Stránka 2 z 3

Re: mýty,keci atd o autech a řízení(spotřeba atd) :)

Napsal: 17 čer 2009, 15:38
od pepan
tak sem slyšel,že když je venku vlhko,tak se spotřeba zvýší??? jasně že ne o litr ,ale takhle to podal :)

Re: mýty,keci atd o autech a řízení(spotřeba atd) :)

Napsal: 17 čer 2009, 15:47
od black_sheep
no pokud je poradnej slejvak, tak klidne dva tri litr destovky:)

Re: mýty,keci atd o autech a řízení(spotřeba atd) :)

Napsal: 17 čer 2009, 16:51
od Dr Meduza
pepan píše:tak sem slyšel,že když je venku vlhko,tak se spotřeba zvýší??? jasně že ne o litr ,ale takhle to podal :)
kdyz je vlhko a chladno, tak je vzduch tezsi a tim ma auto vetsi odpor vzduchu a motor ma vetsi praci ho nasavat

Re: mýty,keci atd o autech a řízení(spotřeba atd) :)

Napsal: 17 čer 2009, 17:20
od pepan
takže ždere o triochu víc

Re: mýty,keci atd o autech a řízení(spotřeba atd) :)

Napsal: 17 čer 2009, 17:53
od saman
Nejlépe tedy pořídit do auta heparin aby ředil vzduch ne? To se mě zdá ptákovina s tím vzduchem , v horku by nasával jak?

Re: mýty,keci atd o autech a řízení(spotřeba atd) :)

Napsal: 17 čer 2009, 18:02
od pepan
?? no?? jak ?? :)

Re: mýty,keci atd o autech a řízení(spotřeba atd) :)

Napsal: 18 čer 2009, 09:49
od mirpie
při studenějším vzduchu jede auto líp, protože při stejném hmotnostním množství zabere méně objemu a vejde se ho tedy do válce více, takový minipřeplňování. Proto se za turbodmychadla dávaj intercoolery, aby ochladily vzduch z nějakých 180°C po stlačení na přijatelých (u přeplňovaného motoru) 80°C. Účinnější mezichladič s minimem ztrát kinetické energie ještě nikdo nevymyslel, aby vzduch, po tom, co projde přes lopatky turba, měl teplotu vzduchu v okolí. A intercooler, tedy teplota nasávaného vzduchu, dělá hodně. Do Opelu Vectra DTI se dávaly dva identické motory 2.0 16V ropa s turbem, ale jeden je bez intercooleru a taky má o 14kW míň oproti tomu s intercoolerem.

Re: mýty,keci atd o autech a řízení(spotřeba atd) :)

Napsal: 18 čer 2009, 09:53
od pepan
no a já mám intercooler ..se mám =D> :D

Re: mýty,keci atd o autech a řízení(spotřeba atd) :)

Napsal: 18 čer 2009, 09:55
od mirpie
a já ho nemám a taky se mám, protože nemám ten rychleotáčející se krám, co by mi ten vzduch zahřál na skoro 200°C :D, ne turbo s interoolerem by se hodilo :evil:

Re: mýty,keci atd o autech a řízení(spotřeba atd) :)

Napsal: 18 čer 2009, 11:42
od pepan
to jop,ale já to zase až taK nepoznám ...jo když sešlápneš plyn tak po ,turbodíře to zabere :)...

Re: mýty,keci atd o autech a řízení(spotřeba atd) :)

Napsal: 18 čer 2009, 11:48
od DEDe
podle me je to uplne stejny vonobeh a zarazeno z kopce. Jen kdyz ma clovek zarazeno hold si brzi a nedojede dal pokud je pak kam, nadruhou stranu se rika ze kdyz clovek vyradi a dojizdi treba k semaforu ale cvakne mu pak zelene vyhodny to neni protoze musi dat plyn aby roztocil motor kdezto kdyz nevyradi sice si jim brzdi ale udrzuje ho v otackach. Ja sem tu na forum posilal link na ten web jak tam sou clanky o tomhle tam byl velkej clanek a vypadla ze ten co to pise tomu rozumi.

Zaver byl takovejhle- Vyradit kdyz na volne ceste chce clovek dojet co nejdal pak palivo usetri vyrazenim, Z kopce a dojizdenim treba nekoho nebo kolony nebo pred semaforem kde se predpoklada ze clovek se uplne nezastavi ale zase zase na plyn slapne je lepsi nevyrazova a nechat motor v otackach (usetri palivo na jeho roztoceni).

