i dost pres 30 stupnu, takze davat tam 10W-30 nebo obecne xW-30 je blbost.
Pozn.: rozdeleni oleju na mineral polo a plna syntetika je taky dnes uz pase. Pokud olej splnuje vykonostni tridu danou vyrobcem motoru, tak nemusis mit obavy. Viskozitni tridu si vyber podle toho jak jezdis v lete a v zime a zda garazujes nebo ne. Pokud stary motor zere vice oleje, pomuze lit tam hustsi olej.
Vratis se z 15W40 na 10W40 muzes kdykoliv.

Re: Cvakani co me stve:)

Napsal: 20 dub 2009, 16:02
od vaisman
Burža píše:Oznaceni 5W-40, 10w-40 a 15W-40 je jen viskozitni trida. S kvalitou oleje jako takovou to nema nic spolecneho. Kvalitu oleje udava vykonostni trida bud API nebo americka Sx. Napad lit tam 5W-40 bez udani duvodu je nesmysl. 5W se tam leje kvuli startum pri velmi nizkych teplotach (pod -15 C). Zalezi jak provozujes auto, ale na leto tam lit neco takoveho mi prijde zbytecne. Naopak 40ka na konci viskozitni specifikace ukazuje na chovani oleje pri vysokych teplotach - tj po zahrati motoru a v lete. To je dulezitejsi udaj, jelikoz v lete jezdis se zahratym motorem hodne dlouho a teplotu vzduchu mas i dost pres 30 stupnu, takze davat tam 10W-30 nebo obecne xW-30 je blbost.
Pozn.: rozdeleni oleju na mineral polo a plna syntetika je taky dnes uz pase. Pokud olej splnuje vykonostni tridu danou vyrobcem motoru, tak nemusis mit obavy. Viskozitni tridu si vyber podle toho jak jezdis v lete a v zime a zda garazujes nebo ne. Pokud stary motor zere vice oleje, pomuze lit tam hustsi olej.
Vratis se z 15W40 na 10W40 muzes kdykoliv.
Přesně tak dnes už sou decarbonové aditiva v každém oleji,dřív vě škodovce když byl olej mogul 6A tak se tam nesměl dát 6AD to by se ucpalo,dnes je to jiný.

Re: Cvakani co me stve:)

Napsal: 20 dub 2009, 17:21
od Accentdevil
Jj ja vubec nevedel jak to s tema olejema je slysel ze uz tam 10ku dat nemuzu dat kdyz sem dal 15ku ale kdyz je to jedno tak to resit nebudu kdyz to teda neuskodi :)