Stránka 2 z 2

Napsal: 20 dub 2006, 22:08
od Burža
Takze udavana specifikace oleje pro accenta je API SG a vyssi, tj vykonnostni trida oleje. To co zde uvadite je SAE , nejbeznejsi je 10W40 a jedna se o viskozitu. Prvni cislo udava pro jake minusove okolni teploty je urcen, druhe cislo znaci plusove teploty. cili 5W40 je do vetsich mrazu, naopak 10W50 je do vetsich veder. Samozrejme nejvyhodnejsi by byl olej 5W50 ale cenove je nekde uplne jinde. Ja pouzivam klasicky Paramo trysk speed (http://www.autoka.cz/nabidka.php?detail=803) ma viskozitu 10W40 a vykonostni tridu API SJ, tj. o dve tridy nad doporucenou. Nikdy nelejte do motoru olej s nizsi vykonostni tridou napr. SF, SE apod.
Nase oleje z Ruske sirnate ropy (mogul, Paramo) se doporucuji po roce vymenit i kdyz nenajedete potrebne kilometry. Kvalita zahranicnich oleju je v tomto smeru lepsi, doporucuje se vymena po dvou letech.
Neda mi to zde uvest poznamku k olejum Castrol - pozor na ne, jsou silene predrazene. Kvalita techto oleju zdaleka neodpovida cene. Byl tu nekde na netu test, je to proste tahak na penezenku.
Nejlepsi je zvolit si jeden typ oleje a ten pouzivat stale. Co se tyce syntetiky,polosysntetiky a mineralu tak se dnes rozdily dost smazavaji. Dnes neni problem vyraybet mineralni olej s viskozitou 10W40, coz v drivejsi dobe umeli jen polosyntetiky a plne syntetiky. Proto je dulezite lit do motoru stale stejny druh. Rozdily jsou takove, ze mineral obsdahuje nejmensi podil aditiv, polosyntetika vice a plna syntetika nejvice. Pisu to velmi strucne,snad je to k pochopeni. Takzed priklad, pokud lejete od zacatku do motoru mineral, vzhledem k nizsimu podilu aditiv se usazuje v motorovem prostoru vice karbonu nebo jinych usazenin. Motor si pak na tyto usazeniny sedne a plni funkci jak ma, pokud napr. po 100 000 km pouzivani mineralu nalijete plnou syntetiku, aditiva vam rozpusti tyto usazeniny a motor zacne brat olej. Stejne se to deje i v pripade doliti polosyntetiky, jen rozdil neni takovy velky. Nikdy tedy nemente z mineralu na syntetiku nebo naopak. Z polosyntetiky na mineral nebo plnou syntetiku prechazet za urciteho rizika lze.

Snad jsem tam nenadelal moc chyb, musim koncit....

Napsal: 24 dub 2006, 09:01
od kuba
Nazdar všichni, začal jsem dávat do svého CRDi Shell Diesel Ultra 5W-30, za 15 t.km nedoleju nic. I manželka má ve svém autě Shell, předtím měla Castrol, ale Shell se mi jeví kvalitnější, hlavně v mém CRDi, když dám použitý olej na prst, krásně ho utřu hadříkem, jakoby to ani nebylo z diesla a hlavně mám přístup k levnějším produktům Shell. Měl by někdo zájem, můžu mu sehnat ať vyzkouší ten rozdíl. :)

Napsal: 24 dub 2006, 11:12
od Borek
Mě dávají při garančce Shell Helix Ultra (teď si nejsem jistý zda 0W/40 nebo 5W/40)-jaká je cena 1l u tebe? :P Pravdou je,že za dobu mezi výměnami nedolévám a hladina je stále u max.

Napsal: 24 dub 2006, 13:37
od kuba
Helix Ultra 5W-40, cena 300,- Kč bez DPH/1l

Napsal: 27 dub 2006, 21:18
od Korálek
Já dávám do Accenta Castrol TXT 5W40,plnou syntetiku.

Napsal: 05 kvě 2006, 13:48
od Kubrt
Zdravím.
Já dávám Shell Helix plus 10W-40 a jezdím od výměny k výměně bez dolejvání a najeto mám 101 000 Km. Výměny dělám po 15 000 Km.Pravda je že ten olej není zrovna levný ale zatím se vyplácí do něj investovat. :P
Kubrt

Napsal: 05 kvě 2006, 20:29
od Hanz
..tak já se teda přiznám, kucí:
Já ani nevim, co tam je za břečku! Jedu 11.tisíc km a zatim z náplně neubylo nic. Fakt - ŇYC !!!!! Ani v tomhle nemůžu poradit, páč sem to ještě neřešil a např. Mates může potvrdit, že toho svýho Accentika nijak nešetřim.... :wink: