Stránka 2 z 2

Re: Chrastění ve studeném motoru a rozvody navíc

Napsal: 04 čer 2009, 08:30
od HonzaE
Ještě znovu oživím tuto diskusi. Volali mi ze servisu, že prý rozvodový řemen již není úplně košer. Když už to mají rozebrané, zda mají vyměnit i komplet rozvody. Auto má za sebou 5 let a 60.000km. Je to vůbec možné, tak brzy, nebo ze mně servis tahá prachy? Co byste v této situaci udělali? Díky.

Re: Chrastění ve studeném motoru

Napsal: 04 čer 2009, 10:30
od Xfield
Auto po prvních 60 000km by mělo být po motorové stránce ještě v pohodě ... pokud v motoru nebyla nějaká výrobní chyba, věřil bych těm rozvodům i dvojnásobek (tím myslím ložiska a kladky - řemen bych už po pěti letech asi vyměnil, když už to mají rozdělaný). Záleží, jak moc ty mechaniky znáš a jestli jim můžeš důvěřovat. Zas přijít o motor kvůli pár ušetřenejm tisícovkám taky není fajn.
... píšeš, že auto má najeto zaručeně jen 60000km - to jsi ho kupoval jako nový? Nechci to nijak zpochybňovat, určitě se najde pár řidičů, kteří víc jak 10tisíc km ročně nenajedou, ale pokud je to auto z bazaru, nespoléhal bych se na tachometr ani "potvrzenou" servisní knížku.

Re: Chrastění ve studeném motoru

Napsal: 04 čer 2009, 10:41
od HonzaE
Auto mám po rodičích, kteří ho kupovali nové, proto je jeho histore jasná a proto jsem ho, jako "voňavku", od nich bral. Servisu (auto tam bylo kupované a servisované) jsem dosud neměl důvod nevěřit, ale nechám si vrátit vyměněné díly a uvidím, co to bude. Teď už se na tom pracuje, takže je rozhodnuto. Díky.

Re: Chrastění ve studeném motoru

Napsal: 04 čer 2009, 11:13
od Kim
Rozvodový řemen se má na Elantře dle návodu měnit po 90 000 km nebo po 5 letech.

Re: Chrastění ve studeném motoru

Napsal: 04 čer 2009, 11:23
od Hardcam
Jak kde...

u nas se meni 90 000 km/6 let, v Nemecku 120 000 / 6 let...ja prvni rozvody menil ve 120tkm, druhe ve 180tkm a soucasne treti budu menit pri 240tkm...neni to novy auto, takze budu menit po 60ti.

Re: Chrastění ve studeném motoru

Napsal: 04 čer 2009, 11:41
od Kim
5 let nebo 90k jsem našel v manuálnu pro 1,6 benzín. Možná u nafty je to jinak.

Re: Chrastění ve studeném motoru

Napsal: 04 čer 2009, 11:48
od Hardcam
Ja mam v prirucce, kde je i tabulka pro benzin 72 mesicu, doklada to i tato stranka:

http://www.rezecar.cz/modelrady.php?idm ... =35&view=3

tech 5 let me prekvapuje.

Re: Chrastění ve studeném motoru

Napsal: 04 čer 2009, 12:01
od Mr. HYUNDAI
U benzínů bylo 90.000 km nebo 6 let. Prostě 6. prohlídka v řadě :). U nafťáků jsou ale intervaly myslím delší (minimálně teď, u Ely si tím moc jistý nejsem).

Re: Chrastění ve studeném motoru

Napsal: 04 čer 2009, 12:17
od HonzaE
No, tak budu mít aspoň klid na dalších 5 let a 90tkm. To už to auto nejspíš mít nebudu...

Re: Chrastění ve studeném motoru

Napsal: 05 čer 2009, 09:25
od Kim
Znovu jsem se kouknul do návodu interval výměny řemenu je skutečně 6 let a ne 5.

Re: Chrastění ve studeném motoru

Napsal: 05 čer 2009, 12:43
od Hardcam
:)