Re: mýty,keci atd o autech a řízení(spotřeba atd) :)

Napsal: 18 čer 2009, 12:02
od Rave
mirpie píše:při studenějším vzduchu jede auto líp, protože při stejném hmotnostním množství zabere méně objemu a vejde se ho tedy do válce více, takový minipřeplňování. Proto se za turbodmychadla dávaj intercoolery, aby ochladily vzduch z nějakých 180°C po stlačení na přijatelých (u přeplňovaného motoru) 80°C. Účinnější mezichladič s minimem ztrát kinetické energie ještě nikdo nevymyslel, aby vzduch, po tom, co projde přes lopatky turba, měl teplotu vzduchu v okolí. A intercooler, tedy teplota nasávaného vzduchu, dělá hodně. Do Opelu Vectra DTI se dávaly dva identické motory 2.0 16V ropa s turbem, ale jeden je bez intercooleru a taky má o 14kW míň oproti tomu s intercoolerem.

existuji i intelcoolery ktere dokaží chladit vzduch na teplotu cca 30° jen cena je v radu desitek tisic kč.Jde o to je to je tzv vodni hladic a dale chlazen co2.

Re: mýty,keci atd o autech a řízení(spotřeba atd) :)

Napsal: 19 čer 2009, 16:18
od antek
DEDe píše:podle me je to uplne stejny vonobeh a zarazeno z kopce. Jen kdyz ma clovek zarazeno hold si brzi a nedojede dal pokud je pak kam, nadruhou stranu se rika ze kdyz clovek vyradi a dojizdi treba k semaforu ale cvakne mu pak zelene vyhodny to neni protoze musi dat plyn aby roztocil motor kdezto kdyz nevyradi sice si jim brzdi ale udrzuje ho v otackach. Ja sem tu na forum posilal link na ten web jak tam sou clanky o tomhle tam byl velkej clanek a vypadla ze ten co to pise tomu rozumi.

Zaver byl takovejhle- Vyradit kdyz na volne ceste chce clovek dojet co nejdal pak palivo usetri vyrazenim, Z kopce a dojizdenim treba nekoho nebo kolony nebo pred semaforem kde se predpoklada ze clovek se uplne nezastavi ale zase zase na plyn slapne je lepsi nevyrazova a nechat motor v otackach (usetri palivo na jeho roztoceni).

Nehledě na ,že pokud máš zařazno bez plynu a na otáčkoměru víc jak cca 1500 ot,tak nemáš spotřebu žádnou tedy pokud nemáš karbec

Re: mýty,keci atd o autech a řízení(spotřeba atd) :)

Napsal: 19 čer 2009, 16:32
od Accentdevil
antek píše:
DEDe píše:podle me je to uplne stejny vonobeh a zarazeno z kopce. Jen kdyz ma clovek zarazeno hold si brzi a nedojede dal pokud je pak kam, nadruhou stranu se rika ze kdyz clovek vyradi a dojizdi treba k semaforu ale cvakne mu pak zelene vyhodny to neni protoze musi dat plyn aby roztocil motor kdezto kdyz nevyradi sice si jim brzdi ale udrzuje ho v otackach. Ja sem tu na forum posilal link na ten web jak tam sou clanky o tomhle tam byl velkej clanek a vypadla ze ten co to pise tomu rozumi.

Zaver byl takovejhle- Vyradit kdyz na volne ceste chce clovek dojet co nejdal pak palivo usetri vyrazenim, Z kopce a dojizdenim treba nekoho nebo kolony nebo pred semaforem kde se predpoklada ze clovek se uplne nezastavi ale zase zase na plyn slapne je lepsi nevyrazova a nechat motor v otackach (usetri palivo na jeho roztoceni).

Nehledě na ,že pokud máš zařazno bez plynu a na otáčkoměru víc jak cca 1500 ot,tak nemáš spotřebu žádnou tedy pokud nemáš karbec
To jako fakt? a co kdyz pojedu 160 tak mi to nic nebude zrat jo?? :-k

Re: mýty,keci atd o autech a řízení(spotřeba atd) :)

Napsal: 19 čer 2009, 17:26
od Seir
A když mám třícestný řízený katalizátor tak mě to při zařazené rychlosti a nesešlápnutém plynu z kopce bude žrat třikrát tolik než jednocestný katalizátor??? :D